Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

raskaana ja koulussa

Vierailija
18.12.2014 |

Menetin neitsyyteni noin kaksi kuukautta sitten poikaystävälleni jonka kanssa olen seurustellut kahdeksan kuukautta. Tämän jälkeen olemme harrastaneet seksiä muutaman kerran. Ongelmana on se, että raskauden mahdollisuus tuntuu nyt huolestuttavan suurelta. Kuukautiseni ovat loppuneet, minkä luulin ensin johtuneen stressistä. Pari viikkoa sitten alkoi kuitenkin pahoinvointi aamuisin. En ole oksentanut, mutta ruuan haju aiheuttaa kuvotusta. Käytimme ehkäisyä, mutta onhan mahdollista että kondomi meni rikki tms. Varsinainen ongelma on se, että täytän tammikuussa 15, ja poikaystäväni on 18- vuotias. Koska me molemmat opiskelemme, emme voi elättää lasta, ja muutenkin olisi itsekästä pitää lapsi josta ei voi huolehtia. Abortti tuntuu kuitenkin väärältä ratkaisulta. Tiedän että olen itse soppani keittänyt, ja että tilanne on suoraan sanottuna melko hirveä ottaen huomioon sen että poikaystäväni on täysi-ikäinen ja itse en ole, mutta ehkä jollain on omia kokemuksia asiasta?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi uskottavaa. Provo

Vierailija
2/15 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä pakottanut ketään uskomaan

t. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikutat melko kypsältä ikäisekses, mutta tässä tilanteessa olis ehkä parasta että puhuisit vanhempiesi kanssa, ja ylipäätään edes tekisit raskaustestin.

Vierailija
4/15 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onko sitä pillua pakko antaa??????

Vierailija
5/15 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt kävis niin, että testi olisi positiivinen, niin en kai mä voisi sitä lasta pitää? Mun mielestä se että pitäisin lapsen jota en voisi elättää olis vastuutonta ja tyhmää. Mun pitäis olla varma siitä, että voisin olla hyvä äiti, mitä en tietenkään 15- vuotiaana voi olla. Toisaalta jos päädyn aborttiin, niin kannan syyllisyyttä asiasta koko elämäni ajan.

Vierailija
6/15 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Numero 6 on siis ap:n kirjottama.

Vierailija
7/15 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna adoptioon sit. Itse olen sitä mieltä, adoptio rankempi kuin abortti.

Vierailija
8/15 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee testi ennen kuin murehdit. Olen itsekin pari kertaa ajatellut olevani raskaana (sitä toivoen tosin) ja kun sitä alkaa miettimään ja pohtimaan enemmän niin saattaa kuukautiset myöhästyä ihan sen takia että ne on bitch :D

Vierailija
9/15 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko 18-vuotiaalla poikaystävälläsi jo ammatti, työpaikka tai edellytyksiä sellainen lähivuosina saada (realistinen alavalinta)? Jos on, niin lapsen elättäminen onnistuu, mikäli sen haluatte pitää. Sinä voit jatkaa koulunkäyntiä vaikka olisitkin äiti - opiskelu joustaa paremmin kuin työelämä.

Vierailija
10/15 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisessa tilanteessa jos olisit raskaana ja menisit sen puitteissa lääkäriin niin sinusta tehtäisiin lastensuojeluilmoitus ja poikaystävästäsi rikosilmoitus. Siinä voisi sitten miettiä onko hyvä tehdä lasta jos elämä on tuollaista

Vierailija
11/15 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaan joku oikeesti neuvoo pitämään lapsen??!! HALOO, tän ikäsellä voi olla peruskouluki kesken, korkeintaa lukion 1. vaikka ois kuinka kypsä nii ei mitään järkee. vaikka koulu joustais jne nii lapsien ja teinien pitäis saada nauttii siitä nuoruudesta ja vapaudesta. miettikää omalle kohalle jos ois muksu syntyny ton ikäsenä... ei todellakaa tee hyvää kummallekkaa, ei lapsille eikä äidille, ku äiti ei oo ikinä päässy itsenäistymään ja ettimään itteensä. 

tee nyt ensin se testi ja mieti sitte mitä teet. mut suosittelen tekemään aika nopeesti, jää enemmän aikaa miettiä.... ps. ite oon tehny abortin koska e pillerit petti. olin sillon just täyttäny 18 mut en ois tosiaan ollu kypsä äiti. kertaakaan en oo katunu, ei ainakaan mun kohalla ollu sellanen asia mikä ois jääny vaivaamaan. jos siitä päätöksestä on 100% varma, ei sitä ala todennäkösesti 50v kuluttuu itkemään...

Vierailija
12/15 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 01:14"]Tällaisessa tilanteessa jos olisit raskaana ja menisit sen puitteissa lääkäriin niin sinusta tehtäisiin lastensuojeluilmoitus ja poikaystävästäsi rikosilmoitus. Siinä voisi sitten miettiä onko hyvä tehdä lasta jos elämä on tuollaista
[/quote] ei tuollaisen asian takia rikos-, tai lastensuojeluilmoituksia tehdä, koska ikäeroa on vain kolme vuotta.

mutta juu, suosittelen että teet testin ja mikäli tulos on positiivinen, juttelet asiasta poikaystäväsi ja perheesi kanssa.

Vierailija
13/15 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 01:26"]

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 01:14"]Tällaisessa tilanteessa jos olisit raskaana ja menisit sen puitteissa lääkäriin niin sinusta tehtäisiin lastensuojeluilmoitus ja poikaystävästäsi rikosilmoitus. Siinä voisi sitten miettiä onko hyvä tehdä lasta jos elämä on tuollaista [/quote] ei tuollaisen asian takia rikos-, tai lastensuojeluilmoituksia tehdä, koska ikäeroa on vain kolme vuotta. mutta juu, suosittelen että teet testin ja mikäli tulos on positiivinen, juttelet asiasta poikaystäväsi ja perheesi kanssa.

[/quote]

Ap 14, poikaystävä 18.

Vierailija
14/15 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 01:03"]Onko 18-vuotiaalla poikaystävälläsi jo ammatti, työpaikka tai edellytyksiä sellainen lähivuosina saada (realistinen alavalinta)? Jos on, niin lapsen elättäminen onnistuu, mikäli sen haluatte pitää. Sinä voit jatkaa koulunkäyntiä vaikka olisitkin äiti - opiskelu joustaa paremmin kuin työelämä.
[/quote] Tilanne on se että poikaystävä hakee lukion jälkeen todennäköisesti lääkikseen opiskelemaan, eli lähivuosina ei saa töitä haluamallaan alalla. Ja vähän hankalaa elättää vauvaa ja käydä koulua samaan aikaan, kun on peruskoulu kesken.
t. Ap

Vierailija
15/15 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ongelma tässä muka on? Selvitä oletko raskaana-> keskeytys.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan viisi