Teemu Laajasalo: Rokottamaton kantaa vastuun lähimmäisen kärsimyksestä ja kuolemasta"
Erinomainen kirjoitus Helsingin piispalta. Juuri tällaista kantaaottavaa johtamista haluan kirkossa nähdä.
Lukijan mielipide | Helsingin hiippakunnan piispa Teemu Laajasalo: Rokottamaton kantaa vastuun lähimmäisen kärsimyksestä ja kuolemasta: https://www.hs.fi/mielipide/art-2000008340490.html?share=f432aca311938d…
Kommentit (878)
Korona on siitä typerä sairaus, että se ei tapa tarpeeksi. Näillä kuolinluvuilla rokotetta ei voida säätää pakolliseksi, koska yllättäen edelleen tavalliseen influenssaan kuolee enemmän väkeä kuin koronaan. Meillä vouhkataan rokotteista, kun pitäisi vähitellen keskittyä siihen, että saadaan toimiva hoito ja lääkitys jo sairastuneille. Kolmannet rokoteannokset ovat jo jaossa ja edelleen yhtä tehottomia kuin nykyiset.
Kuukautiskierron ongelmia on tuttavillani jotka ovat ottaneet rokotteen. Toisen piikin jälkeen. Yhdellä alkoi heti vuoto, vaikka piti olla 10 pv. Nyt jääneet pois.
Kuinka Laajasalo voi painostaa naisia ottamaan elimistöön aineen, joka voi johtaa istukan kehittymättömyyteen tai munasolun irtoamattomuuteen?
Ovatko vapaamuuraritkin nykyisin elämän kielteisiä eli ei lapsia maailmaan?
Ovatko MaRan johtaja ja Laajasolo kavereita? Sama rahan kiilto silmissä. Koronapassi ja sen koodi on vain yksi porras elämän ja kulkemisen valvontaan.
Laajasilo otti kohtalokkaan askelen. Itse olen kokenut, että jos toimin evankeliumin ja Jeesuksen henkeä vastasan, olen saanut kokea vastuun rankkana.
Julkinen anteeksipyyntö nyt nopeasti. Jos tästä ei tule syrjintäsyytettä, on oikeuslaitos näyttänyt mädäntyneisyytensä.
Kerrankin oikeaa asiaa. Laajasalo on aivan oikeassa.
Erosin jo kirkosta aikoja sitten, eikä tarvitse takasinkaan liittyä 😃
Laajasalo ja ev.lut. kirkkoko sitten korvaa, jos rokotteesta jotain seuraa? Epäilen.
Ja millä lihaksilla piispa kommentoi rokoteasioita? Onko kovinkin oppinut lääketieteen alalla? Ainakin hän virheellisesti luulee, että rokotettu ei levitä virusta.
Pyh. Jo ingressi lause alkoi syyllistämisellä, joten lopetin lukemisen siihen.
Montako kertaa olet ajatellut ihmisiä joita olet kenties tap panut vaikka viaimeisen 10 vuoden aikana flunssaan? En minäkään ole. Evvk.
Kauan se kesti, ennen kuin löytyi rohkeutta katsoa totuutta silmiin ja kertoa se omalla nimellä julkisuuteen. Teemu Laajasalo todella ymmärtää nämä inhimilliset kärsimykset, joihin vanhukset, teho hoidon työntekijät , hoitamattomat syöpäsairaat, ovat joutuneet kokemaan, vaikeassa pandemia tilanteessa.
Tämä kirjoitus kannattaa lukea avoimin silmin, avoimella sydämellä.
Kirkko hoiti aikanaan hyvin oman tehtävänsä pandemian hoidossa. Tätä tehtävää ei onnistuneesti hoida nyt kukaan. Puutteellinen, sekava informaatio antaa tilaa disinfirmaatiolle eli tarkoituksellisen harhaanjohtavalle tiedolle. Tässä meillä on parannettavaa, koska nyt oikea tieto ei saavuta kaikkia. Miksi, siihen pitää löytyä ratkaisu.
Kiitos Teemu Laajasalo, arvostan todella tätä ulostuloa.
Ylipapin kannattaa laskeskella, kuinka kalliiksi kirkolle tuli tämäkin avautuminen. Korkea piikki on ollut kirkosta eroamisissa.
Paljonko on piispan kk palkka? Minun on 995 e/kk. Piispa on hyvä ja osoittaa minulle armeliaisuutta ja maksaa kulut rokotuksen haitoista (kuume 8 päivää, käsi toimimaton siivoustyössä, sydämen rytmihäiriöt). Työnantaja ei anna palkallista slomaa. Teemu, mihin voi lähettää laskun?
