Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

YRITYS PÄÄLLÄ 2015

17.12.2014 |

Niin siinä kävi, etten itse ainakaan kauan toivottua plussaa tämän vuoden puolella saa eli yritys jatkuu vuonna 2015! :D

Itse aion vielä ainakin seurailla ketjun Yritys päällä 2014 keskustelua, mutta sitä mukaan, kun yritys vuodelle 2015 siirtyy, niin tervetuloa seuraksi tänne jatkamaa keskustelua ja viimeistään sitten vuoden vaiteessa!

Kommentit (2463)

2121/2463 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivitän listan, hetkinen :)

2122/2463 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maryy ja Reetwe onnea plussista! Tarrasukkia mukaan kyytiläisille! :)

Tsemppiä Marlener jännäykseen, huomenna testi, huomenna testi ja heti kertomaan tulos kuvan kera, eiks niin? !!!

Lefemme: ihana kuulla, että papu kasvaa <3 Sinun yk12 plussasi toivon siivittämänä itse yritän jaksaa vielä 2 kuukautta. Jospa se viimeistään sitten, eikö niin?

Jenviko ja Äiskähäiskä poistettu listalta. Jenviko taidetaan jatkaa juttua Haikara hakoteilla ryhmässä, eikö vaan? Äiskähäiskälle pahoittelut erosta, harmillista että yrityksenne päättyikin sellaiseen ratkaisuun :( Jospa löydätte vielä tien toistenne luo.

Ja te, jotka mietitte palstan hiljentymistä. Totta, että pitkämatkalaiset ovat kovia pulputtamaan ja ovat siirtyneet suljettuun ryhmään tilannetta pähkäilemään, mutta: listalla on 50 naista, joten eiköhän siitä joukosta ääntä ja tekstiä löydy, vai kuinka!!! :)

Tilanne 11.3

Marlener (28v) kp 40/28-32 yk 3 (testi 9.3. haamu)

Tiikerikuu (28v) kp 34/24-33 yk 2 km jk (km11/14) ya 5/14

Tiitiläinen (31v) kp 33/28-29 yk 4

Seepra87 kp 33/34 yk 2

Heinähaave15 kp 32/31 ya 10/14 (km 2/15)

Mila Nnnnkkk (22v) kp 27/26-28 yk 3

Melinah (23v) kp 28/31-33 (km 6/14) yk1

Pia87 kp 26/26-30 ya 12 (km rv12 2/14)

Tiuhtiska kp 26/28 yk19

Diamond11 kp 26/30, ya 2013

Minja76 kp 24/29-40 km7/14 jk yk5 (ya 12/13)

Helmianna kp 24/31-33 yk 4

Finest (27v) kp 23/26-28 yk 4

Nelmis kp 20/25-27 yk 12 (ku 11/2014)

Tossu83 kp 18/27, yk2

Noorav kp 18/? yk 4

Tirris kp 18/26-27 yk1

Muskottipähkinä (25v) kp 17/30-42 yk 7

Orchid87 kp 16/23 yk 12

Sunshine14 (31v) kp 16/24-26

Enninkeri (27v) kp 16/26-33 yk 21

Kikiii (20v) kp 16/28-30 yk 3

Nuppunella (34v) 15/27-32 yk 10

Kapakala (39v) kp 15/28 ya 6/14

EllieP (30v), kp 15/28-30 yk1

Jannuli85 kp 15/26-? yk 12 ya 03/14

Legolatar (27v) kp 11/30 yk 10

Exile kp 11/30-33 yk 12

Savannah85 (29v) kp 10/28-35 yk 5

Mwiihh kp 9/29-32 yk4

Kuurankukka91 kp 8/29-31 yk3

Starling (40v) kp 8/31 yk 2

Lumilla kp 6/29 yk 4

Annma (33v) kp 6/29 yk 4

Zaron (32v) kp 6/26 yk 3

Hilkka K (30v) kp 4/25-32 yk 3

Piki Piki79 kp 4/28-33 yk 3

Dindinden kp 4/35 yk 3

Huolestunut Ensiyrittäjä kp 4/27-30 yk 6 (k 10/14)

Mindyh kp 3/26 yk 4

Odottaa selkeyttä kiertoon:

