YRITYS PÄÄLLÄ 2015
Niin siinä kävi, etten itse ainakaan kauan toivottua plussaa tämän vuoden puolella saa eli yritys jatkuu vuonna 2015! :D
Itse aion vielä ainakin seurailla ketjun Yritys päällä 2014 keskustelua, mutta sitä mukaan, kun yritys vuodelle 2015 siirtyy, niin tervetuloa seuraksi tänne jatkamaa keskustelua ja viimeistään sitten vuoden vaiteessa!
Kommentit (2463)
Tiuhtiska, pahoittelut uusista luvuista. On tämä niin tätä :/ Nyt alkaa pidempään yrittäneillä olla jo sellaisia lukemia ja meitä on niin paljon, että jos ei kohta ala plussia oikein satelemaan niin jo on kumma!!!!!
Viiva vahvistui ja digillä varmistin :) Raskaana ollaan rv 4+4! Pelottaa hirveästi viimeisen km jälkeen, ja katsotaan milloin tästä osaa alkaa iloitsemaan. Ehdin jo keskiviikkona itkeä kun ei tärpännyt. Huh! :D
LEGOLATAR; en oo tästä kierrosta ovista tikuttanu, mutta eilen ja edellispäivänä oon havainnut "ovislimoja" eilen ja tänään yritetty hyödyntää, mies ikävästi kipeenä, mutta "hommat on tullu hoidettua". Jännäillään nyt, jotenki tästä kierrosta on ollu stressi pois, ehkä osittain sellainen " kun ei se nyt kumminkaan tärppää"-fiilis taustalla vaikka hyvillä mielin olenkin :)
Millaiset fiilikset sulla?
Tilannepäivitystä. Alotin aamulla oviksen testauksen ja yllätys oli suuri, kun tikkuun pärähti heti hymynaama, nyt kp 8. Edellisessä kierrossa hymynaaman sain kp 12, tosin kierto olikin silloin normaalia pidempi (kp32).
Vitamiinien popsimisen (multitabs raskaus ja imetys) aloitin viime viikolla ja myös preseed liukuvoidetta on testailtu. Liukkarista olen kyllä tykännyt ja mies myös, suosittelen :) Olo on ollut nyt tässä kierrossa iloinen ja positiivinen, en turhia stressaile. Viime kierrossa olin kyllä tosi stressaantunut. Nyt olen päättänyt, etten moista stressiä enää itselleni aiheuta. Vuodenaika on mitä parhain tällä hetkellä, nautin tästä lisääntyvästä valon määrästä!
Tsempit kaikille!
Hilkka K kp 8/25-32, yk 3
Oij heinähaave!!! Just nimen omaan sulle toivoin plussausta!!! Toivottavasti kaikki menee nyt hyvin ja meneehän ne!!! Itsellä bongasin oviksen viikko sit perjantaina ja laskujen mukaan jos kierto on normi niin menkat pitäs alkaa ens viikon puolessa välissä! Ja oviksen mukaan km vuodosta laskettuna se on! Zemppiä sinulle :)
Ciira km 2/15
Ensimmäisessa raskaudessa sitä oli aivan sekaisin siitä pienen pienestä haamustakin ja nyt olen koko viikon testaillut ja epäröinyt onko haamu vai ei ja onko tarpeeksi vahva vai ei.. Ja kun sen digillä nyt varmisti niin tuli huojentunut olo, mutta samalla tosi epävarma tunne jatkon suhteen. Kokoajan pelkää että käy niinkuin viimeksi ja tuntuu että se on kuin lottovoitto jos pääsee raskaudessa loppuun asti. Ennen keskenmenoa ajattelin lapsellisesti että riittää kunhan se plussa pärähtää, niin 9kk päästä on nyytti sylissä. Ei se todellakaan niin mene kaikilla ja nyt sitä todellakin osaa arvostaa jos tämä raskaus onnistuu <3
Kiitos Ciira sanoistasi. Hienoa kuulla että sinäkin bongasit oviksen. Toivottavasti sinäkin kohta uudelleen raskaana :) Ehkä meidän kropat ei ekalla kerralla hiffannu mistä on kyse ja hylki pientä tunkeutujaa.
