Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

""Koronapassi-kauppa" (Vääksy) maalituksen kohteena. Ketkä tätä tekee?

Vierailija
18.10.2021 |

Tuntemattomia ihmisiä saapunut rettelöimään kauppaan. Paiskoneet ovia mm. Myös somessa maalitusta https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008339750.html

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai ettå nyt Kalliosta ihmiset lähtee sankoin joukoin Vääksyyn ostoksille kun siellä on se ihaaana kauppa?

Kuulepas, minä juuri ajattelin, että onpa yksi kiva vierailukohde lisää, kun tulen Suomeen käymään.

Kaikki eivät juokse lomilla vain kapakoiden tai tunnettujen nähtävyyksien perässä, vaan haluavat ihan omia pieniä kokemuksia, joita on kiva muistella jälkikäteen. Kuten maailman paras suklaajäätelö eräästä Sienalaisesta jäätelökioskista. Tulevaisuudessa varmaan siis myös ihana ranskalainen kyläkauppa Vääksyssä.

No sittenhän kampanja tuottaa tulosta :) Olen rokotettu enkä asu lähelläkään Vääksyä, eli tällä ns uutisella ei ole mulle mitään henilökohtaista merkitystä, 

mutta oma henkilökohtainen BS-filtteri aktivoituu heti kun joku hakeutuu julkisuuteen kertoakseen tulleensa "maalitetuksi".

Vierailija
22/44 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskovaiset, aivopestyt sellaiset.

Lähinnä helluntailaisten maanisuutta. Suurin osa uskovaisista on ok, mutta nämä kiihkoilijat luulevat olevansa jumalan asialla, vaikka ovatkin USA:n salaliittojen uhreja.

Onko tästä jotain todisteita?

Luulisi ettei ole kovin uskovaista alkaa vainota ketään ihmistä/ihmisiä.

No voi hyvänen aika, etkö ole historiaan tutustunut? Uskovaiset t a p p a a, r a i s k a aja hyv käyt lapsia kaikkein eniten. Sodat on käyty uskontojen takia ja käydään edelleen.

Mikään ei ole niin häijy, raaka ja julma kuin kiihkouskovainen ihminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin tää maailma on oikeasti menossa?🙁

Vierailija
24/44 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskovaiset, aivopestyt sellaiset.

Lähinnä helluntailaisten maanisuutta. Suurin osa uskovaisista on ok, mutta nämä kiihkoilijat luulevat olevansa jumalan asialla, vaikka ovatkin USA:n salaliittojen uhreja.

Onko tästä jotain todisteita?

Luulisi ettei ole kovin uskovaista alkaa vainota ketään ihmistä/ihmisiä.

No voi hyvänen aika, etkö ole historiaan tutustunut? Uskovaiset t a p p a a, r a i s k a aja hyv käyt lapsia kaikkein eniten. Sodat on käyty uskontojen takia ja käydään edelleen.

Mikään ei ole niin häijy, raaka ja julma kuin kiihkouskovainen ihminen.

Kuule kaikkea tuota on tehty paljon enemmän ei uskovaisten taholta.  

Vihasi uskovia kohtaan on jo sairauden spektrin puolella.   Valtaosa uskovista edustaa aivan toisenlaista uskonnollista haaraa eikä riehu yhtään missään ja käy rokotukset ottamassa.  Tai jos ei ota rokotusta, ei ainakaan käy riehumassa missään.

Ei ole mitään perustetta ruveta vainoamaan uskovaisia.   Monissa maissa nimenomaan uskonnollisten yhteisöjen sairaalat tekevät upeaa työtä koronasairaiden parantamiseksi ja rokotusten läpiviemisessä.

Vierailija
25/44 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai ettå nyt Kalliosta ihmiset lähtee sankoin joukoin Vääksyyn ostoksille kun siellä on se ihaaana kauppa?

Kuulepas, minä juuri ajattelin, että onpa yksi kiva vierailukohde lisää, kun tulen Suomeen käymään.

Kaikki eivät juokse lomilla vain kapakoiden tai tunnettujen nähtävyyksien perässä, vaan haluavat ihan omia pieniä kokemuksia, joita on kiva muistella jälkikäteen. Kuten maailman paras suklaajäätelö eräästä Sienalaisesta jäätelökioskista. Tulevaisuudessa varmaan siis myös ihana ranskalainen kyläkauppa Vääksyssä.

