Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

YRITYS PÄÄLLÄ 2015

17.12.2014 |

Niin siinä kävi, etten itse ainakaan kauan toivottua plussaa tämän vuoden puolella saa eli yritys jatkuu vuonna 2015! :D

Itse aion vielä ainakin seurailla ketjun Yritys päällä 2014 keskustelua, mutta sitä mukaan, kun yritys vuodelle 2015 siirtyy, niin tervetuloa seuraksi tänne jatkamaa keskustelua ja viimeistään sitten vuoden vaiteessa!

Kommentit (2463)

2141/2463 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Marlener! :) Lipitys siirtyy nyt kaukaisuuteen, mutta syy on parhaista paras! <3

Mikäs yk sulla olikaan?

2142/2463 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmottaudun mukaan! :) ehdin jo tämän vuoden puolella ollakin raskaana, mutta luonto päätti toisin ja viime viikolla sain keskenmenon. Onneksi oli aika alussa ja tuli itekseen pois, joten voimme kuulma aloittaa uudestaan vaikka heti :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
2143/2463 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

NooraV , mulla on vähän samanlainen kokemus miehen kanssa. Se on intoutunut nyt selvästi ajan kanssa enemmän. Ekat pari kiekkaa ei kauheena jutellut ja ihan ekalla kerralla veti kauheat paniikitkin yks ilta :D Mutta nyt jo on laskeskellut, että entäs jos jouluna olisikin raskaana, miten sitten kävisi matkasuunnitelmien, ja sitten kun "nasahtaa", niin mitä sitten. Sitä on kyl hauska seurata :)

Mä oon myös huomannut pillerien jälkeen kiukutusta, erityisesti ovulaation tienoilla. Ei kauheen järkevää tuolleen luonnon kannalta ;) Onneksi myös halut kuitenkin nousee. Paitsi että, mahdollisesti viime viikolla tuohon aikaan en ollutkaan enää niin jumalattoman kärkevä ja nopeasti kärähtävä :D Ei tarvinnut kertaakaan sanoa, että "tää nyt johtuu näistä hormoneista", mitä käytän kyllä miehen mielestä ihan mielivaltaisesti syynä asioihin (pilke silmässä ;)), mutta kun ne oikeasti ovat sattuneet oviksen aikoihin. Ehkäpä nää hormonit tästä siis vähän tasoittuu. Gyne sanoi, kun ultrasi käynnillä munasarjoja, että näkyy lievää monirakkulaisuutta, mutta ei suostunut vetään siitä mitään johtopäätöksiä, koska pillereiden lopettamisen jälkeen munasarjat voivat kuulema "innostua" hieman liikaa alkuun ja tuottaa ylimääräisiä rakkuloita. Se ei silti mitenkään estä raskautumista sen enempää. Jospa se on hyvä merkki, että alkaa tasoittua ja vaikkapa raskautuu helpommin. Kotiteoreetikko tässä hei.

Zeniä sinne! Ja muillekin rentouttavaa viikonloppua! :)

Helmianna

2144/2463 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marlener, ONNEA! Ihania uutisia siis, kun varmistuksen asiaan sait vihdoin <3 Maaliskuussa paistaa aurinko ja tulee paljon plussia, mikä olisikaan sen ihanampaa (no okei, oma plussa olisi, mutta onneksi saan nauttia teidän plussahuuruista :) <3

Jassuu93, tervetuloa joukkoon iloiseen! Olen pahoillani, että sait keskenmenon. Sellaista en toivoisi kenellekään. Jospa nyt pian uudelleen tärppää :)

Helmianna ja NooraV, teillä on ihanaa pohdintaa. Samanlaisia ajatuksia ja kokemuksia itsellänikin oli tuossa vaiheessa yritystä. Sen jälkeen ne fiilikset on ehtinytkin vaihtua moneen kertaan. Itse ajattelen nyt myöhemmin, ettei ikinä pitäisi sanoa ettei haittaa vaikka yritys pitkittyy. Tässä sitä edelleen olen ja kyllä se haittaa. Kaikista kokemuksista voi kasvaa jos on siihen valmis. En silti tätä aikaa voi missään nimessä sanoa onnelliseksi ajaksi, niin paljon on epävarmuutta ja itkuja takana, kun yritystä on jo 10 kk ollut. Olipa vuosi yritystä normaalia tai ei niin en sitä odottelua ja lapsettomuudenpelkoa kenellekään toivo. Jospa tekin plussaatte pian! Tsemppiä jännäilyyn! :)

