Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

YRITYS PÄÄLLÄ 2015

17.12.2014 |

Niin siinä kävi, etten itse ainakaan kauan toivottua plussaa tämän vuoden puolella saa eli yritys jatkuu vuonna 2015! :D

Itse aion vielä ainakin seurailla ketjun Yritys päällä 2014 keskustelua, mutta sitä mukaan, kun yritys vuodelle 2015 siirtyy, niin tervetuloa seuraksi tänne jatkamaa keskustelua ja viimeistään sitten vuoden vaiteessa!

Kommentit (2463)

241/2463 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjasin omat kiertopäiväni listaan: tänään minullakin kp 24.

Hopehope kp 36/30-35 yk 9

Elmonsteri (23v) kp 35/? yk1

Mikka (20v) kp 36/?

Mymmeli89 (25v) kp29/32 yk5

Toivetta täynnä (24v) kp27/30-32 yk16

Minja76 (38v) kp 25/29-> (km 7/14) jk yk 3

Lefemme (28v) kp24/25-27 yk11

Cecilja (31v) 24/27-33 yk 15

Luna82 kp24/28-32 yk 2

Vlo kp 23/26-29 yk 1

Hönttentönttiäinen kp25/30 

Hiiu (27v) kp22/ 27-30 yk1

Nepala (24v) kp 22/28-30

Dimou (25v) kp22/? yk6

Kikke89 kp21/27-31, yk2

Tipi87 kp21/29-31 yk 3

Helmianna kp20/34 yk2

Huolestunut Ensiyrittäjä kp19/27-30 yk3 (km 10/14)

Mindyh kp18/26 yk2

Orchid87 kp16/23 yk9

Pia87 kp16/26-30 ya12 (km rv12 2/14)

Adalmiina09 (26v) kp16/28-29 yk8

Muskottipähkinä (25v) kp 15/~35 yk5

Iica86 (28v) kp14/28 yk3

Finest (27v) kp13/26-28 yk 2

Nuppunella(33v) kp12/27-32 yk8

Tinttu1989 kp11/25-28

Melita kp11/27-28 yk12

Mariele (33v) kp 10/25-29 yk2

Jenviko (31v) kp9/28 yk14

Delfi kp 7/29 yk 4

Heinähaave15 (26v) kp 7/29-33 yk3

Legolatar (27v) kp 7/32-35 yk8

Mwiihh kp 6/29-30 yk 2

Ainoaa (26v) kp 5/23 yk3

Seppo07 kp 4 / 26-30 yk2

Exile kp 4/30-33 yk 10

Nita85 kp 4/42-44 yk 1 km jk (km 10/14)

Annma (33v) yk 1

Odottaa selkeyttä kiertoon:

Illusia86 yk2

Noorav

TAMMIKUUSSA PLUSSANNEET 

Sminkki, 

Plussaryhmä:

Suljettu ryhmä nimeltä “Kevät/kesämasut 2015”, jonne voi laittaa liittymispyynnön plussauksen jälkeen.

242/2463 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psyllis, minäkin komppaan Hopehopea ja kehotan sua hankkimaan digitestin. Sillä saa ainakin jonkinlaisen mielenrauhan tuohon testailuun (: 

Tänne ei kuulu yhtään mitään! Kp 35, ei menkkoja, ei plussaa. Ja uskon todella, että se mun haamu sunnuntain testissä oli oikeasti vain viivanpaikka. Jos menkat ei ala sunnuntaihin mennessä, niin testailen sitten uudestaan. Tämä kyllä vain vaikuttaa siltä ylipitkältä kierrolta. Voiko olla mitään tylsempää kuin odottelu :(

Plussatuulia teille <3

Elmonsteri (23v) kp 35/? yk1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
243/2463 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cecilja, onko sulla arvausta tuleeko sun tästä kierrosta 27päivää vai meneekö lähemmäs 33päivää. Mä jännitän sun puolesta ihan tosissani, koska toivoisin niin teille plussaa. Olisitte sen todella ansainneet!

Ja Orchid, mikä tilanne? Onko "mysteeri" yhtään selvinnyt?

On: "Darra" jatkukoon! Öklö ja huimaus, mutten onneksi enää halaile pönttöä. Iltaa kohti helpotti, mutta aamupäivän kunniaksi alkoi taas. Lämmötkin sitten päätti nousta eli olo aika töttöröö.. Huomenna pitäisi alkaa menkat, mutten vieläkään usko ettei ne tulisi.

