HS laske miten varakas olet verrattuna suomalaisiin
Itse kuulun ylimpään 5%:iin, vaikka olen ihan tavallinen virkamies.
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Meillä kotitalouden nettotulot 6000€/kk, mutta melkein kaikki menee mitä tulee, ollaan laskurin mukaan köyhiä, vaikea oikeasti eletään melko prameasti.
Varallisuudesta on puhe.
En lue koskaan tuollaisia juttuja. Ei kiinnosta.
Minulla ei ole varallisuutta eikä omaisuutta.
Olen siis varmaan alinta pohjasakkaa.
Josko nämä itsenään köyhänä pitävät 10kerholaiset nyt ymmärtäisivä mitä on oikea köyhyys, ja paljonko sitä on maassamme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Piensijoittaja kirjoitti:
"Varakkaimpaan 5 posenttiin pääsee, jos varallisuutta on 766 220 euroa tai enemmän.
Varakkaimpaan 1 prosenttiin kuuluu, jos varallisuutta on 1 762 120 euroa tai enemmän."
Eli vissiin varakkaimpaan 2 prosenttiin. Ei kyllä uskoisi, kun punalappuisia kaupasta haalimme.
Minäkin ostan vaatteeni Lidlistä. ap
Se takia oletkin varakas. Jää säästöön kun et tuhlaa.
Jos punalaputettuja tuotteita ja Lidln vaatteita ostamalla vaurastuisi niin Suomi olisi täynnä miljonäärejä.
Säästämällä pääsee varakkaaksi. Ehkei miljonääriksi, mutta varakkaaksi.
En ole lukenut juttua, tehnyt testiä, mutta ilman muuta köyhimpiin kuulùn. Minun tapauksessa yliopistokoulutus ei nostanut elintasoa. Mutta mitä väliä. Kerran täällä vain ollaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylimpään 10% kuulumme. Kyllä suomalaiset on köyhiä.
Se tuossa todellakin yllätti. Enemmistöllä ei ole oikeastaan mitään.
Voiko nuo luvut pitää paikkansa? Eikö moni ole jo perinyt suuria ikäluokkia?
Keskivertoperintö on muistaakseni 107.000€ ja silläkin on useimmiten useampia jakajia, joten ei sillä juuri varallisuustilastoissa nousta.
Herää kysymys miten on eletty jos noin vähän jää vanhana perinnöksi. Olettaen että kuolee vanhuuteen.
Vanha omakotitalo muuttotappioalueella ja korkeintaan samantasoinen auto ja mökki. Sitä paitsi moni asuu vuokralla kuollessaan. Lisäksi moni hokee itselleen, ettei käärinliinoissa ole taskuja, joten on turhaa säästääkään.
Vierailija kirjoitti:
Josko nämä itsenään köyhänä pitävät 10kerholaiset nyt ymmärtäisivä mitä on oikea köyhyys, ja paljonko sitä on maassamme.
Olen itse aloittanut nollasta ja kohta 5% ylimpään kuulumme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylimpään 10% kuulumme. Kyllä suomalaiset on köyhiä.
Se tuossa todellakin yllätti. Enemmistöllä ei ole oikeastaan mitään.
Voiko nuo luvut pitää paikkansa? Eikö moni ole jo perinyt suuria ikäluokkia?
Keskivertoperintö on muistaakseni 107.000€ ja silläkin on useimmiten useampia jakajia, joten ei sillä juuri varallisuustilastoissa nousta.
Herää kysymys miten on eletty jos noin vähän jää vanhana perinnöksi. Olettaen että kuolee vanhuuteen.
Vanha omakotitalo muuttotappioalueella ja korkeintaan samantasoinen auto ja mökki. Sitä paitsi moni asuu vuokralla kuollessaan. Lisäksi moni hokee itselleen, ettei käärinliinoissa ole taskuja, joten on turhaa säästääkään.
En itse tarvitse rahaa, mutta haluan jättää lapsille perinnön. Elän minimalistisesti. Pitää ajaella muitakin kuin itseä.
Vierailija kirjoitti:
En lue koskaan tuollaisia juttuja. Ei kiinnosta.
Luen kuitenkin kommentit ja kommentoin itse, koska kiinnostaa näköjään kuitenkin. Muuten olisit hypännyt koko aiheen yli.
Eli oletko heikkolahjainen, valehtelija vai sekä että?
Keskivaiheilla, 120000€ nettovarallisuutta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Varakkaimpaan 5 posenttiin pääsee, jos varallisuutta on 766 220 euroa tai enemmän.
Varakkaimpaan 1 prosenttiin kuuluu, jos varallisuutta on 1 762 120 euroa tai enemmän."
Eli vissiin varakkaimpaan 2 prosenttiin. Ei kyllä uskoisi, kun punalappuisia kaupasta haalimme.
Jos punalaputettuja tuotteita ja Lidln vaatteita ostamalla vaurastuisi niin Suomi olisi täynnä miljonäärejä.
Vaurastuminen onnistuu pitkäaikaisella suurten tulojen ja pienten menojen erotuksella, joka sijoitetaan tuottavasti. Minulla on samapalkkaisia työkavereita, joilla ei ole velkaisen asuntonsa lisäksi juuri mitään omaisuutta, kun kaikki menee, mikä tuleekin.
Vierailija kirjoitti:
Meillä kotitalouden nettotulot 6000€/kk, mutta melkein kaikki menee mitä tulee, ollaan laskurin mukaan köyhiä, vaikea oikeasti eletään melko prameasti.
Kuka käski elää yli varojen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaurastuminen onnistuu pitkäaikaisella suurten tulojen ja pienten menojen erotuksella, joka sijoitetaan tuottavasti. Minulla on samapalkkaisia työkavereita, joilla ei ole velkaisen asuntonsa lisäksi juuri mitään omaisuutta, kun kaikki menee, mikä tuleekin.
Tämä! Ei ne suuret tulot vaan pienet menot. Jos on viisi erilaista ajoneuvoa, voi laskea kuinka paljon niihin menee rahaa. Ulkonasyömiset, harrastukset, ravintolaillat jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka käski elää yli varojen?
Kuka sanoi, että on eletty yli varojen?
Minulle tuli vastaus, että peniksesi on siis iso, ettet tarvitse omaisuutta munanjatkeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säästämällä pääsee varakkaaksi. Ehkei miljonääriksi, mutta varakkaaksi.
Hankkii hyvän ammatin, saman tasoisen vaimon ja jättää kersat tekemättä niin varallisuus lisääntyy itsestään ilman tarvetta säästellä. Puhumattamaan mukavasta elämänlaadusta!
Kyllähän Suomessakin keskimäärin ollaan aika varattomia. Yllätti, että ollaan yli mediaanin verrattuna vastaavassa elämäntilanteessa oleviin, vaikka meillä on omaisuutta vain halvan kerrostalokolmion verran. Osalla sitten onkin liitua millä piirtää.