Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

meistä tehtiin ls-ilmoitus

Vierailija
16.12.2014 |

Nimettömänä tietenkin. Jollain on huoli siitä, että olen useammin ulkona koirien kuin vauvan kanssa JA lisäksi minun on nähty tulevan humalassa kotiin.

Naimisissa ollaan, mies on vauvan kanssa usein illalla (ja minä lenkillä koirien kanssa). Ja kyllä, tulin humalassa kotiin taksilla työpaikan pikkujoulusta klo 23.00 juotuani glögin ja oluen.

Olemme ihan tavallinen perhe, omistusasunto, työpaikat, kavereita ja isovanhempia ympärillä. Neuvolassa juteltu asioista avoimesti, koska ei ole mitään salattavaa. Ja nyt joku keksi, että juuri meillä lapsen on paha olla. Ei ihme, että lastensuojelu hukkuu työhön, kun täysin olemattomat asiat pitää sinne ilmoittaa. Vai onko jotenkin outoa, että mies on vauvan kanssa ja nainen lenkillä?

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 21:21"]

Mä pelkään koko ajan, että meistäkin tehdään. En tiedä miksi, mutta tuntuu, että niitä tehdään välillä ihme asioista, siis roskia eteisessä tai sotkua. Meillä on aina roskia odottamassa viemistä ja hirveä tiskivuori. Miten ehtii siivota ja vahtia vauvaa samanaikaisesti, en minä ainakaan! Kerkeän siivota vähän jotain, sitten pitääkin jo mennä hätiin lapselle, ja sillä aikaa tulee uutta sotkua.

[/quote] vie mennessäs tuo tullessas. Nukkuuhan vauva ja puhtaat tiskit kaappiin ja koneeseen likaiset tiskit. Ellei tiskikone niin kannattaa hankkia. 

Vierailija
42/60 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 21:54"][quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 21:21"]

Mä pelkään koko ajan, että meistäkin tehdään. En tiedä miksi, mutta tuntuu, että niitä tehdään välillä ihme asioista, siis roskia eteisessä tai sotkua. Meillä on aina roskia odottamassa viemistä ja hirveä tiskivuori. Miten ehtii siivota ja vahtia vauvaa samanaikaisesti, en minä ainakaan! Kerkeän siivota vähän jotain, sitten pitääkin jo mennä hätiin lapselle, ja sillä aikaa tulee uutta sotkua.

[/quote] vie mennessäs tuo tullessas. Nukkuuhan vauva ja puhtaat tiskit kaappiin ja koneeseen likaiset tiskit. Ellei tiskikone niin kannattaa hankkia. 
[/quote]

Mun vauvapas ei nuku muuten kuin vaunukävelyllä. Ja silloin joudun itse kävelemään, sen sijaan että siivoaisin. Tiskikone meillä onkin, mutta vauvaakin kiinnostaa sen täyttö/tyhjäys, ja tulee siihen kannelle kiipeilemään. Siitä sitten tähteitä suuhun, pesuainelokeroa lähmimään ja kaatumaan kun kiipee kannen päälle. Joo ei kiitos. Sain tänään lusikkakorin tyhjättyä kunnes vauva äkkäsi ja tuli paikalle. Kaikki lapset ei ole samanlaisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 21:17"]

Nimettömänä tietenkin. Jollain on huoli siitä, että olen useammin ulkona koirien kuin vauvan kanssa JA lisäksi minun on nähty tulevan humalassa kotiin.

Naimisissa ollaan, mies on vauvan kanssa usein illalla (ja minä lenkillä koirien kanssa). Ja kyllä, tulin humalassa kotiin taksilla työpaikan pikkujoulusta klo 23.00 juotuani glögin ja oluen.

