Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys. Jos sinulle tulee naapurille tarkoitettu kirje......

Vierailija
18.12.2014 |

Avaat kirjeen vahingossa (huomaat vasta avaamisen jälkeen että kirje ei ole sinulle). Sisällä on rahaa. Mitä teet? Pidät rahat ja kirjeen vai menet antamaan kirjeen ja rahat naapurille?

Rehellisesti.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
2/30 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No teippaan ja laitan naapurin laatikkoon ja kirjoitan päälle että " taas teillä on väärä osoite"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle käy usein niin, että jonkun kyläläisen posti tulee meille. Jakaja vaihtuu todella usein ja virheitä tapahtuu. Laitan kirjeen takaisin laatikkoon ja sen postin heijastinpalikan luukun kanteen. Jakaja ottaa kirjeen seuraavana päivänä mukaansa.

Joskus olen epähuomiossa avannut. Kerran oli naapurin pojan ulosottokirje kuoressa. Poika asuu muualla ja naapurissani asuvat vanhemmat olivat vastaanottajat. Tuli todella paha mieli eläkeläisvanhusten puolesta. Silloinkin teippaisn kuoren ja laitoin heidän laatikkoonsa.

Vierailija
4/30 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan postinjakaja on laittanut kuoren väärään laatikkoon/luukkuun. Vika ei ole naapurin :P

Vierailija
5/30 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitan naapurin ovikelloa ja annan kuoren pahoittelujeni kanssa hänelle suoraan. Rahatkin palautan tietysti.

Vierailija
6/30 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 16:17"]Ei vaan postinjakaja on laittanut kuoren väärään laatikkoon/luukkuun. Vika ei ole naapurin :P
[/quote]no siltikin laitan siihen oikeaan, olettaen että se on samassa laatikkorivissä, ja kirjoitan jotain päälle selitykseksi.
t. 2
t.

Vierailija
7/30 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu naapurista :D
Itsekkään kp naapurin rahat saattaisin pitää korvauksena kaikesta mielipahasta, mutta mukavien naapureiden rahat palauttaisin.

Mutta rehellisesti... Kai palauttaisin molemmille. En pystyisi käyttämään varastettua rahaa.

Vierailija
8/30 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laatikkorivit ja ovikellot.

Eikö kukaan enää asu kuten minä? Tienhaarassa on ihan ikioma postilaatikko.

Vierailija
9/30 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 16:22"]

Laatikkorivit ja ovikellot.

[/quote]

noissa tapauksissa enimmäkseen posti on tehostanut sen jakelun jonnekin 4-10 km päähän isomman tien risteykseen jossa on muidenkin alueen talojen laatikot :)

Vierailija
10/30 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi aloitus sai alapeukkuja? Ap:lle siis ei ole tämä tilanne sattunut. MINÄ palauttaisin rahat ja kirjeen myös, vaikka PA olenkin (oikeasti, maksumuistutuksia pöydällä ja velkaa...) koska en kertakaikkiaan pystyisi käyttämään varastettua rahaa. Kuulemma ei ole varkaus jos ihan postiluukusta tippuu rahaa, vaikkei olekaan tarkoitettu siihen osoitteeseen... :/

Vierailija
11/30 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 16:26"]

Miksi aloitus sai alapeukkuja? Ap:lle siis ei ole tämä tilanne sattunut. MINÄ palauttaisin rahat ja kirjeen myös, vaikka PA olenkin (oikeasti, maksumuistutuksia pöydällä ja velkaa...) koska en kertakaikkiaan pystyisi käyttämään varastettua rahaa. Kuulemma ei ole varkaus jos ihan postiluukusta tippuu rahaa, vaikkei olekaan tarkoitettu siihen osoitteeseen... :/

[/quote]

Mutta jos se postiluukusta putoava setelitukko on kirjekuoressa, jossa on jonkun muun nimi, sä et saisi avata sitä.

Vierailija
12/30 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä oikeudella ne rahat varastaa pitäis? Jos olis mulle velkaa, niin sitten vois jo harkita, mutta eihän tämäkään lain mukaan oikein olisi. Palautus tietenkin.

Vierailija
13/30 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole varas. Käyn pistämässä naapurille.

Vierailija
14/30 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu rahasta, pikkurahan varmaan veisin, isommassa konsuktoisin veljeäni joka on vähän epärehellisempi. Toki saattaisin miettiä miltä se tuntuis käyttää varastettua rahaa.

Vierailija
15/30 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 16:22"]Laatikkorivit ja ovikellot.

[/quote] en tiedä asunko kuten sinä (satoja metrejä naapureihin) mutta laatikkoa ei valitettavasti voi laittaa muualle kuin siihen riviin mihin minulla on 250 metriä matkaa.
Ovikelloja ei monellakaan kyllä ole.
2

Vierailija
16/30 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan näitäkin, jotka röyhkeesti ottaa tililleen vahingossa tulleet rahat. Turha selittää, että luuli jokskin Ameriikan perinnöksi, soittaa voi aina pankkiin.

Vierailija
17/30 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palautan sekä rahat että kirjeen naapurille. Toivoisin, että myös hän tekisi niin, jos minun kirjeeni menisi hänelle joten miksi itse kohtelisin muita eri tavalla, kuin toivoisin itseäni kohdeltavan.

Vierailija
18/30 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 16:28"][quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 16:26"]

[/quote]

Mutta jos se postiluukusta putoava setelitukko on kirjekuoressa, jossa on jonkun muun nimi, sä et saisi avata sitä.

[/quote]

Tiedän tuon kyllä. Kaikki vaan ei oo rehellisiä... Ja ennen avaamista ei siis tiedossa että kuori ei ole sinulle.

Vierailija
19/30 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 16:31"]Onhan näitäkin, jotka röyhkeesti ottaa tililleen vahingossa tulleet rahat. Turha selittää, että luuli jokskin Ameriikan perinnöksi, soittaa voi aina pankkiin.
[/quote] Mulle tuli kerran ylimaarainen palkka jonkin ohjelmavirheen takia (piti manuaalisesti perua palkanmaksu aitiyslomalaisilta) soitin heti palkanlaskentaan ja palautinkin rahat saman tien... niin tekisin myos muiden minulle kuulumattomien rahojen suhteen.

Vierailija
20/30 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kannattaa avata. Anoppini, tosin epähuomiossa, avasi naapurin somaliyksinhuoltajalle sossusta tulleen kirjeen. Siinä sos.tsto hyväksyi maksettavaksi n. 500 euron puhelinlaskun. Ja huom! tämä i ole urbaanilegenda. Tapahtui Vantaalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi neljä