Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on tällainen pallura ihon alla jalassa? Engl. corn

Vierailija
17.10.2021 |

Jalassa eli kantapäässä tai jalkapohjassa oleva ihon alainen kova pallo, pallura joka on vissiin kovettunutta ihoa. Kuin pieni kova maissinjyvä ja saakutin kipeä, joka askeleella kuin terävän pikkukiven päälle astuisi. Ilmestyi yhtäkkiä eikä ole mikään tulehdus vaan joku kumma joka estää kävelemisen. Mikä se on, mistä se tuli ja miten sen saa pois?

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syylä.

Vierailija
2/44 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli vastaan keskellä jalkapohjaa, mutta oli pienempi kuin maissinjyvä. Mutta oli tosiaan kuin kivi olisi ollut jalan sisässä. Minä kaivoin sen neulalla ja kynsisaksilla pois. Vähän kyllä sattui, mutta parani kyllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syylä.

Ei voi olla syylä, googlasin ensin syylää mutta ei syylän oireet kyllä täsmää. Ja syylähän on virus. En ole kolmeen vuoteen käynyt paljain jaloin missään julkisessa paikassa tai kylässä, en missään uimahallissa tai kuntosalilla kertaakaan enkä lainannut kenenkään kenkiä. Ap

Vierailija
4/44 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Känsä.

Vierailija
5/44 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli vastaan keskellä jalkapohjaa, mutta oli pienempi kuin maissinjyvä. Mutta oli tosiaan kuin kivi olisi ollut jalan sisässä. Minä kaivoin sen neulalla ja kynsisaksilla pois. Vähän kyllä sattui, mutta parani kyllä.

Pelkään kaivaa sitä ulos kynsisaksilla, koska jos leikkaa vahingossa ihon verille niin eikö siinä ole tulehdusriski. Ap

Vierailija
6/44 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Känsä.

Känsän kuvatkaan ei täsmää, googlasin, minulla ei ole mitään näkyvää kovettumaa siinä ihossa vaan ohut pehmeä iho. Se pallura on kokoaan ihon alla, ehkä millin verran näkyy pinnassa. Ap

Vierailija
7/44 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene lääkäriin!

Vierailija
8/44 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on syylä, jonka ympärille iho on kovettunut. Olet todennäköisesti saanut tartunnan päiväkodissa tai kirkonkerhossa 4-6 vuotiaana :D

Vierailija
9/44 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se on syylä, jonka ympärille iho on kovettunut. Olet todennäköisesti saanut tartunnan päiväkodissa tai kirkonkerhossa 4-6 vuotiaana :D

What... oon 44 eikä tuollaisia ole ennen ollut. Ap

Vierailija
10/44 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän voi olla jotain viatonta tyyliin jalkapohjaan kovaan ihoon on mennyt esim. piikki tai pieni kivi, joka on koteloitunut ja ympärillä mahdollisesti tulehdustakin. Tai sitten vakavampaa kuten pieni hyvänlaatuinen kasvain. Joka tapauksessa oikea osoite on lääkäri. Ei niitä kannata kaivaa itse pois, siinä saa viimeistään infektion aikaan eikä se tee hyvää.

Vierailija
11/44 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni känsä se on. Ihan normijuttu.

Vierailija
12/44 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Känsä.

Känsän kuvatkaan ei täsmää, googlasin, minulla ei ole mitään näkyvää kovettumaa siinä ihossa vaan ohut pehmeä iho. Se pallura on kokoaan ihon alla, ehkä millin verran näkyy pinnassa. Ap

Tuo sinun alussa kuvailemasi tunne menisi kyllä täysin yksiin känsän kanssa.. jos se on mahdollista, niin yritä vähän kaivaa/koukkia pois sitä. Jos ei helpota, niin käy näyttämässä vaikka jalkahoitajalle. Känsän päällä oleva kovettuma ei välttämättä ole mitenkään laaja tai huomattava, se saattaa käytännössä olla juuri sen känsän kokoinen eli hyvinkin pieni.

Syylältä ei kuulosta, se on viruksen aiheuttama ihomuutos, jonka aiheuttama kipu ei tunnu syvyyssuunnassa, vaan sivuttain painettaessa.

T. Jalkahoitaja

Vierailija
13/44 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelkään kaivaa sitä ulos kynsisaksilla, koska jos leikkaa vahingossa ihon verille niin eikö siinä ole tulehdusriski. Ap

No mä kyllä putsasin sen hyvin sen jälkeen. Ja mullakin oli siinä ihoa päällä ja siellä alla niinkuin pieni kivi. Ei muistuttanut kyllä känsää tai syylää. En tiedä mikä se mutta ei kyllä ollut kivikään. Itse veikkaisin kyllä syylää, mikä oli jotenkin ihon alla. Ja siihen sattui kun astuin.

Ja voi niitä syyliä tulla aikuisellekin, tartunta vain saatu lapsena jo.

Vierailija
14/44 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä itse kannata alkaa kaivamaan, tulehtuu vielä.

Vierailija
15/44 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Känsä.

Tuo sinun alussa kuvailemasi tunne menisi kyllä täysin yksiin känsän kanssa.. jos se on mahdollista, niin yritä vähän kaivaa/koukkia pois sitä. Jos ei helpota, niin käy näyttämässä vaikka jalkahoitajalle. Känsän päällä oleva kovettuma ei välttämättä ole mitenkään laaja tai huomattava, se saattaa käytännössä olla juuri sen känsän kokoinen eli hyvinkin pieni.

Syylältä ei kuulosta, se on viruksen aiheuttama ihomuutos, jonka aiheuttama kipu ei tunnu syvyyssuunnassa, vaan sivuttain painettaessa.

T. Jalkahoitaja

Kiitos kun kommentoit. Googlailin känsän kuvia ja ne näytti isoilta repaleisilta sarveistumilta eikä tämä ole sellainen vaan varsin siistin oloinen ulospäin. Kipeä kun suoraan sen päälle astuu/laittaa painon. Jos astuu eri kohdalla jalkapohjaa ei tunnu mitään, mutta en voi silleen väärin klenkata kovin kauas... ehkä nettiin oli laitettu vain pahojen känsien kuvia ja jos tämä on pieni vain. Yritänpä desinfioida jalan kunnolla ja katsoa voiko sitä koukkia. Ap

Vierailija
16/44 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luupiikki? googlaa se

Vierailija
17/44 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verruxin.

Vierailija
18/44 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis, mulla ei oo koskaan ollu känsää eikä syylää enkä ole sellaista kellään nähnyt, googlaillut kuvia vain. Molemmat näyttää kamalilta kuvissa. Tämä nopealla vilkaisulla ei juuri miltään, tuntuu vain kovalta palluralta kun painelee, ja noin millin pyöreä vaalea alue ihon pinnassa on. Ap

Vierailija
19/44 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on känsä, usko pois vaan. Mullakin oli joitakin vuosia juuri tuollainen, ja se oli ihan hemmetin kipeä, mutta se hävisi itsestään ehkä parissa kuukaudessa.

Vierailija
20/44 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulehtunut talirauhanen? Multa terkkatäti joskus kaivoi sellaisen pois, mutta ei kyllä ollut jalanpohjassa vaan sääressä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yhdeksän