YRITYS PÄÄLLÄ 2015
Niin siinä kävi, etten itse ainakaan kauan toivottua plussaa tämän vuoden puolella saa eli yritys jatkuu vuonna 2015! :D
Itse aion vielä ainakin seurailla ketjun Yritys päällä 2014 keskustelua, mutta sitä mukaan, kun yritys vuodelle 2015 siirtyy, niin tervetuloa seuraksi tänne jatkamaa keskustelua ja viimeistään sitten vuoden vaiteessa!
Kommentit (2463)
Mut oikeella annostuksella ei mitään oireita. Ainoastaan, että se tasaa veren hormooniarvoja. Mun hormoonit oli niin normaalit kuin olla voi verikokeissa (muistaakseni 4 kk:n käytön jälkeen oli nuo kokeet), mutta ainoastaan ne PCOS mitkä glugoosi yms. arvot viittasivat, että PCOS syyksi menee.
Aloitin macan siis kesällä ja aloitin myös laihduttamisen pelkästään karppaamalla, en liikkumalla muutoin, kuin töissä (lievästi fyysistä työtä) ja kävelin aina juna-asemalle sen n. 20 min ja takas.
Lokakuun eka tuli 4-5 pv:n luomumenkat ja olivat 4-5 pv ja sen n. 15 ml/ pv (kuukupista mittasin). Jolloin oli myös nuo verikokeet. Söin Berberiiniä ja Metformiinia noihin insuliinihässäköihin (ei diabetes) lokakuun alusta. 3kk ei menkkoja kunnes pamahtu plussa! Olin ottanut tavaksi, että kerran n. viikossa r-testaan, mutta juuri tuolloin ajattelin, et tulee menkat (hyvä nekin mun tapauksessa :P ) ja siksi olin pari vk testaamatta.
Kaveriniki menkkakierto oli 45 pv, joskus pitempi ja kerkesi macajauhetta kk:n syödä ja menkat oli tullut "jo" kp 32. Hän oli laihduttanut ennen macan käyttöä ja tuli sitten raskaaksi 2. "nopeemmasta" kierrosta.
Tiedä häntä, nämähän on näitä ikuisuuskysymyksiä. Itse luulen, että lopuksi vielä tarviaa, että "tähdet ja kuut ovat kohdillaan". :)
Oho, mä oon sitten syöny macaa ihan liikaa, jos suositeltu päiväannos on vain 1tlk! No, tuskin siitä haittaa on, mutta hyvä tietää, ettei tarvi tuon enempää syödä :D
Mäkin oon muuten laihduttanut 17kg vhh-ruokavaliolla, eikä se enää ole edes mikään kuuri, vaan elämäntapa. Ja niinhän tuon vhh:n pitäisi ollakin. Ja ihan sama oikeastaan millä keinolla painoa pudottaa - paluuta entiseen ei ole kuitenkaan enää koskaan. Toki herkkupäiviä pidän välillä, mutta pääsääntöisesti ruoka on meikäläisen lautasella vähähiilihydraattista. Vielä haluaisin n. 10kg pois. Eli ylipainoa on ollut, ja on vieläkin jonkin verran, aika paljon..
Huippu homma, J Q, tuo laihtuminen ja vhh! Kärsivällisyyttä, niin alkaa niitä plussia pudota! :)
Tosin en tiedä tuosta maca-jauheesta, et onko annostuksissa eroa eri valmistajilla mahd. laadun vaihtelun ja valmistusprosessin eroilla.
Tilanne 10.1.
Mikka (20v) kp 40/?