Naurattaa että muka piispa välittää heikoista. Hah hah.
Vierailija kirjoitti:
Ketä Laajasalon mielestä pitäisi siis suojella koronalta rokottautumalla? Eikös rokotteet suojaa rokotettua itseään? Tarkoittaako Laajasalo siis että rokottamattomia itseään pitäisi suojella painostamalla heidät ottamaan rokote? Kiitos vain, mutta ei kiitos holhoukselle.
Rokottamattomat koronapotilaat vievät suuren osan hoitopaikoista, joten muu sairaanhoito kärsii ja tätä kautta tulee ylimääräisiä uhreja ja tautien hoito viivästyy.
Jos kaikilla olisi rokote niin tehohoidon tarve vähenisi n. 50% ja muitakin potilaita kuin koronapotilaita voitaisiin hoitaa.
Rautalangasta väännettynä.
Laajasalo on susi lammasten vaatteessa.
Vierailija kirjoitti:
Laajasalo ja ev.lut. kirkkoko sitten korvaa, jos rokotteesta jotain seuraa? Epäilen.
Ja millä lihaksilla piispa kommentoi rokoteasioita? Onko kovinkin oppinut lääketieteen alalla? Ainakin hän virheellisesti luulee, että rokotettu ei levitä virusta.
"
Rokottamattomat koronapotilaat vievät suuren osan hoitopaikoista, joten muu sairaanhoito kärsii ja tätä kautta tulee ylimääräisiä uhreja ja tautien hoito viivästyy.
Jos kaikilla olisi rokote niin tehohoidon tarve vähenisi n. 50% ja muitakin potilaita kuin koronapotilaita voitaisiin hoitaa."
Pässinpää....
Vierailija kirjoitti:
Paljonko on piispan kk palkka? Minun on 995 e/kk. Piispa on hyvä ja osoittaa minulle armeliaisuutta ja maksaa kulut rokotuksen haitoista (kuume 8 päivää, käsi toimimaton siivoustyössä, sydämen rytmihäiriöt). Työnantaja ei anna palkallista slomaa. Teemu, mihin voi lähettää laskun?
Sitä se juuri on tuo farisealaisuus. Laajasalo on fariseus.
Lannistavaa nähdä, miten monet ovat täällä meilläkin menettäneet kykynsä rationaaliseen ajatteluun ja suoltavat kaikenlaista salaliittosoopaa ja muuta älyvapaata lööperiä. Selvästi koko identiteetti ja maailmankuva on rakennettu noiden harhaisten käsitysten varaan, minkä vuoksi niistä ei uskalleta luopua, vaikka mikä olisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Vakavinta on mielestäni se, että koronapassia vastaan on selvästi masinoitu viestejä, jotka maalaavat kopioituja mielikuvia ihmisoikeuksien ja perusoikeuksien törkeästä polkemisesta, Kemppi toteaa tiedotteessaan.
...
– Onneksi eduskunnassa on tällä hetkellä esitys Puolustusvoimien virka-avusta poliisille, jonka sisällöstä voisi olla hyötyä tämän tyyppisissä tapauksissa jatkossa. Maalittamisen ilmiötä ei voi ohittaa olankohautuksella, Hilkka Kemppi lisää. "https://www.suomenmaa.fi/uutiset/keskustaedustaja-huolissaan-koronapass…
Oikein. Rokotevastaisuuteen taipuvaiset foliohattu masinoijat tullaan armeijan Panssari-Sisuilla, karhuryhmällä sekä SPOLin voimalla hakemaan! 💪✊👍
Terveisey vaan sinne leningradiin.
Vierailija kirjoitti:
n. 8000 €/kk
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naurattaa että muka piispa välittää heikoista. Hah hah.n. 8000 €/kk
Hei, mitä hänen palkkansa teille kuuluu?
Tätä kommenttia ja näkökulmaa olen odottanut. Vastaus tuli yllättävältä suunnalta. Olisin odottanut tätä ulostuloa presidentiltämme. Hyvä kuitenkin, että edes tässä vaiheessa pahiten kärsivien ääni tulee kuuluville. Suomalaiset ovat hyvin oikeudenmukaisia ja eettisiä, kun ymmärtävät pandemian vakavuuden. Kiitos teille kaikille ja myös Laajasalolle.
Ketä Laajasalon mielestä pitäisi siis suojella koronalta rokottautumalla? Eikös rokotteet suojaa rokotettua itseään? Tarkoittaako Laajasalo siis että rokottamattomia itseään pitäisi suojella painostamalla heidät ottamaan rokote? Kiitos vain, mutta ei kiitos holhoukselle.