Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä töitä voi saada 35v mies joka on ollut viimeksi töissä vuonna 2007? Ja 2kk työharjoittelu vuonna 2012 Koulutuksena ylioppilaslakki

Vierailija
18.10.2021 |

Mitä töitä voin saada?

Tarkoitus olisi päästä ostamaan asunto (ei kerrostalo) pk-seudulta

Kommentit (107)

Vierailija
41/107 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pikaruokaravintolat

Posti

Varasto

Rakennusapulainen

Siivooja

Taksikuski

Henkilökohtainen avustaja

Näistä ei taida tienaat sitä palkkaa jonka tarvitsee elämän rakentamiseen, talon ostamiseen ja perheen perustamiseen

ap

Ehkä ei sitä parinsadan neliön lukaalia pääkaupunkiseudulta ja luxuselämää, mutta ihan kivan kämpän ja peruselämän jostain muualta. Perheen perustamiseen ei palkka vaikuta.

Vierailija
42/107 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaali- ja terveysalalle tarvitaan yhä enemmän osaajia. Sinua revitään töihin todennäköisesti jo ennen valmistumistasi. Vaikea keksiä mitään yhtä idioottivarmaa alaa, jos työllistyminen on ainoa merkitsevä asia alavalinnassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/107 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääset vartijaksi kyllä, viikon koulutus ja firma maksaa, ja toiset pari viikkoa käyt firman piikkiin myöhemmin että saat lopullisen vartijakortin. Alalla on pulaa ja siellä on onneksi muitakin hommia kuin ne myymälävartioinnit. Laita niille vaikka avoin hakemus. Tekevät turvallisuustarkistuksen mutta jos ei ole rikoksia ei vanhan masennusdiagnoosin pitäisi olla ongelma. Mun mielestä aika low entry ala, siellä oli kyllä kaikenlaista kulkijaa. 

Vierailija
44/107 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kysellyt tätä samaa täällä ainakin viimeiset 4 vuotta. Mikset silloin mennyt opiskelemaan (kuten sinulle ehdotettiin) niin olisit jo valmistunut ja ehkä kiinni työelämässäkin? Nyt se alkaa olla jo myöhäistä kohdallasi.

Vierailija
45/107 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääset vartijaksi kyllä, viikon koulutus ja firma maksaa, ja toiset pari viikkoa käyt firman piikkiin myöhemmin että saat lopullisen vartijakortin. Alalla on pulaa ja siellä on onneksi muitakin hommia kuin ne myymälävartioinnit. Laita niille vaikka avoin hakemus. Tekevät turvallisuustarkistuksen mutta jos ei ole rikoksia ei vanhan masennusdiagnoosin pitäisi olla ongelma. Mun mielestä aika low entry ala, siellä oli kyllä kaikenlaista kulkijaa. 

Ja sanoisin että jos saat tehdä täysiä tunteja niin kyllä tolla jonkun 2k kuussa saa, ei Helsingistä millään asuntoa mutta pk-seudulta kyllä. Pankit haluaa että on vakityö. Siellä oli monenlaista ihmistä, nuorta opiskelijaa, tyhmiä lihapäitä, fiksujakin, naisia, miehiä, perheenisiä ja äitejä jne. 

Vierailija
46/107 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse menin vuokratyöfirman kautta hyllyttämään. Siitä sit vakinaistettiin. Nyt olen esimiesvalmennuksessa. Koskaan ei ole myöhäistä onnistua. Askel kerrallaan! Tsemppiä! Tilanteeni oli yhtä paha kuin sulla.

Vierailija
47/107 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen maksanut asuntolainan laitoshuoltajan (siivousala) palkalla. Helppo saada vakipaikka muutaman kuulauden koulutuksella. Peruspalkka täällä provinssissa vähän kahden tonnin molemmin puolin, lisät päälle. Tausta ei haittaa, ikä ei haittaa. Työvoimapula-ala.

Ja sitten vaan odottelemaan selityksiä, miksei käy.

Vierailija
48/107 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitajana työllistyisit.

Vierailija
49/107 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tuossa ap:n tilanteessa vähän on että jos kysytään miksi ei ole ollut töissä niin sairashistorian myöntäminen voi olla monelle työnantajalle kynnyskysymys. Pelkäävät ilmeisesti että sairaslomia tulee ja kustannuksia. 35- vuotias on kuitenkin paremmassa tilanteessa kuin vaikkapa viittäkymppiä lähestyvä.

Jotain varmaan pitäisi keksiä sen CV:n täytteeksi tai osata kirjoittaa se oikein koska jos ainoa kokemus on parin kuukauden työharjoittelu 2012 niin se edellä ei ole ehkä paras taktiikka mennä töitä etsimään.

