Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä vegaanit syötte jouluna?

Vierailija
16.12.2014 |

Nyt on tulossa ensimmäinen jouluni vegaanina ja olen aivan innoissani suunnitellut joulupöytää. :) Kysyisin muilta vegaaneilta: mitä on joulupöydässänne?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 14:10"]

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 14:08"]

Ei kai vegaani syö kalaa? :D Eikä myöskään munia tai maitotuotteita. On aivan eri asia olla syömättä lihaa kuin olla vegaani.

[/quote]

Mistä sinä tiedät, mitä maailman kaikki vegaanit syövät tai eivät syö?

[/quote]

Minun ei tarvitse tietää, koska veganismi käsitteenä on määritelty. Ja sen alle ei mahdu kalaa syövä ihminen. Ei yksinkertaistaen, sillä ei ole väliä mitä itsekukin tässä maailmassa syö, mutta vegaaniksi määritellään vai kasvikunnan tuotteita syövä ihminen.

Vierailija
2/21 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 14:21"]

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 14:10"]

Ei kai vegaani syö kalaa? :D Eikä myöskään munia tai maitotuotteita. On aivan eri asia olla syömättä lihaa kuin olla vegaani.

[/quote]

[/quote]

Minun ei tarvitse tietää, koska veganismi käsitteenä on määritelty. Ja sen alle ei mahdu kalaa syövä ihminen. Ei yksinkertaistaen, sillä ei ole väliä mitä itsekukin tässä maailmassa syö, mutta vegaaniksi määritellään vai kasvikunnan tuotteita syövä ihminen.

[/quote]

Eli jos on elämänsä aikana syönyt yhdenkin kerran eläinkunnan tuotteita, vegaanin status on iäksi menetetty? Aika absurdia, jos tosiaan ajattelet näin. Useimamt vegaanithan ovat vähintäänkin lapsena syöneet eläinkunnan tuotteita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seitan-"kinkku" on ollut kyllä vakkari useamman vuoden, nam <3 lisäksi sitten laatikoita, rosollia ja mitä näitä nyt on :)

Vierailija
4/21 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos jätettäis kerrankin provoilijat oman onnensa nojaan, se ärsyttää niitä kaikkein eniten :) hyvä ketju, tulee nälkä!

Vierailija
5/21 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 14:27"]

Mitä jos jätettäis kerrankin provoilijat oman onnensa nojaan, se ärsyttää niitä kaikkein eniten :) hyvä ketju, tulee nälkä!

[/quote]

En provoile. Olen vegaani, ja jouluna todella syön kalaa hyvällä halulla!

Vierailija
6/21 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 14:25"]

Seitan-"kinkku" on ollut kyllä vakkari useamman vuoden, nam <3 lisäksi sitten laatikoita, rosollia ja mitä näitä nyt on :)

[/quote]

Teetkö seitanin itse vai tilaatko/ostatko valmiina= Minä tilasin tänä vuonna seitanpaistini valmiina, mutta enköhän sitten vuoden päästä uskaltaudu jo valmistamaan sen itse. :)

AP

Vierailija
7/21 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuorrutettua savutofua ja laatikoita

Vierailija
8/21 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vegaaniliiton sivuilla on myös joulumenu jonka mukaan ruoat on tehty iät ajat. Suosittelen lisäämään linssipateeseen enemmän mehevyyttä antavia aineksia, esim. tomaattisosetta. Tänä lanttulaatikko korvataan agavesiirapissa ja mausteissa haudutetuilla lanttukuutioilla.

Vierailija
9/21 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Savustettua tofua, laatikoita, mausteisia kasvispyöryköitä, vaikka mitä!

Vierailija
10/21 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laatikoita, salaatteja, rosollia ilma kastiketta, graavilohta ja savusiikaa.

Vierailija
11/21 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 14:04"]

Savustettua tofua, laatikoita, mausteisia kasvispyöryköitä, vaikka mitä!

[/quote]

Kuulostaa hyvältä! :)

Ap

Vierailija
12/21 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salaatteja, rosollia, ihan perinteisiä joululaatikoita, perunoita - siis itseasiassa jouluhan on hyvinkin helppoa aikaa vegaanille ilman erityistä huomiointia. Loppujen lopuksi melko suuri osa perinteisen joulupöydän antimista ovat vegaanille sopivia.

Vierailija
13/21 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
14/21 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Vierailija
15/21 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vegaani ei käytä mitään eläinkunnan tuotteita. Graavilohi ja savusiika ovat eläinkunnan tuotteita, joita vegaani ei käytä. Jotkut vegaanit käyttävät esim. hunajaa, mutta se on hieman eri asia kuin syödä tapettua eläintä...

Vierailija
16/21 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://chocochili.net/2014/12/vegaanin-joulu-2014/ tuolta saat varmasti hyviä ideoita!

Vierailija
17/21 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seitan"kinkku", lohkoperunoita
Intialaisittain maustettua riisiä, jogurttikastiketta ja vihanneksia
Salaatteja (mm tofusalaatti)
Tuoretta leipää
Hedelmäsalaattia
Marjapiirakkaa
Karpalokeksejä

Vierailija
18/21 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 14:07"]

Salaatteja, rosollia, ihan perinteisiä joululaatikoita, perunoita - siis itseasiassa jouluhan on hyvinkin helppoa aikaa vegaanille ilman erityistä huomiointia. Loppujen lopuksi melko suuri osa perinteisen joulupöydän antimista ovat vegaanille sopivia.

[/quote]

Totta. Itse en vain ole ikinä ollut mikään laatikoiden ja (varsinkaan) rosollin ystävä. Mutta hyviä röstiperunoita ajattelin tehdä ja syödä niitä seitanin ja ihanien salaattien kera. :)

Vierailija
19/21 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 14:16"]

Seitan"kinkku", lohkoperunoita Intialaisittain maustettua riisiä, jogurttikastiketta ja vihanneksia Salaatteja (mm tofusalaatti) Tuoretta leipää Hedelmäsalaattia Marjapiirakkaa Karpalokeksejä

[/quote]

Vau! Tässähän tulee nälkä. :) Leipää ajattelin kyllä itse leipoa myös ja syödä sitä itsetehtyjen levitteiden kanssa.

Ap

Vierailija
20/21 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 14:13"]

Vegaani ei käytä mitään eläinkunnan tuotteita. Graavilohi ja savusiika ovat eläinkunnan tuotteita, joita vegaani ei käytä. Jotkut vegaanit käyttävät esim. hunajaa, mutta se on hieman eri asia kuin syödä tapettua eläintä...

[/quote]

Meinaat, että vegaanin on mahdotonta ottaa haarukalla kalaa lautaselta ja laittaa sitä suuhunsa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kolme