Minea92071 (25v), Ainoaa (26v), Nuuskiksentytär, Kiia80, Kalastajataas, Melita yk 13, Ciira (km 2/15), Lukka (27v), Alina yk1

TAMMIKUUSSA PLUSSANNEET

Sminkki 23v. (yk3), Phyllis20 (yk8 ya 4/14), Trooppinen tuuli 32v. (yritystä takana 1v 10kk), Mikka 20v. (yk 1), Luna82 (yk 2), Tipi87 27v. (yk3), JQ 32v. (yk 6), Heinähaave15 26v. (yk3), Seppo07 (yk2)

HELMIKUUSSA PLUSSANNEET

Lefemme (yk 12 ya 3/14), Hönttentönttiäinen (yk 2), Himja87 (yk2), Ciira (yk 1), Mariele (yk3), MinkaMaaria (yk1), Ambrosiaa (yk 1), Lialia (yk3), MelodyPop 33v. (yk2), MapleWinter 30v (yk2), Elsuli (kkm 12/14), Iica86 28v.(yk4)

MAALISKUUSSA PLUSSANNEET

Malma 26v. (yk1), Kastehelmi90, Tinttu89 (yk3, km 10/14), Kikke89 (yk4), Anneleh (yk2), Nepala 24v (yk7), Reetwe, Maryy 24v (yk1)

Plussaryhmä: Suljettu ryhmä nimeltä “Kevät/kesämasut 2015”, jonne voi laittaa liittymispyynnön plussauksen jälkeen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
2123/2463 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näkynyt kiinnittymisvuotoa täälläkään. Lieviä kipuja tuntui.

2124/2463 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marlener, odottelen innolla sun tulosta! Peukut pystyssä! :) Äiskähäiskä, harmillista että yrityksenne päätyi tälläiseen ratkaisuun. Onnea tulevaan! :)

Eihän me tässä yrittämisessä vielä pitkällä olla, mutta täällä oli puhetta alkuyrityksestä. Meillä tämä vauvakuumeilu tuli hiukan suhteenkin tielle. Lähinnä e-pillereiden lopettamisestakin johtuen. Ihme että mies kesti mua, olin ihan hirviö!! :D Aluksi myös tuntui että se ei oo yhtään mukana, että lastakin "yritetään" vaan koska mä haluan. Nyt mies on kuitenkin alkanut enemmän kyselemään ja puhelemaan, olen siitä oikein iloinen. Eikä meillä ole mikään kiire, vaikka pari ekas kiertoa olikin musertavaa pettymystä. Sitä jotenkin osasi varautu siihen että kroppa menee e-pillereiden lopettamisesta niin sekaisin, ettei tätä vielä varsinaisesti voi vielä edes yrittämiseksi laskea, MUTTA SILTI - silti ihminen osaa olla niin hölmön toiveikas! Toivottavasti kroppa pikkuhiljaa pääsisi jutusta kärryille.

Omanapa: ovis ehkä oli ja ehkä meni, en oo tikutellut.. nyt vaan ootellaan. Mistä sitä zen-mielentilaa saa?!?! :D

Noorav kp öööö 19, yk4.

2125/2463 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille!

Ajattelin tulla itsestäni välillä ilmoittelemaan tännekin :) Olen nyt lähinnä höpötellyt vain tuolla haikara hakoteillä-ryhmässä.

Tänne ei kuulu oikein mitään ihmeellistä yrityksen kannalta. Miehen lopulliset spermatestin tulokset tuli ja ainut "huono" juttu oli tosiaan se tulehdus ja väestöliitosta kehoitettiin varaamaan aika urologille. Minulla itselläni sitten taas todettiin eilen reuma, jonka lääkitys varmasti vaikeuttaa raskautumista, ihan niinkuin se ei olisi ollut jo tarpeeksi vaikeaa aikaisemmin.. Mutta näillä mennään mitä on annettu.

Kierto alkaa olla lopuillaan ja lugesteronit taas aloitettu eilen. En kyllä usko raskautumiseen tässäkään kierrossa, reuman takia on ollut niin kovat kivut että tuskin tässä tilassa mitään tapahtuu.