ON: ei hymyillyt ovistesti vielä tänään. Kevät on kyllä saanut uutta innostusta makuuhuoneessakin aikaan. Eikä tässä vaiheessa enää jaksa edes ajatella, että sitä vauvaa siitä hässimisestä seuraisi. Siispä nautiskellaan vaan ehkäisyttömästä seksistä. Mutta puuttuuhan siitä se jännitys - että heti pamahtaisin paksuksi jos hieman ehkäisy pettää :D

Legolatar kp 13/30 yk10

2145/2463 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti tulla lueskelemaan, jotta kuume yltyisi. On ollut taas migreeniä ja sen kourissa ei mikään huvita. Alkukierrosta koko seksi tuntui vastenmieliseltä, mutta nyt taas tuntuu, että voisi ajatellakin.

Tupakointi on mun mielestä aivan kertakaikkisen vastenmielistä. Muutaman olen täältä lukenut tupakoivan ja osa ilmeisesti vielä aika paljonkin. Tupakointi heikentää hedelmällisyyttä. Lapsettomuusriski lisääntyy jopa 35 % tupakoivilla naisilla verrattuna tupakoimattomiin. Yli askin päivässä polttavilla se kasvaa 50 %. Miehillä tupakka heikentään siittiöiden laatua (määrä, liikkuvuus, rakenne, perimä) ja erektiota. Tupakassa yli 4000 erilaista kemikaalia. Osa niistä kulkeutuu rasvakudokseen, joka uusiutuu parissa vuodessa. Sieltä ne sitten kulkeutuvat sikiöönkin. Ja mm. sen vuoksi alle 2 vuotta ennen raskauden alkua tupakoinnin lopettaneiden isien lapsilla on havaittu olevan syöpää enemmän kuin tupakoimattomien / yli 2 v. ennen raskautta lopettaneiden isien lapsilla.

2146/2463 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa hei kaikki! Täällä päivittelen taas vähän eli ne mun vähäiset "oireet" olikin jotain päässä kuviteltuja taas. Eli näyttää siltä, että kyllä ne menkat sieltä tänään vielä alkaa, koska ihan järkyttävä alaselkä kipu ja alavatsakin sen verran kipeä, että heitän toivon jo. :'( Pettymys kova, mutta ei auta se on lähdettävä positiivisin mielin uuteen kiertoon ja ostettava ovitestejä!

Typeräähän se on edes varmaan toivoa, että se raskaus tulisi heti ekalla yrittämällä, mutta tässä tilanteessa tuntuu hirveän epäreilulta kun muut tutut saavat jo lapsia ja jotkut jopa vahingossa ja sellaiseen tilanteeseen, että se vauva ei ole maailman onnellisin asia. Epäreilua sanon minä. Kyllä on typerää kun jotain haluaa kovin niin ei pysty mitään muuta miettimään ja kaikki ympärillä olevat tuttuje raskaudet saavat aikaan katkeruuden tunteen vaikka eihän se itseltä ole pois toisten onni vaan päinvastoin ja eihän meillä mikään kiire ole, mutta tunteillensa ei mitään voi. :( Jotenkin pelottaa, että entäs jos se mun aiempi km vaikutti jotenkin ja en voikaan enää saada lapsia tai jotain muuta.

Kyllä tää vauvahaaveilu sitten on sekä pelottavaa että ihanaa samaan aikaan. Kyllä tää tästä. :)

Merlener onnea ihan mielettömästi <3 Ihanaa että jollain on onnistunut. Nyt on varmaan ihana aloittaa aurinkoinen vklp! :)

Jassuu93 Tervetuloa palstailemaan ja pahoittelut keskenmenosta. Meillä samanlainen tilanne viime kesäkuussa. Toivottavasti tärppäisi teilläkin pian! :)

Legolatar kiva kuulla, että kevät on saanut aikaan uutta innostusta! Auringolla on kyllä ihan mieletön vaikutus. Sulla on hyvä asenne noinhan se pitäs ollaki nauttii vaan siitä kaikesta eikä ota koko ajan niin hirveitä paineita kaikesta! :) Nyt viikonloppuun aurinkoisin mielin.

