Apua? Aivokasvaimesta!
Kävin 5vuotta sitten magneettikuvissa, kuvattiin pääasiassa niskaa. Samalla kerralla aivoista löytyi 3kystaa, hyvälaatuisia. Mulla on todella usein pää kipeä mikä on aina laitettu migreenin piikkiin, kipu on selvästi enemmän vasemmalla puolella. Olen ärtynyt ja väsynyt, silmissä mustenee ja joskus huimaa. Aika vasta pyörryin. Kuvien ottamisen jälkeen sain vain paperit käteen enkä mitään ohjeita jatkoon tms.
Mitä kautta kannattaa lähteä pyytämään tutkimuksia? Mulla on pieniä lapsia ja on alkanut pelottaan tämä...
Kommentit (7)
Tilaat ajan lääkärille, onhan noista kuvista nyt jo monta vuotta aikaa.
Oireesi voivat johtua monesta muustakin asiasta, kuten jumittavista niskalihaksista, alhaisesta verenpaineesta, migreenistä....
Jos kuitenkin olet kovin huolissasi, niin voithan sinä mennä yksityiselle neurologille ja pyytää magneettikuvis. Lasku on tonnin hujakoilla konsultaatio mukaanlukien.
Jos taas julkiselta puolelta ilmaiseksi haluat mielenrauhaa, niin varaa nyt ihan alkajaisiksi aika omalääkärille ja kerro päänsäryistäsi.
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 15:45"]Oireesi voivat johtua monesta muustakin asiasta, kuten jumittavista niskalihaksista, alhaisesta verenpaineesta, migreenistä....
Jos kuitenkin olet kovin huolissasi, niin voithan sinä mennä yksityiselle neurologille ja pyytää magneettikuvis. Lasku on tonnin hujakoilla konsultaatio mukaanlukien.
Jos taas julkiselta puolelta ilmaiseksi haluat mielenrauhaa, niin varaa nyt ihan alkajaisiksi aika omalääkärille ja kerro päänsäryistäsi.
[/quote]
Niin, tiedostan sen että voi johtua muustakin. Ja sehän se kynnys onkin lääkärille menoon. Raskausaikana on helppo pistää kaikki raskauden piikkiin. Imetysaikana imetyksen jne. Ressaa vain se kun tiedän että ne kasvaimet on siellä. Melkein varma olen siitä että tk lääkäri löytää kaikelle jonkun muun syyn. Kallista lystiä tuo yksityinen :/
No jos sieltä päästä on jo aikaisemmin löytynyt jotain niin tuskin tk lääkäri uskaltaa ottaa riskin ettei päätä tutkita uudestaan. Toki joku vastuu on potilaalla itselläänkin eli pitää vaatia hoitoa jos sitä ei saa eikä vain myötäillä lääkäriä ja vähätellä omia vaivoja itsekin.
Neurologi ei leikkaa tai hoida Suomessa aivokasvaimia. Oikea osoite on neurokirurgi. Käy ensin magneettikuvissa ja sen jälkeen kuvien kanssa neurokirurgin konsultaatioon.
Suosittelen lämpimästi menoa neurologian vastaanotolle. Jos on sairaus vakuutus niin se korvaa yksityisellä magneetin.
Terveyskeskuksesta lähdet liikkeelle jos julkiselta haluat apua. Jos yksityiseltä, neurologi lienee oikea lääkäri.