2126/2463 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orchid,
Pahoittelut tuosta kipuilusta ja tunteesta minkä se tuo, been there done that :(
Olettaen että olet alottanut lääkityksen mitä voi syödä raskauden aikana ni käsittääkseni se ei paljoa raskautumiseen vaikuta. Jos sulla on tulehdus päällänsä ovulaation aikoihin, se on se syy miksi raskautuminen kestää. Ja tuo että se on jo kestänyt kauan, osaltansa johtuu sairaudesta mikä siellä on kytenyt vaikka tuomio vasta hiljattain tulikin.
Mulle lääkäri sanos että tosi positiivista että oot vuoden sisällä tullut kerran raskaaks, mikä tosin meni kesken. No mä en löytäny sillä hetkellä siitä mitään positiivista!
Jaksamista kivun kanssa, en tiedä siis onko tää tullut sulle vasta vai vaan dg hiljattain, mutta elämä jatkuu vaikka se heittääkin välillä enemmän paskaa ku ansaitsis :)
Omaa tilannetta sen verran että en tiedä missä kiertopäivässä menen, ollaan vähän himmailtu tilannetta suuremman stressin poistumisen toivossa. Tjot meiningillä mennään, mikä meiän tilanteessa tarkottaa suurta ihmettä jos sattuis tuuri käymään ilman yrittämistä :)
Päätin karistaa loput kilot 30 kilon pudotus urakasta ja nauttia ihanasta kevät ilmasta ja kolmesta jo suodusta ipanasta :)

2127/2463 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Orchid, hoidan itseäni siis ainoastaan ruokavaliolla, liikunnalla ja lisäravinteilla.

2128/2463 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei mitään uutta. Niukkaakin niukempien menkkojen jälkeen odotellaan ovista. Pitäs varmaan saada limiksiä vahvemmiks.. Kun takana on exän kanssa aiemmin vuoden tulokseton yritys (tai "yritys") niin ei toiveet muutenkaan oo kovin korkeella. Jotain plussaa kumminki et viime kierrossa tikut näytti ovista.. eli ainaki jotain tapahtuu. Nyt pitäs tää vuosi vaan osata olla rennosti ja odottaa. Se ei vaan kuulu mun vahvimpiin piirteisiin. On nii vaikee olla kun ei voi tehdä mitään asialle..

2129/2463 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa hei kaikille,

Täällä odotellaan vaihtelevin mielin menkkoja alkavaksi ensi viikon puolivälissä. Mieli heittelee toivossa ja hetkittäisessä epätoivossa. Välissä tosin mietin, että mikä kiire tässä nyt oikeasti on. Kaksinkin on aivan todella mukavaa ja tästä rauhallisesta ajasta ennen yöherätyksiä pitää myös nauttia! Koska kyllä niidenkin aika vielä tulee :) Meille kaikille. On aikaa harrastuksille ja yhdistytoiminnalle. Toisaalta, tässä elämäntilanteessa on ollut jo niin kauan, että muutostakin kaipaisi jo.

Joku tuolla ryhmässä tokaisi, että ei 32v. ole vielä kovin vanha, se myös lohdutti mua toisinaan-ikäkriiseilevää ;)

Se on vain se epätietoisuus, että voikohan raskautuminen koskaan tapahtua. Senhän ajatuksen kanssa tässä on vaikeinta olla ja elää. Lähinnä ainoa asia maailmassa, mihin ihminen ei voi täysin vaikuttaa... Ei lasketa tietysti sairauksia ja muutakaan, mutta useimpiin asioihin voi muuttaa omaa suhtautumista, tehdä eri valintoja, mutta tämä tuntuu niin luonnon armoilla olemiselta. Mä oon nyt sen verran muuttanut elämäntapojani, että alkoholin oon jättänyt lähes kokonaan pois. Eräällä luennolla todettiin alkoholin vaikuttavan ovulaatioon. Määrästä se tietysti riippuu, mutta itse päätin jättää nyt ainakin isoimmat juhlinnat pois, varsinkin juuri ennen/jälkeen ovulaation. Sitten kun menkat taas pärähtää päälle, voi ajatus olla tietysti toinen :D

Itse menin tosiaan tuonne ryhmiinkin, koska oma tilanne tuntuu inasen eriltä, kun on todettu perussairaus, endo, joka mahdollisesti voi vaikuttaa raskautumiseen. Olen onnekas (ainakin vielä) siinä, että endo on lievänoloinen, olen hyvin vähän kipeä missään kohti kiertoa ja sitä ei ole löydetty isoja määriä ultralla/tunnustelemalla, minkä verran niillä nyt sitten voikin sitä löytää. Syvemmistä osistahan kukaan ei tiedä, onko ylimääräistä kudosta sinne syntynyt. Mutta että raskautuminen voi kestää ja vaatia hoitoja, ja perustutkimuksiin ollaankin menossa jo kesän alussa. Toisaalta, eihän se mikään lopputuomio ole, paljon kuulee pikaisistakin raskautumisista.  

