Tiesitkö että lemmikkisi saastuttaa maapalloa enemmän kuin sinä
Afrikkalaista hiekkaa kissalle, bolivialaista hiekkaa gerbiilille, bulgarialaista sian suolta kissalle yms..
Kommentit (53)
Eläinhullu AP taas päivystää.
Psykopaatin merkki, kun ei pidä eläimistä.
Ajelee itse bensa-audillaan, öyhöttää kokoomuspropagandaa, lentelee viikonloppulomilleen ja syö lihaa pari kertaa päivässä, mutta lemmikit ne saastuttaa.
Eivät ihmiset halua kaikkia ilmastovaikutuksiakaan tietää. Armoa...!
Ihmiset suodattavat tällaisiakin tietoja. Osa voi mennä ns. jakeluun, osa jätetään huomiotta...! Semmoisia otuksia me ollaan, ilmastoimmeisetkin... Hekin suodattavat itselleen mieluisia ajatuksia ja hylkivät muita.
Mua niin huvittaa nämä suomalaisten citivihreiden nysväys. For real, meillä on 5milj. ihmistä täällä, kylmä talvi jolloin esim. lämmitystä väkisinkin tarvii. Suomalaisten lemmikit tai edes tuotantoeläimet ei juurikaan saastuta verrattuna idänmaiden saasteisiin. Siellä ei paljoa kiinnosta tupruaako tehtaasta mitä paskaa ilmakehään. Mutta istutaan me vaikka Suomessa kylmissä asunnoissa ilman autoja ja lemmikkejä että "maailma pelastuu".
Miten minun suomenpystykorva saastuttaa? Koira juo vettä ja syö samaa kotiruokaa kuin minä? Pikinokka ei edes tykkää koiranruokanappuloista.
M34
Koiran piereskelystä päätellen olen tätä epäillyt jo pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Eläinhullu AP taas päivystää.
Psykopaatin merkki, kun ei pidä eläimistä.
Ajelee itse bensa-audillaan, öyhöttää kokoomuspropagandaa, lentelee viikonloppulomilleen ja syö lihaa pari kertaa päivässä, mutta lemmikit ne saastuttaa.
Ja tuontivaimo. Joskus tuonnit saattavat jopa innostua harrastamaan koiranäyttelyitä. Koira saatetaan tuoda vaimon tavoin ulkomailta.
#audikupla
Pitää jokin järki näissäkin pitää. Keskitytään pahimmin saastuttaviin asioihin, ja nehän ovat de facto suurvaltoja pallollamme. Tehkööt ne vuorostaan oman osansa ilmastotalkoissa.
Vierailija kirjoitti:
Ei kiinnosta, sori. Mä olen ollut lentokoneessa viimeksi 25 vuotta sitten ja ylipäätään ulkomailla noin 10 vuotta sitten, asun ison kaupungin keskustassa vuokralla, kuljen julkisilla, fillarilla tai kävellen, ajokorttia ei edes ole, syön kasvisruokaa ja olen lapseton. Lajittelen roskat, kierrätän ja ostan käytettyä. En ole vegaani, mutta kuten sanoin kasvisruokailija, enkä koskaan heitä ruokaa roskikseen.
Se mitä mun kissat kuluttaa, on aivan yks hailee ja kun noista aika jättää, otan uudet tai ehkä koiran, joka on ollut haaveissani monta vuotta.
Mulla vähän sama: ei ajokorttia, kävelen tai käytän julkisia, syön 98% kasvisruokaa läheltä ja luomuna niin paljon kuin pystyy (ja esim. kananmunat suoraan lähikanalasta), kierrätän, en shoppaile kuin äärimmäisessä hädässä tarpeeseen, ja mikä tärkeintä, olen lapseton. Tämä viimeinen on sen tason sankariteko että ihan mitalin siitä ansaitsisi. Suomeen kyllä joudun lentämään harvoin että se valitettavasti vähän tasoittaa.
Lisäksi lemmikkini painaa 40 grammaa eli ei sen kulutusmäärät päätä huimaa. Se syö asuinmaassani tuotettua ruokaa n. teelusikallisen päivässä ja on kasvissyöjä kuivattuja matoja lukuunottamatta. Lisäksi se syö esim. yhden mustikan, kynnen kokoisen palan parsakaaliantai muuta vihannesta, joita ostan mahdollisuuksien mukaan torilta tai kotimaista. Se asuu kierrätetyssä akvaariossa joka olisi muuten mennyt roskiin.
Eli nyt kun asiaa pohdin niin enpä koe minkäänlaista huonoa omatuntoa lemmikistäni.
