raskaus ja opiskelu?
Kuka on suorittanut tämän liki mahdottomalta kuulostavan yhtälön? Kokemuksia? Itselläni sama edessä, sopivasti jään kylläkin äitiyslomalle kesäloman alkaessa.
Kommentit (7)
Kuka on sanonut että se estää? Kyllä mun mielestä opiskelu on aina ollut rankempaa kun työ, ja nyt muutaman työvuoden jälkeen jatkan koulutukseni loppuun - joskin tärppäsi raskaus juuri nyt samaan saumaan.. työssäkäymisessä en olisi nähnyt mitään ongelmaa, mutta uuden oppiminen, tentteihin lukeminen ja päivät istumassa luennoilla ei kuulosta helpolta.
ap
Raskaana oli ihan helppoa opiskella, paitsi väsytti välillä. Vauvan kanssa voi onnistua, jos vauva nukkuu hyvin, sinulla on itsekuria lukea ja voit opiskella pääasiassa kotoa käsin.
ei auta jos vauva nukkuu hyvin, kun esikoinen 5v on kotona, päiväkodissa en aio pitää enää kun äitiyslomalle pääsen ja vauvakin sitten aikanaan kotona on :) mutta mukava kuulla jos oli helppoa, toivotaan ittellekki helppoa taivalta..
ap
Ethän tuo vauvaasi sitten luentosaliin häiritsemään muiden keskittymistä.
en todellakaan, ei pelkoa :D viihdyn kyllä sen luvatun vuoden verran kotona, jonka jälkeen jätän vauvan kotiin miehen ja lapsen vastuulle ;)
ap
Mitä alaa opiskelet? Joillakin aloilla vaaditaan tietenkin enemmän läsnäoloa kuin toisilla aloilla. Esimerkiksi itse opiskelen sellaista alaa ja olen opinnoissani sellaisessa vaiheessa, että voin suorittaa lähes kaiken tentteinä tai esseinä.
Voit ap aina kysyä opettajilta, että saatko suorittaa kursseja esseinä yms. kotona tehtävinä töinä. Silloin varmasti elämä helpottuu :) Tsemppiä, äläkä luovuta vaikka välillä tuntuisikin kovin rankalta!
Hä? Miten raskaus estäisi opiskelun?