Mymmeli89 (25v) kp33/32 yk5
Toivetta täynnä (24v) kp31/30-32 yk16
Minja76 (38v) kp 29/29-> (km 7/14) jk yk 3
Hönttentönttiäinen kp29/30
Lefemme (28v) kp28/25-27 yk11
Cecilja (31v) 28/27-33 yk 15
Luna82 kp28/28-32 yk 2
Vlo kp 27/26-29 yk 1
Hiiu (27v) kp26/ 27-30 yk1
Nepala (24v) kp 26/28-30
Dimou (25v) kp26/~34 yk6
Kikke89 kp25/27-31, yk2
Tipi87 kp25/29-31 yk 3
Helmianna kp24/33 yk2
Huolestunut Ensiyrittäjä kp22/27-30 yk3 (km 10/14)
Mindyh kp22/26 yk2
Pia87 kp20/26-30 ya12 (km rv12 2/14)
Adalmiina09 (26v) kp20/28-29 yk8
Muskottipähkinä (25v) kp 19/~35 yk5
Iica86 (28v) kp18/28 yk3
Finest (27v) kp17/26-28 yk 2
Kiia80 kp17/28 yk1
Nuppunella(33v) kp16/27-32 yk8
Tinttu1989 kp15/25-28
Melita kp15/27-28 yk12
Mariele (33v) kp 14/25-29 yk2
JQ (32v) kp 13/26-28 yk6
Jenviko (31v) kp13/28 yk14
Delfi kp 11/29 yk 4
Heinähaave15 (26v) kp 11/29-33 yk3
Legolatar (27v) kp 11/32-35 yk8
Mwiihh kp 10/29-30 yk 2
Ainoaa (26v) kp 9/23 yk3
Nelmis kp 8/25? yk 10 (ku 11/2014)
Seppo07 kp 8 / 26-30 yk2
Exile kp 8/30-33 yk 10
Nita85 kp 8/42-44 yk 1 km jk (km 10/14)
Orchid87 kp5/23 yk10
Annma (33v) kp5/xx yk 2
Odottaa selkeyttä kiertoon:
Illusia86 yk2
Noorav
HOPEHOPE
Elmonsteri
TAMMIKUUSSA PLUSSANNEET
Sminkki, Trooppinen tuuli
Plussaryhmä:
Suljettu ryhmä nimeltä “Kevät/kesämasut 2015”, jonne voi laittaa liittymispyynnön plussauksen jälkeen.
No tulipa nyt isot välit, ehkä seuraava päivittäjä osaa korjata :)
Lisäsin Kiian ja Nelmiksen listalle, jos ette sinne halunneet niin voidaan poistaa.
Näyttäisi olevan listan ensimmäisillä yhdellätoista aika jännät päivät käsillä, mitä teille kaikille kuuluu?
Kikke89, kp25/27-31
nita: minullakin tuli kesällä km jälkeen varsinkin rintaan ja selkään aivan järkyttäviä finnejä. Häihin oli aikaa reilu kuukausi ja kävelin paniikissa kauppaan kysymään asiantuntevalta myyjältä neuvoa. Sain puhdistusaineen ja veden, jolla tilanne rauhoittu muutamassa viikossa. Myyjä sanoi, ettei noihin oikein muut auta kun puhdistus ja aika. Kannattaa ainakin kokeilla, jos lähtisi helpottamaan. Voimia, jaksamista ja halauksia muutenkin sinulle <3
Airi RV 9+6
Annma: Hyvä tietää, eehkä ostan niitä kunhan saan tuon pussin tuhottua ;)
JQ: Vau. Olet saanut paljon painoa pudotettua, hieno ssuoritus ja varsinkin jos ruokavalio on jäänyt elämäntavaksi. Pitäisi itsekin tsempata ruokien suhteen kun on jäänyt tuo HEVI puoli vähemmälle.. Ja vettä pitäisi yrittää juoda enemmän :)
Airille lämmin kiitos tsempeistä! :) Olen käynyt monessa kaupassa ja ostanut erilaisia tuotteita mutten ole vielä löytänyt sellaisia jotka tällä hetkellä toimisi. Varasin ensiviikoksi ihotautilääkärille ajan, en vainnoikein tiedä mitä apuja hän voi antaa koska tiettyjä lääkkeitä ei saa syödä jos yrittää raskautta. Ennen tätä ei ole rintaan ja selkään tullut näppyjä mutta nyt ne löysi sinnekin. Onnellista odotusaikaa sinne :o)
Nita85
Tulin nyt ilmoittamaan pikaisesti että olen kp 2/26-29. Itseasiassa kp 2/27, on nimittäin vakiintunut kierto tuohon 27 päivään. Ollaan miehen kanssa lomamatkalla joten keskityn nyt nauttimaan elämästä :)
Hurjasti onnea plussanneille ja tsemppiä kaikille!