Sori essee! :D Mulla luultavasti voi merkata KP 1/30-32.

2147/2463 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Legolatar, varmasti ajan kanssa tää asiaan suhtutuminen muuttuu. Tää on kyllä niin herkkä ja kaikki mahdolliset tuntemukset herättävä asia. Epävarmuus on pahinta, odottaminen musta kuuluu jossain mielessä asiaan, vaikka ei sen kenelläkään soisi venyvän tosi pitkäksi. Ja kun odotuksen sieto on niin yksilöllistä.

Mä oon koko ajan tuon taudin takia ollut ajatuksissa valmiina, että tää voi kestää kauan. Se ei tietenkään pettymiseltä silti suojaa. Joka kiekassa tietysti toivoo ihan kympillä, niin silti syvimmillään olisin todella yllättynyt plussasta. Se tuntuu niin kaukaiselta. Niin kuin itsekin joskus kirjoitit, sitä on vain niin vaikea edes kuvitella. Eikä itseä suojatakseen ajattelekaan mitään valmiiksi. En juurikaan päästä itseäni ajattelemaan, miltä oikeasti tuntuisi olla raskaana. En tiedä, aatteleeko moni alkuvaiheessa näin. Kertokaa, uskaltaako joku ihan kympillä unelmoida ja konkretisoida asiaa jo! :)

Asiasta toiseen, jossain kirjoituksessa pisti silmään se, että jotkut pitää foolihappoa jonain raskautta edistävänä asiana. Ei se sitä ole, vaan vitamiini, joka turvaa alkion normaalia kehitystä aivan alkuvaiheessa. Kaisa Jaakkola mainitsi eilisessä Yle Puheen haastattelussa, että pitäisi syödä erityisesti apteekista saatavaa aktiivista foolihappoa, jota kehon ei itse tarvitse muuntaa aktiiviseksi. Kuulema oliko se jopa puolella eurooppalaisista on joku geenivirhe, joka estää kehoa itse muuttamasta foolihappoa aktiiviseksi. Menee hifistelyksi ja hieman itseäkin ärsyttää, että koko ajan pitäisi olla enemmän ja parempia aineita käytössä, mutta toisaalta sitten harmi tietty sekin, jos juuri oma kroppa ei pystykään hyödyntämään normi-foolihappoa ja on vajeessa siitä syystä. Argh!

2148/2463 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli epämääräinen lause tuonne keskelle: *Vaikka joka kiekassa toivoo...* jne.
Kielioppinatsin päivän korjaus! ;)

Vierailija
2149/2463 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

MELINAH, itsellä on ollut samanlaisia mietteitä tässä, ihan hirveän monella kaverilla on jo muksu jos toinenkin, facebook mulla on vaan täynnä heidän kuvia & itselle tulee välillä niin paska fiilis :// Vaikka eihän se ole minulta pois! Samoiten nuo vahingot... tuntuu hyvin epäreilulta, tänään juuri sain kuulla, että yksi kamapää pamahtanut taas paksuksi... tuntuu niin väärältä, että tuollaisille rumasti sanottuna idiooteille se lapsi suodaan... eikä tosiaan ole ainoa vatipää joka lapsen täälä päin on saanut...
HELMIANNA, mä painoin mieleeni alusta asti sen, että ei se lapsi niin vaan aina tule, mutta tottakai joka menkkojen alkaessa olen sitte pillittänyt vessan lattialla vitutusta pois... Tuntuu hieman kaukaiselta ajatus, että olisin raskaana joku päivä, mutta tässä kuussa (yk3) olen ottanut asenteen, että tulee sitten kun tulee, rauhallisin mielin siis mennyt tämä :) Äitini sitten minunkin puolesta intoilee, tosiaan meni ostamaan jo rattaat, hoitopöydän, vaatteita... :D hah että tällästä. Vaikea pitää omaa toivoa & intoilua poissa kun tuo hösöttää niin mahottomasti :D!

2150/2463 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämmin kiitos kaikille onnitteluista. Asiaa on vielä vaikea sisäistää ja uudenlaiset pelot ja jännäykset hiipii ajatuksiin. Eli voisko ihminen ikinä olla vain onnellinen ja huoleton? Tuskin.