244/2463 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

uu täällähän on monella taas jännät paikat! Plussaonnea ihan jokaiselle pian testailevalle, sekä kaikille meille jolla vielä tovi odotettavaa! Ehkä tammikuu on THE kuukausi vaikka kuinka monelle meistä <3

Lefemme: huihai, hirveän jännät paikat sinulla! Mä niin sydämestäni toivon teille plussaa, tuo "tauti" tuli kyllä niin hyvään saumaan että mulla on täällä peukut ja varpaat pystyssä ettei se oliskaan tauti! Parempaa oloa täältä toivottelen ja odotan innolla miten tilanteesi kehittyy, koska ajattelit testata jos menkat ei ala? Oijjoi, paljon jaksamista, myötäelän täällä ihan täysillä :D

ON: Ei oikeastaan ihmeempiä, voisin varmaan taas tutkimalla löytää kropastani oireen jos toisenkin, mutta oikeastaan aika perusolo. Alavatsalla oli kyllä tuossa pari päivää sitten tosi viiltävää kipua hetken ja sen jälkeen alkoi jomotella enemmänkin, ei ihan vastaa menkkatuntemuksia mutta sinne päin. Lämpöä on, mutta ei oikeastaan mitään muuta ihmeellistä. Jos olisin raskaana niin ihmettelisin kyllä, että vielä ainakaan en oireile juuri yhtään. Toisaalta ei mun vielä pitäiskään, hyvä kun on ehtinyt kiinnittyä jos onnellisesti olisi käynyt :) eli sama kun sulla Elmonsteri, odottelua. Ja I feel you, ei ole kyllä mitään tylsempää! Onneksi huomenna palaan opintojen pariin niin saa jotain järjellistä tekemistä ja aikakin kuluu nopeammin :) opiskelen luovaa alaa ja on aina positiivista, että on motivoitunut ja levännyt olo. Kauheassa stressissä ja väsymyksessä kun on vaikea keksiä mitään uutta, nyt on oikeasti sellainen olo että kevät here I come! Ja muutenkin tosi hyvä fiilis, niin opinnoista kuin elämästä yleensä :)

Iloa ihan joka ikiselle ja rauhallista mieltä ja niitä kuuluisia plussatuulia puuh!

Illusia dpo8 yk2

245/2463 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lefemme: Ei ole mysteeri selvinnyt :( Melkein joka toinen päivä vuotanut vähän verta, tullut pyyhittäessä mutta ei kuitenkaan siteeseen. Eilen sitä jo tuli runsaammin ja tänään vuoto vaikuttaa jo ihan kunnon menkoilta kipujen kera. En oikeasti tiedä mitä tässä oikein tapahtuu.. Ovulaatiota ei tässä kierrossa ollut. :/ Mitä olette mieltä, onko tänään nyt sitten taas kp1?

246/2463 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orchid, sullahan vasta kp16??

247/2463 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on nyt täysin turhaa arvailua ja menee puhtaasti surkeiden kotidiagnoosien sarjaan, mutta tuli mieleen sellainen, että voisko olla esim vaaraton kysta. Aiheuttaa kipua ja saattaa vuotaa pois nimenomaan pikkuhiljaa. Olisi aika helppo ratkaisu, koska niitähän on kaikilla ja kivuista huolimatta katoavat itsekseen. Tsemppiä kuitenkin Orchid ihan hirmuisesti epävarmuuden keskelle! <3 Olet ajatuksissa.

Ja Illusia! On kyllä pirullisin mahdollinen sauma taudille, koska herättää toiveita ja tipun tämän jälkeen normaalia paljon korkeammalta jos/kun menkat alkaa. Laitoin miehen juuri hippailemaan testiostoksille (poikkeuksellisen nöyränä lähti ja laitto kyllä hymyilyttämään) ja luulen, että testaan torstaiaamuna. Huomisen odotan, koska mielummin näen vuodon kuin negan ja torstaina jo testattava, koska silloin jo myöhässä, jos eivät ennen sitä ala.

Sminkille vielä onnea plussasta! Mulla meni aikasemmin jotenkin ohi, mutta onnittelen nyt, koska siitä viivasta riittää onnenhetkiä vuosiksi eteenpäin! :D

248/2463 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Finest: Niin on vasta kp16 :( Olen kp8 lähtien vuotanut hieman, lähinnä siis tosiaan paperiin tullut verta pyyhittäessä. Nyt kyllä vuotaa ja kunnolla.. :( Lefemme, kysta mullakin kävi mielessä, mutta mut on ultrattu juuri joulukuussa ja siellä ei näkynyt mitään sellaisia. Voiko semmoinen kehittyä näinkin nopeasti? Aika epätoivoinen fiilis kyllä on :( Näkee selkeästi miehestäkin, että sitä harmittaa.. Ei tietystikään osaa vastata mitään kun näitä asioita hänelle juttelen, kuuntelee kyllä kuitenkin.