Trooppinen Tuuli ja Nita85 - Kiitos! :) Kyllähän jokainen hyötyy siitä, että jättää sokerin ja valkoiset viljatvähemmälle, kukaan ei tarvi niitä, laihduttaa tai ei..
Ruokavaliolla on varmaan vaikutusta hedelmällisyyteen, koska kehohan "käy" sillä, mitä sille antaa. Sekin on syy, miksi pyrin syömään mahdollisimman terveellisesti ja puhtaista raaka-aineista. Avokadoa ja pinaattia olen varsinkin lisännyt reippaasti. Nehän on kuulemma varsinaista hedelmällisyys-safkaa, tiedä sitten. :D
Mitään foolihappoja sun muita vitamiineja en ole tosiaan popsinut ollenkaan, paitsi sitä D-vitamiinia lukuunottamatta.
Tarkistin muuten vähän tuota maca-asiaa, ja luin, että 1tlk on se, mistä on hyvä aloittaa, mutta että joku 1-2 rkl on se suositeltu "ylläpito"-annos, mitä sitten lie tarkoittaa. :D Mutta luulen, että itse pitäydyn siinä n. 1rkl/vuorokausi. Ei se niin hyvää ole, että enempää haluttaisi ottaa. :P
Pian taas töihin, kiinnostaa ku kilo kiviä...
JQ kp14/26-28. Yk6.
Eiiiikä! Mikä tässä on että taas nyt jo vasta kp 23 alkaa pikkasen näyttämäään siltä että menkat alkaa! Ihan vähän tuli punasta kun kävin vessassa. Ei ole kyllä mukavaa jos taas aukeaa hanat. Mahaanki vihloo siihen malliin että max 2 päivää niin alkaa kunnolla!!
nita85: piti tulla tuolta kevät/kesämasupuolelta kommentoimaan tuota pohdintaasi mitä tehdä finneille nyt yritysaikana/mahdollisena raskausaikana. Itsellä samanlainen kokemus kuin sinulla, keskenmenon jälkeen kasvot menivät todella huonoon kuntoon, samoiten selkä ja rinta täynnä finnejä. Marssin sitten ihotautilääkärille, jolle kerroin että yritämme lasta. Lääkäri määräsikin sitten kolmen kuukauden annoksen Ermysin 500 mg nimistä lääkettä, jota otetaan aamulla ja illalla 1 tabletti. Lääke sopii myös raskausaikana syötäväksi, itse söin sitä juurikin kolmen ekan raskauskuukauden aikana. Lisäksi lääkäri määräsi reseptillä saatavaa Skinoren voidetta, jota levitän aina iltaisin iholle. Kosteusvoiteena kannattaa kokeilla humektania ja muutenkin puhdistusaineet kannattaa pitää mietoina/mahdollisimman kosteuttavina!
Anneee27 ja beibe rv19+5
Hei taas kaikki! Täällä on nyt jo paremmat fiilikset, neutraalit :)
Ensimmäistä kertaa elämässäni aloitin oviksen metsästyksen. Ovista olen siis nyt parina päivänä tikuttanut david -merkkisillä liuskoilla: kontrolliviiva on melko haalea ja testiviiva olematon. Ihan hyvä vaan jos se ovis ei näin aikaisin ole, kun kp 12 vasta menossa. Ei tuo ovistestailu ole kyllä minun hommaa, en vaan millään meinaa muistaa ja jaksaa sitä pissishowta. Nostan hattua niille jotka jaksaa tuota testailua tehdä :) No kokeilen tämän kierron nyt kuitenkin. Digitestin otan käyttöön kp13-23 välille. Eli huomisesta alkaen, hui!
