Koronapassin vastustajat ryhtyivät häiriköimään yrityksiä
Kommentit (66)
On ylilyöntejä yrittäjienkin puolelta. Tuskin kauppakeskuksen on laillista vaatia koronapassia kuten Seinäjoen Ideapark teki. Koronapassi on vain tilanteisiin joissa asiakasmäärää tai aukioloaikoja on rajoitettu koronan vuoksi, kauppakeskuksissa tällaisia rajoituksia ei ole.
Niin, ja luin kyllä että Ideapark perui vaatimuksensa ja nyt myös passittomat pääsevät taas asioimaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän se mikään uusi asia ole, että lähes kaikki persut ovat rokotevastaisia ja osa uskoo jopa villeihin salaliittoteorioihin koronataudin tarkoituksellisesta levittämisestä ja rokotteiden aiheuttamista kuolemista.
Ime shaibaa. Tämä persu on ottanut 2 rokotetta, mutta rokotenatsipassi on vähän no-go minulle; en aio selvitellä muille rokotuksiani.
Koronapassihan ei kerro mitään passinkäyttäjän rokotuksista. Koronapassiin riittää myös sairastettu korona tai negatiivinen koronatesti.
Vierailija kirjoitti:
On ylilyöntejä yrittäjienkin puolelta. Tuskin kauppakeskuksen on laillista vaatia koronapassia kuten Seinäjoen Ideapark teki. Koronapassi on vain tilanteisiin joissa asiakasmäärää tai aukioloaikoja on rajoitettu koronan vuoksi, kauppakeskuksissa tällaisia rajoituksia ei ole.
Niin, ja luin kyllä että Ideapark perui vaatimuksensa ja nyt myös passittomat pääsevät taas asioimaan.
Sekö oikeuttaa mesoamaan? Mun silmään enemmistö noista paikoista on ravintoloita tai just kauppakeskuksia. Tosin, IdeaPark perui passit aiheutuneen mielipahan takia, koska #pahamieli.
Olen rokottamaton ja aion sellaisena pysyä, mutta en hyväksy minkäänlaista sabotaasia tai häiriköintiä.
Nuo ihmiset ovat samanlaisia sekopäitä kuin fanaattisimmat rokotteiden hehkuttajat.
En halua tuhota ketään vaan pelastaa itseni, ja teen sen omalla tavallani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valinnan vapauteen pitäisi kuulua myös vastuu vakavan sairauden aiheuttamista kuluista. Jos ei ole halukas ottamaan koronarokotetta, niin silloin tulisi kunkin itse maksaa omat koronasta aiheutuvat sairaanhoitokulunsa.
Ei se nyt noin mene. Rokottamattomuudella asetat muut vaaraan, se on kaikista pahin. Rokottamattomat levittävät virusta ihan helvetisti, tämän takia se rokote OTETAAN.
Missä todellisuudessa rokotteiden ottaminen on suostumus rokotepassille? Mulla on rokotukset mutta en todellakaan aio edes ladata passia puhelimeen omakannasta. Mä jätän väliin kaikki ne paikat jotka passia kyselee eikä se tee musta rokotevastaista ja/tai hörhöä.
Mä otin rokotukset suojatakseni itseäni tartunnalta. En siksi että yhteiskuntaa pidetään pandemian aikana auki ja tartuntojen annetaan levitä.
Vierailija kirjoitti:
Olen rokottamaton ja aion sellaisena pysyä, mutta en hyväksy minkäänlaista sabotaasia tai häiriköintiä.
Nuo ihmiset ovat samanlaisia sekopäitä kuin fanaattisimmat rokotteiden hehkuttajat.
En halua tuhota ketään vaan pelastaa itseni, ja teen sen omalla tavallani.
Mä taasen olen rokotettu enkä ymmärrä tätä koronapassivouhotusta alkuunkaan. Jos tartuntatilanne on niin huono, että tarvitaan rajoituksia tilanteen hillitsemiseksi niin silloin siihen tarvitaan ne rajoitukset eikä jotain koodia puhelimeen jolla saa bailata aamuyöhön asti.