Olemme ihan tavallinen perhe, omistusasunto, työpaikat, kavereita ja isovanhempia ympärillä. Neuvolassa juteltu asioista avoimesti, koska ei ole mitään salattavaa. Ja nyt joku keksi, että juuri meillä lapsen on paha olla. Ei ihme, että lastensuojelu hukkuu työhön, kun täysin olemattomat asiat pitää sinne ilmoittaa. Vai onko jotenkin outoa, että mies on vauvan kanssa ja nainen lenkillä?

[/quote]

Lapsesta, ei teistä vanhemmista.

Vierailija
44/60 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 21:46"]

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 21:34"]

Olisiko parempi, että ihmiset eivät tekisi ls-ilmoituksia, jos pelkäävät jotain olevan pielessä?

[/quote]

Miksi asettaa vastattakkain täysin perusteettomat ilmoitukset ja tarpeelliset ilmoitukset? Jos pelkää jotain olevan pielessä, osaa varmaan omalla nimellä sen epäilyksensä kertoa. Nimettömät on niitä turhia ilmoituksia, joissa tarkoituksena on vain kiusata. Onneksi myös lastensuojelu tietää tämän. Nimettömiin ilmoituksiin ja niiden jättäjiin suhtaudutaan kuin koulukiusaajiin eli jätetään omaan arvoonsa.

[/quote]

Mitä väliä sillä nimellä on? 

Jos ilmoitus on turha, niin on turha. Mutta entä jos onkin tarpeellinen?

Minusta olisi vain hyvä, että ilmoituksen tekoon on mahdollisimman matala kynnys ja jokainen ilmoitus hoidetaan, vaikka sitten todettaisiinkin turhaksi.

Vierailija
45/60 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun turhia ilmoituksia ei ole, niinkuin hokema kuuluu!

Vierailija
46/60 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 21:54"]

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 21:21"]

[/quote]

No mutta ei se kenellekään puutu tai ole ls-ilmoituksen aihe, jos joku päättää kotonaan laittaa tiskit vaikkapa vasta illalla kun puoliso on kotona hyssyttelemässä vauvaa. Ja kaikki vauvat eivät nuku niin että äiti saisi rauhassa siivoilla sillä aikaa, vaan saattaa vaatia vaikka liikkuvat vaunut että päiväunista tulee mitään.

Vierailija
47/60 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 22:17"]

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 21:46"]

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 21:34"]

Olisiko parempi, että ihmiset eivät tekisi ls-ilmoituksia, jos pelkäävät jotain olevan pielessä?

[/quote]

Miksi asettaa vastattakkain täysin perusteettomat ilmoitukset ja tarpeelliset ilmoitukset? Jos pelkää jotain olevan pielessä, osaa varmaan omalla nimellä sen epäilyksensä kertoa. Nimettömät on niitä turhia ilmoituksia, joissa tarkoituksena on vain kiusata. Onneksi myös lastensuojelu tietää tämän. Nimettömiin ilmoituksiin ja niiden jättäjiin suhtaudutaan kuin koulukiusaajiin eli jätetään omaan arvoonsa.

[/quote]

Mitä väliä sillä nimellä on? 

Jos ilmoitus on turha, niin on turha. Mutta entä jos onkin tarpeellinen?

Minusta olisi vain hyvä, että ilmoituksen tekoon on mahdollisimman matala kynnys ja jokainen ilmoitus hoidetaan, vaikka sitten todettaisiinkin turhaksi.

[/quote]

Mutta kun niitä turhia ilmoituksia on sata ja oikeita vain yksi, niin se yksi lapsi ei saa tarvitsemaansa apua, koska ensin pitää selvittää ne sata turhaa. Jokainen ilmoitus hoidetaan ja samaan aikaa yksi lapsi kärsii joka päivä siitä, että tavallisten perheiden tavallisten lasten elämää selvitellään.

Vierailija
48/60 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ja pitääkin aina kiittää aiheettoman ilmoituksen tekijää. 