Huomenna lääkäri palaa lomalta ja aion kyllä heti hänelle soittaa ja kysyä että onko tässä jotain tehtävissä...

249/2463 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä kaikille jännittäjille! :) Täällä ei ainakaan edes haaveilla testien teosta seuraavaan kuukauteen. Tänään siis kp1/xx ja yk2...

250/2463 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi hyvä, että lääkäri palaa ja pääset viimein selvittämään asiaa ja epätietoisuus loppuu, niin sulla kuin miehelläkin. Oon huomannut meillä miten mies aina yrittää ymmärtää, mutta usein tosi vaikeaa ja ymmärtäähän sen, kun ei muutokset ja epävarmuus koske omaa kroppaa. Niin ja kystan kehittymisestä. Mulla kasvoi noin puolessatoista viikossa viiden sentin kokoiseksi eli helppo kuvitella kuinka ahdasta munasarjassa oli ja miksi sattui. 

251/2463 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lefemme, lämmin kiitos ihanista tsemppaavista sanoistasi :) - niitä tässä tarvitaankin, erityisesti taas jos ja kun uusi kierto taasen pyörähtää käyntiin. Luulen, että kierrostani tulee tällä kertaa noin 28, oireiden perusteella en veikkaa pitempää, ja selkeät ovisoireetkin olin bongaavinani siinä kp 13-15 välillä. Alkuviikosta siis varmaan menkat taas alkaa. Mä puolestani jännään täällä sun tilannettasi, mutta olisipa se, jos molemmat meistä plussaisikin ja kaikki muutkin tietysti! :)

Orchid, voi tuota tilannettasi mutta hyvä, että pääset soittamaan lääkärille huomenna. Mä ainakin pyytäisin ultran. Tsemppiä ihan hirveästi!!!

Annma, uuteen kiertoon joutuminen on aina tylsää, joten tsemppiä tulevaan! :) 

Omia olojani vain sen verran, että lämmöt ovat pysytelleet 36,8 asteessa. Luulen siis, että ovulaatio on ainakin tapahtunut, koska normaali lämpöni on lähempänä 36 kuin 37 astetta. Jotenkin niin hitaasti nämä päivät taas menevät eteenpäin :D Huomenna palaan takaisin töihin pitkän loman jälkeen, ihan kiva!

Cecilja 24/27-33 yk 15

252/2463 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn välillä lukemassa että pysyn perässä missä täällä mennään. Olen aika tylsä varmaan kun en vaan saa kirjoitettua mitään. Tuntuu ettei tässä nyt tapahdu mitään mitä voisi sanoa :) yksi plussannut taisi olla(?) joten onnittelut. Viime kierrossa mulla oli viikko ennen menkkoja ne menkkakivut, no nyt niitä ei ole tässä kierrossa ollenkaan. Mutta en tiedä miksi mulla on jo nyt tunne että kyllä ne menkat sieltä taas tulee  :/ täällä on muita joilla pitkät yk ja mä valitan jo yk2:sesta. On käynyt jo mielessä oma ikä, sairaus tms.. Koska olen todella helposti raskautunut viisi kertaa. Viitonen vain yk 2. Mä tunnun jo naurettavalta luovuttajalta sori :( taitaa kärsivällisyys(joka mulla on toiminut hyvin) alkaa purkautua kierron lähestyttyä, huoh. En tässä kierrossa elättele yhtään oiretta raskauteen. Kuulostan ihan negatiiviselta nyt, sori :( 

Luna82 (32v) kp25/28-32 yk2

253/2463 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi itsekin aktivoitua. :) 

Pientä taustatietoa : Ollaan reilu kolmekymppinen pariskunta, minä 32 ja mies 34. Yksi lapsi on ennestään, reilu 10-vuotias tyttö, ja nyt toiveissa toinen. Tähän asti ollaan oltu ihan varmoja, ettei haluta toista lasta, mutta niin se mieli vaan muuttuu. :) Nyt meitä molempia vaan vähän huolestuttaa, että odotimmeko sittenkin liian kauan. :( Yritys alkoi kunnolla 8/14, eli nyt on menossa yk 6. Kierto on n. 26-28 päivää. Hormonaalista ehkäisyä en ole käyttänyt vuosikausiin, vaan ehkäisynä ollut keskeytetty yhdyntä. 