Orchid ja sunshine, kuulostaapa persemäiseltä nuo sairaudet. Voimia sen kanssa elämiseen ja orchidille diagnoosiin totutteluun. En halua kuulostaa vähättelevältä, mitään diagnooseja ei tietenkään ole kiva saada, mutta toisaalta sellainen voi lopulta myös helpottaa, antaa jonkinlaista rauhaa ajatuksille. Tietysti uudet, täsmällisemmät huolet ja pohdinnat saavat silloin enemmän tilaa pääkopassa. Mutta ainakin täydellinen epätietoisuus poistuu... Ymmärrän lääkevastaisuuden. Itsekään en ehdoin tahdoin halua itseeni pillereitä tupata. Mutta kyllä lääketieteellä toki paikkansa on. Eli kun spesifit lääkkeet huomattavasti parantavat elämänlaatua helpottamalla kipua tai mitä tahansa oireita, en näkisi niitä myrkkynä. Joskus meidän on pakko höllätä periaatteistamme, koska ihminen ei ole kaikkivoipa, ja toki kannattaa pyrkiä mahdollisimman hyvinvoivaan elämään. Koska helppoa se elo ei kenellekään oikeasti varmaan ole. :) Suuret tsempit!

Dindinden, hyvin samanlaisia aatoksia oli minulla, kun pco:stani kuulin. Ajatukset menivät jokseenkin tätä rataa: Ai. Että ei välttämättä ole helppo tulla raskaaksi. No, ei kai lasten hankinta välttämätöntä olekaan.  - Ok, katsellaan. - MITÄ HELVETTIÄ! EI KÄY! -  Tai no en mä oikeastaan edes tiedä haluanko lapsia. Ainakaan vielä. - Ai etten saa vai? Ai ettenkö saisi?! MUTKU MÄ HALUUUUUUUN!!!

Se mikä yritetään kieltää, alkaa kiinnostaa enemmän kuin mikään.

Helmianna yk:ni oli vasta kolmas. Eli nopeastihan tämä kävi. Suorastaan hävettävän. Kun niin olin täälläkin lyömässä hanskoja tiskiin. Pco-munisten kantajat siispä pää pystyyn ja toivomieli korkealle! Oikeasti olisin suonut tämän kierroksen plussani pitkään yrittäneille, olisin ehtinyt seuraavassakin kierrossa varsin hyvin vielä paljon pienemmillä tuskilla kuin mitä täällä on saanut lukea. Sydämestäni toivon teille kaikille vain hyvää ja onnea. <3 Kyllä se nalli kaikille vielä napsahtaa.

Legolatar, mahti muikkis! ;D

Toki muutkin. Mutta mistä tää yks aina onnistuu kaivamaan hauskat ja koskettavat, just eikä melkeen sopivat sanansa. Ja loputtomat pyyteettömät tsempit kaikille muille. Mieletöntä.

Keväisen lempeitä plussatuulia ja kevätauringon plussasäteitä mieliin ja kehoihin!

takavasemmalle hipsivä Marlener (ihan varppina käyn täällä salalukemassa vielä, oon addiktoitunut)

2151/2463 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tolla lääkejutulla tahdoin siis vain sanoa, että ei kannata siitä ottaa turhaa syylisyyden riippaa itselleen kannettavaksi. Jokainen toki saa itse päättää mitä (lääkkeitä, ruokaa, vaatteita, kosmetiikkaa jne jne) käyttää, ja jokaisen oma päätös on aivan yhtä kunnioitettava. Järjen rajoissa, ei mennä ääritapauksiin. ;)

2152/2463 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marlener, kiitos kauniista sanoistasi :D Tarrasukkia nyt vaan kasa sinne salamatkustajalle matkaan! :) Käyhän välillä kertomassa miten etenee :)

Enempää en ehdi nyt kommentoimaan, jospa sitten viikonloppuna välillä pääsen sänkypuuhista tietokoneen ääreen ;D Kivat viikonloput kaikille!

