Tehohoidossa 100 potilasta lääkäri vaatii jotain
Ei selvinnyt artikkelista. Varmaan sulkutoimia ja pakkorokotuksia, vaikka rokote ei ilmeisesti auta. Kauhea ulina kun joutuu tekemään työtään. Mikään muu ala kuin viihdeala tai esim sadat tuhannet työttömät ei pääse uutisiiin kertomaan näkemyksiään
https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/35a746af-e1df-4212-8680-2a26e463…
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päijät-Hämeessa teholla on yksi (1) potilas ja lääkärit ovat loppuunpalaneita. Miten ne on selvinneet silloin, kun teholla on ollut vaikka 3 kolaripotilasta, jos 1 ainoa koronapotilas vie kaikki mehut? Kun otetaan huomioon se, että isoja leikkauksia ei tehdä, loput tehohoitopaikat on pääosin tyhjillään.
Kyllä minä ainakin ennemmin hoidan ne kolme kolaripotilasta, kuin yhden koronapotilaan. Oletko itse kokeillut?
Ja erittäin paha juttu sekin, jos isoja leikkauksia ei pysty tekemään, koska ei ole tehopaikkoja.
Toivottavasti et ole hoitaja. Meillä päin ei ainakaan saa valita ketä jättää hoitamatta. Kaikki hoidetaan ha pidetään mölyt mahassa.
tietäjät tietävät kirjoitti:
Olisikin joku koronapandemia mutta kun on paljon vakavampi juttu menossa
Höpönhöpö nyt menossa miesflunssa. Korona on flunssa eikä mistään muusta kyse. Älä suurentele asiaa. Nyt pelkkä miesflunssa eikä mitään sen vakavampaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tehnyt oman osuuteni. Olen kahdesti rokotettu ja siltikin varon ihmiskontakteja. Lähes kahteen vuoteen en ole uskaltanut mennä julkisiin liikennevälineisiin.
Samoin. Rokotukset kunnossa, maski päässä kun menen ihmisten ilmoille, "melkein uin" käsidesissä, kerta vk kaupassakäynti ja joku "pakollinen Kela" jne. ei muuta. Lapsenlapsia en voi tavata. Yhden koulussa jo altistus. Kotona vaan miehen kanssa. Enpä olisi uskonut.
Veetuttaa nämä "pakko päästä bilettämään ja festareille" -idiootit, jotka ei välitä mistään mitään. Levitellään "pikkuflunssaa" huolettomina eteenpäin. Mutta tehohoito toki otetaan vastaan ja syrjäytetään muutama leikkausta jo pitkään odottanut potilas. Hävetkää!
Häpeä itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tehnyt oman osuuteni. Olen kahdesti rokotettu ja siltikin varon ihmiskontakteja. Lähes kahteen vuoteen en ole uskaltanut mennä julkisiin liikennevälineisiin.
Ei se kuule auta. Niin vain meille korona löysi keskelle ei mitään vaikka ruokakin tilattiin kotiovelle, käytiin vain töissä omilla autoilla. Jos on huono tuuri niin se tulee vaikka postiluukusta mainosten kautta.
Meillä posti otetaan pitkillä pinseteillä ffp2 maski naamalla ja avataan laserilla laminaarikaapissa kahden vuorokauden karanteenin jälkeen, kuoret poltetaan.
Siis mitä?
Olen maksanut veroja tähän maahan kymmeniä vuosia palkastani. Jos nyt jostakin syystä sairastun koronaan vakavasti, niin vaadin että maksamani verorahat käytetään tehohoitoon, jolla minut saadaan taas terveeksi. Rokotetta en ota, tikkunekku-testeissä en ole käynyt. Voi olla että olen koronan jo sairastanut, ei kiinnosta. Hysteriaan en osallistu millään tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka monta hoitajaa tarvitaan hoitamaan 500 potilasta teho-osastolla?
100 potilasta. Suomessa on hoitajia yli 14 000, enemmän kuin missään maailmassa suhteessa väestömäärään. Terveyskeskuksissa tiskin takana maleksii kourallinen. Rankkaa hommaa.
