Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ALKOHOLI ja mahdollinen raskaus nyt tarvitaan apua :(

Vierailija
16.12.2014 |

Eli tosiaan oireet ovat kyllä niin selvät että testin ostan ihan pian!
Mutta suurin ongelmani on runsas alkoholin käyttö vai voisko sanoa että alkoholismi. KUINKA selvitä 9 kk ilman alkoholia?
Auttaako terapia? Antavatko antabusta?
Jos joku tietää tai on omakohtaista kokemusta saa tulla kertomaan!
Tuntuu ettei tämmöisestä voi selvitä ja en todellakaan halua lapsen elämää pilata oman kaljan himon takia..

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäisin vielä, että katkaisuhoito-osasto on suljettu osasto. Jos olet raskaana, sinut saatetaan mahdollisesti ohjata hoitoon myös muulle osastolle sairaalaan. Osastolle pääseminen voi rauhoittaa tilannettasi ja helpottaa alkoholista irtipääsyä.

Kerroit juovasi pari kertaa viikossa, joten vieroitusoireet ovat enemmin psyykkisiä kuin fyysisiä. Raskaana ollessa vieroitusoireet voivat olla jopa helpompi kestää, koska vauvan hyvinvointi on mielessä.

t. hoitaja

Vierailija
2/34 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

A

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi ensin hoitaa itsensä kuntoon ennenkuin edes miettii lasten tekoa. Hae apua rohkeasti! :) on olemassa hyvin erilaisia hoitopaikkoja, terveydenammattilaiset etsivät kanssasi sinulle parhaan. Siellä sinua kuntoutetaan 1-2kk ja sen jälkeen käyt esim. AA- kerhossa 3vko. Alkoholismi on oikeasti sairaus ja sen myöntäminen on ensimmäinen askel raittiuteen. Tiesittehän, että alkoholisteista ei koskaan tule kohtuu käyttäjiä? He voivat retkahtaa 30-50 raittiin vuodenkin jälkeen. Voimia sinulle <3

Vierailija
4/34 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
5/34 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ja kaikki kaltaisensa päihteiden suurkuluttajanaiset tulisi asettaa julkiselle paikalle häpeäpaaluun tai jalkapuuhun yhteisönsä tuomittavaksi niin jospa heille itselleenkin valkenisi että heidän käytöksensä ei ole normaalia. Oikeus narkkaamiseen tai juopotteluun tulisi heille vasta sterilisaation jälkeen. Olisi silloin naisen oma valinta olla joko äiti tai juoppo, mutta pelastaisi lapset juopoilta äideiltä.

Vierailija
6/34 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä alkoholistin lapsi, entinen alkoholisti itsekin. Mä join ennen raskautta n.4 kertaa viikossa, ja siis kunnon kännit. Olin laivalla töissä ja meno oli kovaa. No tapasin elämäni miehen ja tulinkin heti raskaaksi, lopetin alkoholin samantien. Väli raskaana ollessa ajattelin, voi kun saisi vetää perseet, mutta se ajatus hävisi yhtä nopeasti kuin tulikin. Nyt jo kaksi lasta, ja olen täysin raitis. En halua lapsilleni sitä samaa, mitä itselläni oli. Laivalla työskentely piti lopettaa, mutta se oli pieni uhrautuminen perheen eteen.

Vierailija
7/34 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhoitu :) puhu neuvolassa, pääset katkolle :) soita heti huomenna aamulla, vastuullinen olet kun haluat olla ilman, ota apu vastaan lapsesi tähden.

Vierailija
8/34 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet katkolle ja muutat sen jälkeen jonkun läheisen luo jonka luona et voi juoda. Neuvolassa ja kaikkialla ylipäätään puhut avoimesti ongelmastasi, mitä avoimempi olet, niin sen suurempi kynnys tulee juomiseen ja näin myös saat apua. Kun lapsi syntyy, niin teet päätöksen, että lopetatko juomisen kokonaan vai annatko lapsen adoptioon. Adoptiota (eikä kyllä mielestäni aborttiakaan, mutta se toki jakaa mielipiteet) ei kannata pitää pahimpana mahdollisena vaihtoehtona. Jos todella välität lapsen tulevaisuudesta, ja tiedät ettet itse pysty täysinpainoiseen vanhemmuuteen, niin annat lapselle mahdollisuuden normaaliin lapsuuteen joidenkin muiden ihmisten luona.

Vierailija
9/34 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos teille neuvoista! Millaista katkolla on? Onko joku suljettu laitos? Ovatko vieroitusoireet vaikeat raskaana? Voi helvetti sekoan kohta ku ajattelenki tuommoista :(
Ap

Vierailija
10/34 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ihan oikeasti, jos susta tuntuu ettet pärjää ilman ulkopuolista apua raskausaikaa, et kyllä pärjää ollenkaan. Tee abortti, sen lapsen takia!!

Anteeksi, mutta totuus sattuu.