Vierailija
49/60 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 21:20"]No eiköhän asia selviä parhain päin jossei mitään hätää ole. Kurja tietty teille.
[/quote]

Kurjaa se on ennen kaikkea heille jotka oikeasti sitä apua tarvitsevat kun kaikki aika menee hupi-ilmoitusten setvimiseen.

Vierailija
50/60 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole huoleti. Yleensä noita tekee naapurit ja epäillä voit sitä joka ei tykkää teidän perheestä. On meistäkin tehty pariin otteeseen sama akka kööri ja ei siitä mitään tule. Kyllä ne sossussa tietää nämä naapureiden huolenaiheet ja niiden taustalla monesti riitaa. Enää en pelkää lastensuojelua, kun oikeesti tajuan että osaa ne hommansa vaikka naapurit niitä ilmoituksia rustailisikin. Meillä koululaisia ja kyllä opettaja osaa kertoa heille aika paljon perheestä ja lapsesta.

Vierailija
51/60 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka käy toisen kotona katsomassa mihin aikaan tiskit laitetaan koneeseen jne? Ei kukaan. Onko turhia ilmoituksia oikeasti? Ihmettelen suuresti.

Vierailija
52/60 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tein vastapuolesta myös ilmoituksen, kunnon se huolenaihe! Ja ihan paras keino, kun tajuaa ettei voi tehdä kiusaa kun joutuu itsekkin samaa nliriin. Sillä se meidän kohdalla loppui.

Vierailija
53/60 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisen taloudellinen asema,mitä hän omistaa ei kerro mitään siitä miten hyvin lapsista huolehditaan. Eikä se ovatko vanhemmat aviossa. Hyvätuloiset enenevässä määrin lastensuojelun asiakkaita. Lasten kaltoinkohtelu siirtyy sukupolvesta toiseen!

Vierailija
54/60 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisen taloudellinen asema,mitä hän omistaa ei kerro mitään siitä miten hyvin lapsista huolehditaan. Eikä se ovatko vanhemmat aviossa. Hyvätuloiset enenevässä määrin lastensuojelun asiakkaita. Lasten kaltoinkohtelu siirtyy sukupolvesta toiseen!

Vierailija
55/60 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 23:04"]

Itse tein vastapuolesta myös ilmoituksen, kunnon se huolenaihe! Ja ihan paras keino, kun tajuaa ettei voi tehdä kiusaa kun joutuu itsekkin samaa nliriin. Sillä se meidän kohdalla loppui.

[/quote] 

Ja pätee sitten kaikenlaisessa kiusanteossa 

Vierailija
56/60 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 23:05"]

[/quote]

Tutkimusten mukaan on kyllä ihan päinvastoin. Ihmisen kunnollinen taloudellinen asema ja omaisuus kertovat yleensä siitä, että myös lasten tarpeista pystytään huolehtimaan. Toki lapsenhakkaajia on kaikissa tuloluokissa, mutta alhainen sosiaalinen asema, olematon koulutus ja lasten pahoinvointi kulkevat käsi kädessä.

Vierailija
57/60 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 23:04"]

[/quote] 

Rikosilmoituksenkin voi tehdä 

Vierailija
58/60 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 21:46"][quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 21:34"]

[/quote]

[/quote]

Nyt on pakko sanoa että mä olen nimettömän tehnyt pelon takia. Narkkareita en ovelleni halunnut.

Vierailija
59/60 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä palstalla näkyy jatkuvasti ihme touhottajia jotka on ihan iik! aivan normaaleista jutuista. Usein vieläpä asioista, jotka eivät kuulu niille pätkääkään. Oot varmaan joutunut just sellasen touhon mielenkiinnon "uhriksi". Jatka entiseen malliin, mutta kannattanee olla skarppina naapureiden suhteen.

Vierailija
60/60 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ottaisi riskiä että joutuisin kiusanteon, häiriköinnin ja mahdollisesti väkivallan kohteeksi tehtyäni ilmoituksen vilpittömässä mielessä. Ilmoitus joko nimettömänä tai ei lainkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yhdeksän