Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joku AV-mamma tukki tänään kokonaisen kassan.

Vierailija
16.12.2014 |

Ostoksia oli aivan valtava kärryllinen ja oli liikkeellä ehkä 10-vuotiaan tyttärensä kanssa. No ei siinä mitään, mutta se hitaus miten sitä tavaraa lapattiin hihnalle ja siitä ostoskasseihin. Lisäksi säilyttivät ostoskassejaan koko hihnan leveydeltä niin, että myyjä joutui asiasta huomauttamaan. Kukaan muu ei mahtunut pakkaamaan tavaroitaan näiden kahden takia. Ja jos jotain kertoo pakkaamisen hitaudesta niin kyseinen mamma seisoskeli eräässä vaiheessa toisessa kädessä kurkku, ja toisessa muovipussi, että en mä tätä tänne halua laittaa. Ja sitten höpötteli ääneen kaikki plussat ja miinukset miksi sitä ei sinne pussiin kuulu laittaa. Ihan oikeasti! Muutkin pakkaa niitä ostoksia eikä ole oikein, että kaksi ihmistä tukkii koko linjan just pahimpaan ruuhka-aikaan!

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä jaksa arvostella vieraita ihmisiä. Ikinä et voi tietää mistä toisen ihmisen 'omituinen' käytös johtuu.

Vierailija
2/16 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa oli mielenterveyspotilas. Olisit tarjonnut auttavaa kättä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset on kyllä melkoista kansaa. Ketään ei auteta, tuijotetaan vaan ja haukutaan. Itse oon huomannut monet kerrat, kun oon joutunut kuljettamaan isoja määriä tavaroita. Ihmiset seisoo tumput suorina eikä kukaan auta esim niin että avaisi oven. Sitten jos pyytää niin raahustetaan paikalle. Sen sijaan ulkomaalaiset ovat heti auttamassa ja vielä kysymässä että voisko tehdä vielä muuta.

Vierailija
4/16 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 18:34"]

Jospa oli mielenterveyspotilas. Olisit tarjonnut auttavaa kättä.

[/quote]

Ihan vaikutti täysjärkiseltä, enemmän vaikutti ajattelemattomalta ja minäminä-ihmiseltä. Toisaalta ei ne ongelmat aina päällepäin näy.

Vierailija
5/16 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

''..enemmän vaikutti ajattelemattomalta ja minäminä-ihmiseltä.''

Ap tunnisti kaltaisensa.

Vierailija
6/16 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 18:44"]

''..enemmän vaikutti ajattelemattomalta ja minäminä-ihmiseltä.''

Ap tunnisti kaltaisensa.

[/quote]

Keittiöpsykologi mammapalstalla. Kuinka omalaatuista! Ihan uutta minulle!

Vierailija
7/16 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on hullu, pitäisi liikkua hoitajan kanssa. Muussa tapauksessa voi pitää vastuullisena omista teoistaan, kuten kassan tukkimisesta. 

Enkä usko, että niin paljon hulluja mahtuu kuin noita kassan ja käytävän tukkijoita kaupoissa on. Hyvät ihmiset, sinne kauppaan riittää yksi henkilö per perhekunta. Ja ne kamat voi pakata nopeasti kasseihin/kärryyn ja järjestellä sitten siellä autolla paremmin, jos on pakko. 

Ja kaivakaa se pankkikorttinne esiin jo ennen kuin kassa kertoo summan! Ei ole vaikeaa. Ehkä nämä hidastelijat ovat samanlaisia töissäkin... Ja kenties sen takia työttömiä, eikä ole enää kiire mihinkään?

Vierailija
8/16 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 18:36"]

Suomalaiset on kyllä melkoista kansaa. Ketään ei auteta, tuijotetaan vaan ja haukutaan. Itse oon huomannut monet kerrat, kun oon joutunut kuljettamaan isoja määriä tavaroita. Ihmiset seisoo tumput suorina eikä kukaan auta esim niin että avaisi oven. Sitten jos pyytää niin raahustetaan paikalle. Sen sijaan ulkomaalaiset ovat heti auttamassa ja vielä kysymässä että voisko tehdä vielä muuta.

[/quote]

Hmm, mulle taas useinkin availlaan ovia jne kun olen esim rattaiden kanssa liikkeellä. Mutta myönnetään, suomalaisissa on enemmän sisäänpäinkääntyneisyyttä.. Olin ihmeissäni siitä small talkin määrästä kun asuin Englannissa, oli kyllä ihana tunnelma! Eräs kojun pitäjäkin rupesi vain juttelemaan ja puhui niitä näitä iloisena, täällä taas huomaan, että usein myyjät tulee tuijottamaan tiukka ilme naamalla ja jos ei osta mitään, niin johan katsotaan närkästyneenä.

Vierailija
9/16 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 19:06"]

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 18:36"]

[/quote]

Hmm, mulle taas useinkin availlaan ovia jne kun olen esim rattaiden kanssa liikkeellä. Mutta myönnetään, suomalaisissa on enemmän sisäänpäinkääntyneisyyttä.. Olin ihmeissäni siitä small talkin määrästä kun asuin Englannissa, oli kyllä ihana tunnelma! Eräs kojun pitäjäkin rupesi vain juttelemaan ja puhui niitä näitä iloisena, täällä taas huomaan, että usein myyjät tulee tuijottamaan tiukka ilme naamalla ja jos ei osta mitään, niin johan katsotaan närkästyneenä.

