Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tämä hyväksyttävää käytöstä opelta?

Vierailija
16.12.2014 |

Joka kerta kun tapaamme, hän kertoo kuinka olen hänen hankalin oppilaansa, kuinka en ole tehnyt mitään, vihjailee että minulla on mm. muistihäiriöitä, vittuilee jatkuvasti..
Olen koulussa hieman jäljessä henk. koht. syistä, mutta oikeuttaako se opettajan tuollaiseen käytökseen? Olen siis ammattikoulussa, eikä hänellä ole edes opettajan tutkintoa. Viime tapaaminen oli niin hirveä, että jouduin pidättämään itkua koko tapaamisen ajan.. Voiko tästä kertoa eteenpäin jollekkin? Mitä toimenpiteitä siitä aiheutuu?

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kyllä paikallaan kuulla / lukea toisenkin osapuolen näkemys asioista. Nyt kuva on aika yksipuolinen. Taidat olla vielä murkkuikäinen ja silloinhan asiallisetkin huomautukset koetaan kettuiluksi.

Vierailija
2/48 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh jos AMIKSESSA on jäljessä koulunkäynnissä niin ei kyllä kovin lupaavalta vaikuta :D kannattaisi varmaan miettiä onko ne valitukset ihan paikallaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko Naantalin amiksessa?

Vierailija
4/48 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän tässäkin koko totuus?

Oikeastiko haukkuu sinua vai sinä vain kuulet toteamukset ja huomautukset tekemättömistä töistä haukkumisena? Kerro ihmeessä sanasta sanaan esimerkki, mitä opettaja on oikeasti sanonut!

Vierailija
5/48 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan että perus väliinputoajateini, joka ei hoida koulunkäyntiään kunnolla. Kun saa nuhteita toiminnastaan niin ottaa nokkiinsa ja "häntä kohdellaan huonosti", ei käy mielessäkään että voisi hoitaa asiansa kunnolla niin näitä nuhteita ei tulisi? Samaa sakkia (tulevaisuudessa) kun ne "elämänkoulun" käyneet 30-40 v ihmiset jotka jossain facebookissa raivoaa kun sossutuet on liian pienet ja valtio on paska heidän mielestään?
Kyllä nyt EDES ammattikoulu pitäisi pystyä kunnialla hoitamaan läpi.

Vierailija
6/48 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet opinnoista jäljessä ja tehtäviä rästissä, niin eikö kannattaisi keskittää energiasi opiskeluun eikä opettajan syyllistämiseen vauvapalstalla.

Vierailija
7/48 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 12:58"]

Joka kerta kun tapaamme, hän kertoo kuinka olen hänen hankalin oppilaansa, kuinka en ole tehnyt mitään, vihjailee että minulla on mm. muistihäiriöitä, vittuilee jatkuvasti.. Olen koulussa hieman jäljessä henk. koht. syistä, mutta oikeuttaako se opettajan tuollaiseen käytökseen? Olen siis ammattikoulussa, eikä hänellä ole edes opettajan tutkintoa. Viime tapaaminen oli niin hirveä, että jouduin pidättämään itkua koko tapaamisen ajan.. Voiko tästä kertoa eteenpäin jollekkin? Mitä toimenpiteitä siitä aiheutuu?

[/quote]

Kertomasi opettajan käytös ei ole hyvien tapojen mukaista. 

Puhu kurssinjohtajalle/luokanvalvojalle. Seuraava aste on koulutuspäällikkö, joka on kurssinjohtajan pomo. Seuraavaksi tuleekin sitten ilmeisesti rehtori.

Voit myös kääntyä oppilaanohjaajan, kouluterveyhdenhoitajan tai kuraattorin puheille. 

Kysyit, mitä siitä seuraa. En tiedä. Parhaassa tapauksessa sinut otetaan vakavasti ja opettaja käy juttelemassa pomonsa eli koulutuspäällikön tai luokanvalvojan kanssa pedagogisista linjanvedoista. Hänelle myös selvitetään, että hänen sinuun kohdistuvat epäilynsä ovat aiheettomia, ja hän jättää sinut rauhaan. 

Huonommassa tapauksessa joudut näkemään hieman vaivaa saadaksesi itsellesi oikeutta. Tämäkin on hyvin mahdollista, sillä ammattikouluissa on ilmeisesti aika uutta, että kiusaamiseen pitää puuttua. 