Mitä teille kaikille naisille kuuluu? Etenkin Hopehope, Illusia, Orchid, Lefemme, Nuppunella, Adalmiina, Mikka ja Cecilja, vanhat ystäväiset, kaipailen kuulumisianne :)
Piristynyt Legolatar kp12/32-35 yk8
JQ: Tuo on kyllä totta että eihän se kroppa sitä valkoista jauhoa ja sokeria kaipaa. Itseasiassa kun tulin raskaaksi niin kuntoilin monta kertaa viikossa ja söin terveellistä ruokaa, ja niinhän se tärppäsi silloin. On se varmaan nytkin ruvettava katsomaan mitä syö. Juuri söin välipalaksi suklaapatukan ;)
Annee: Kiva että kävit vastailemassa. On nimittäin pinna kireällä kun näkee nuo näpyt.. Muistaakseni n.puolivuotta sitten söin juuri tuon samaisen kuurin mutta en muista auttoiko se hyvin. Silloin onongelma ei ollut näin paha. Eli puolivuotta pillereiden lopetuksen jälkeen kasvot meni huonompaan kuntoon ja raskauden aikana parempaan ja nyt taas huonompaan. Koko ajan muuttuu. Olen valmis kuitenkin kokeilemaan uudestaa tuota kuuria koska se taitaa olla ainut jota voi syödä yrityksen aikana. Tuota voidetta olen joskus käyttänyt myös mutta ei nekään oikein tunnu auttavan. Olisipa näpyt edes jossain piilossa ;) Onnellista odotusaikaa sinulle :)
Nita85
hyvä Legolatar! Hyvä että olet piristynyt. Tulen paremmin uudelleen kun pääsen kotiin. Ollaan vähäbn kyläilemässä ja puhelimella suht huono kirjotella kun se ei oo mun kanssa samaa mieltä asioista :D
Ihanaa Legolatar että mieli on jo parempi :)
Tänne ei kuulu oikeastaan mitään. Toiveet tästä kierrosta onnistumiseen on hyvin heikot, sillä talletuksia tehtiin 2 ja 3 pv ennen ovulaatioita, oviksen aikaan olin niin kauheassa räkätaudissa ettei paljon seksi maistunut :D päätin muutenkin että en aio jatkaa oviksen tikuttelua, jos yritysaika menee yli vuoden alan siihen hommaan uudestaan. Tähän hetkeen riittää se tieto että edes ovuloin :) Jotenkin olen saavuttanut nyt sen kuuluisan Zen-tilan, lähes tjottailun puolella mennään.. Mutta älkää vielä siirtäkö mua listoilta, katsotaan kun uusi kierto alkaa että minkälainen hätähousukuumeilija musta sitten taas tulee :D. Ahkeraan käyn lukemassa vaikka harvakseltaan kirjoittelen :)
Tsemppiä ja plussatuulia kaikille!
Saanko heittää jo kirveen kaivoon! Tämä alkaa jo ahdistamaan liikaa! Kp siis 24 ja menkat alkaaa ihan millon vaan vuoto vaan runsautuu tai sitten ei
Mä voisin kans esitellä itseni uudestaan täällä ketjussa, kun varmaan jonkin verran uusia kuitenkin :)
Olen siis 26-vuotias naimisissa oleva pk-seutulainen. Miehen kanssa ollaan oltu yhdessä 4 vuotta ja ehkäisy jätettiin pois lokakuussa.
Tällä hetkellä meillä on kuitenkin osittain kaukosuhde, sillä mies opiskelee eri kaupungissa ja mulla työt Helsingissä. Ollaan päästy hyödyntämään ovulaatiota kunnolla vasta yhdessä kierrossa, johtuen tästä kaukosuhteesta :( Nyt tänä vuonna tilanne kuitenkin parantuu huomattavasti ja mun pitäisi päästä ovulaatioaikaan aina miehen luokse :D Ensi viikko tuleekin olemaan aikamoista puputusta, kun ovulaation pitäisi olla siinä loppuviikosta :)
Oletteko te muuten kuulleet että sylki tappaisi siittiöitä? Jostain keskustelusta luin sellaista ja aloin nyt pohtia, että pitäääkö tuo paikkaansa ja kannattaako suuseksiä oikeasti välttää ovulaation aikaan?
