Teemu Laajasalo: Rokottamaton kantaa vastuun lähimmäisen kärsimyksestä ja kuolemasta"
Erinomainen kirjoitus Helsingin piispalta. Juuri tällaista kantaaottavaa johtamista haluan kirkossa nähdä.
Lukijan mielipide | Helsingin hiippakunnan piispa Teemu Laajasalo: Rokottamaton kantaa vastuun lähimmäisen kärsimyksestä ja kuolemasta: https://www.hs.fi/mielipide/art-2000008340490.html?share=f432aca311938d…
Kommentit (878)
Mä oon kerran rokotettu ja oon tässä jo viikon arponu et meenkö toiseen rokotukseen vai en. Tää ajojahti sai mut päättää, et en mene. Mä en oo koskaan tehny mitään pakolla ja painostuksella.
Mielestäni todellista kristillistä lähimmäisenrakkautta osoittaisi se, että antaisi oman rokotteensa kehitysmaan riskiryhmäläiselle ja vasta sen jälkeen vaatisi saada sen itse. Odotan kirkon kannanottoa asiaan.
Firman luottokortin väärinkäyttö jonkun satasen edestä on ihan eri luokan rikos ihmiskuntaa vastaan kuin muiden tartuttaminen ja kuolemantuottamus, elinkeinon estäminen, opiskelijan ja koululaisen tulevaisuuden varastaminen, vanhusten tuomitseminen yksinäisyyteen puhumattakaan 40v 2 lapsen äidin kohtusyövästä .
You name it , te pyhimykset ,joilla on varaa heittää ensimmäinen kivi .
Nalle ei saisi omistaa mitään koska on entinen kommunisti ?
Entä ne tuomitut perussuomalaiset, edelleen päättävissä elimissä ?
Radio dei on ortodoksikirkon rahankeräys bisnes kaupallinen kanava . Se ei ole mikään kirkon kanava . Se on yksityinen kanava ja heillä on siitä tulot myös heidän viinibaarista Espalla . Juutalaisilla on viinabaarit taas siinä kappelissa Espalla . Ja kesällä jäätelö myynti kioski. Espalla on radio dei omistajien kahvila samassa kuin viinibaari .Ortodokseilla on monia ravintoloita omistuksessa ja munkit valmistaa viinaa ja ruokaa myyntiin . Jalovaara oli ortodoksi ...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä vasta toissapäivänä otin rokotteen. Oma vaisto sanoo etten halua rokotetta, mutta sitten siinä oli miehen ja hänen perheen painostusta. Noh, minähän se valinnan teen mitä kroppaani laitan. No mitä on seurannut tähän asti: sydän pari kertaa muljunut, rintakipua ja sydämeen pistää, kävin joku aika sitten pienen lenkin niin heti alkoi pistely. Tämä alkoi eilen. Sanon vaan että voi v*ttu. 🙄
Enkä pistettäessä tiennyt mm sitä, että rokottamisen jälkeen täytyi odottaa 15 minuuttia jos oireita ilmenee pistämisen jälkeen. Senkö pitäisi olla normaalia?? Että täytyy terveyskeskuksessa vartti odottaa ja istua mikäli ilmenee sivuvaikutuksia??
Kyllä mielestäni rokotuksen pitäisi olla sen verran turvallinen, että voi turvallisin mielin lähtä kotiin. Toista rokotetta en ota.Jaahas, ja aloin vuotamaan verta. Miten tämä voikin sattua näin. Kuukautiset pitäisi tulla kahden viikon päästä. Siis tämä on täysin totta, olen perheellinen normaali työssäkäyvä 28 vuotias äiti. Mukavaa… 😭
Huimaus ja rintavaivat on ollut oireita kyllä . Ehkä geenit vaikuttaa hormoneihin sitten ?? Vai jännitys . Eri uskonnot vihaa toisiaan muistakaa se myös työpaikoilla .
Te kopyhä veronkiertäjä. Eikö saa huo miota muulla tavalla kuin puhumalla p***aa. Ilman maskia olevat rokotetut tar tuttavat kansaa rokotteesta saa dulla viruksella.
