papa 3
viime kesänä papa näytti 3, kävin koe palan otossa ja siinä todettiin keski vaikea solu muutos kohdun suulla eli syövän esiaste. se leikattiin syksyllä pois. kontrollissa en kerennyt käymään koska tulin odottamatta raskaaksi. raskautta seurattiin aika tarkasti rv32 asti ja lääkärikin totesi, että tuskin leikkaus syntymiseen vaikuttaa. uskalsin jo huokaista helpotuksesta, mutta rv36 synnytys käynnistyi ja kesti 4h. onko kellään muulla edes saman tapaisia kokemuksia? epäilen nopean ja vähän ennenaikaisen synnytyksen johtuvan leikkauksesta
Kommentit (4)
2 lasta syntyneet rv36 (toisen kanssa jarruteltiin ja pitkään).
yhden loopin ei pitäisi vaikuttaa, joten saattaa olla sulla sattumaa aikainen syntymä. mulla niitä on tehty 4 ja viimesin otettiin tosi reilulla kädellä.
vastauksista, vähän helpotti : ) kontrollissa en vielä ole käynyt, syksymmällä kuulemma vasta saan ajan ja tiedän sitten enemmän
ja sitä oon itekseen pohtinu kun viime synnytyksessä (operoinnin jälkeen)
aukes n. 5cm normaalisti ja sit tunsin et tavallaan repes auki ja samantien alko ponnistuttaan ja kätilölle tuli hoppu kun ei ollu uskoa mua...
ja kätilö meinas et ei johtunu arvista, mut sitä oon miettiny et oiskohan kuitenkin? ja niin raskaus kesti normaalisti loppuun asti.
mulla kohdunkaula operoitu monta kertaa ja arpeutumisen takia kohdunkaulan avautuminen jysähti siihen 4 senttiin. lääkärin mukaan johtui operoinneista ja arvista.