Paras ystäväni on raskaana, perinteisesti tilanteesta tjot-ei me kyllä raskauduta-oho raskauduttiin sittenkin. Raskaalta tuntui tuo aluksi, en voi kieltää. Aina kehotetaan olemaan miettimättä, niin kyllä se sitten tapahtuu. Ai että se on raivostuttavaa! Yksi psykologiystävä totesi tähän hyvin: "niinhän se heidän tarina nyt sanoo, että oho me vaan raskauduttiin juuri kun oli lopetettu ajattelemasta. Tosiasiassa voi olla, että sitä on kuitenkin ajateltu paljonkin sitä asiaa.". Että turhia neuvoja mun mielestä! Jos haluaa jotain asiaa paljon, sitä todellakaan ei voi olla ajattelematta! Ja ajatuksista huolimatta moni on raskautunut :D    

Sekavaa settiä tuli, mutta näitä nyt pyörii mielessä. Nyt sitä kuuluisaa OMMmia kehiin, kellä sitä tässä olikaan hyvin, oliko se Dimou :)? Uhkupas sitä muillekin päin, niin jaksetaan odotella!

Helmianna

kp 25/31, yk4

2130/2463 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sunshine14 kiitos :) Diagnoosi tuli tiistaina. Sjögrenin oireyhtymä. Nivelkipuilua on kestänyt noin kuukauden verran. Onhan se toisaalta helpottavaa tietää mikä on vialla ja yrittää hoitaa se, vaikka mä en kyllä pidä lääkkeiden syömisestä tippaakaan.. Mutta olon on helpotuttava tai musta tulee työkyvytön. Lääkkeet aloitin tänään.. Prednison ja oxiklorin. Huonosti kuulemma lääkärin mukaan sopivat raskaussuunnitelmiin, mutta näin on nyt vaan tehtävä. Lääke pitää lopettaa heti jos huomaa olevansa raskaana. Toivottavasti kipu alkaa tästä pian hellittämään että pystyisi taas elämään normaalisti :)

2131/2463 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hei aivan mahtavaa että sait noin nopeesti diagnoosin ja avun kipuiluun, tai toivottavasti saat lääkkeistä avun. Mun lääkkeistä kieltäytyminen toki on vaikuttanut myös avun saamiseen. Mut nää on taas asioita erikseen eikä liity vauvailuun :)
Kysypä voisko salizopyrin olla yks vaihtoehto, sitä kun sais raskauden ajankin syödä jos kivut niin vaatii.
Tsemppiä ihan hirveesti uuteen tilanteeseen!

2132/2463 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tsempeistä sunshine :) Mäkin olen sellainen ihminen, joka ei juurikaan syö mitään lääkkeitä. Buranaa/panadoliakin olen ottanut vain oikein hätätapauksessa jos on ollut sellainen olo että esim. päänsärky ei mene muuten ohi. Siksi mulla on kamala kynnys alkaa syömään tämmöisiä myrkkyjä, mutta vaihtoehtoa ei taida tässä vaiheessa olla kun sormet ei aamulla taivu, koko kroppa on kiputilassa ja niinkin arkiset asiat kuin vessassa käynti tai vaatteiden päälle laittaminen ei vaan onnistu. Pikaista apua lääkkeistä siis odotan.. :)

2133/2463 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen, se ei oo mistään kotosin. Mulla on palindrominen nivelreuma, eli samana päivänä voi olla tulehdus ihan missä vaan, vaikka 8 nivelessä samaan aikaan. Elämän pieniä iloja ku saa aamulla puettua lapset, ei oo sekää enää itsestään selvyys.
Toivottavasti saat pikaista apua, tosin niillä lääkkeillä taitaa olla 3-6 kk vaikutusaika :(
Välillä kyllä mietin et miks hitossa lähtisin vielä neljännen lapsen saattaamaan tähän tilanteeseen mut sit vaan eletään tilanteen vaatimalla tavalla :)

2134/2463 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liekö vainoharhaa vai mitä mutta eilen ja tänään nippaillut kohdun kohdilta ja myös vähän sivummalta. Ovulaatiosta 6päivää...