Heinähaave, kyllä se totta on!
Legolatar, ei tänne tosiaan mitään kummia. Aattelin huomenna uittaa yhden testin ja jos ei näytä mitään niin annan sitten olla taas hetken. Ehkä tämä tästä tasaantuu. Oli mukava kuulla että oot taas noussut kaamoksesta :)
Munkaan ukko ei osannut sitä sormushommaa, ei tapahtunu mitään. Sanoin vaan että voi kirjottaa punaseen vihkoon ylös että kaks poikaa tulee vielä niin katotaa sitte kuin käy :D
Ja väittäisin ettei sillä oikeesti ole mitään välii mikä sormus ja onko oma hius vai vaan lankaa. Koitin ittekki langalla ja ihan samat kuviot tuli :D
Legolatar: jee olipa mukava kuulla että olet paremmalla mielellä! Ovistestailu on kyllä mielenkiintoista, mutta myös aika kuluttavaa puuhaa. Se viivojen tutkiminen ja niiden miettiminen ei oikein itsestänikään tunnu siltä kivoimmalta ajankululta, mutta digitesteissä voisi olla itsellekin ideaa. Onnea testailuun, toivottavasti saat oviksen bongattua ja sitten vaan makkariin :)
ON: No niin, olin viikonlopun reissussa ja ajattelin ihan muita asioita, huomenna se jännittävä dpo14! Vähän jo mietityttää, että entä jos ovisplussa ei ollutkaan sitä ja entä jos menkat ei alakaan mutta ei tule plussaakaan ja oi voi miten kuluttavaa...siis tämä ajatuskulku jo ennen kuin olen päässyt edes testaamaan :D testi on kaapissa odottamassa huomisaamua, tosiaan kun en ole ollut kotosalla niin en ole päässyt testailemaan lainkaan etuajassa, mikä on kyllä tosi hyvä! Menkkaoireet on tosi lieviä jos niitä on ollenkaan, vähän nippailee alavatsaa mutta aika vähän ottaen huomioon että menkat vois alkaa huomenna...lämpöjen tarkkailu on ollut kans jännää, dpo7-10 ne laski hetkeksi ihan normaaliin, mutta nyt on taas noussut 37 asteeseen. Tottakai sitten mietin, että aika outo tuo nousu menkkojen alkamista ajatellen...vähän jo haaveilen, mutta en ihan kuitenkaan uskalla etten pettyisi niin hurjasti. Lämpöä lukuunottamatta olo ei ole mitenkään kummallinen tai erikoinen, rinnat on kosketusarat mutta ei sitäkään häiritsevästi. Eli jos aamulla tulisi iloinen yllätys, se olisi todellakin yllätys. Toisaalta yllättyisin kyllä menkoistakin, olo kun ei kummemmin ole sellainen että ne kovin voimalla olisivat tulossa. Kaikista pelottavin skenaario on, että ei tule plussaa eikä vuotoa. Sitä en oikein hyvin meinaisi enää jaksaa, tämä kierto kun ei tunnu loppuvan ikinä. Sinänsä hassua, että mulla on yk2 vaikka ollaan yritetty syyskuusta alkaen :D mutta onneksi mulla on resepti primoluteihin, jos menkat ei ens viikon aikana ala enkä plussaa, aloitan ne. Ja toivon parasta.
Illusia86 jännät paikat dpo13 yk2
Sellasta oksennus- ja kuumetaudin tapasta, muttei tule oksennus ja ei ole kuumetta. Eli maha kipeenä, hiki ja pääkipu, myös vähän sellasta huippausta.