Mikä on Klarna Checkout????
Mun piti maksaa tilaus verkkopankissa, mutta tilausvahvistuksessa on toi Checkout?
Eikö se mun maksu mennyt perille vai mitä toi nyt meinaa?
Kommentit (15)
Eli se maksu on mennyt perille?
Yleensä on aina lukenut, että tilaus on maksettu ja sen takia ihmettelin tätä..
Sulle tulee Klarnalta lasku perästä sitten kun oot vastaanottanut tilauksesi.
[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 05:45"]
Eli se maksu on mennyt perille?
Yleensä on aina lukenut, että tilaus on maksettu ja sen takia ihmettelin tätä..
[/quote]
No nääthän sä sen sieltä verkkopankista. Siellä pitäis olla maksu klarnalle joka hoitaa sen lafkan maksuliikenteen. Jos siis jotain maksoit jo.
Hei!
Klarna Checkout -palvelu tarkoittaa sitä, että Klarna hoitaa kyseisen kaupan maksuliikennettä. Voit siis normaalisti valita maksutavaksi verkkopankin.
Jos sinulla on kysyttävää ostoksesi läpimenemisestä suosittelen, että olet yhteydessä asiakaspalveluumme sähköpostitse hello@klarna.fi tai puhelimitse 09- 425 99 771. Olemme apunasi arkisin klo 8.00-18.00.
Mukavaa Joulun odotusta!
Tomi
Klarna Oy
Mistähän sen tietää, ovatko tiedot turvassa näissä Klarnan väliintunkemissa verkkopankkimaksuissa? Miksiköhän jotkut yritykset ovat sallineet Klarnan väliintulon maksutapahtumiinsa?
Siinähän annetaan periaatteessa suoraan samat varmennustiedot avainlukuineen kuin omallekin pankille.
Verkkopankkivaihtoehtoa valittaessa tapahtuma yllättäen ohjautuikin Klarnan softaan ja siitä ei päässyt enää eroon. Jotenkin tuli ryöstetty olo ja maksua ei näy vieläkään pankissa, toisin kuin "oikeissa" verkkopankkimaksuissa.
Miten muilla maksut ovat menneet, onko jälkikäteen ollut ongelmia?
Toisaalta, voisiko viive johtua vain katumuslausekkeesta ja tilisiirto toteutua vasta sitten, kun asiakas lopullisesti päättää pitää tuotteen?
Ei toki poista sitä, että verkkopankkiasiointi ei Klarnaa käytettäessä ole aivan samanlainen tapahtuma kuin suoraan oman pankin sivuilla tehtynä ja kyllähän tietojen näin tarkka ja roikkumaan jäävä luovutus kolmannelle osapuolelle on epämiellyttävää.
En suosittele käyttämään Klarnan Check-out -palvelua. Itse maksan aina nettiostokseni heti verkkopankissa - tällä kertaa jouduin kuitenkin perumaan tilaukseni ennen toimitusta. Tämä oli ok myyjän puolesta, ja he kertoivat että rahani palautuvat automaattisesti pankkitililleni peruutustilanteessa.
Tilisiirtoa ei alkanut kuulumaan, joten otin myyvään yritykseen uudelleen yhteyttä - sieltä pyysivät ottamaan yhteyttä Klarnaan. Klarnassa kesti tovin löytää mitään tietoja minusta tai maksamastani summasta; sitten kävi ilmi, että olivat "yrittäneet" palauttaa rahat tililleni, mutta oli tullut jokin vika, ja palautus oli jäänyt roikkumaan järjestelmään keskeneräisenä. Ellen olisi soitellut perään, olisi nähtävästi roikkunut forever.
Sen sijaan, että Klarna olisi nyt reippaasti tehnyt tilisiirron pankkitililleni, olikin tehtävä netissä palautepyyntölomake...jota he käsittelevät 10-14 päivää. Luettuani netistä ihmisten kokemuksista tämä tulee todennäköisesti olemaan pitkä odotus; jo neljän vuoden takaisissa viesteissä asiakkaille on kerrottu "teknisestä viasta" jonka vuoksi palaukset eivät ole onnistuneet. Summa summarum: jos maksat Klarnan kautta ja joudut tilanteeseen, jossa heidän pitää maksaa sinulle rahat takaisin....varaudu vikoihin ja viiveisiin. Nyt täytyy etsiä uusi nettikauppa tämän entisen tilalle; en aio enää tilata mistään lafkasta joka käyttää Klarnaa laskutuksessaan.
Tarkkana ettet vahingossa päädy käyttämään luottoa ja maksamaan klarnalle turhaan.