Vierailija
2135/2463 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa heippa!
Päätimpä taas tulla hölisemään edes jotain.
Itseasiassa tulin ihmettelemään... ekaksi sanon, että mielessäkään ei ole käynyt että nämä olisi mitään oireita (tuskin näin "vasta" kp 17 oireita olisikaan), mutta ärsyttää niin pirusti, että yhtäkkiä olen aivan lopen uupunut & väsynyt kaikki päivät, vaikka nukun joka yö vähintään 8h, usein pidempäänkin (syön hyvin, hyötyliikunta, vitamiinit). Hyvä että jaksan edes siivota asuntoa jne. Eikös mielen pitäisi olla virkeänä näin ihanina aurinkoisina kevätpäivinä?! :D Pöh. & tosiaan rinnat vieläkin todella arat, sattuu kävellessäkin kun hyllyy, mitä perkuletta tää kroppa temppuilee.
Voi pientare sanon minä ei ole hauskaa, mutta onneksi muuten mieli rauhaisa & hyvä!
Odottelua odottelua, eipä tässä sen kummempia :)

2136/2463 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa hei! Itsekin ihmettelin eilen (kp18) kun tuli koko päivän pientä punertavaa/rusehtavaa vuotoa ja illalla kun heilutimme peittoja niin lakanaan oli jäänyt pieni punainen veriläntti :o tosi outoa, koska yleensä ei multa tuu mitään välivuotoja eikä koskaan oo tullut verta hommailujen jälkeen. Mihkään ei siis sattunut ja ihmettelin että mistä johtuu. Mutta eikait kiinnitysvuoto voi tulla noin aikasin? Jos ovis oli kp14/15. Mutta eilen mahaa nippaili muutaman kerran ja tänään samaten. Tänään ei oo enään tullut tuota vuotoa, se loppu kuin seinään. Kummallista..vielä pitää viikko jaksaa sinnitellä että voi edes testiä harkita

Tossu83  kp19/27  yk2

esikoinen 12/15
kuopus 2/19

Vierailija
2137/2463 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tossu83, itselle ei ole koskaan kiinnittymisvuotoa tullut eikä välivuotoja, mutta kai tuo voi olla kiinnittymisvuotoa?:0
& sänkypuuhien jälkeenhän voi tulla vähän verta jos joku paikka esim. vähän auennut (kuivaa tms).
En ole lääkäri enkä mikään tietäjä kuhan veikkailen vaan :D Jos googlesta jtn selviäis?

Vierailija
2138/2463 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

OMMia kaikille, erityisesti Helmiannalle! :)

Tossu, pieni verenvuoto saattaa liittyä myös ovikseen.

Täällä odotellaan menkkoja lähes oireettomana, eilen vähän munikset kipristelibja tänään sain kauhean liikutuskohtuksen kun katselin Alaskan poliiseja ja siinä kerrottiin koirasta joka ohjasi poliisin ja palokunnan tulipalopaikalle :D

2139/2463 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikennäköisiä asioita on tässä muutaman kuukauden aikana tullut mietittyä. Vaikka olenkin vasta/jo(riippuen asiasta? :D) 26-vuotias, on tavallaan korkea aika aloittaa lapsen hankkimispuuhat, toisaalta taas äitiys löisi viimeisen niitin "nuoruuden arkkuun". Myös lääketieteellisistä syistä aika olisi nyt jos koskaan (pco..). Kun taas jos nyt joku sanoisi, etten voisi lasta saada, tai tämä raskauden alkamisen odotus venyisi pitkäksi, olisin varma että toivoisin lasta enemmän kuin koskaan.
Tämmöisiä ajatuksia viikonloppua odotellessa,
Dindinden

2140/2463 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testi on tehty ja nyt on niin, että loppui se mun perjantaiviinin tissuttelu, mistä täällä joskus läppää heitin. Tikussa kirkuu kaksi lähes tasavahvaa punaista viivaa.