No sittenhän kampanja tuottaa tulosta :) Olen rokotettu enkä asu lähelläkään Vääksyä, eli tällä ns uutisella ei ole mulle mitään henilökohtaista merkitystä, 

mutta oma henkilökohtainen BS-filtteri aktivoituu heti kun joku hakeutuu julkisuuteen kertoakseen tulleensa "maalitetuksi".

Minun  mielestä on hyvä, että näitä tuodaan julkisuuteen. Jos päättäjät rakentavat tämmöisiä älyttömiä systeemejä, että pieni kahvila ei voi hoitaa tilaisuuksiaan muuten kuin käyttämällä passia ja saa sen takia uhkailuja, on ihan syytäkin kertoa tästä älyttömyydestä. Sinä tietysti yrittäjänä toimisit toisin.

Tänä helpon julkisuuden aikakautena olen ollut taipuvainen odottamaan toisen osapuolen näkemyksen ennen kuin nielaisen sellaisenaan sen ensimmäisen kertomuksen.

Vähän liian usein pöyristytään ja kuohutaan aiheesta, joka sitten pienellä tekstillä myöhemmin korjataan väärinkäsitykseksi tai vääräksi uutiseksi

Vierailija
26/44 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen vapaakirkossa olevan pariskunnan. Eivät ottaneet koronarokotetta. Kytkivät sen jotenkin USA:laiseen saarnaajaan joka perusteli asiaa Obamalla. 

Ehkö Obamacare? En tiedä.

Tiedätkö sinä?

Vierailija
27/44 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokaisen nat sipassia vaativan kaupan seinään hakaristejä!

S*atanan fasistit, vain idiootti tukee tällaista!

Kertoisitko sinä miten olisit yrittäjänä itse toiminut tässä tilanteessa?

päästän rokottomatomia ja passitomia liikkeseen ostamaan tuotteta

Vierailija
28/44 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vastustan koronapassia, mutta ei tulisi mieleenikään yrittäjille siitä raivota.

Ymmärrän oikein hyvin, että yrittäjät ottavat passin käyttöön ja saavat näin lisää asiakaspaikkoja ja lisää anniskeluaikaa ja sitä myöten tuloja.

Vierailija
29/44 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan oikein fasi steille.

Totalitarismi ei ole hyväksyttävää.

Totalitarismissa piikki laitetaan vaikka väkisin. Koronapassin saa toimimaan rokottamattakin, käy vain testissä. Siitä luovutaan, kunhan yleisvaarallinen tartuntatauti lakkaa olemasta yleisvaarallinen. Ja toimivaa, turvallista hoitoa odotellessa varmin tapa taittaa epidemian selkä on ottaa rokote.

Pienyrittäjän kiusaaminen ei muuta mitään.

Nämä yritykset menee välittömästi boikottiin.

Olet sairas korvien välistä. Mietis nyt, yli 1,5 vuotta on vaikkapa pieni ravintola joutunut pitämään 20 asiakaspaikastaan 5 kokonaan suljettuna. Pelottelun takia asiakkaat ovat vähissä niillä 15 asiakaspaikallakin. Euroakaan et saa rahaa silloin mistään ja kotona pitää sähkölasku ja vuokra maksaa ja lapset tarvitsevat ruokaa. Prismat ja sittarit pullistelevat asiakkaita ja mammuttimarkkinoita.

Sitten hallitus sanoo, että voit jatkaa edelleen kitumista ja asiakaspaikat pysyvät kiinni. TAI voit alkaa kysellä koronapassia ja saat vapaasti ottaa käyttöön asiakaspaikat. On edes mahdollisuus yrittää saada tienattua lapsille ruokarahaa.

Ja sinä räävit päätäsi, miten boikotoit tätä paikkaa?

Mikä olisi oikea tapa toimia? Kuolla nälkään? Ilman passikyselyäkään juuri sinä tuskin asioit kyseisessä paikassa niin paljon, että yrittäjä saa perheensä kodin vuokran maksettua. Olisi mielenkiintoista tietää, mikä on juuri sinun tulonlähteesi ollut kuluneet 1,5 vuotta? Jos saat euronkaan valtiolta tai kunnalta palkkana tai tukena, pidä turpasi kiinni ja häpeä. Sillä se raha on otettu veroina väkisin myös tältä yrittäjältä, vaikka tulot on nollassa.

Vierailija
30/44 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niinhän tämäkin yrittäjä päästi, P ö l j ä!!!

ei päästänyt päästi vai natzeja eli passin käyttäjiä

Eli ne tuolla huudelleet ihmiset olivatkin passin käyttäjiä, vai mitä meinaat?

