Miten sulatat kinkun?
Kommentit (8)
Meillä meni jääkaappi jotenkin sekaisin pari vuotta sitten kun laitettiin yli 10 kilon kinkku sinne sulamaan. Jääkaappi ei itse jäähdyttänyt, koska kinkku antoi niin paljon kylmää. Voit ja maidot piti heittää pois, kun kerkesivät mennä pilalle ennenkuin huomasin. Eli en suosittele jääkaappia isolle kinkulle.
Nyt on kinkku tuulikaapin lattialla viileässä sulamassa. Joskus on sulatettu ihan huoneenlämmössä.
Keittiön lavuaariin olen aina sen laittanut sulamaan n. 3 päivää ennen paistoa. Pussissaan siis. Nythän sen voi sulattaa myös esim. parvekkeella, kun on niin lämmintä. Vatiin vaan sulamaan. Näin tekee kaikki meidän suvussa.
[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 17:46"]Keittiön lavuaariin olen aina sen laittanut sulamaan n. 3 päivää ennen paistoa. Pussissaan siis. Nythän sen voi sulattaa myös esim. parvekkeella, kun on niin lämmintä. Vatiin vaan sulamaan. Näin tekee kaikki meidän suvussa.
[/quote]
Jep, niin täälläkin. Ulkoeteinen on myös kätevä paikka, jos sellainen omassa kodissa on.
Meillä on parvekkeella sulamassa, mutta sunnuntaiksi on luvassa pakkasia. Pitänee siirtää sisälle silloin. Tulee sen 2 vrk sisällä huoneen lämmössä ennen paistoa. (yleensä 1 vrk ollut) ap.
Sitten tehdään jääkaappiin tilaa.