Todennäköisesti tässä on käynyt niin, että opettaja luulee sinun lusmuilevan, vaikka sinulla on perustellut syyt opintojen viivästymiseen. Silti hän ei saa kohdella sinua asiattomasti. Opettajalla on mitä ilmeisimmin asenneongelma, mikä ei missään nimessä ole hyvä asia.

Vierailija
8/48 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 14:45"]

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 12:58"]

Joka kerta kun tapaamme, hän kertoo kuinka olen hänen hankalin oppilaansa, kuinka en ole tehnyt mitään, vihjailee että minulla on mm. muistihäiriöitä, vittuilee jatkuvasti.. Olen koulussa hieman jäljessä henk. koht. syistä, mutta oikeuttaako se opettajan tuollaiseen käytökseen? Olen siis ammattikoulussa, eikä hänellä ole edes opettajan tutkintoa. Viime tapaaminen oli niin hirveä, että jouduin pidättämään itkua koko tapaamisen ajan.. Voiko tästä kertoa eteenpäin jollekkin? Mitä toimenpiteitä siitä aiheutuu?

[/quote]

Kertomasi opettajan käytös ei ole hyvien tapojen mukaista. 

Puhu kurssinjohtajalle/luokanvalvojalle. Seuraava aste on koulutuspäällikkö, joka on kurssinjohtajan pomo. Seuraavaksi tuleekin sitten ilmeisesti rehtori.

Voit myös kääntyä oppilaanohjaajan, kouluterveyhdenhoitajan tai kuraattorin puheille. 

Kysyit, mitä siitä seuraa. En tiedä. Parhaassa tapauksessa sinut otetaan vakavasti ja opettaja käy juttelemassa pomonsa eli koulutuspäällikön tai luokanvalvojan kanssa pedagogisista linjanvedoista. Hänelle myös selvitetään, että hänen sinuun kohdistuvat epäilynsä ovat aiheettomia, ja hän jättää sinut rauhaan. 

Huonommassa tapauksessa joudut näkemään hieman vaivaa saadaksesi itsellesi oikeutta. Tämäkin on hyvin mahdollista, sillä ammattikouluissa on ilmeisesti aika uutta, että kiusaamiseen pitää puuttua. 

Todennäköisesti tässä on käynyt niin, että opettaja luulee sinun lusmuilevan, vaikka sinulla on perustellut syyt opintojen viivästymiseen. Silti hän ei saa kohdella sinua asiattomasti. Opettajalla on mitä ilmeisimmin asenneongelma, mikä ei missään nimessä ole hyvä asia.

[/quote]

Korjaan: ryhmänohjaaja, ei koulutusohjaaja. 

Vierailija
9/48 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene puhumaan rehtorille. Tuo ei ole asiallista käytöstä.

tai sano suoraan opettajalle, että lopettaa.

mä varmaan menisin rehtorin pakeille tai onko teillä ryhmänohjaaja. 

Mene jollekin sellaiselle, joka puuttuu tuohon asiaan. Tarvitset tule. Terveydenhoitaja myös hyvä tai psykologi /opo siellä koululla.

mutta ei toi opettajan toiminta tällaisenaan voi jatkua. 

Sanot jollekin luotettavalle työntekijälle koulussanne, että et jaksa ja että kohtelu on epäasiallista ja sua itkettää ja stressaa, ja ehkäpä pelkäät sitä, miten ope suhtautuu.? Toimi nyt ennen joululomaa jo.

kyllä pitää jokaisella olla opiskelurauha.

Vierailija
10/48 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 13:00"]Kuulemma amiksessa valitettavan yleistä, että opettajat mm. haukkuvat ja mitätöivät oppilaita. Yleisessä tiedossa yleensä nämä opettajat, mutta asialle ei tehdä mitään.
[/quote]

Minulle on tullut vastaan yksi ainoa ei-niin-mukava opettaja ja minun luokkaa on opettanut (sijaiset mukaan laskettuna) päälle kahdeksan opettajaa :D Kaksi näistä opettajista ovat oikeasti tosi mukavia, sellaisia keiden takia jaksaa aamulla herätä kouluun :3 Mutta kyllä nää mukavimmatkin ärähtää laiskoittelijoille, että riippuu vähän siitä, miten itse käyttäytyy.

t. teini

Vierailija
11/48 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoi ärsyttämään, että lukiossa tämä olisi ilmeisesti ok? Siellä ei ole yhtään ruikuttavia epäkypsiä teinejä? Vain aloittaja on säälittävä vinkuiita,  kun on amiksessa? Mistäs edes tiedätte, miksi opiskelut tökkii? Lukion käyneenä voin sanoa, että ei siellä kaikki oppilaat ole lähelläkään täydellistä. Kuuluisivat ennemmin takaisin peruskoulun penkille, kuin edes amikseen pilaamaan loppujenkin mainetta.

