Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tiedätkö ihmistyypin, joka pitää itseään vahvana ja

Vierailija
17.10.2021 |

pärjäävänä, vaikka kaikki mitä on koskaan saavuttanut on toisten ihmisten ansioita? Pääsi töihin suhteilla, isä tukee rahallisesti ja muutenkin, puoliso hoitaa pääasiassa kodin ja lapset ja tuo rahan kotiin ja on henkisesti vahvempi osapuoli. Ilman näitä tukipylväitä olisi hyvin heikko.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Eiköhän kaikki tiedä tuon ihmistyypin. Yleensä #femaleboss #bossbitch jne.

Vierailija
2/26 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Oman isäni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö ap ihmistyypin, joka kuvittelee muiden saavuttaneen kaiken suhteilla? Itse ei saa mitään aikaiseksi, mutta silti syyttää maailmaa epäreiluksi häntä kohtaan.

Vierailija
4/26 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö ap ihmistyypin, joka kuvittelee muiden saavuttaneen kaiken suhteilla? Itse ei saa mitään aikaiseksi, mutta silti syyttää maailmaa epäreiluksi häntä kohtaan.

Olen saanut paljon aikaiseksi, ihan omin voimin, ilman suhteita. Olen vahva ja ihan omin voimin. En isän, en puolison enkä muidenkaan.

Ap

Vierailija
5/26 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lehdissä on näitä vahvoja naisia. Sitten kun uutisen lukee niin miehen rahoillahan se oma omaisuus on hankittu.

Vierailija
6/26 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tulee heti parikin bloggaajaa mieleen. :D

Vierailija
7/26 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai sellainen iskän pieni prinsessa? Jota hyysätään vielä aikuisiälläkin?

Vierailija
8/26 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailmassa aika moni asia hoituu suhteilla. Mutta ei ne suhteet ihan ilmaiseksi tule ellet ole rikkaasta suvusta. Pärjääviä autetaan koska heistä voi itse hyötyä myöhemmin.

Vierailija
9/26 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lehdissä on näitä vahvoja naisia. Sitten kun uutisen lukee niin miehen rahoillahan se oma omaisuus on hankittu.

Just tää! Tai sitten on perheyritys jossa on luonut uraa.

Vierailija
10/26 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se melko vahva nainen, joka pystyy levittämään luontoaan vastaan.

Vierailija
11/26 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei aina miehen rahoilla vaan myös vanhempien. Muistan parikymppisen osa-aikatarjoilijan, joka rakennutti ensimmäiseksi asunnokseen OKTn hienostoalueelle. Taisi vielä mainita miten lähtee opiskelemaan.

Vierailija
12/26 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenköhän nämä pärjäisivät elämässä jos puoliso jättäisi, isä kuolisi ja suhteilla saatu työpaikka menisi alta? Kun pitäisi oikeasti olla vahva.

Vierailija
13/26 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateutta ilmoilla.

Vierailija
14/26 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kateutta ilmoilla.

Ei. Pitäisi vain myöntää ääneen että on muiden ansiota mitä on saanut. Ei niin, että on itse vahva ja pärjäävä, kun se ei ole niin. Ap

Vierailija
15/26 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenköhän nämä pärjäisivät elämässä jos puoliso jättäisi, isä kuolisi ja suhteilla saatu työpaikka menisi alta? Kun pitäisi oikeasti olla vahva.

Huonosti.

Vierailija
16/26 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen saanut paljon aikaiseksi, ihan omin voimin, ilman suhteita. Olen vahva ja ihan omin voimin. En isän, en puolison enkä muidenkaan.

Ap

No vau. Onnea sinulle Nobel-palkinnosta ja luomastasi ylikansallisesta pörssiyhtiöstä sekä kuudesta Muumimuki-systeemillä tekemästäsi lapsesta, jotka olet tietenkin hoitanut omin päin siinä työn ohessa. Firmasikin olet tietysti pystynyt perustamaan ilman suvun tai kenenkään muun suvun rahoja. En kyllä osaa yhtään arvostaa sinua koska yksisarvisia ei oikeastaan ole olemassakaan vaan kaikki menestyneetkin vahvat ovat hyötyneet ja saaneet apua muidenkin tekemästä työstä ja muidenkin rahoista. 

Vierailija
17/26 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mitä pahaa siinä on jos käyttää muidenkin suhteita ja rahoja hyväkseen menestyäkseen. Tietysti heidän luvallaan. Aika matalalle tasolle jää menestys ja yhteiskunnan kehitys jos jo olemassaolevalle pohjalle ja olemassa olevilla pääomilla tai suhteilla ei saa jatkaa. 

Vierailija
18/26 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just tää! Tai sitten on perheyritys jossa on luonut uraa.

Ja se sitten että on perheyrityksessä luonut uraa on osoitus ettei ihminen ole vahva? Mitä tuon asian kanssa on vahvuudella mitään tekemistä? Ap&Kumpp. ovat kateellisia ihmisille, jotka pääsevät jatkamaan edellisten sukupolvien luoman pohjan ja vaurauden vauhdittamina. Sellaisia ihmisiä, perheitä ja sukuja tarvittaisiin Suomeen enemmänkin. Toki Ap ja Kumpp. saavat myöskin menestyä. Menestyminen muuten vaatii muutakin kuin vahvuutta. Veikkaan että Ap on niitä kyynärpäätaktiikalla elämässään edenneitä, omaa uraa luoneita, jotka eivät ole tuoneet menestystä kenellekään muulle, eivät edes omalle työnantajalleen tai päämiehelleen. 

Vierailija
19/26 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti hakisivat uutta työtä tai perustaisivat oman, pienen yrityksen oman osaamisensa varaan. Sellaisilla ihmisillä kun yleensä on muita enemmän osaamista koska on ollut varaa panostaa elämänkokemukseen ja opintoihin, vanhemmillakin on ollut ja ovat sitä lapsilleen siirtäneet mm. opintomahdollisuuksien, vaihto-oppilas- ja kielikurssimatkojen, harrastusten muodossa. Ihan normaalia keskiluokkaista elämää, etenkin ylempi keskiluokkaista myös varallisuuden siirtäminen pienissä erissä perikunnalle ihan syntymästä asti. 

Vierailija
20/26 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei aina miehen rahoilla vaan myös vanhempien. Muistan parikymppisen osa-aikatarjoilijan, joka rakennutti ensimmäiseksi asunnokseen OKTn hienostoalueelle. Taisi vielä mainita miten lähtee opiskelemaan.

Mitä tämän tarjoilijan ja vanhempiensa olisi sitten mielestäsi pitänyt varallisuudellaan tehdä? Lahjoittaa kulkukissoille? Eikö ole ihan hyvä tapa avustaa jälkikasvua oman kodin hankinnassa jos ylimääräistä on kertynyt ja eikä ole ihan fiksua tarjoilijalta lähteä opiskelemaan edetäkseen työelämässä. Moni tekee nuorena tarjoilijan, myyjän, hoiva-avustajan tai lähihoitajan hanttihommia ja opiskelee sitten vähän lisää päästäkseen vähän paremmille palkoille. Tuokin osoitti sen että jälkikasvun tukeminen ei ainakaan vähennä haluja mennä elämässä eteenpäin. Kenties tarjoilijasta tulee vanhempiensa elämäntyölle tai perheyritykselle, perheen ja suvun maa-, metsätilalle jatkaja.