Minkä tuloksen olette saaneet Mensan testistä?
Kommentit (41)
Mä sain Mentulan testistä 150 kg ja maitorahkapurkin.
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 01:36"]175 t ammattivalittaja
[/quote]
en usko
Heh, noista nettitesteistä saa ihan huikeita tuloksia. Kertokaa mieluummin, että mitä olette saaneet oikeista Mensan testeistä.
Sain vain 131, eli korkeampi kuin noin 98,1%:lla väestöstä. Olen pettynyt. Ennen sain noista nettitesteistä huomattavasti parempia. Tosin nyt väsy painaa ja vauvakin heräsi äsken yösyötölle kesken testin teon (syötin vauvan tuossa testiä tehdessäni). Kieltämättä mulla on nykyisin tyhmempi olo kuin ennen. Masentaa. :(
Sitä mietinkin, että voiko tuo nettitesti pitää paikkansa? Sain tulokseksi 123, joka on kuulemma 93% parempi kuin muulla väestöllä?? Kuulostaa vähän liioittelulta.. :D
Ap
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 02:10"]
Sain vain 131, eli korkeampi kuin noin 98,1%:lla väestöstä. Olen pettynyt. Ennen sain noista nettitesteistä huomattavasti parempia. Tosin nyt väsy painaa ja vauvakin heräsi äsken yösyötölle kesken testin teon (syötin vauvan tuossa testiä tehdessäni). Kieltämättä mulla on nykyisin tyhmempi olo kuin ennen. Masentaa. :(
[/quote]
Yhyy, tosiaan ketuttaa. On ollut jotenkin tosi hidas olo viime aikoina. Olen siis oikeasti tyhmentynyt noin 5 pinnaa nettitestien perusteella. :( T. Edellinen kommentoija
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 02:11"]
Sitä mietinkin, että voiko tuo nettitesti pitää paikkansa? Sain tulokseksi 123, joka on kuulemma 93% parempi kuin muulla väestöllä?? Kuulostaa vähän liioittelulta.. :D Ap
[/quote]
En ole käynyt virallisissa testeissä ikinä (kerran mun piti mennä, mutta ihan oikeasti myöhästyin just viisi minuuttia testistä ja se oli alkanut, enkä ole sittemmin enää jaksanut mennä tai edes uskaltautunut). Olen saanut suunnilleen samoja lukemia (about 131-140 tuolla keskihajonnalla ja sitten 148-156 sillä toisella keskihajonnalla) vuosikaudet noin parikymppisestä lähtien, kun ekan kerran moista kokeilin. Periaatteessa oon aina ylittänyt siis sen Mensan rajan noissa nettitesteissä, mutta virallista testiä en ole koskaan tehnyt. Olen kuullut Mensan testeissä oikeasti käyneiltä, että kyllä nuo melko hyvin korreloivat oikean testin kanssa. T. Random AV-mamma täältä jostain eteläisestä Suomesta (tämän ketjun aiempi vastaaja nro 9)
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 01:36"]
175 t ammattivalittaja
[/quote]
Kerropa, ammattivalittaja, mitä oikeasti sait siitä? Ei sen teossa mene kuin pieni tovi. T. Utelias
117. Miten kaikki tällaisiin ketjuihin vastanneet saavat aina hirveän hyviä tuloksia? Eikö monikaan alle 120 pistettä saanut uskalla kommentoida vai onko vastanneilla tuloksissa vähän omaa lisää?
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 02:29"]
117. Miten kaikki tällaisiin ketjuihin vastanneet saavat aina hirveän hyviä tuloksia? Eikö monikaan alle 120 pistettä saanut uskalla kommentoida vai onko vastanneilla tuloksissa vähän omaa lisää?
[/quote]
Oma vahva veikkaus on se, että Mensan testeistä kiinnostuvat mahdollisesti sellaiset henkilöt, joilla voisi olla potentiaalia saada siitä hyvä tulos. Lisäksi olen joskus lukenut, että jopa ylipäänsä nettiä käyttävät aikuiset ovat hieman keskivertoa älykkäämpiä tilastollisesti (tosin ko. tutkimuksesta luin jo 90-luvulla, jolloin netin käyttö oli vähäisempää). Veikkaan, että ne tältä "hömppäpalstalta", jotka edes avaavat koko ketjun tai klikkailevat sinne testiin saakka ja tekevät sen, ovat jossain määrin "valikoitunutta" porukkaa. Ja lisäksi veikkaan, että ne huonon tai keskinkertaisen tuloksen saaneet eivät edes jaksa vastata ketjuun. Mutta kaikki tämä on omaa spekulaatiotani. T. #9
[/quote]
Ja mä tosiaan sain sen 131 (en liioittele tosiaan), mutta mun mielestäni se on aika huono tulos, sillä olen saanut eri maiden Mensojen (Suomi, Ruotsi, Norja, Tanska, USA) omista nettitesteistä yleensä vähintään 135 aiemmin. Nyt olen tässä nukkunut huonohkosti jo monta kuukautta ja syönyt myös kehnosti sekä aivot ovat olleet narikassa muuten paitsi vauvan ja pikkulapsen hoidon osalta. Tunnen taantuneeni aika paljon. T. #9
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 02:43"]
[/quote]
Ja mä tosiaan sain sen 131 (en liioittele tosiaan), mutta mun mielestäni se on aika huono tulos, sillä olen saanut eri maiden Mensojen (Suomi, Ruotsi, Norja, Tanska, USA) omista nettitesteistä yleensä vähintään 135 aiemmin. Nyt olen tässä nukkunut huonohkosti jo monta kuukautta ja syönyt myös kehnosti sekä aivot ovat olleet narikassa muuten paitsi vauvan ja pikkulapsen hoidon osalta. Tunnen taantuneeni aika paljon. T. #9
[/quote]
Älä testaa vauva-aikana. Kun univajeet on nukuttu, syöt hyvin ja teet aivojumppaharjoituksia. Kyllä se oma terävä itsesi löytyy taas. Vauva-aikana äidin aivot rusinoituvat, jotta sitä jaksaa hoitaa vauvaansa.
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 02:47"]
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 02:43"]
[/quote]
[/quote]
Älä testaa vauva-aikana. Kun univajeet on nukuttu, syöt hyvin ja teet aivojumppaharjoituksia. Kyllä se oma terävä itsesi löytyy taas. Vauva-aikana äidin aivot rusinoituvat, jotta sitä jaksaa hoitaa vauvaansa.
[/quote]
Kiitoksia! :) Ehkäpä se vähän skarpimpi meikäläinen kuoriutuu sieltä jostain alta taas. Voisi sitten joskus (TM) mennä sinne oikeaan testiinkin ehkäpä. Mutta todellakin on hieman taantunut olo tässä. Nyt pitäneekin mennä nukkumaan takaisin ja tankata hieman unta, jotta taas jaksaa. :)
Nettitestissä 148. Oikeassa testissä 120.
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 02:29"]117. Miten kaikki tällaisiin ketjuihin vastanneet saavat aina hirveän hyviä tuloksia? Eikö monikaan alle 120 pistettä saanut uskalla kommentoida vai onko vastanneilla tuloksissa vähän omaa lisää?
[/quote]
107 nettitestistä :) Kiinnostaisi mennä oikeaan, vaikka tiedän etten sinne 130 pääse lähellekkään.
Nettitestistä (tehty muutama vuosi sitten Tieteen Kuvalehden linkistä, en ole varma onko se Mensan/tuo sama) 155, oikeasta testistä 137, tehty 2013.
141