Kyllä sitä tulee ihminen kateelliseksi hassuista asioista.
Kuten minä nyt siitä että naapurille tultiin laittamaan maalämpöä.
Oltiin samaan aikaan ottamassa tarjousta. Ja meillekin oli alustavasti suunnitteilla, että tässä kuussa päästään aloittamaan. Mutta me jouduimme lykkäämään asiaa ensi vuodelle, kun minä palaan taas töihin. Me emme halunneet lainalle takaajia ja koska minä olen äitiyslomalla niin emme saaneet lainaa.
Joo ja tiedän, että naapureilla kyse on ihan erilaisista laitteista ja pienemmästä talosta ja takaajat heilläkin on lainassa. Tästä juttelimme naapurin kanssa. Mutta silti iski kateus/harmitus kun näin porausauton tulevan pihaan. No tohdinpa ainakin myöntää olevani rehellisesti kateellinen.
No ensi vuonna sitten on meidänkin vuoro.
Kommentit (6)
[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 10:31"]
No hyvä kun myönnät. Mutta kateellisuudesta pääsee eroon opettelemalla. Suosittelen kuitenkin opettelemaan olemaan onnellinen toisen hyvän puolesta. Ajattele että on ihanaa kun naapurille tulee jo maalämpö ja teille sitten ensivuonna.
Ihmisen kannattaa opetella iloitsemaan toisenkin onnesta.
[/quote]
Joo olenkin iloinen ja olen iloinen siitä että mekin sen aikanaan saamme.
Ja ihan itsestämmehän tämä siirtyminen johtui, emme halunnee sotkea muita ihmisiä lainaamme. Emme ole heitä tarvinneet asuntolainaankaan joka kuitenkin on paljon isompi kuin maalämpö.
Mutta kyllä minä tästä harmituksesta pääsen yli ja osaan kääntää sen positiiviseksi.
Mitäs sitten kun on maalämpö saatu? Oletko sitten onnellinen vai mitä pitää seuraavaksi saada?
[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 10:54"]
Mitäs sitten kun on maalämpö saatu? Oletko sitten onnellinen vai mitä pitää seuraavaksi saada?
[/quote]
Jaa-a sitten ei taida olla edessä mitään isoja hankintoja. Omakotitalossa näitä on aina ajoittain. Ja kyllä tuo haave on ollut alusta asti kun tähän muutimme. Haluamme syöppö öljystä eroon. Ennen maalämpö haavetta oli omakotitalo haave ja se toteutui pitkäjänteisyydellä.
Ei se että jotain nyt haluaa tarkoita että koko ajan pitäisi saada jotain. Ei näin ole ollut ennenkään. Nämä on satsauksia tulevaisuuteen.
ap
No hyvä kun myönnät. Mutta kateellisuudesta pääsee eroon opettelemalla. Suosittelen kuitenkin opettelemaan olemaan onnellinen toisen hyvän puolesta. Ajattele että on ihanaa kun naapurille tulee jo maalämpö ja teille sitten ensivuonna.
Ihmisen kannattaa opetella iloitsemaan toisenkin onnesta.