Auttakaa valitsemaan kahden miehen välillä
Kerronpa aluksi nykyisestä suhteestani. Aloitettiin nuorina, olin itse 18v ja nyt 28. Eli olemme kasvaneet yhdessä aikuisiksi, oppineet paljon itsestä ja toisista toistemme avulla. Omakotitalo asuntolainalla löytyy, ei lapsia, ei olla naimisissa. Rakkautta ja intohimoa on riittänyt kaikille vuosille, välillä toki enemmän ja joskus vähän vähemmän. Vuosiin mahtuu kaikenlaista. Koskaan ei ole ollut suurempia ongelmia, elo hänen kanssaan on ollut tosi helppoa, mukavaa ja turvallista. Hän osaa keskustella vaikeistakin aiheista, tekee kotitöitä, kokkaa, kaikki on täydellistä enkä voisi pyytää enempää. Ainut kestosuosikki riidan/keskustelun aiheena on seksi. Sanotaanko vaikka näin, että ollaan yritetty yhdessä monenlaista, mutta ongelma ei katoa koskaan lopullisesti. Seksi on vähentynyt ja kun sitä on, en ole tyytyväinen. Tunteeni ovat hiipumaisillaan. Tunnen kokoajan, kuin jotain puuttuisi suhteestamme. Kaipaan jotain syvempää, enemmän. Mielestäni olemme nykyään enemmän parhaat ystävät/kämppikset, kuin rakastavaiset, mies ja nainen.
Sitten tämä toinen kaveri. Tapasin hänet netissä, ihan normaalilla somealustalla. En etsinyt mitään tai yrittänyt tutustua uusiin ihmisiin, täysi vahinko ja yllätys koko juttu. Hän on kuin miespuolinen minä, yhtä syvällinen ja romanttinen. Molemmat kalat aurinkomerkiltämme. Kuin olisin tavannut kaksoisliekkini. Hän on fiksuin tapaamani ihminen. Joskus tuntuu kuin hän tietäisi minusta enemmän, kuin itse tiedän. Niin samanlaisia olemme. Rakastuin (kyllä, rakastuin) häneen viikon keskustelun jälkeen ja tunne on molemminpuolinen. Tiedämme olevamme hulluja tuntiessamme näin. Hän on luvannut jättää kaiken taakseen ja muuttaa paikkakunnalleni kanssani, niin tosissaan hän on. Hän on ulkomaalainen, paljon reissaava ihminen. Hänen kanssaan tulevaisuus näyttäisi jännittävältä seikkailulta.
Nyt tilanne on sellainen, että tunteideni hiipumisesta on keskusteltu mieheni kanssa, hän haluaisi kovasti vielä yrittää parantaa suhdettamme. Toisen miehen kanssa olemme laittaneet keskustelut tauolle, että saan miettiä rauhassa ilman hänen vaikutusta tunteisiini. Olen kuitenkin ihan sekaisin päästäni enkä tiedä mitä haluan.
Mitä tekisitte tilanteessani?
Kommentit (38)
Jos noin alkupuolella kumppanin arviointilistaa on horoskooppimerkki, niin nainen on takuulla täysin tuulellakäyvä.
Ei mulla muuta.
Jos vaihtoehtona on ulkomaalainen mies niin en lähtisi hänen kelkkaansa. Suomalainen on kuitenkin turvallisempi valinta.
Ehkä sinun kannattaa nyt pysähtyä ja teidän kahden tehdä kunnon keskustelu mitä pitäisi tapahtua jotta molemmat olisivat tyytyväisiä.
Voisitte hakeutua parisuhdekurssille tms. Niitä on viikonloppukursseinakin kuulema.
Jotenkin tulee sellainen tunne, että olet valitsemassa hetken huumaa jonka jälkeen huomaat, että uusi mies ei olekaan mitä muuta kuin hetkellinen hullaantuminen eikä arki hänen kanssaan olekaan ehkä yhtä toimivaa kuin nykyisessä suhteessasi. Mistä mies on kotoisin? Jos ei ole pohjoismaalainen, ei hän luultavasti ole samoilla linjoilla esim. kotitöiden jakamisen suhteen vaan olettaa, että nainen hoitaa ne yksin.
Parhaat parisuhdeneuvot: AV-palsta!
Hyvä ruoka, parempi mieli kirjoitti:
Jutelkaa asiat selviksi kolmistaan hyvän aterian äärellä. Hyväklä tuurilla lopputulos voi olla se, että voitte elää kaikki kolme yhdessä onnellisina.