Tilanne 13.3

Tiikerikuu (28v) kp 36/24-33 yk 2 km jk (km11/14) ya 5/14

Tiitiläinen (31v) kp 35/28-29 yk 4

Seepra87 kp 35/34 yk 2

Heinähaave15 kp 34/31 ya 10/14 (km 2/15)

Mila Nnnnkkk (22v) kp 29/26-28 yk 3

Pia87 kp 28/26-30 ya 12 (km rv12 2/14)

Tiuhtiska kp 28/28 yk19

Diamond11 kp 28/30, ya 2013

Minja76 kp 26/29-40 km7/14 jk yk5 (ya 12/13)

Helmianna kp 26/31-33 yk 4

Finest (27v) kp 25/26-28 yk 4

Nelmis kp 22/25-27 yk 12 (ku 11/2014)

Tossu83 kp 20/27, yk2

Noorav kp 20/? yk 4

Tirris kp 20/26-27 yk1

Muskottipähkinä (25v) kp 19/30-42 yk 7

Orchid87 kp 18/23 yk 12

Sunshine14 (31v) kp 18/24-26

Enninkeri (27v) kp 18/26-33 yk 21

Kikiii (20v) kp 18/28-30 yk 3

Nuppunella (34v) 17/27-32 yk 10

Kapakala (39v) kp 17/28 ya 6/14

EllieP (30v), kp 17/28-30 yk1

Jannuli85 kp 17/26-? yk 12 ya 03/14

Legolatar (27v) kp 13/30 yk 10

Exile kp 13/30-33 yk 12

Savannah85 (29v) kp 12/28-35 yk 5

Mwiihh kp 11/29-32 yk4

Kuurankukka91 kp 10/29-31 yk3

Starling (40v) kp 10/31 yk 2

Lumilla kp 8/29 yk 4

Annma (33v) kp 8/29 yk 4

Zaron (32v) kp 8/26 yk 3

Hilkka K (30v) kp 6/25-32 yk 3

Piki Piki79 kp 6/28-33 yk 3

Dindinden (26v) kp 6/35 yk 3

Huolestunut Ensiyrittäjä kp 6/27-30 yk 6 (k 10/14)

Mindyh kp 5/26 yk 4

Melinah (23v) kp 1/30-32 (km 6/14) yk2

Jassuu93 kp ?/? (km 3/15)

Odottaa selkeyttä kiertoon:

Minea92071 (25v), Ainoaa (26v), Nuuskiksentytär, Kiia80, Kalastajataas, Melita yk 13, Ciira (km 2/15), Lukka (27v), Alina yk1

TAMMIKUUSSA PLUSSANNEET

Sminkki 23v. (yk3), Phyllis20 (yk8 ya 4/14), Trooppinen tuuli 32v. (yritystä takana 1v 10kk), Mikka 20v. (yk 1), Luna82 (yk 2), Tipi87 27v. (yk3), JQ 32v. (yk 6), Heinähaave15 26v. (yk3), Seppo07 (yk2)

HELMIKUUSSA PLUSSANNEET

Lefemme (yk 12 ya 3/14), Hönttentönttiäinen (yk 2), Himja87 (yk2), Ciira (yk 1), Mariele (yk3), MinkaMaaria (yk1), Ambrosiaa (yk 1), Lialia (yk3), MelodyPop 33v. (yk2), MapleWinter 30v (yk2), Elsuli (kkm 12/14), Iica86 28v.(yk4)

MAALISKUUSSA PLUSSANNEET

Malma 26v. (yk1), Kastehelmi90, Tinttu89 (yk3, km 10/14), Kikke89 (yk4), Anneleh (yk2), Nepala24v (yk7), Reetwe, Maryy 24v (yk1), Marlener 28v (yk3)

Plussaryhmä: Suljettu ryhmä nimeltä “Kevät/kesämasut 2015”, jonne voi laittaa liittymispyynnön plussauksen jälkeen

