Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi perheessä ei kaikilla lapsilla ole oikeutta lomaan?

Vierailija
17.10.2021 |

Syysloma alkamassa, mutta osa perheen lapsista laitetaan päiväkotiin, kun perheen koululaiset lomailevat vanhempien kanssa.
Sama juttu erityislapsilla, lomapäivystykseen aina, vaikka muu perhe on kotona.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmilla ei varmaan kaikissa tapauksissa ole lomaa, koululaisten kanssa voi tehdä ehkä itse töitä samalla mutta esim taaperon kanssa ei.

Vierailija
2/10 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmilla ei varmaan kaikissa tapauksissa ole lomaa, koululaisten kanssa voi tehdä ehkä itse töitä samalla mutta esim taaperon kanssa ei.

Selatkaa netistäedes talvilomalle tuetut lomat. Olisi löytynyt syyslomallekin. Jos ajoissa olisitte anoneet. No kesälomalle sitten. Joten turha itkeä varatomuus .Joka usein on itse tehty,kun ei halita talous.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat voivat tehdä kotona etätöitä ja siitähän ei tule yhtään mitään jos taapero pyörii nilkoissa, kuinka vaikea tämä on ymmärtää

Vierailija
4/10 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selatkaa netistäedes talvilomalle tuetut lomat. Olisi löytynyt syyslomallekin. Jos ajoissa olisitte anoneet. No kesälomalle sitten. Joten turha itkeä varatomuus .Joka usein on itse tehty,kun ei halita talous.

Ei kai tässä vaarattomuudesta kukaan puhunut, minä ainakaan. Meidän lapset oli juuri 10 viikkoa kesällä lomalla, eivät juurikaan ole nyt ensinäkään sen tarpeessa, toisekseen ei kaikilla ole sellaista työtä mistä ollaan vaan pois. Ja tuettuja lomia emme tarvitse kiitos, maksamme lomamme ihan itse.

Vierailija
5/10 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, meillä on eskarissa lapsia joiden isommat alakouluikäiset sisaret kotona syyslomailemassa.

Mutta eipä yllätys, koska samat lapset aina hoidossa muutenkin, esim.päivystysaikana kesällä jne.

Vierailija
6/10 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmilla ei ole aina lomaa kun koululaisilla on.

Miten tämmöistäkin joutuu selittämään?

Vierailija
7/10 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiedät että lomailevat vanhempiensa kanssa?

Vierailija
8/10 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, meillä on eskarissa lapsia joiden isommat alakouluikäiset sisaret kotona syyslomailemassa.

Mutta eipä yllätys, koska samat lapset aina hoidossa muutenkin, esim.päivystysaikana kesällä jne.

Meinaatko että niiden alakouluikäisten lapsien kuuluisi hoitaa 6-vuotiasta kun vanhemmat on töissä?

Itse työskentelen terveysalalla. Kukin vuorollaan voi olla lomalla koulujen loma-aikaan, ei kaikki samaan aikaan. Sama koskee kesää, terveyspalveluita ei voi sulkea kesä-elokuuksi.

Toisekseen lomapäiviä on vuodessa melko vähän, jos kesän jälkeen olisi syysloman lomalla niin seuraava loma olisi vasta ensi kesänä (ellei ano palkatonta lomaa).

Vierailija
9/10 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö niiden sisarusten sun mielestä hoitaa lomansa ajan niitä päiväkoti-ikäisiä.

Vierailija
10/10 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te jaksatte aina lomien aikaan jauhaa tästä samasta aiheesta? Eiköhän jokainen perhe ole kykenevä tekemään nämä päätökset ilman tällaista painostavaa nalkutusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kahdeksan