Suosittelen keskustelun alle 1980-luvun juhlaruokaa: kunnon frettipaistia.
”Kuumenna paistinpannu ja loruta siihen öljyä. Paistele fretin osia niin, että ne saavat kunnon paistopinnan. Lado palaset uunipataan ja ripottele päälle suolaa ja mustapippuria.Kuori neljä porkkanaa ja leikkaa ne renkaiksi ja kaksi sipulia pieniksi lohkoiksi. Lisää muutama pieni pala palsternakkaa Lisää porkkana-, palsternakka- ja sipulipalat pataan. Kaada lihojen päälle vettä niin että ne peittyvät.
Laita pata 200 asteiseen uuniin ja anna olla siellä noin 2 tuntia, laske lämpöä tämän jälkeen 180 asteeseen ja hauduta kannen alla 1,5-2 tuntia.
Kun liha alkaa irrota luista, lisää runsas desilitra kermaa ja sekoittele. Laita vielä 150 asteeseen ja anna olla noin 45 min.”
7
Tässä on ideaa. Miksi valita, kun voit ottaa molemmat. Toisen kanssa turvallista ja tasaista arkea, toisen kanssa sielujen sympatiaa ja kuumaa sekaiä. Ja kummankin kanssa ihania herkkuruokia, kuten esimerkiksi frettipaistia.
Vierailija kirjoitti:
Oo tosi varovainen. Itse netissä rakastuin tulisesti mieheen. Olin toki sinkku ja sinänsä vapaa tekemään mitä vaan, mutta nämä huijarit vaanii juuri netissä. Niitä on sekä naisia, että miehiä. Osaavat antaa juuri tuollaisen "sielunkumppani" mielikuvan. Romantiikkaa, ymmärrystä, tukea, kuuntelua, kaikkea sitä mitä olet vuosikausia kaivannut. Siinä on todella vaikeaa pitää järki päässä.
Mieti asiaa siltä kannalta, että tuo mieshän on kodinrikkoja! Ei hyvä ihminen tee sellaista. Ei vaikka kuinka rakastuisi. Hän on tulossa jo asumaan sun taloon, kunhan heität vanhan miehen pois. Ei hyvä merkki.
Tätä jälkimmäistä kappaletta en ymmärrä. Kyllä se toisen mukaan lähtijä on minusta kodin rikkoutumiseen aina tuhat kertaa syyllisempi osapuoli kuin se kolmas pyörä. Jos ei itse kävisi mielessäkään tehdä kumpaakaan niin silloin tajuan paheksumisen. Mutta kenelläkään, joka edes harkitsee kumppanin vaihtoa lennosta toiseen ei minusta ole mitään varaa tuomita "kodinrikkojaa". Ts Ap:n näkökulmasta ei ole mitään varaa paheksua toisen miehen käytöstä ja toimintaa (ellei mies itsekin ole varattu - tosin silloinkin hän olisi vain yhtä paha kuin Ap itse, ei pahempi).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai vaihtoehto B pyysi jo lähettämään rahaa, jotta saa lunastettua ison perinnön, jonka turvin voi muuttaa luoksesi?
Ei vielä 😂 Pointti ei edes 100% ole uusi mies. Haluaisin vaan näkökulmia kannattaako vanhaa suhdetta jatkaa. Näitä tuntemuksia kun on ollut jo pari vuotta, ennen kuin edes tapasin "vaihtoehto Bn".
Vanhassa vara parempi pätee jossin määrin tähänkin, tuttu ja turvallinen. Jos olisitte nyt avioliitossa , täytyisi ottaa huomioon se , että myötä- ja vastoinkäymisissä vai miten se meni ja se , että kyllä se arki tulee jokaisessa parisuhteessa. Kestättekö arjen ?
Jos kokeilette yksin olemista silleen, että kuitenkin voitte tapailla ja järjestää treffejä jne. Olen se suomimiehen puolta.
Heivaat ensimmäisenä miehesi. Olet niin nuori, että älä ihmeessä kahlitse itseäsi enää yhtään suhteeseen, jossa seksi on huonoa. Sen jälkeen voit pitää hauskaa kakkosmiehen kanssa, kunhan et vaan laita tunteita peliin, koska huijarihan hän on.
Jos paisuhteessa seksi on ainoa hiertävä asia, niin sen saa kyllä fiksattua erilaisilla järjestelyillä. Seksuaaliterapiasta voi vaikka aloittaa, yksin tai yhdessä.