Suomessa on yli 73 000 sairaanhoitajaa. Mutta kun yksikään niistä ei jaksa ja kuormittuu heti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se tässä ei auta kun 500 000 jäärää ei ota sitä rokotetta. Älkää sitten menkö sinne ruuhkauttamaan niin paikkoja kun se pikku flunssa iskee. Sovinaako näin?
Suomessa terveydenhuolto kuuluu lähes maksutta kaikille. Miksi nyt rokotteesta kieltäytyvät eivät olisi oikeutettuja hoitoon? Ei Suomessa rajata hoitoa sen mukaan mikä sinua ärsyttää.
No esim. sen takia, että rokottamattomien mielestä korona on vain nuha. Eivätkä he ota vastaan sairaalassakaan lääkkeitä, kun ne voivat olla myrkkyjä. Ilmeisesti pitäisi pyhällä hengellä hoitaa. Ja huom. Rokote on myös tautia lieventävä ja ehkäisevä lääke.
Just tällä hetkellä on. Oli kurkku kipeä melkein vuorokauden ja se on jo ohi. Nyt on pieni nuha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
100 potilasta. Suomessa on hoitajia yli 14 000, enemmän kuin missään maailmassa suhteessa väestömäärään. Terveyskeskuksissa tiskin takana maleksii kourallinen. Rankkaa hommaa.
Suomessa on yli 73 000 sairaanhoitajaa. Mutta kun yksikään niistä ei jaksa ja kuormittuu heti.
Yli 73000 sairaanhoitajaa! Miksi näistä ei ole uudelleenkoulutettu lisää tehohoitajia kun tehohoito Suomessa yskii pahasti jo muutamasta kymmenestä koronapotilaasta?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yli 73000 sairaanhoitajaa! Miksi näistä ei ole uudelleenkoulutettu lisää tehohoitajia kun tehohoito Suomessa yskii pahasti jo muutamasta kymmenestä koronapotilaasta?!
Itseasiassa niitä on enempikin mutta on kaiketi muualla hommissa.
Yleistä sairaanhoitajista
Sairaanhoitaja on suomalaisten työssä käyvien naisten kolmanneksi yleisin ammatti. Sairaanhoitajan ammatissa toimivia on noin 1,3 % koko Suomen väestön määrästä. Sosiaali- ja terveydenhuollon 18–68-vuotiaiden voimassa olevien ammattioikeuksien haltijoita vuonna 2018 oli 115 988 sairaanhoitajaa (sis. ensihoitajat), 24232 terveydenhoitajaa ja 7210 kätilöä. Työ- tai kansaneläkettä saavia sairaanhoitajia oli vuonna 2018 yhteensä 2310. (Lähde: Tilastokeskuksen ostotilastot 2020).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se kuule auta. Niin vain meille korona löysi keskelle ei mitään vaikka ruokakin tilattiin kotiovelle, käytiin vain töissä omilla autoilla. Jos on huono tuuri niin se tulee vaikka postiluukusta mainosten kautta.
Meillä posti otetaan pitkillä pinseteillä ffp2 maski naamalla ja avataan laserilla laminaarikaapissa kahden vuorokauden karanteenin jälkeen, kuoret poltetaan.
Siis mitä?
Niin ja pinsetit desinfioidaan autoklaavissa joka käytön jälkeen, asunnossa hepasuodattimet servomoottorilla ja sumealla logiikalla ohjatussa tuloilmakoneessa, niillä hallittu ylipaine, poikittainen ilmanvirtaus huoneiden keskellä 50 cm sekunnissa poistoventtiileihin päin.
Tyyny kasvoille niin teho tyhjenee.
Vierailija kirjoitti:
Olen maksanut veroja tähän maahan kymmeniä vuosia palkastani. Jos nyt jostakin syystä sairastun koronaan vakavasti, niin vaadin että maksamani verorahat käytetään tehohoitoon, jolla minut saadaan taas terveeksi. Rokotetta en ota, tikkunekku-testeissä en ole käynyt. Voi olla että olen koronan jo sairastanut, ei kiinnosta. Hysteriaan en osallistu millään tavalla.
Korjaus: ”millään tavalla, paitsi vouhkaamalla mammapalstan koronaketjuissa” :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistäs uudelleenkoulutat jos ei halukkaita ole?
😂 suosittelen järeämpiä aseita