Passi ei estä tartuntoja eikä rokotettukaan ole suojassa vakavalta tautimuodolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valinnan vapauteen pitäisi kuulua myös vastuu vakavan sairauden aiheuttamista kuluista. Jos ei ole halukas ottamaan koronarokotetta, niin silloin tulisi kunkin itse maksaa omat koronasta aiheutuvat sairaanhoitokulunsa.
Ei se nyt noin mene. Rokottamattomuudella asetat muut vaaraan, se on kaikista pahin. Rokottamattomat levittävät virusta ihan helvetisti, tämän takia se rokote OTETAAN.
Missä todellisuudessa rokotteiden ottaminen on suostumus rokotepassille? Mulla on rokotukset mutta en todellakaan aio edes ladata passia puhelimeen omakannasta. Mä jätän väliin kaikki ne paikat jotka passia kyselee eikä se tee musta rokotevastaista ja/tai hörhöä.
Mä otin rokotukset suojatakseni itseäni tartunnalta. En siksi että yhteiskuntaa pidetään pandemian aikana auki ja tartuntojen annetaan levitä.
Kuinka kauan ajattelit pitää Suomea kiinni? Britannia antoi varovaisen arvion että vasta 2024 voitaisiin palata normaaliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haist perssaukkoas.
Minun tai kenenkään muunkaan rokottamattoman / -tetun asia ei ole suojella "vaaroilta" ketään monisairasta ja joka tavalla syntymäheikkoa ainesta olevaa ns. "riskiryhmäläistä" tai yli 80-vuotiasta naurista: kuolkoot pois kaikki jotka eivät kestä flunssaa. Ei kiinnosta näiden kroonikkojen ja elintasosairaitten vaarat. Kärsimyksen lievitystä ja mahdollisimman inhimillinen kuoleman odotus toki meidän (siis kollektiivisesti, julkisrahoitteisen saattohoidon muodossa) täytyy jokaiselle tarjota varallisuudesta riippumatta: oopiumia ja alkoholia kuolemaa lähestyville.
Ja toiseksi, minä tuskin levitän tätä Covippaskonsti 19-virusta yhtikäs minnekään enkä kenellekään, kun minulla ei ole eikä ole ollut mitään siihen viittaavaakaan: ja jos minulla onkin se ollut enkä ole edes huomannut sitä, niin ei se siinä tapauksessa voi kovin vakava "vaarakaan" olla.
Itse en kannusta ketään häiriköintiin, mutta tämä voi olla ainut keino estää yrityksiä ottamasta passia käyttöön ja passin käytön leviämistä muihinkin palveluihin. Entä jos joku laittaisi oveen lapun ei koronarokotetuille? Miltä tuntuisi näistä rokotetuista, jotka suu vaahdossa huutavat passin perään. Itse aion myös boikotoida tällaisia yrityksiä ja tarvittaessa annan huonot arvostelut googlessa. Tämä voi oikeasti kääntyä niin päin, että passia vaativat paikat jää ilman asiakkaita ja ne muut paikat saavat lisää asiakkaita. Itse yrittäjänä toivottaisin kaikki tervetulleeksi. Oikeasti rokotetuissakin on ihmisiä, jotka eivät hyväksy syrjintää ja jättävät protestiksi menemättä passin vaativiin paikkoihin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää vastustaa yhteiskunnan hyväksi tapahtuvaa rokotteen ottamista? Miksi? Kertokaa edes yksi syy, perusteltu syy. Miksi?
Toi oli ehkä typerin perustelu mitä olen kuullut :D Yhteiskunta jossa pääministeri jakaa touhusatatonnisia rikkaille yrittäjille ja työttömiä 300 tuhatta iso osa 500 euron kuukausituloilla. Ei ole mikään yhteiskunta sellainen. Kyseessä on Dystopia.
Kieltämättä aika ajattelemattomasti toimittu kyseiseltä yrittäjältä. Haluaa olla suunnannäyttäjä ja radikaali koronapassin kyselijä, niin sitten ihmettelee kun metsä vastaa kuten sinne huutaa. Valtavirran yrittäjät ei koronapassipakkoa pidä. Jos sille linjalle lähtee saanee mitä tilaa. Kyseessähän on poliittinen toimi yrittäjältä. Ilmeisesti on taas asiakas väärässä.