Vaikuttaa kuitenkin siltä ortodoksikirkon jäseniä sekoittaa luterilaisen kirkon asioita . Koittakaa pysyä omalla sotkematta muita synteihinne . Tulikivi järvi se on teillekin luvassa synneistänne .
Päivät kuluu kotona ja vain silloin tällöin piipahdan kaupassa. Se, etten ota rokotetta, ennen kuin sen kaikki haitat on tarkasti tutkittu, ei ole riski kenellekään. Ottakoot ne kiireempänä, kenen on matkustettava ja resuttava kuppiloissa.
Sitten tämä aikuisten tupakoivien vihaaminen ....
Vierailija kirjoitti:
Rokotteen ottaminen ei estä sairastumasta koronaan, eikä sairauden levittämistä. Missä vaiheessa propagandisti Laajasalolta on mennyt tämä olennainen totuus ohi?
Hän nyt nakkasi sen ensimmäisen kiven.
Pitkästä aikaa kirkko nosti osakkeitaan. Hieno kannanotto.
Vierailija kirjoitti:
Kuka kantaa vastuun, jos sairastuu rokotteesta? Ei ainakaan yhteiskunta. Se tuli viime kerralla nähtyä.
koskas tää "viime kertanen" koronarokote oli, jossain harha maailmassa
Vierailija kirjoitti:
Totuus on se, että Suomen koronatilanne on nyt todella huono. Varmasti huonompi, kuin mitä se on ollut koko pandemian aikana, ja kiihtyy vaan. Nyt testataan vähän, silti tartuntoja on paljon. Sairaalat täyttyvät. Tilanne tulee vielä tästä pahenemaan. Onneksi on kaksi rokotusta alla. Kannattaa nyt oikeasti hakea se rokote.
"Kannattaa nyt oikeasti hakea se rokote." Muuta muotoon: Kannattaa hakea se oikea rokote. Ei ole vielä olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pahuuden sanansaattaja. Tekopyhä fariseus.
Seuraat väärää profeettaa.
Saatana on nimenomaan narsistisen ja sadistisen "jumalan" uhrilammas.
Minua EI kiinnosta, mitä Teemu Laajasalo sanoo, koska Teemu Laajasalo ei ole Jumala.
t. kristitty
Vierailija kirjoitti:
Mä vasta toissapäivänä otin rokotteen. Oma vaisto sanoo etten halua rokotetta, mutta sitten siinä oli miehen ja hänen perheen painostusta. Noh, minähän se valinnan teen mitä kroppaani laitan. No mitä on seurannut tähän asti: sydän pari kertaa muljunut, rintakipua ja sydämeen pistää, kävin joku aika sitten pienen lenkin niin heti alkoi pistely. Tämä alkoi eilen. Sanon vaan että voi v*ttu. 🙄
Enkä pistettäessä tiennyt mm sitä, että rokottamisen jälkeen täytyi odottaa 15 minuuttia jos oireita ilmenee pistämisen jälkeen. Senkö pitäisi olla normaalia?? Että täytyy terveyskeskuksessa vartti odottaa ja istua mikäli ilmenee sivuvaikutuksia??
Kyllä mielestäni rokotuksen pitäisi olla sen verran turvallinen, että voi turvallisin mielin lähtä kotiin. Toista rokotetta en ota.
Ihan tyypillisiä ahdistuskohtauksen oireita. Pelkäät piikkiä liikaa ja nyt ylitarkkailet itseäsi. Vedä syvään henkeä rauhoitu. Jäät henkiin. Jokainen pistely ei johda kuolemaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei oo vielä rokottamattomia tarpeeksi syyllistettykään 🥱
Niinpä, Jeesus tuskin olisi ollut rokottamattomia vastaan.
Jeesus ei myöskään syyllistänyt syyttömiä.
Sallikaa lasten tulla tyköni.
P.S. Rokottamattomat älkööt vaivautuko.
Terveisin
Teemu Laumasuoja