Vippakonsteista olen jo kokeillut greippimehua, jonka kohdalla mietiskelin kovin että pitääkö se olla tuoreista puristettua vai purkista? Päädyin kuitenkin puristelemaan mehut itse, koska niinhän se mehu on ainakin 100% greippiä, eikä mitään muuta. Kesällä söin purkin gelee royaleitakin, mutta en sitten jatkanut niitä, koska en huomannut niiden käytössä mitään positiivista. En siis raskautunut enkä kokenut oloa muutenkaan mitenkään muuttuneeksi, ainakaan parempaan. :D 

Nyt hankin mielenkiinnosta maca-jauhetta, jota olen syönyt chiavanukkaden seassa. Paljon on puhuttu, että tuo maca ois kauheen makusta, mutta mä en ainakaan kookosmaitoon tehdyn chiavanukkaan läpi maista tosiaan mitään. Että jännä nähdä, onko mitään vaikutusta. Epäilen. :D 

Vitamiineista käytän vain D:tä, mutta olen miettinyt jos jotain muutakin hankkis lisäksi. Mä syön kuitenkin tosi paljon kasviksia ja muutenkin terveellisesti vhh:n pohjalta, joten luulis että hivenaineet- ja vitamiinit tulee saatua ihan ruuasta, poislukien sitten tuo D. :) 

Nyt on kp 10, joten muutaman päivän päästä taas heilutellaan peittoja ahkerasti! :D 

Ainiin, ja ostin mä pari viikkoa sitten conceive plus-liukkaria, jospa sekin jotenkin avittais. :P 

Mut voi kanssa lisäillä listaan, jos joku sitä päivittelee. :) 

JQ (32v) kp 10/26-28 yk6.

254/2463 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luna, kyllä tänne saa purkaa niitä ärsyynnystunteitakin, totta kai! Mut hei, eihän sitä tiedä, miten tässä kierrossa käy! Joillakihan oireettomuus on ollut juurikin se oire raskauden alkamisesta.

Tervetuloa palstailemaan JQ! :) Teidän tilanteenne muistuttaa vähän omaamme, joten mielenkiinnolla luin esittelysi! Meilläkin on reilu 6-vuotias tyttö ja nyt vasta toiveissa toinen. Toivon sydämestäni, että teillä pian tärppi kävisi. Me emme ole olleet ihan niin onnekkaita, vaan ollaan jo tovi odoteltu. Mutta mikäs tässä odotellessa :D Tsemppiä yritykseen! Omalla kohdallani olen saanut tästä hyvän opetuksenkin sen suhteen, että vaikka eka lapsi sai alkunsa heti kun yritys alkoi, niin toinen ei ole mikään itsestäänselvyys! Ehkä tosiaan ikäkin jo painaa, en tiedä?

Cecilja 25/27-33 yk 15

255/2463 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luna, et ole tylsä ja et ole vanha, et missään nimessä. Negatiivisessa suhtautumisessa on hyvä puoli se, että jos menkat tulee, et pety koska et toivonut liikaa mut jos olet tullut raskaaksi, oot varmaan todella iloinen koska et toivonut liikaa. Mut mä toivon, että sinulla tärppäsi. Se että naisella ei oo oireita, ei tarkoita ettei onnistunut. Mulla esimerkiksi olit jonkinlaiset oireet ja olin niin varma että oon raskaana ja olin ihan innoissaan ja ku ne menkat sieltä tuli, oli pettymys aika iso. Nyt otan koko asiaa paljon rennommin ja en toivo liikoja. Mullakin menossa 2.yk.

256/2463 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Cecilja! :)

Tosiaan tuo ikä mietityttää minuakin, koska eihän tässä enää olla ns. "parhaassa iässä", jos hedelmällisyyttä ajattelee. Mutta toisaalta, kyllähän niitä hedelmällisiä vuosia pitäisi vielä olla edessä, vaikka se hedelmällisyys ei ehkä huipussaan ole, joten eiköhän se tärppää jossain vaiheessa! :) Niin ainakin haluan ja yritän kovasti ajatella, positiivinen suggestio on aina hyvästä. ;) 

Harmittaa kyllä vietävästi, ettei tämä vauvakuume tullut vaikka viitisen vuotta sitten, perhana! :D Mutta ehei, en olisi voinut kuvitellakaan että olen tässä tilanteessa vaikkapa just joskus viisi vuotta sitten. Mä, tai oikeastaan me molemmat, oltiin IHAN varmoja, että meille tulee vain yksi lapsi. 