Vierailija kirjoitti:
Kieltämättä aika ajattelemattomasti toimittu kyseiseltä yrittäjältä. Haluaa olla suunnannäyttäjä ja radikaali koronapassin kyselijä, niin sitten ihmettelee kun metsä vastaa kuten sinne huutaa. Valtavirran yrittäjät ei koronapassipakkoa pidä. Jos sille linjalle lähtee saanee mitä tilaa. Kyseessähän on poliittinen toimi yrittäjältä. Ilmeisesti on taas asiakas väärässä.
Ainakin Etelä-Pohjanmaan on osoittanut olevansa äärioikeistolainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elikkä silloin valinnanvapaus pitäisi olla myös verojen maksaminen sekä sairasvakuutusmaksut!
Jep, minäkin odotan veronpalautuksia 50 vuoden ajalta. Tulee aika muhkea summa. En ole käyttänyt kuin muutaman kerran hammaslääkäriin ja niistäkin suurin osa yksityisien palveluja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka kauan ajattelit pitää Suomea kiinni? Britannia antoi varovaisen arvion että vasta 2024 voitaisiin palata normaaliin.
No siihen menee juuri sen aikaa mitä menee. Näillä rokotepasseilla ainoastaan pitkitetään pandemian kestoa ja saadaan aikaan se, että sairaalahoito menee tukkoon koronapotilaista.
Pskamaisen viruksen kiinalaiset maailmalle levitti, mutta tämän kanssa on nyt elettävä ja silloin ei eletä kuin ennen pandemiaa vaikka kuinka se olisi kivaa ja yhteiskunnalle/yrityksille tärkeää.
Rokotukset on tarpeellisia, mutta ne ei riitä yksin vaan tarvitaan edelleen muitakin keinoja joilla tartuntamääriä saadaan alas. Rokotettukaan kun ei ole suojassa tartunnalta eikä edes vakavalta tautimuodolta ja tästä on maailmalta jo lukuisia esimerkkejä kuinka pelkkien rokotusten/rokotepassien varaan jättäytyminen on aikaansaanut täyden kaaoksen kun rokotetutkin ihmiset sairastuu massoina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pandemia vaan pitkittyy näillä passeilla ym. koska normaaliin siirtymiseen ei ole oikopolkuja.
Tämän viruksen kanssa ei voi neuvotella tai tehdä diilejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää vastustaa yhteiskunnan hyväksi tapahtuvaa rokotteen ottamista? Miksi? Kertokaa edes yksi syy, perusteltu syy. Miksi?
Toi oli ehkä typerin perustelu mitä olen kuullut :D Yhteiskunta jossa pääministeri jakaa touhusatatonnisia rikkaille yrittäjille ja työttömiä 300 tuhatta iso osa 500 euron kuukausituloilla. Ei ole mikään yhteiskunta sellainen. Kyseessä on Dystopia.
Katkera työtön haluaa tuhota yrityksiä?
Miten tässä nyt tuhotaan? Näyttää olevan toistepäin. Yrityksillä kovaa peliä ja esim työttömäthän nimenomaan ei kelpaa työvoimaksi ollenkaan. Kannattamattomat ja huonosti johdetut yritykset joutaa poistua sähläämästä ja kuppaamasta verorahoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä olla tuhma. Laitta oregano? T. Ma mu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pandemia vaan pitkittyy näillä passeilla ym. koska normaaliin siirtymiseen ei ole oikopolkuja.
Tämän viruksen kanssa ei voi neuvotella tai tehdä diilejä.
Haluat oikein tekemällä tehdä Suomesta varattoman kehitysmaan?
Näillä rajoitusten poistamisella ja koronapasseilla se ainakin onnistuu. Suomi on jo nyt euroopan pahimpia koronapesäkkeitä johon matkustamista ei enää suositella edes rokotetuille.
Ja puolittaista vapautta on kestänyt reilun kaksi viikkoa..
Juokaa viinaa, nii ei rassaa!