Itsellä sama tilanne että sairauden jälkeen pitäisi töitä etsiä. Suosio ei ole ollut valtaisaa mutta kun hakemuksia lähettää niin ehkä sitä itsekin löytää jotain. Kukaan ei varmasti tule töitä kotoa tarjoamaan joten hakemusten lähettäminen vaikka se välistä tuntuukin turhauttavalta on oikeastaan ainoa keino.

Vierailija
50/107 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko ap kertaakaan tässä vuoden 2007 jälkeen hakenut minnekään töihin?

Vierailija
51/107 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turvallisuusala. Lyhyt koulutus ja työllistyminen on aika varmaa. Palkka ei päätä huimaa mutta eiköhän sillä jonkun talon pysty ostamaan.

Tätä aioin itsekin ehdottaa. Pk-seudulla on huutava pula vartijoista ja isot firmat maksaa koulutuksen kaikille vähänkin asiallisen oloisille tyypeille, jotka menee niille töihin. Aluksi luvassa on luultavasti osa-aikatyötä huonolla tuntipalkalla, mutta jos teet työsi hyvin ja haluat kehittyä, mahdollisuudet saada TES:iä parempaa palkkaa muutaman vuoden sisällä on hyvät. 

Bonuksena vartijan töitä on helppo tehdä myös opintojen ohella, jos tuntuu myöhemmin siltä että haluat vaihtaa alaa ja hankkia kunnon koulutuksen. 

Vierailija
52/107 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko saa palkkaa?

ap

Vierailija
53/107 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse menin vuokratyöfirman kautta hyllyttämään. Siitä sit vakinaistettiin. Nyt olen esimiesvalmennuksessa. Koskaan ei ole myöhäistä onnistua. Askel kerrallaan! Tsemppiä! Tilanteeni oli yhtä paha kuin sulla.

Paljonko palkkasi on nyt, ja sitten kun pääset esimieheksi?

ap

Vierailija
54/107 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähihoitajana työllistyisit.

Paljonko saa palkkaa?

ap

Vierailija
55/107 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen maksanut asuntolainan laitoshuoltajan (siivousala) palkalla. Helppo saada vakipaikka muutaman kuulauden koulutuksella. Peruspalkka täällä provinssissa vähän kahden tonnin molemmin puolin, lisät päälle. Tausta ei haittaa, ikä ei haittaa. Työvoimapula-ala.

Ja sitten vaan odottelemaan selityksiä, miksei käy.

Numeroita, tarvitsen numeroita.

Paljonko asuntolainasi oli, paljonko palkkasi on?

Vierailija
56/107 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuolla CV:llä saa yhtään mitään työtä. Turha kuvitellakaan.

Kyllä persoonakin ratkaisee aikas paljon loppujenlopuksi. Se yrittämisen suuri halu, on jo tosi paljon asiassa eteenpäin.

Vierailija
57/107 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turvallisuusala. Lyhyt koulutus ja työllistyminen on aika varmaa. Palkka ei päätä huimaa mutta eiköhän sillä jonkun talon pysty ostamaan.

Tätä aioin itsekin ehdottaa. Pk-seudulla on huutava pula vartijoista ja isot firmat maksaa koulutuksen kaikille vähänkin asiallisen oloisille tyypeille, jotka menee niille töihin.

Mitenkäs tuohon vartijan työhön että pärjääkö siinä jos on semmoinen 175- senttinen vähän ylipainoa omaava keski-ikäinen vai haetaanko siinä enemmän sellaisia joilla on kamppailulaji / salitaustaa?

Voisin kuvitella että itse tuota ryhmää edustavana saisi aina varmaan painia jonkun leikkelepaketin varastaneen päihdeongelmaisen kanssa. Jos habitus on tyyliä jääkaappi-pakastin ja pää ajettu kaljuksi niin ehkä se myös ehkäisee väkivaltatilanteita.

Tämä ei siis idean tyrmäämiseksi vaan ihan noin käytännön kautta asiaa kyselen. Ei kuitenkaan olisi mukava lähteä töihin sillä ajatuksella että tänään taas saa ottaa iskuja vastaan joltain sekakäyttäjältä.

Vierailija
58/107 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mihin tahansa voi työllistyä, kun hankkii koulutusta sille alalle. Tiedän, että on isompi kynnys kun ei ole tuossa iässä työkokemusta paljon mitään, mutta katse eteenpäin vaan. Rohkeasti hakemaan mitä tahansa työtä, jota voi saada ilman koulutusta, niin saa taas jotain työkokemusta. Jos opiskelu on mahdollisuus taloudellisesti, huomaat todennäköisesti, ettet ole ainoa aikuisemmalla iällä opiskeleva. Töitä voi olla helpompi hakea, jos koulutus antaa selkeän pätevyyden johonkin työhön, mutta tärkeää on myös löytää itseä kiinnostava ala. Pitää vain hyväksyä se, että on monessa asiassa samassa tilanteessa kuin 15 vuotta nuoremmat, hakea ihan harjoittelupaikkoja ensin.