Tuntuu, että mies on vielä enemmän vauvakuumeen kourissa, kuin minä itse. :) Kun aloiteltiin yritystä, niin hää oli kovasti sillä ajatuksella, että tulee jos on tullakseen, ja jos ei tule, niin ei voi mitään. Ja että mihinkään tutkimuksiin hän ei kuulemma lähde. Mutta nyt on ihan toinen ääni kellossa. :D Puhui tuossa yksi päivä, että jos kesään mennessä ei ole tärpännyt, niin kai se kannattaa lekuriin marssia. Olin kyllä yllättynyt! :D 

Mies kun on kovasti puhellut, että kun tosiaan on jo yksi lapsi, niin ei voi olla lapseton, että kyllähän sitä pakostakin tulee lisää jos haluaa. Minä sitten hieman valaisin esim. sellaisesta asiasta, kuin sekundäärinen lapsettomuus.. Ja muutenkin, niin moni seikka vaikuttaa. Ja eihän tässä tosiaan enää mitään parikymppisiä olla, niinkuin silloin, kun meidän tyttö sai alkunsa. Mulla oli kyllä ihan hirveä koko raskausaika, joka on sekin jättänyt traumansa ja joka varmasti vaikutti siihen, että ajateltiin että no more. 

Mutta tosiaan, saa nähdä miten käy! :) Toivon teillekin, Cecilja, parasta, kovasti jaksamista ja tsemppiä yritykseen! :) On tää välillä ihan hullua hommaa, ei voi muuta sanoa. :D 

Mun täti tossa ennusti mulle tarot-korteista, ja niiden mukaan vauva olisi tulossa! :D Haha, uskoo ken tahtoo. ;) 

Kovasti tsemppiä kaikille ja positiivista mieltä! :) 

Vierailija
257/2463 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti tulla huhuilemaan Legolattaren perään, kun ei ole pitkään aikaan mitään kuulunut!

Omasta navasta ei ole kommentoitavaa. Oliskohan dpo 4 menossa eikä siis mitään raportoitavaa.

Kiva, kun loputkin palailee hiljalleen taas palstailemaan :)

Mikäs Orchidin tilanne tänään?

Sen vaan vielä sanon, että ei teillä ole mitään hätää vielä iän puolesta. Mäkin sain esikoisen vasta 37 ikäisenä. Toki nyt sitten toisen teko ja toivominen onkin jo vaikeampaa.

258/2463 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips, tänne ei vieläkään mitään. Nyt kun ei mitään merkkiä mistään niin kertokaa joku odotanko ovista vai menkkoja?

Mulla on semmonen hassu ajatus että kun ekaa sai odottaa 10kk (ja heti perään 9 :D) olipas hauska juttu...niin ajattelen että kyllä se toinen nopeempaa tulee, ihan niinku meniski näin :D

JQ mä ainakin uskoisin tohon ennustukseen, oon niin pöllö :D

Eli ei mitään tärkeetä Mikka 20 v toinen toiveissa ( voisin muuten hävitä tonne odottaa selkeyttä kiertoon listalle koska eipä tästä näemmä mitään tule )

259/2463 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin, uutena foorumilaisena ja tähän asti melko hiljaisena olleena, avaan sanaisen arkun ja liityn yrittäjien joukkoon! Ihan mukava nähdä, että täällä on muitakin yli kolmekymppisiä. :)

Tai no, emme varsinaisesti yritä. Annamme vaan haikaralle mahdollisuuden... Ikää kun on jo (minä kohta 35 ja mies kohta 37), ja minun äitini oli aikoinaan hedelmätön ja sai minut 2 vuotta kestäneillä hedelmällisyyshoidoilla, eivät todennäköisyydet ole mitkään hulppeat. Lapsettomuuden todennäköisyys on tiedostettu ja hyväksytty. Kierukan otin pois alkusyksystä ja 1.1. jätimme keskeytetyistä yhdynnöistä keskeytykset pois.... ;)

260/2463 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä on monilla jännät ja huolestuttavatkin ajat meneillään.

Täällä kp 10 ja en tiedä onko ovis tulossa näin aikaisin vai mistä on kyse. Ovistikkuja tilattu nyt ekaa kertaa reilun vuoden yrityksen jälkeen, mutta eivät ole vielä tulleet. Jännityksellä odotellaan.

Toivotaan hedelmällistä alkuvuotta meille kaikille!

In a boho home -blogi Vanha talo, värikäs koti. Remonttia, sisustamista, vegaaniruokaa, diy juttuja ja lapsihaaveita.
Instagram
Facebook