Vierailija
31/44 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitähän nuo meuhkaavat; eikö ne pelkää piikkiä ni miks haluais ravintolaan mennä? Eivät kait oo tajunneet että pasdi koskee vaan ravintolapuolta. Syökööt ja meuhkatkoot himassaan.

Normaalijärkinen ihminen voisikin jättää menemättä noihin paikkoihin ihan itsekseen tekemättä numeroa mutta tässä taitaa olla pääidea että häiritään ja vahingoitetaan muita ihmisiä ja yhteiskuntaa. Asiasisällön laita on vähän niin ja näin, pääasia vaan aiheuttaa mahdollisimman paljon älämölöä milloin mistäkin. Ennen pandemiaa samat ihmiset meuhkasivat jostain 5g-sairauksista ja sen jälkeen meuhkaavat taas jostain muusta.

Vierailija
32/44 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä tuollaista käytöstä. Yrittäjillä on muutenkin ollut vaikeaa ja ilman passia olisi menettänyt useita kymppitonneja kun loppuvuoden tilaisuudet perutaan. Kuinka moni itse olisi valmis tähän muutaman hörhön "oikeuksien" takia? Kahvilaan ei ole pakko mennä jos ei halua. Ylivoimainen enemmistö kannattaa passia ja on ottanut rokotukset.

Vierailija
33/44 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harmi kun eivät polttaneet maan tasalle, toivottavasti ensi kerralla.

Siis oikeastiko teidän mielestänne on ok käydä hakemassa 50e testi kauppareissulla? NUHAN takia? Huhheijaa 😂😂😂

Artikkelin mukaan Vääksyn ranskalaiseen kauppaan ei vaadita koronapassia vaan kaupan yhteydessä olevaan ravintolaan. Kysymys ei ole kauppiaan/ravintoloitsijan omasta päähänpistosta, vaan hallituksen päätöksestä. Pysytään asiassa! 

Miksi ihmeessä nuo huhheijaa-tyypit kommentoi koko asiaa, kun eivät ole jaksaneet edes lukea mitään asiaan liittyvää. 

No kun aivoissa on kaksi solua, toinen osaa sanoa huh ja toinen heijaa. 

Vierailija
34/44 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkääpä vaan niihin ruokaravintoloihin, jossa koronapassilla on pääsylupa sisään.  

Mutta muistakaapas se tosiasia, että passi ei ole henkilölle tae, etteikö hänellä ole virusta, ja hän on jopa saattanut saada passin pelkästään kolmea päivää ennen ravintolaan tuloaan testituloksella, joka silloin on näyttänyt miinusta, mutta kolme päivää on pitkä aika hankkia kyseinen virus kehoonsa, ja täten tämäkin henkilö on totaalinen tartuttaja rokotettujenkin joukossa.   Oireethan eivät tartunnan saanneella ilmaannu ihan heti vaan saattaa mennä jopa 14 vrk:tta aikaa ennen kuin asianomainen viruksen kantaja saa itse oireita.

Ja rokotettukaan ei ole turvassa, eikä välttämättä tiedä kantavansa virusta, johon ei itse sairastu, mutta tartuttaa sitä muihin tietämättään. 

Eli summarumma, passista ei ole turvaa tartunnan saamiseksi.  Ja vieläpä sekin, että vaikka koronavirustartunnan saatkin, niin tauti voi ilmetä lievin oirein, ja suurin osa sen niin sairastaakin, eikä joudu edes lääkärissä käymään.

Vierailija
35/44 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse vastustan koronapassia, mutta ei tulisi mieleenikään yrittäjille siitä raivota.

Ymmärrän oikein hyvin, että yrittäjät ottavat passin käyttöön ja saavat näin lisää asiakaspaikkoja ja lisää anniskeluaikaa ja sitä myöten tuloja.

Mä en ymmärrä.

Tanskasta kantautui jo tietoa, ettei passia vaatineille yrityksille käynyt hyvin. Passi peruttiin. Niin pitääkö vielä jonkun kovapäisen kokeilla itse asiaa?

Koronapassipakkoa ei ole. Yrittäjä saa itse päättää passin käytöstä. Siksi yrittäjä on vastuussa itse.

Toki yrittäjät on ajettu ahtaalle. Mutta itse vaihtaisin ennemmin alaa kuin vainoaisin viattomia ihmisiä.

Vierailija
36/44 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan oikein fasi steille.