Mä skippaan kaikki verkkokaupat jotka käyttävät Klarnaa, ihan vaan siksi että Klarnan tietoturva on puutteellinen ja vaarantaa henkilötiedot.
Hei Vika ja Viiveet!
Ikävä kuulla, että olet joutunut vartoamaan rahanpalautustasi pidemmän aikaa.
Kun maksat oston verkkopankissa tai kortilla niin automaattinen rahanpalautus suoritetaan tavallisesti 5-10 arkipäivän kuluessa. Mikäli maksu ei ole tähän mennessä palautunut suosittelen olemaan aina yhteydessä asiakaspalveluumme. Yhteystietomme löytyvät osoitteesta https://www.klarna.com/fi/asiakaspalvelu/
Jos maksu ei palautudu automaattisesti lähetämme muutaman päivän kuluessa asiakkaalle ilmoituksen tapahtuneesta sähköpostitse. Harmillista jos et tätä viestiä ole saanut. Tällöin pyydämme tosiaan täyttämään verkossa turvallisen rahanpalautuslomakkeemme.
Selvitämme tilannetta mielellämme jos olet yhteydessä asiakaspalveluumme. Meidät saa kiinni arkisin klo 8-18 numerosta 09 425 99771, chatissa osoitteessa klarna.fi tai sähköpostilla hello@klarna.fi. Liitäthän sähköpostiviestiin nimesi, tilaussähköpostisi ja ostosumman niin löydämme tietosi. Palautetta voit aina lähettää osoitteeseen palaute@klarna.fi.
Mukavaa alkanutta vuotta 2018!
Veera
Klarna Bank AB (publ)
Jaha jälkeen uusi ruotsalainen nettifirma jota on enemmän tai vähemmän pakko käyttää.
Varasin autolle katsastuksen netissä. Olisin voinut valita a) maksaa tiskillä korkeampi hinta b) maksaa etukateen netissä.
Yllätys yllätys vaihtoehto b oli vain klarnan kautta. Nettimaksu ei onnistunut suoraan verkkopankissa. Nyt tällä ruotsalaisella pikavippi/nettimaksu/höpöhöpö firmalla on mun henkilötiedot.
Seuraava katsastus ei ole a-katsastus nii kauan kun maksut menee klarnan kautta.
Kiitos ei kirjoitti:
Jaha jälkeen uusi ruotsalainen nettifirma jota on enemmän tai vähemmän pakko käyttää.
Varasin autolle katsastuksen netissä. Olisin voinut valita a) maksaa tiskillä korkeampi hinta b) maksaa etukateen netissä.
Yllätys yllätys vaihtoehto b oli vain klarnan kautta. Nettimaksu ei onnistunut suoraan verkkopankissa. Nyt tällä ruotsalaisella pikavippi/nettimaksu/höpöhöpö firmalla on mun henkilötiedot.
Seuraava katsastus ei ole a-katsastus nii kauan kun maksut menee klarnan kautta.
Joo outo firma ja systeemi tällä klarnalla. Kysyivät miltä tililtä verkkomaksu veloitetaan ja halusivat luvan tarkastella tilitietoja parin kuukauden takaa. Halusin siis maksaa suoraan verkkopankista Tokmannin ostokset en siis halunut laskua tai luottoa vaan maksaa koko ostoksen heti omalta tililtä. En viitsinyt edetä maksussa näiden epäloogisten kysymysten takia ja perutin ostokset ja sitten osti samat tuotteet Kärkkäiseltä jolla oli käytössä normaali sujuva verkkomaksutapa ilman uteluja ja tiliotetietojen antamista maksun välittäjälle / Klarnalle
Tilasin myös verkkokaupasta ja valitsin klarna checkoutin jonka käsittääkseni olisi pitänyt viedä suoraan verkkopankkimaksuun jotta olisin heti voinut maksaa Se ilmoitti kuitenkin että maksutiedot lähetetään sähköpostiini. Sinne ei ole kuitenkaan tullut mitään. Toimiikohan vasta huomenna maanantaina systeemit ja viikonlopun on tietotekniikatkin vapaalla vai menikö tässä nyt joku reisille. Tilaukseni kuitenkin meni läpi ja odottaa käsittelyä. Todella epäselvää sählinkiä tän klarnan kanssa.
Minua jännittää aina kun asioin Klarnan kanssa. Puhelimitse ei saa yhteyttä ja chattibotti ei ymmärrä.
Alan maksamaan suoraan kauppiaalle kun tilaan suomalaisista kaupoista.
Klarna hoitaa sen kaupan verkkomaksut.