Suosittelen ainakin jotain opintoja, pidempiä tai lyhyempiä! Ne voivat olla masennuksesta toipuvalle vähän joustavampia kuin kokopäivätyö, ja suorittamalla opinnot asiallisesti osoitat kykeneväsi nyt työhön, vaikka takana on pitkä jakso ilman töitä. Kiinnostaisiko joku AMK:n aikuisille suunnattu linja? Opetin joskus sellaista porukkaa ja oli motivoitunutta väkeä ja vetivät keskimäärin paremmin kuin päiväopiskelijat, vaikka useimmat tekivät työ ohessa opintoja.

Ei voi. Ei mikään muu kuin aito työvoimapula-ala, eli lähinnä luvanvaraiset sote-alat, ota ketään ilman työkokemusta. Tarjolla on pitkä liuta paljon kokeneempiakin tekijöitä ja niihin aloittelijoiden paikkoihin otetaan nuoria.

Ihan turha enää tuossa vaiheessa antaa toivoa siitä, että koko maailma on auki, kun ei se vaan enää ole.

Höh, tuollaisesta toivottomuuden toitottamisesta nyt ainakaan ei ole mitään hyötyä. Olen opiskellut aikuisiällä ja olen saanut harjoittelupaikkoja siinä missä nuoremmatkin, kun olen uskaltautunut hakemaan sinne parikymppisten sekaan. Takana vuosia toisen alan roikkuneita opintoja, perhevapaita ja sitä masennustakin. Joissain hommissa arvostetaan myös elämänkokemusta ja sitä, että on vähän vanhempi kuin 20-vuotias. Mihinkään vuoden nuoreksi lupaukseksi millään alalla ei tietenkään ehdi enää ehdi, mutta ihan tavallisiin töihin voi kyllä päästä. Olennaista on, ettei menetä sitä toivoa ja uskaltaa edes hakea ja hakea toistekin, jos ei yhteen pääse!

Olin muutama vuosi sitten aika samankaltaisessa tilanteessa: 30+ v. ylioppilas, korkeakouluopinnot oli jäänyt kesken mielenterveysongelmien takia, ei lainkaan työkokemusta. Lisäbonuksena Asperger-diagnoosi. Pääsin kuitenkin vartijaksi heti ensimmäisellä hakemuksella. Nykyään työskentelen turvamyyjänä ja olen tosi tyytyväinen työhöni, koska työ on ilta- ja yöpainotteista ja kaupan alalla on hyvät lisät. 

Vierailija
59/107 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä aioin itsekin ehdottaa. Pk-seudulla on huutava pula vartijoista ja isot firmat maksaa koulutuksen kaikille vähänkin asiallisen oloisille tyypeille, jotka menee niille töihin.

Mitenkäs tuohon vartijan työhön että pärjääkö siinä jos on semmoinen 175- senttinen vähän ylipainoa omaava keski-ikäinen vai haetaanko siinä enemmän sellaisia joilla on kamppailulaji / salitaustaa?

Voisin kuvitella että itse tuota ryhmää edustavana saisi aina varmaan painia jonkun leikkelepaketin varastaneen päihdeongelmaisen kanssa. Jos habitus on tyyliä jääkaappi-pakastin ja pää ajettu kaljuksi niin ehkä se myös ehkäisee väkivaltatilanteita.

Tämä ei siis idean tyrmäämiseksi vaan ihan noin käytännön kautta asiaa kyselen. Ei kuitenkaan olisi mukava lähteä töihin sillä ajatuksella että tänään taas saa ottaa iskuja vastaan joltain sekakäyttäjältä.

Vartijan töitä on moneen lähtöön. Myös mikkihiirille ja möhömahoille on sopivia paikkoja, kunhan asiakaspalveluhenkisyyttä löytyy. 

Vierailija
60/107 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuolla CV:llä saa yhtään mitään työtä. Turha kuvitellakaan.

Kyllä persoonakin ratkaisee aikas paljon loppujenlopuksi. Se yrittämisen suuri halu, on jo tosi paljon asiassa eteenpäin.

Puhut asiaa. Joskus työpaikka voi irrota sankaritarinan ansiosta, jossa elämän päähän potkima, syrjäytynyt lusmu päätti ottaa itseään niskasta kiinni ja vastoin kaikkia odotuksia onnistui tekemään täydellisen suunnanmuutoksen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kuusi