Tänne ei kuulu mitään hyvää. En pysty kääntämään päätäni vasemmalle, niska on helvetin kipeä.
Mittasin aamulla lämpöäkin, kunnon romahdus - 36,7 (eilen oli 37,8 ja toissapäivänä 37,2) eli odotan tälle päivälle tätiä kylään. Viime aikoina ollut monia PMS-oireita, mistä voi päättää että menkat on tulossa, hirveä nälkä, makean himo ja hirveä siivousvimma. Mutta olo on ollut yllättävän rauhallinen ja maha ei ole ollut turvoksissa. Viikon aikana tuntenut useita repäisykipuja mitä ei ole aikasemmin ollut ja viimeinen repäisykohtaus (sen jälkeen kun kompastuin) sai mut niin nauramaan kun oikein kutitti epämiellyttävästä paikasta. Muuten on kivut olleet kivuliaita.
Seuraava vessakäynti voi tuottaa pettymystä....
Huomenta & oikein hyvää alkanutta viikkoa :)!
Täällä kp 1, menkkoja odotan tulevan 7-10 pv päästä abouttia, jos tulevat.
Tälleen taas kierron "loppusuoralla" alkaa käydä aika pitkäksi, mutta täytynee vaan keksiä jotain päänmenoksi :)
Ainoa mikä kyllä vieläkin mietityttää paljon on tää rintojen arkuus, tai oikeestaan ne on ollut nyt n. viikon ihan järjettömän kipeät mm. sängystä ylös nousu on ihan tuskallista, kävellessäkin tuntuu... onko kellään ollut tällästä? Siis mulle rintojen _pieni_ arkuus on normaalia 2 pv ennen menkkoja, mut nyt mietityttää et miks ihmeessä on nyt näin :(
Mulla rintojen arkuus vaihtelee, joskus ei arista ollenkaan ennen menkkoja ja joskus turpoaa viikko ennen menkkoja. Mutta tällä kertaa on sama ongelma, mikä sullakin Kikiii, sängystä ylös nousu on tuskallista, rinnat on sivuilta kipeät, kumarruskin on tuskallista.
Heinähaave15 koneella kun katsoo kuvaa niin kyllä siinä mun mielestä haamuviiva näkyy omaan silmään aika selkeästikin.
Tossu83 mistä oot tilannu sun testit? Jospa sitä itsekin laittaisi niitä tilaukseen. :)
Täällä on mieli jo vähän korkeammalla ja uusi kierto lähtenyt käyntiin toiveikkaana! Josko nyt sit tästä kierrosta?! :)
Kyllä on niin hankalaa elää toiveikkaana ja samaa aikaan tasapainotella normaalin arkielämän kanssa. Välillä on hankalaa, kun tulee juhlia tai erilaisia tapahtumia ja niihin kuuluu alkoholi ja kun kaikki on tottunut siihen, että tykkäät pitää hauskaa ja juoda niin on hankalaa ilmoittaa ettei yhtäkkiä joisikaan. Varsinkin, jos juhlat sattuvat olemaan loppukierrosta eikä välttämättä haluaisi juoda kun ei voi tietää josko se pikkuinen olisikin tarttunut mukaan. En vaan jaksa sitä kysymys vyöryä että mikset juo yms ja sitten kaikki alkaa heti seuraavana jo povaamaan, että olenko raskaana.. Olis mukavaa jos edes ite sais siihen varmistuksen ennen ku muut utelee. Onko täällä muut kertoneet tutuilleen yrittävänsä lasta? Me ollaan ainakin toistaiseksi pidetty ihan minun ja miehen välisenä asiana... Lisäksi jotenkin tuntuu, että jos ilmoittaisinkin olevani raskaana niin en edes tiedä miten ihmiset ottaisivat sen pelkään, että kaikilla on taas lastillinen mielipiteitä asiaan mm. ajankohtaan yms.