Totalitarismi ei ole hyväksyttävää.

Totalitarismissa piikki laitetaan vaikka väkisin. Koronapassin saa toimimaan rokottamattakin, käy vain testissä. Siitä luovutaan, kunhan yleisvaarallinen tartuntatauti lakkaa olemasta yleisvaarallinen. Ja toimivaa, turvallista hoitoa odotellessa varmin tapa taittaa epidemian selkä on ottaa rokote.

Pienyrittäjän kiusaaminen ei muuta mitään.

Nämä yritykset menee välittömästi boikottiin.

Olet sairas korvien välistä. Mietis nyt, yli 1,5 vuotta on vaikkapa pieni ravintola joutunut pitämään 20 asiakaspaikastaan 5 kokonaan suljettuna. Pelottelun takia asiakkaat ovat vähissä niillä 15 asiakaspaikallakin. Euroakaan et saa rahaa silloin mistään ja kotona pitää sähkölasku ja vuokra maksaa ja lapset tarvitsevat ruokaa. Prismat ja sittarit pullistelevat asiakkaita ja mammuttimarkkinoita.

Sitten hallitus sanoo, että voit jatkaa edelleen kitumista ja asiakaspaikat pysyvät kiinni. TAI voit alkaa kysellä koronapassia ja saat vapaasti ottaa käyttöön asiakaspaikat. On edes mahdollisuus yrittää saada tienattua lapsille ruokarahaa.

Ja sinä räävit päätäsi, miten boikotoit tätä paikkaa?

Mikä olisi oikea tapa toimia? Kuolla nälkään? Ilman passikyselyäkään juuri sinä tuskin asioit kyseisessä paikassa niin paljon, että yrittäjä saa perheensä kodin vuokran maksettua. Olisi mielenkiintoista tietää, mikä on juuri sinun tulonlähteesi ollut kuluneet 1,5 vuotta? Jos saat euronkaan valtiolta tai kunnalta palkkana tai tukena, pidä turpasi kiinni ja häpeä. Sillä se raha on otettu veroina väkisin myös tältä yrittäjältä, vaikka tulot on nollassa.

Olen yksityisellä töissä, enkä saa mitään tukia. Olen myös aina vaihtanut työpaikkaa, jos homma sakkaa.

Vierailija
37/44 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivätkö nää rokottamattomat nyt pystykään ottamaan vastuuta päätöksestään ja kantamaan seurauksia? Ihan itse ovat valinneet kantansa ja nyt sitten pitää riehua, kun eivät pääsekään johonkin kahvilaan tai ravintolaan. Ranskassa eivät pääsisi edes kauppaan.

Tämä yrittäjä onneksi saa nyt niin paljon sympatiaa enemmistöltä, että vielä tämä hänelle kääntyy voitoksi, mutta säälittäviä ovat tuollaiset häiriköt, jotka hyökkäävät rehellistä yrittäjää kohtaan.

Vierailija
38/44 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vääksyn tapauksessa on myös näin.

Vierailija
39/44 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä.

Tanskasta kantautui jo tietoa, ettei passia vaatineille yrityksille käynyt hyvin. Passi peruttiin. Niin pitääkö vielä jonkun kovapäisen kokeilla itse asiaa?

Koronapassipakkoa ei ole. Yrittäjä saa itse päättää passin käytöstä. Siksi yrittäjä on vastuussa itse.

Toki yrittäjät on ajettu ahtaalle. Mutta itse vaihtaisin ennemmin alaa kuin vainoaisin viattomia ihmisiä.

Tanskasta kantautuvat "tietosi" kuulostavat omituisilta. Rokotepassista luovuttiin samalla kun kaikista muistakin koronarajoituksista. Puolisen vuotta se oli käytössä, aivan kuten sen oli aiottukin olevan. Se oli yksi väline yhteiskunnan vähitellen avaamisessa eikä sen missään vaiheessa ollut tarkoituskaan olla muuta. Ei sitä sen takia "peruttu", että yrittäjille olisi sen vuoksi käynyt huonosti, vaan siksi, että se oli täyttänyt tarkoituksensa. Eihän sitä edes peruttu, se vain poistettiin käytöstä muiden vielä jäljellä olevien koronarajoitusten mukana.

Vierailija
40/44 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä rettelöitsijät taitavat olla persujen lisäksi näitä kristalliyöpuolueen kannattajia, jotka parantavat koronankin hopeavedellä ja energiahoidoilla. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yhdeksän