Jos taas muutenkin hiertää, niin parempi päästää toinen vapaaksi ennemmin kuin myöhemmin. Hänelläkin on vielä elämä edessä ja mahdollisuus löytää joku, joka haluaa aidosti vanheta just hänen rinnallaan eikä seikkailla jonkun toisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Jos paisuhteessa seksi on ainoa hiertävä asia, niin sen saa kyllä fiksattua erilaisilla järjestelyillä. Seksuaaliterapiasta voi vaikka aloittaa, yksin tai yhdessä.
Jos taas muutenkin hiertää, niin parempi päästää toinen vapaaksi ennemmin kuin myöhemmin. Hänelläkin on vielä elämä edessä ja mahdollisuus löytää joku, joka haluaa aidosti vanheta just hänen rinnallaan eikä seikkailla jonkun toisen kanssa.
Täysin eri mieltä. Seksi on ainoa elämän osa-alue, jota ei useimmissa suhteissa ole sallittua toteuttaa oman parisuhteen ulkopuolella. Se on kaikkein vaikein korjata ja sen toimimattomuuteen on kaikkein vaikein sopeutua. Jos siis on ylipäänsä seksuaalinen ihminen. Toki on niitä joille seksi ei ole kovin tärkeää, mutta ne ihmiset tuskin alunperinkään miettivät huonon seksin takia eroamista.
Huoh. Ulkomaalainen ei automaattisesti tarkoita muslimia. Ja mitään netissä keskustelemisen kummempaa syrjähyppyä ei ole tapahtunut, eikä tule tapahtumaan
-ap
Kokeile nyt sitä frettipaistia. Takaan, että et pety.
Vierailija kirjoitti:
Huoh. Ulkomaalainen ei automaattisesti tarkoita muslimia. Ja mitään netissä keskustelemisen kummempaa syrjähyppyä ei ole tapahtunut, eikä tule tapahtumaan
-ap
Ei musli tarkoita, että vain ne on huijareita, on muitakin ulkomaalais syntyneitä, jotka ovat huijareita.
Itse olin aikoinaan samankaltaisessa tilanteessa, mies tosin oli ihan suomalainen. Hän oli niin samanlainen kuin minä, kuunteli, ymmärsi, tuntui olevan juuri sellainen ihminen ketä olin aina etsinyt ja varsinkin siinä elämäntilanteessa, kun parisuhteeni oli solmussa.
Ei tuo mies ollut ollenkaan sitä mitä väitti olevansa. Hän myötäili minua saadakseen ihastumaan itseensä. Valehtelu ja manipulointi alkoi ennen pitkää väkisin puskea läpi. Pahempiakin asioita alkoi paljastua. Onneksi en ehtinyt jättää silloista puolisoani tai mennä sänkyyn tms. tuon miehen kanssa.
Mutta pakko sanoa, että olisihan se ollut oikeaa unelmaa ja hän varmaan todellinen sielunkumppanini. Jos vaan se olisi ollut totta.
Siitä en tiedä, kannattaako sun jatkaa vanhan miehesi kanssa, mutta tuo herra B kannattaa kiertää kaukaa.
Nykyinen miehesi ei siis pane sinua niin kuin miehen kuuluisi?
Jutelkaa asiat selviksi kolmistaan hyvän aterian äärellä. Hyväklä tuurilla lopputulos voi olla se, että voitte elää kaikki kolme yhdessä onnellisina.
Suosittelen keskustelun alle 1980-luvun juhlaruokaa: kunnon frettipaistia.
”Kuumenna paistinpannu ja loruta siihen öljyä. Paistele fretin osia niin, että ne saavat kunnon paistopinnan. Lado palaset uunipataan ja ripottele päälle suolaa ja mustapippuria.
Kuori neljä porkkanaa ja leikkaa ne renkaiksi ja kaksi sipulia pieniksi lohkoiksi. Lisää muutama pieni pala palsternakkaa Lisää porkkana-, palsternakka- ja sipulipalat pataan. Kaada lihojen päälle vettä niin että ne peittyvät.
Laita pata 200 asteiseen uuniin ja anna olla siellä noin 2 tuntia, laske lämpöä tämän jälkeen 180 asteeseen ja hauduta kannen alla 1,5-2 tuntia.
Kun liha alkaa irrota luista, lisää runsas desilitra kermaa ja sekoittele. Laita vielä 150 asteeseen ja anna olla noin 45 min.”