Nyt sitten niitä ovistestejä kehiin sitten kun aika on. En malta odottaa!
Melinah (23v) kp 4/30-32 (km 6/14) yk2
Ainiin piti noihin vitamiineihin vielä kommentoida, että itse olen syönyt tässä nyt Multivitan raskaus- ja imetys tabletteja. :) Niissä ainakin sanotaan näin "Monivitamiini- ja hivenainetabletti erityisesti raskautta suunnitteleville, raskaana oleville ja imettäville naisille."
Katos vaan kun ei lukenu tarkkaan niin Heinähaavee15 se sun viiva olikin jo varmistunu, paljon paljon onnea! :)
Melinah tilasin ovistestit täältä: http://www.ebay.com/itm/221278994619?_trksid=p2059210.m2749.l2649&var=520203385960&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT
ja raskaustestit täältä: http://www.ebay.com/itm/221278994619?_trksid=p2059210.m2749.l2649&var=520170420248&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT
esikoinen 12/15
kuopus 2/19
Heippa! Liityinpä nyt tänne vihdoin aikaisemmin vain sivusta seuranneena :) Olen 26-vuotias yhden 6-vuotiaan pojan äiti ja nyt ollaan yritetty toista lasta 3 kuukautta. :) Eka yrityskierto meni oikeastaan fanaattisesti seuraillessa omaa kroppaa jonka johdosta mulla oli kaikki mahdolliset raskausoireet :D Sitten päätin että en ota turhia paineita ja nyt oikeastaan tulin ekan yrityskierron jälkeen taas tänne palstallekin kurkkimaan :)
Meillä on jännät paikat taas, kierto mulla 28pv, ja nyt kp25 menossa. Viime kierrossa en tuntenut en sitten minkäänlaisia oireita ennen kuukautisia, ei edes tuhrutteluja niin kuin yleensä paria päivää ennen menkkoja ilmaantuu. Täti siis vaan pärähti kylään ilman ennakkovaroitusta :D
No tässä kierrossa en ole ennen tätä viikonloppua taas ajatellutkaan mahdollisuutta olla raskaana. Mutta lauantaina (kp23) alkoi rintoja töissä kihelmöimään ja kihelmöinti muuttui säryksi. Etenkin illalla kolottaa, eilen oli pakko ottaa liivit pois kun tuntuivat painavan. Yleensä mulla ei ennen kuukautisia ole minkäännäköisiä rintatuntemuksia niin pieni varovainen toivonkipinä herää taas... Muita oireita ei kyllä ole, mutta eipä niitä kai hirveästi yleensä olekaan ennen menkkojen poisjääntiä.
JOTEN.... täällä taas piinaillaan, yritän pitää pään kylmänä :) Torstana odotan kuukautisten alkavan, sunnuntaina olen sopinut itseni kanssa tekeväni testin jos ei alakaan.
Toinen lapsi olisi niin toivottu, oon jo miettinyt sitäkin kuinka hieno isoveli meidän esikoisesta tulisi ja yhtään hätiköimättä miettinyt nimivaihtoehtojakin :D Että näin :)
Kivaa alkuviikkoa kaikille!
Täälä on ollut kummallisia oireita jo pian viikon verran. Viime viikolla mainitsinkin että tuli jotain outoa vuotoa keskiviikkona ja mahaa on jomottanut "menkkamaisesti" jo todella monta päivää. Tänään aamusta alavatsa oli niin turvoksissa että hyvä kun sain farkkujen vetskarin kiinni :D Tein aamulla testinkin ja puhdas nega oli. Tuskimpa se enää muuksi muuttuu, mutta testailen loppuviikosta vielä uusiks. Eilen illalla oli muutenkin tosi "outo" olo. Aivastelin, pulssi oli koholla, kylmiä väreitä ja lämpöö oli 37. Nukuin viime yön tosi huonosti. Todella ärsyyntynyt fiilis ku sitä toivoo sitä plussaa niin kovaa ja sitä analysoi jokaista oireitta että olisko tää nyt "sitä". Voihan se taas olla että mun mieli tekee mulle kepposia..ihan niinkun viime kierrollakin.