2153/2463 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo tupakkajuttu on ehkä tottakin ja ehkä ei. En väitä että tupakointi on hyvä tapa mutta jokainen tekee mitä haluaa, varsinkin kun ei ole raskaana. En voi sietää kun raskaana oleva nainen polttaa mutta muussa tapauksessa, ihan sama.
Ja miksi en oikein usko että tupakointi estää raskautumista, koska kaikki mun lähipiirissä polttelevat naiset ovat tulleet raskaaksi paljon nopeammin kuin muut ja tietysti lopettaneet heti kun ovat saaneet tietää raskaudesta. Pari kaveria poltteli raskauden aikanakin mutta harvoin, ehkä 1 röökin per viikko. Kaikki ovat saaneet ihanat ja terveet muksut.
Minä lopetan heti kun teen positiivisen r-testin ja tällä hetkellä menee tupakkaa vähän, ei edes puoli askia ja kotona en polta ollenkaan.
Lääkäreillä on tapana sanoa kaikille, että pitää lopettaa ja että tupakointi on joka ikisen terveysongelman tai lapsettomuus syypää. Eräs lääkäri sanoi minulle vuosia sitten, että minun korkea verensokeri johtuu tupakoinnista mutta ruokavaliosta ei puhunut mitään :D

2154/2463 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä kuin Finest. Minäkin poltan ja aion lopettaa heti plussaan, kuten viimeksikin. Sillä erotuksella, että tällä kertaa en aio aloittaa imetyksen jälkeen uudelleen. Ja minun tupakointi ei kuulu muille pätkääkään :) Tiedän itsekkin sen olevan epäterveellistä ja huono tapa, enkä kaipaa jeesustelua asiasta. On niitä ihmisillä pahempiakin paheita.
Jee, tiistai ja gyneaika lähestyy :)
Annma kp 8/29 yk4

2155/2463 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua jotenkin naurattaa tuo "mun tupakointi ei kuulu kellekään muulle", koska tosi usein joudun itse hengittelemään muitten tupakansavua, eli sillon se nimenomaan kuuluu mulle, vaikka en haluaisi sen kuuluvan. Paitsi tietysti jos polttaa aina sellaisessa paikassa, jossa tupakoimattomat ei joudu passiivisesti tupakoimaan. Mutta ehkä tää aihe ei nyt ihan tälle palstalle kuulu.

Ja ihan yhtälailla muut voi tietysti sanoa mulle, että "mitäs syöt niin paljon että oot ylipainoinen, siitä se lapsettomuus johtuu". Kun TOTTA KAI on muitakin syitä yrityksen venymiselle kuin tupakointi tai ylipaino tai vaikka alkoholin käyttö. Tosi vastuutonta myös lääkäriltä mun mielestä sanoa, että korkea verensokeri johtuu vain tupakoinnista eikä tutkia mitään muita mahdollisia syitä!

Enninkeri yk21

2156/2463 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt muista kaikkien nimiä enkä jaksa rullailla taaksepäin mutta:

Lääkkeistä, siis varsinkin reuman hoidossa se lääke on pienempi paha kun jatkuva tulehdustila kropassa. Kaikkien oma valinta miten sairauttaa hoitaa, mä en syö lääkkeitä mutta,

Mä vedän röökiä :) sori mul on vitutus muutenki ni tää rööki aihe nyt sai sormet näppäimille.

Mä poltan paljon, askin päivässä. Mun mies polttaa myös. Mä voisin saarnata vaikka alkoholista, ei kuulu mun elämään. Kamala kattoa kännisiä ihmisiä ja vielä lasten lähellä, hoh.

Ja vielä tässä vitutuksessa tunnustan että olen myös polttanut raskausaikana. Bad bad bad. Mut elämä joskus on.

Anteeks vaan :)

2157/2463 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sekava tilanne. Menkat päivän myöhässä, tissit hirveen kipeet ja menkkamaista kipua oli monta päivää, mutta tänään ei enää. Testit näyttäneet tosi olemattomia haamuja tai negaa.. Tänään en jaksanut testata kun ärsytti niin paljon saada nega.. Mulla oli kyllä kiinnittymisvuotokin viikko ovulaatiosta. Miksi näin selvät oireet, mutta testit ei suostu plussaa näyttään? :/ mulla ei ole ikinä ollu näin kipeät tissit, paitsi viime raskaudessa ne alkoi kipeytymään juuri pari päivää ennen keskenmenoa..