Vierailija kirjoitti:
Mua niin huvittaa nämä suomalaisten citivihreiden nysväys. For real, meillä on 5milj. ihmistä täällä, kylmä talvi jolloin esim. lämmitystä väkisinkin tarvii. Suomalaisten lemmikit tai edes tuotantoeläimet ei juurikaan saastuta verrattuna idänmaiden saasteisiin. Siellä ei paljoa kiinnosta tupruaako tehtaasta mitä paskaa ilmakehään. Mutta istutaan me vaikka Suomessa kylmissä asunnoissa ilman autoja ja lemmikkejä että "maailma pelastuu".
Tällä logiikalla Kiinassa voidaan jakaa porukka tai kaupungit 5 miljoonan osuuksiin ja kenenkään ei pidä tehdä yhtään mitään, koska ei väliä.
Kiinassa tehdään meidän eurooppalaisten ämpärit ja muu roina, onko se kumma, että päästöjä on enemmän?
Suomalainen saastuttaa moninkertasesti enemmän kuin vaikka intialainen, meidän elintaso on korkeampi.
PS. Kukaan ei vaadi lämmityksen vähentämistä, kyllä kuule ne päättäjäkit tietää, että Suomessa on kyseinen erityispiirre, ei tuo ole mikään uusi ajatus 😂
Kai sä ap tiedät (no et selvästi), että kuljetuksen osuus tuotteen hiilijalanjäljestä on hyvin hyvin pieni? Keskimäärin pari prosenttia, maksimissaan kuusi.
Se, että kissan hiekka on vaikka Uudesta-Seelannista ja herkkunapit Kaliforniasta ei tosiaan ole mitenkään kummosen epäekologista
Vierailija kirjoitti:
Ei meidän kani syö mitään siansuolia😄
Kani on korkealla mahdollisena lemmikkivaihtoehtona jossain vaiheessa.
Lihan tarjoaminen lemmikille ei saa sydäntä innolla sykkimään. Enemmänkin riepoo.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset suodattavat tällaisiakin tietoja. Osa voi mennä ns. jakeluun, osa jätetään huomiotta...! Semmoisia otuksia me ollaan, ilmastoimmeisetkin... Hekin suodattavat itselleen mieluisia ajatuksia ja hylkivät muita.
Osalle voi mennä jakeluun, että lemmikki ei ole lentänyt koskaan ja autollakin matkustanut ehkä muutaman sata kilometriä elämänsä aikana. Osa ymmärtää sen, että tavallisen kotikoiran ja kissan ilmastovaikutus on todella mitätön, kun syö lähiruokaa ja ulosteet maatuvat Suomen luontoon ilman mitään erityishankintoja.
Kaikki hamsterien ja kissojen omistajat eivät todellakaan hanki lemmikilleen maapallon toiselta puolelta lennätettyjä hiekkoja ja sisälmyksiä.
Koirien takia Helsingin keskustan kadut pestään joka yö klo 01. Aivan turhaa pestä kadut joka yö vain koirien pissan takia.
Koiravero pitäisi saada takaisin. Jokaisen tulisi kuluttaa 70 prosenttia nykyistä vähemmän ilmaston muutoksen estämisen takia, joten miten juuri sinä olet ajatellut vähentää kulutustasi?
Pitääkö niitä maailmalta sitten haalia?
Onko AP milloin viimeksi osallistunut sterilointi/kastrointikampanjoihin? Valistamalla tarhalla olevista rescue eläimistä? Auttanut viemällä ruokaa ja tarvikkeita?
Sen sijaan että haukut vastuullisia omistajia voisit tehdä osasi ettei hylättyjä eläimiä (saastuttajia) tule aiempaa enempää.
Suomessakin on muuten kiertävä kissojen leikautusbussi by Rekku Rescue. Etpä tainnut tietää tätäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällä logiikalla Kiinassa voidaan jakaa porukka tai kaupungit 5 miljoonan osuuksiin ja kenenkään ei pidä tehdä yhtään mitään, koska ei väliä.
Kiinassa tehdään meidän eurooppalaisten ämpärit ja muu roina, onko se kumma, että päästöjä on enemmän?
Suomalainen saastuttaa moninkertasesti enemmän kuin vaikka intialainen, meidän elintaso on korkeampi.
PS. Kukaan ei vaadi lämmityksen vähentämistä, kyllä kuule ne päättäjäkit tietää, että Suomessa on kyseinen erityispiirre, ei tuo ole mikään uusi ajatus 😂
Odotas vaan. Ensin kielletään saunat, lämmitykset minimiin ja lämmintä vettäkin säännöstellään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Odotas vaan. Ensin kielletään saunat, lämmitykset minimiin ja lämmintä vettäkin säännöstellään.
Kesällä pyyhitään hikeä helteessä ja ilmalämpöpumppuja ja ropelleja saa käyttää vain max 1h/päivä
Aika aktiivisesti saataisiin alkaa saastuttaa jos haluttaisiin ottaa 50 vuodessa nuo kiinni. Sanoisin ennemminkin että 500 vuotta. Mutta istutaan vaan kaikki kadulle hokemaan "kapinakapinakapina".