Tossu83 kp23/27 dpo8
esikoinen 12/15
kuopus 2/19
& siis mulla kp 21 kakkonen jäi puuttumaan tosta :D
MELINAH, me ollaan kerrottu mun äidille sekä kerroin myös parhaalle ystävälle tästä :) Hänen kanssa on ihana pohtia & miettiä tätä kaikkea, kun hän on samanikäinen kun minä & hänellä on jo vuoden ikäinen ihana tyttö<3
Muille kerromme sitten kun on tärpännyt & viikot pidemmällä :)
Me ollaan kerrottu molempien vanhemmille että yritetään ja ne kovasti odottaa että saatais pikkunen. Myös parille hyvälle ystävälle olen kertonut että pillerit on jätetty pois. Nyt oon yrittäny olla aiheesta hiljempaa, pelkään että jos puhun siitä liikaa niin sit ei ainakaan tapahdu mitään. Mitään tavaroitakaan en oo uskaltanu ostaa. Vähän oon salaa kurkkinut hennesissä mammavaatteita että mikä on tarjonta jos joskus tarvii :D Tässä on etsinnässä omakotitalo niin olis sitten vauvalle oma huone ja muutenkin on alkanut tila käymään rivarissa pieneks ku on koiriakin.
esikoinen 12/15
kuopus 2/19
Heips!
Ajattelin liittyä seuraanne, kun haaveilu on vihoinkin muuttunut yritykseksi tämän kierron myötä. Itse olen 25 -vuotias ja mieheni 27 -vuotias ja haaveessa olisi esikoinen. Alunperin tarkoitus oli aloittaa yrittäminen häiden jälkeen kesäkuussa, mutta koska sain vahvistuksen siitä, että minulla on PCO -tyyppiset munasarjat ja, ettei ovulaatiota välttämättä tapahdu joka kierrossa, niin päätimme aloittaa yrittämisen jo nyt. Ollaankin valmistauduttu siihen, että tämä vauvaprojekti voi olla aika pitkä.
Minulla siis pitkänpuoleinen kireto n. 37-43 päivää, ja e-pillerit lopetin vuosi sitten, niiden sopimattomuuden vuoksi. Sen jälkeen ollan menty kondomilla/ keskeytetyllä/varmoilla päivillä, kuitenkin tietoisia raskauden mahdollisuudesta. Suurin kysymysmerkki tällä hetkellä onkin siis tuo ovulaatio, tapahtuuko sitä ja kuinka usein. Kierto on aika pitkä, mutta säännöllinen. Mittailen myös aamulämpöjä ja selkeä nousu tapahtuu aina n. 13-15 pävää ennen menkkojen alkua, ja pari päivää ennen lämpöjen nousua saan ovulaatiotestistä selkeän plussan (muina päivinä plussaa ei tule). Mielestäni ei olisi täysin mahdotonta, että ovulaatio tapahtuu, mutta eipä sitä voi tietää.
Mielelläni siis liityisin seuraanne, mies kun ei ihan jaksa näistä jutuista samalla tavalla innostua, vaikkakin hänellä myös vähän vauvakuumetta on havaittavissa :)
Mukavaa keväänalkua kaikille!
Miinuska15 (25v) kp 4/37-43? yk1
Tervetuloa joukkoon Miinuska15 :)
esikoinen 12/15
kuopus 2/19
Heinähaave, kyllä siellä haalea haamu näkyy! Ilmoittelehan miten tilanne etenee! :)
Iitu1, siellä siis jatkamme juttua! :)