Vierailija
11/34 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 21:06"]

Kiitos teille neuvoista! Millaista katkolla on? Onko joku suljettu laitos? Ovatko vieroitusoireet vaikeat raskaana? Voi helvetti sekoan kohta ku ajattelenki tuommoista :( Ap

[/quote]

No et vaan ajattele! En tiedä millaista katkolla on, mutta eiköhän joku tule kertomaan vielä. Tai voithan googletella tietoa siitä. Mutta nyt on tärkeintä ottaa päivä kerrallaan. Jos vaan ajattelet ja ajattelet kuinka kamalaa se tulee olemaan, niin sorrut varmasti. Älä mieti, vaan ota päivä kerrallaan. Pahin menee varmasti nopeaa ohi, mutta suurin vaara on siinä kun lapsi syntyy. Silloin voit helposti sortua, varsinkin jos sairastut esim synnytyksen jälkeiseen masennukseen jne. Siksi olisikin tärkeää nyt keskittyä vaan selviämään päivä kerrallaan raskaudesta, ja jatkon mietit myöhemmin. Hae reippaasti apua, ja varmasti vertaistukeakin löytyy.

3

Vierailija
12/34 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen että teet abortin, vain ja ainoastaan sen syntymättömän lapsen vuoksi. Jos noin vaikeaa lopettaa juominen niin kenenkään ei kuulu elää alkoholisti vanhemman kanssa. Tee abortin yhteydessä sterilisaatio...

Vierailija
13/34 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori sinä totuuden torvi aborttia en tee :D aion vaikka sitten kamppailla, mutta luovuttaja tyyppiä en ole.
Stressaan vaan helposti asioista yleensäkkin, niin tottakai tämä rellestäminen vaikeuttaa ajatusta rennosta raskausajadta.
Tuntuu että olen reaali elämässä yksin tämän asian kanssa.. :/
Ap

Vierailija
14/34 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just. Sääliks käy jo etukäteen sun syntymätöntä lasta.

Vierailija
15/34 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 21:25"]Just. Sääliks käy jo etukäteen sun syntymätöntä lasta.
[/quote]

Ja miksi? Lapsi on parasta mitä mulle on tapahtunut. Jos en olisi tullut raskaaksi olisin kuollut huumevelkoihin tai yliannostukseen tähän mennessä. Yhtään ainoata annosta ei ole mennyt edes korvaushoitoa kun tulin raskaaksi, lapsi on nyt 11v ja täysin terve, minä opiskelin ammatin ja käyn töissä! Minä joka olin katuojanarkki.

Vierailija
16/34 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä join myös paljon ennenkuin tulin yllättäen raskaaksi, poltin myös askin tupakkaa päivässä. Heti kun sain tietää raskaudesta lopetin tupakan polton kuin seinään, suht helppoa siitä teki alkuraskauden pahoinvointi, ei tehnyt sitten yhtään mieli ja kun raskaus eteni ja pahoinvointi helpotti, se kasvava vatsa esti tupakan polton, en ikimaailmassa olisi pystynyt siihen. Kaljan juonti myös jäi siihen, se oli todella helppoa, jotenkin kun raskaus konkretisoitui ei olisi tullut mieleenkään enää juoda. Ja minä olin myös ongelmainen, join vähintään 6 olutta päivittäin joka päivä ennen raskaaksi tuloa. Nykyään olen todella vastuullinen äiti ja alkoa käytän Kohtuudella :)

Vierailija
17/34 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kait ymmärrät, että et voi lapsen syntymän jälkeen juoda nii paljon kuin ennen. Miten usen juot? kerran viikossa?

Vierailija
18/34 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai ymmärrän! Eikä se nyt varmaan vuoden päästä olekaan ongelma vaan näin aluksi sopeutua täysi raittiuteen.
Juon tosiaan 1-2krt viikossa (viikonloppuisin) eli viikossa en siis monena päivänä, mutta olen suurkuluttaja, kaikki menee ja annokset on valtavia.
Tykkään olla humalassa, järkyttää myöntää mutta totta se on.
Ap

Vierailija
19/34 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sitten ihan toisenlainen elämäntapa jatkossa. Kantamasi lapsi on sinusta täysin riippuvainen, se saa kaiken, mitä kurkustasi nielet niin hyvässä kuin pahassa. Samankaltainen lähes totaalinen riippuvuus jatkuu vuosikausia kun hän on syntynyt. Fyysinen ja henkinen riippuvuus - perustarpeet, ruoka, juoma, hellyys, rakkaus, kaikkinainen huolenpito, aika, yhdessäolo, kannustaminen - ovat silloin keskeisiä. Alkoholiriippuvuus ei sovi millään tavalla kumpaankaan kohtaan. Hae apua heti jos haluat pitää lapsesi! Joudut tekemään elämässäsi totaalisen täyskäännöksen ja myös PITÄMÄÄN UUDEN SUUNTASI vakaasti kuin kallio.

Vierailija
20/34 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onks sillä kersalla joku isä? Älä nyt vaan sano, että sekin on alkkis.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi neljä