mulla on tossa listassa vähän väärä kiertopäivä, nyt on siis kp33 

2158/2463 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä rauhottusin jo :)
Musta tää on väärä paikka noin yleensäkin arvostella kenenkään tapoja elää tai neuvoa ihmisiä sellaisissa asioissa missä he eivät oo pyytäneet apua.
Jokanen meistä on täällä saman aiheen takia, tilanteet ja syyt vaan on erilaiset.
Meitä on monta erilaista, niin haaveilijaa, odottajaa ja äitiä. Mä itse kuulun äiteihin jotka ei kuuntele neuvolan 20 vuotta vanhoja käskyjä, mä elän itse ja kasvatan lapseni niin että meillä on aikaa itsellemme ja aikaa toisillemme, ei niinkun muut kokee. Sama pätee myös odottamiseen ja aikaa ennen sitä, jokanen tekee asiat niin että itse olis mahdollisimman onnellinen ja stressitön. En toki siis väitä että tupakointi olis millään selitettävissä, mut eipä oo moni muukaan asia nyky maailmassa.
Rauhaa, viikonloppua ja vauvanteko iloa :)

2159/2463 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakointi: Itse en tupakoi, mutta muiden tupakointi ei minua haittaa. Koko lapsuuteni ja nuoruuteni läheiseni ovat polttaneet. Välillä haju ällöttää jos se tulee yllätävänä tuulahduksena, mutta jokainen tekee omalla elämällään mitä haluaa. Laskee hedelmällisyyttå? Niin laskee moni muukin asia ja silti tyyliin huumehörhötkin saa lapsia...

Vitamiinit: Foolihappoa pitäisi syödä. En syö. Yritin. Mutta en vaan saanut siitä tapaa. Pitäisi kai yrittää uudelleen, niin voisin tuntea itseni hyväksi ihmiseksi :D On niitä normaaleja pienokaisia maailmaan tullut ilmankin sitä kolmen kuukauden foolihappo määrää kun monesti ihmiset jotka tulee vahingossa raskaaksi ei ees tiiä koko foolihapoista... Eiks nii?!?! Joohan, ei syytä paniikkiin?!?! Oon surkee syömään pillereitä, ne jää aina suuhun pyörimään enkä saa nieltyä niitä.

Jokainen tekee elämällään miten tahtoo. Tietenkin jos raskautuminen pitkittyy olisi tupakoinnin lopettaminenkin varmaan avuksi. Ennen sitä en lähtis murehtimaan liikaa. Itellä ei ehkä tarvii miettiä tupakointia, mutta pari ylimäärästä kiloa vois olla hyvä saada pois. Kukaan ei ole täydellinen. :-)

Noorav, kp 20, yk4

Vierailija
2160/2463 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta tupakoinnista...
Jokaisella meillä on ne omat paheensa. Jotkut on ylipainoisia, jotkut alipainoisia, jotkut tupakoivat, toiset ei, jotkut juovat silloin tällöin, jotkut eivät ollenkaan, siinä missä toinen popsii kaikki maailman vitamiinit, toinen ei muista yhtäkään ottaa jne.
Kukaan ei ole toista parempi, jokainen elää omalla tavallaan & ajattelee asiat omalla tavallaan, siitä ei mielestäni voi ketään tuomita, me kaikki ollaan täällä ns. samassa veneessä!
Jos kaiken maailman kamapäät, alkoholistit, hyvinkin ylipainoiset, teinit kännissä jnejne. saavat niitä muksuja vaikka kuinka, niin eiköhän se pamahda ihmiselle jolla on vain jokin pieni pahe?
Minä olen tupakoinut jo monta vuotta, samoin avopuolisoni, nyt olemme kyllä vähentäneet vähän. Omalta osaltani osaan jo sanoa, että poltan varmaan raskaudenkin ajan, mutta vieläkin vähemmän sitten kun nyt. Minusta tuntuu, että jos lopettaisin seinään (mitä olen monesti yrittänyt) niin ei se jäätävä stressikään & vieroitusoireet tee sille vauvalle hyvää...
En itseasiassa tunne kuin yhden joka lopetti kun kuuli olevansa raskaana, kaikki muut ovat vetäneet röökiä kun viimestä päivää, mutta saanut terveitä ihania lapsia<3
Ei mulla sen kummempaa, kp 19 meneillään, rinnat vieläkin aivan helvatun kipeät olisko tää viides vai kuudes päivä, hyvä että sängystä pääsee ylös ilman kyyneleitä :D hoh hoh.
Oikein hyvää viikonloppua naiset!