Olenko ainoa, joka ei halua mieheltä (eikä muiltakaan) kukkakimppuja?
Joo, onhan ne kauniita, mutta minusta vaan niin turhia! Muutaman päivän kestävät ja sitten roskiin. Ja niitä isoja kuivuneita kimppuja on hankala käsitellä. Ihan turhaa rahan tuhlausta.
Onneksi mies on jo tajunnut, että ei tuo enää kukkia. Vielä kun saisin vieraat ymmärtämään.
Toki aina kun saan kimpun, esitän tosi ilahtunutta. Mutta mielessäni ajatellen, että "voi mikä riesa taas".
Toisivat mieluummin vaikka suklaata, keksiä tms...
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
No eipä ole mikään pakko tykätä kukista. Mutta onko suklaa tai keksit nyt sitten ekologisempia, ei-turhia? Kasvatetuista kasveista nekin on tehty, rahdattu jostain toiselta puolelta maapalloa ja käytetty energiaa tehtaissa valmistamiseen. Suklaapalan tai keksin syöminen ei kovin montaa sekuntia kestä. Lisäksi ne on epäterveellistä sokerimössöä, paitsi raaka suklaa.
Että mikä sitten on turhaa ja mikä ei...?
Hyvä pointti! Suklaata varten täytyy mm. kasvattaa ja jalostaa kaakao ja sokeri ja roudata niitä ympäri maailmaa, valmistaa lisäaineet ja käärepaperit, valmistaa itse tuote, pakata, varastoida ja kuljettaa se... Jos ekologinen tahtoo olla niin onnentoivotukset pitäisi riittää lahjaksi.
Selvä. 3e ruukku krysanteemejä tarjoillaan sitten
Raportoin myöhemmin että vaikuttiko saantiin
Haluaisiko ap myös sipsejä tai hampurilaisia?
Minulle leikkokukat ovat melkein suurinta aineellista ylellisyyttä. Olen opetellut itsekin sitomaan kimppuja ja tekemään erilaisia asetelmia. Tulee juhlava olo kun siivotussa kodissa on kauniita leikkokukkia. Ostan niitä itse ja ilahdun joka kerta kun mies niitä huomaa minulle tuoda. Meitä on erilaisia...
Tykkään leikkokukista ja mies sillointällöin tuo kimpun. Viimeisin kesti yllättävän kauan hyvänä.
Hyvä tuominen myös.
No eihän siitä kuohuviinistä tai suklaasta saatu mielihyväkään ole kuin hetkellinen, ihan niin kuin leikkokukissakin. Minä saan erittäin suurta mielihyvää kaikesta omasta mielestä esteettisestä, leikkokukista erityisesti. Juuri se hetkellisyys on se juttu. Osataan pysähtyä ja nauttia siitä juuri nyt, ihan kuin elämästäkin.
Vierailija kirjoitti:
No eihän siitä kuohuviinistä tai suklaasta saatu mielihyväkään ole kuin hetkellinen, ihan niin kuin leikkokukissakin. Minä saan erittäin suurta mielihyvää kaikesta omasta mielestä esteettisestä, leikkokukista erityisesti. Juuri se hetkellisyys on se juttu. Osataan pysähtyä ja nauttia siitä juuri nyt, ihan kuin elämästäkin.
Suklaa on huomattavasti helpompi hävittää kuin kukat.
Vierailija kirjoitti:
Ilahdun aina ja kaikenlaisista kasveista.
Tulen surulliseksi kun kukat lakastuvat. Siksi mielummin ruukkukukka. Tai vaikka basilika.
Aina välillä jotkut visuaali-intoilijat ilmoittavat että ostaisivat viimeisellä eurollaan ennemmin kukkia kuin leipää. En ole yhtään samaa mieltä! Ostaisin Kismetiä sillä viimeisellä eurollani.
Hassua, ap, ajattelin tätä juuri eilen kun kaupassa jonotin kukkakimppujen vieressä. En halua leikkokukkia. Ja mihin kaikki vaasitkin aina katoavat kaapista? Niitä joutuu etsimään, ja sitten katkomaan kukkapolojen varsia kuin joku kiduttaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eipä ole mikään pakko tykätä kukista. Mutta onko suklaa tai keksit nyt sitten ekologisempia, ei-turhia? Kasvatetuista kasveista nekin on tehty, rahdattu jostain toiselta puolelta maapalloa ja käytetty energiaa tehtaissa valmistamiseen. Suklaapalan tai keksin syöminen ei kovin montaa sekuntia kestä. Lisäksi ne on epäterveellistä sokerimössöä, paitsi raaka suklaa.
Että mikä sitten on turhaa ja mikä ei...?
Jep ja se suklaa tulee pian kakkana ulos ja lähtee toivottavasti kunnan viemäriin.
Niin tulee ne kukatkin jos ne syö
Jos miestä pyytää, että yllättäisi jollain muulla kuin kukilla, se johtaa siihen, ettei mies enää hanki lahjaa edes jouluna tai syntymäpäivänä. Miestä pitää kiitellä maasta taivaisiin sellaisistakin lahjoista, joita ei halua.
Ihanaa saada miesystävältä kukkakimppu 🌹
Minä taas haluaisin kimppuja, mutta eipä kukaan niitä ikinä anna. Jotkut, esim. ruusut, näyttää kuivanakin kivoilta.