[/quote]

Miksi pitäisi höpöttää täysin joutavia, täysin tuntemattomien ja joutavien ihmisten kesken? Mitä siitä saa itse, kummassakaan roolissa toimiessaan?

Onko ihmiset nykyään niin yksinäisiä, että nuoretkin höpisevät tuntemattomille kuin vanhat mummelit? 

Kannattaa hankkia oikeita ystäviä, joiden kanssa voi keskustella laajemminkin ihan oikeista, kaikkia osanottajia kiinnostavista, aiheista.

Vierailija
10/16 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun SINUN SINUN ostoksiesi teko viivästyi. Kyllä nyt on kriisipalaverin paikka.

Eihän AV-MAMMAA voida kohella noin.

Vierailija
11/16 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 19:10"]

Sinun SINUN SINUN ostoksiesi teko viivästyi. Kyllä nyt on kriisipalaverin paikka.

Eihän AV-MAMMAA voida kohella noin.

[/quote]

Aika monenkin ostokset viivästyi, kun jonoa oli kaupan puoleenväliin asti (Lidl). Mulla nyt ei hätää ollut kun olin seuraavana jonossa, mutta ruuhkainen kauppa ei ole mikään paikka mietiskellä, että mihis pussiin se kurkku nyt sitten laitetaan tai ei laiteta. Eikä ole oikea paikka siihenkään, että pakataan niitä ostoksia etanan vauhdilla. AP

Vierailija
12/16 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus ärsyttää, kun hihnalle menee toiset ostokset ja siihen mihin mun ostokset menee, tulee joku lapsi vahtaamaan niitä tulevia ostoksia "väärälle puolelle" eikä siitä siirry, eikä kukaan edes käske siirtyä. Kerran sanoin yhdelle, että siirrytkös siitä, sanoi että hän on missä haluaa. Sanoin että kaikki mikä sillä hihnalla on, pakataan näihin mun kasseihin. Johan lähti. Vanhempansa - molemmat paikalla, mulkoilivat vain vihaisena. 

Tuo vaikeuttaa myös kassan työtä, kun ei pääse itse pakkaamaan joustavasti ja seuraavat pitää sitten pantata siellä kassan kohdalla. 

Vierailija
13/16 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 19:06"][quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 18:36"]

[/quote]

[/quote]
No, toiset tykkää, toiset ei, mulle hyvä karkotuskeino on just toi turhanpäivänen hölöttäminen. Käyn silloin tällöin sukuloimassa Ameriikan ihmemaassa ja mulla tulee aivan kamala henkisen ahdistuksen tukos kun siellä ollaan niin tungeksivaisia ja tuota small talkkia pitää olla jauhamassa joka paikassa, ihanaa tulla sieltä suomeen kun ei tarvi puhua kellekään jos ei oikeasti ole asiaa.

Vierailija
14/16 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espanjassa käydään marketissa kerran viikossa ja ostetaan kärryllinen ruokaa. Siinä sitten kassan kanssa asiakas päivittää kuulumiset. Kun kaikki tavarat on lyöty kassaan, niin MYYJÄ alkaa pakata tavaroita kasseihin. SEN JÄLKEEN asiakas alkaa kaivamaan lompsaa laukusta, maksaa ja vielä hyvästellään ja lähetellään terveiset. Kaikki odottavat rauhassa vuoroaan omien täysien kärryjensä kanssa.

Meitä suomalaisia katsotaan hiukan pitkään kun itse pakkaamme sitä mukaa kuin tavarat hihnalle tulevat ja kortti on heti valmiina maksamista varten, kun kassa sanoo summan.

Kumpi nyt sitten on oikein?

Vierailija
15/16 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 19:23"]

Espanjassa käydään marketissa kerran viikossa ja ostetaan kärryllinen ruokaa. Siinä sitten kassan kanssa asiakas päivittää kuulumiset. Kun kaikki tavarat on lyöty kassaan, niin MYYJÄ alkaa pakata tavaroita kasseihin. SEN JÄLKEEN asiakas alkaa kaivamaan lompsaa laukusta, maksaa ja vielä hyvästellään ja lähetellään terveiset. Kaikki odottavat rauhassa vuoroaan omien täysien kärryjensä kanssa.

Meitä suomalaisia katsotaan hiukan pitkään kun itse pakkaamme sitä mukaa kuin tavarat hihnalle tulevat ja kortti on heti valmiina maksamista varten, kun kassa sanoo summan.

[/quote]

Suomessa ilmeisesti Suomen tyyli, kun se on kerran vakiintunut käyttöön.

Vierailija
16/16 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 19:23"]

[/quote]

Ja Saksassa taas ei taida hihnoja edes olla vaan kaikki pakataan suoraan kärryihin, Lidlihän yritti sitä alussa, mutta ei toiminut. Maassa maan tavalla on oikea vastaus. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kolme