Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen huolissani naapurin lapsesta

Vierailija
16.12.2014 |

Tämä, kouluikäinen, tyttö ei tiedä mikä on ananas tai kiivi tai purjosipuli. Hän ei saa kotonaan tomaatteja. Nämä asiat selvinneet kun on ollut meillä syömässä ja on ihmetellyt kyseisiä hedelmiä/ vihanneksia. Tomaatteja syö meillä hyvällä halulla, mutta spagetin söi pelkällä ketsupilla niin kuin kuulemma kotonakin. Kastiketta ei ottanut, kun ei ole tottunut. Aamulla ennen kouluun lähtöä juo pelkkää limua ja välipalksi ottaa palan suklaata. Koulussa syö ruuan puolen päivän aikaan ja kotona on ruoka siinä klo 19 paikkeilla (siinä välissä tuo suklaapala, ei muuta).

Voi tietysti olla, että kaikki kuulemani ei ole totta tai olen ymmärtänyt väärin mutta kuulostaa hurjalta ja tuntuu kurjalta. Voinko tehdä muuta kuin tarjota ruokaa, silloin kun hän on meillä leikkimässä?

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipas tyhmä olo... En ollut tajunnut että purjo kuuluu sipuleihin...

Vierailija
42/44 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Z

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 22:00"][quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 21:47"]

Soitapa asiasta koulun terveydenhoitajalle. Yhtenä tärppinä tarkastuksessa on perheen ravitsemustottumusten selvittely.

Jos tyttö sinulle kertoo avoimesti asian, niin ehkä terveydenhoitajallekin. Ihanaa, että sinä välität!!

Th

[/quote]

Juuri siksi olen opettanut lapsilleni, että koulun terveydenhoitajalle ei mennä, ellei asiasta ole erikseen äidin kanssa sovittu! Sama juttu minkä tahansa "mukavan aikuisen" kanssa. Jos terkkari kutsuu luokseen ja haluaa vähän jutella, olen neuvonut lapsia toistamaan uudestaan ja uudestaan, että "en oikein tiedä" ja "pitää päästä tunnille". Muuten voi jonkun mukavan naapurin toimesta päätyä huostaanotetuksi, koska meillä ei syödä ananasta.
[/quote]

Lähinnä vainoharhaiselta vaikutat.

Vierailija
44/44 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa mun lapseltani, paitsi että limsaa meillä ei ole koskaan. Poika 11 v on erittäin nirso ja syö vain muutamia ruoka-aineita. Ei välitä opetella yhtään eksoottisempia ruokia, ainoastaan ne, mitä itse syö. Ei esim. erota varsiselleriä purjosta. Ei syö kylässä mitään outoja kastikkeita, koska ei tiedä koostumusta. Muu perhe syö kyllä monipuolisesti. Pojan ravinnonsaanti on kyllä käyty terkan kanssa läpi. Vitamiinilisät pelastavat osan..

Oisko aistiyliherkkyyttä tai jotain ..:(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yhdeksän