Lapsi pelkää nukkua huoneessaan koska kuulee ääniä,ei auta selittää että talo vain narisee tuulesssa
Tilannetta pahentaa että henk. Koht. Uskon paranormaalin ja on vaikea pysyä äiti-minän roolissa,kun lapsi puhuu askelista ym.
Mies on sillä kannalla,että ollaan samanlaisia vauhkoilijoita kumpikin.
Muutimme tähän kesäkuussa, kerrostalosta jossa lapseni oli asunut koko ikänsä eli 11vuotta.
Tämä on kahdessa kerroksessa oleva,60luvulla valmistunut talo eli aikamoinen sokki 90luvun kolmen huoneen kerrostalokämpän jälkeen!
Kommentit (13)
Laitat sille vähäksi aikaa pedin teidän huoneeseenne. On kauheaa jos lapsi kokee turvattomuutta omassa kotonaan.
Vierailija kirjoitti:
Laitat sille vähäksi aikaa pedin teidän huoneeseenne. On kauheaa jos lapsi kokee turvattomuutta omassa kotonaan.
Näin olen tehnytkin, nukkuu patjalla lattialla. Ei kyllä paras paikka kun siinä on vetoista..
A.p
Minä se vain olen.
T. Setämies 39v
Meillä kuulu edellisessä asunnossa yöllä eteisen laminaatissa askeleita. Luulen vain, että joku oli läpikulkumatkalla, kun ei se siellä kauaa viihtynyt. Ilmeestä päätellen taaperonikin näki sen eteisessä. Ei osannut puhua vielä, mutta jos kasvon ilmeestä jotain osaa tulkita, niin kyllä.
Lapselle kannattaa vain sanoa, että se on höpönhumppaa ja vanhat talot natisee. Tässä nykyisessä talossa toisen lapsen huoneen varasto ovi aukeaa itsekseen, lapsi laittanut tuolin siihen eteen, toisen lapsen huoneessa taas huoneen ovi menee itsekseen kiinni. Läpiveto ja vinot rakenteet.
Lapsi varmasti kuuleekin askelia, kun lattia palautuu!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin olen tehnytkin, nukkuu patjalla lattialla. Ei kyllä paras paikka kun siinä on vetoista..
A.p
Mikä vanha lato se teidän tönö oikein on????
Auttaisiko joku unimusiikki/white noise tms. jonka yli lapsi ei kuulisi ääniä?
En tiedä miksei voisi puhua lapselle siitä sopivalla tavalla. Meillä on myös vanha talo ja molemmat lapset on nähneet siellä "jotain, mitä ei ole" ja se on ihan normitilanne. Itse en ole nähnyt, mutta kuullut kyllä. Ollaan todettu että näin on mutta ei ne mitään pahaa tee. Niiden kanssa oppii elämään.
Kyllähän se on erilaista kun aiemmin kaikki äänet on voinut pistää naapureiden piikkiin. Ei siinä muu auta kun nukkua lapsen kanssa samassa huoneessa kunnes tottuu.
Älä ainakaan ala väittämään, että lapsi näkee tai kuulee harhoja tai puhelee höpöjä, se jos mikä on omiaan tuomaan turvattomuuden tunnetta, kun puheita ei edes oteta todesta. Jätetään yksin pelkäämään ja kohtaamaan ne asiat.
Sano lapselle että ne on ihan normaaleja vanhan talon ääniä, eikä niitä tarvitse pelätä.
Muuta heti pois. Siellä on pahoja voimia.