Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yllätysraskaus - Mies ehdotti aborttia ja nyt haluaakin perheen

Vierailija
16.12.2014 |

Olen 2-kymppinen nainen. Mulla oli sellainen ns. hauskanpitoon perustuva suhde yhden miehen kanssa. Mies on mua kymmenisen vuotta vanhempi. Emme kumpikaan ajatelleet että suhteesta tulisi mitään sen vakavempaa, kunnes tulin raskaaksi. Mies oli sitä mieltä että mun tulisi ehdottomasti tehdä abortti kun kuuli raskaudestani. Itse olen alusta asti ollut hieman sekaisin sen suhteen haluanko pitää vauvan vai en. No, nyt mies on kääntänyt täysin kelkkansa ja haluaakin perustaa mun kanssa perheen. Hän osti jopa isomman asunnon sillä halusi todistaa olevansa tosissaan. Olen itsekkin alkanut kallistua siihen että haluan pitää vauvan, vaikka sitten yksin. Perhe tämän miehen kanssa olisi mielestäni todella ihana asia, mutta jotenkin tuo abortin ehdottaminen sai minut epäilemään. Enhän mitenkään voi olla varma ettei hän taas muuta mieltään. 

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen reaktio voi usein olla tuollainen shokkireaktio, ihan naisellakin voi ilmetä :)

Vierailija
2/7 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä lapsi ja pidä lapsi ykkösprioriteettina, mahdollinen mies olkoon ok, mutta anna sen "mies-osion" tulla jos on tullakseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aloittaisi suhdetta sen perusteella, että on tulossa yhteinen lapsi koska mahdollisuus tuossa eroon on niin suuri riski, et tunne miestä etkä tiedä mitä puolia hänestä vielä löytyy. Sen sijaan keskustelisin miehen kanssa perinpohjin siitä, mitä vauvan tulo tarkoittaa ja miten se muuttaa elämäänne, miten jaatte vastuun ja millaisen elämän haluatte tarjota lapselle. Jos mies on valmis ja suhtautuu kypsästi kaikkeen, voisin joskus tulevaisuudessa harkita yhteistä elämää jos oikeasti rakastuisin mieheen.

Jos teette lapsen niin, ettette ole yhdessä, sopikaa ennen syntymää miten toimitte ensimmäisen vuoden ajan. Käytännössä se tarkoittaa sitä, että sinusta tulisi yksinhuoltaja ja mies vierailee luonasi katsomassa vauvaa. Sopikaa näistä käytännön jutuista hyvissä ajoin. Sopikaa myös milloin alatte yökyläilyt (esim. 1v jälkeen) jne.

Vierailija
4/7 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vasta tein aloituksen aiheesta. Mieheni halusi abortin ensin, mutta kun sanoin etten kykene siihen, niin hän sanoi ettei koskaan voi pakottaa minua sellaiseen jota katuisin varmasti. Nyt raskaus ihan alussa ja mies hössöttää kovasti ja on todella innoissaan tulevasta vauvasta :) Eikä minua epäilytä yhtään että muuttuuko mielipide. Hän halusi itse kertoa vanhemmilleenkin asiasta. Epäily on ihan normaalia. Eikai hän sentään kiristänyy ja uhkaillut sinua alkuun että jos et tee aborttia niin...?

Vierailija
5/7 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmen vuoden seurustelun ja kihlojenkin jälkeen minun elämäni mies reagoi samoin,ja puhui eroamisesta ja muutosta. Nyt vk 14 ja vähän tuo mieskin rauhoittunut ja alkanut lämpiämään ajatukselle. Itekin säikähdin reaktiot... Miehet.

Vierailija
6/7 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teitkö kuukausi sitten ketjun aiheesta "pillerit ei sovi"?

Vierailija
7/7 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta sinun kannattaa pitää vauva, jos tunnet että haluaisit vaikka sitten yksin sen kasvattaa, ja isä ilmeisesti ainakin nyt haluaa myös isäksi. Mutta ehkä sinuna puhuisin ensin siitä, että tulette vanhemmiksi ja miten asiat hoidetaan, eikä siitä, että alatteko suhteeseen. Tunnetteko niin hyvin, että osaat sanoa oliko se aborttiehdotus vain paniikkireaktio, vai onko mies muutenkin sellainen ailahteleva ja meneekö ääripäästä toiseen. Ehdottomasti abortti ja sitten asunnon osto, kuulostaa aika ekstreemiltä, onko hyvät perustelut noille vai viittaavatko ennakoimattomuuteen?

Tietysti sun täytyy suhteen osalta miettiä sitä, että koska teitä yhdistää aina se lapsi, niin välien täytyisi jonkinlaisena säilyä.

Itse olen vähän vastaavassa tilanteessa pitänyt lapsen (tosin mies ei ehdottanut aborttia, vaan itse harkitsin) ja kaikki on mennyt hyvin, yllätysraskaus kehittynyt jo kouluikäiseksi ja saanut sisaruksia. Mutta tämän miehen kanssa ei ollut mitään ailahtelevaisuuskysymysmerkkejä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kolme