-ohis-

Vierailija
12/48 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä syystä sinulla on tapaamisia opettajan kanssa?

Vierailija
13/48 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 14:59"]Alkoi ärsyttämään, että lukiossa tämä olisi ilmeisesti ok? Siellä ei ole yhtään ruikuttavia epäkypsiä teinejä? Vain aloittaja on säälittävä vinkuiita,  kun on amiksessa? Mistäs edes tiedätte, miksi opiskelut tökkii? Lukion käyneenä voin sanoa, että ei siellä kaikki oppilaat ole lähelläkään täydellistä. Kuuluisivat ennemmin takaisin peruskoulun penkille, kuin edes amikseen pilaamaan loppujenkin mainetta.

-ohis-
[/quote]

Näinpä! Opiskelut siis on ok, saan kiitettäviä lähes kaikesta. Portfolion kanssa vain pyysin apua. Ei olisi vissiin pitänyt, sain kuulla pelkkää vinkumista ja vittuilua. Kyse on nyt siitä, että tämä ns opettaja saa minut itseni tuntemaan huonoksi sekä häiritsee opiskeluani. Näitä luokan älämölöpellejä se kyllä suosii, itse keskityn tunneilla opetukseen..

Ap

Vierailija
14/48 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 13:03"]

Tämä kys .rouvakaan ei myös vastaile viesteihini, mutta _jos_ vastaa niin vasta useiden tavotteluiden jälkeen. Uhkasi potkuilla koulusta. Uskomatonta, että yksi ihminen voi pilata koulutukseni. Stressaa älyttömästi, pitäis töitä jaksaa tehdä samalla Ap

[/quote]

Uhkasiko potkuilla ihan noin vain? Vai mitä itse olit tehnyt?

Vierailija
15/48 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 14:11"]

Eikös se ollut niin, että jos itse on toisena osapuolena keskustelussa, on oikeus nauhoittaa? 

[/quote]

Vain, jos saa myös toiselta osapuolelta luvan tai ainakin ilmoittaa hänelle, että aikoo nauhoittaa keskustelun.

Vierailija
16/48 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 15:40"]

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 14:59"]Alkoi ärsyttämään, että lukiossa tämä olisi ilmeisesti ok? Siellä ei ole yhtään ruikuttavia epäkypsiä teinejä? Vain aloittaja on säälittävä vinkuiita,  kun on amiksessa? Mistäs edes tiedätte, miksi opiskelut tökkii? Lukion käyneenä voin sanoa, että ei siellä kaikki oppilaat ole lähelläkään täydellistä. Kuuluisivat ennemmin takaisin peruskoulun penkille, kuin edes amikseen pilaamaan loppujenkin mainetta. -ohis- [/quote] Näinpä! Opiskelut siis on ok, saan kiitettäviä lähes kaikesta. Portfolion kanssa vain pyysin apua. Ei olisi vissiin pitänyt, sain kuulla pelkkää vinkumista ja vittuilua. Kyse on nyt siitä, että tämä ns opettaja saa minut itseni tuntemaan huonoksi sekä häiritsee opiskeluani. Näitä luokan älämölöpellejä se kyllä suosii, itse keskityn tunneilla opetukseen.. Ap

[/quote]

Siis mitä tarkoitat "vinkumisella" ja "vittuilulla"? Eli mitä sanoit ja mitä hän vastasi?

Vierailija
17/48 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 14:31"]

Huoh jos AMIKSESSA on jäljessä koulunkäynnissä niin ei kyllä kovin lupaavalta vaikuta :D kannattaisi varmaan miettiä onko ne valitukset ihan paikallaan?

[/quote]

Huoh. Tarkoitatko että amis-opiskelijalla ei voi olla henki.koht. syitä mihin aapeekin viittasi? Jos opiskelee amiksessa ei voi sairastua, läheinen kuolla tms.? Hitsi, jon näin on, niin olisikni pitänyt mennä ammattikouluun!

Vierailija
18/48 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko sinä hankala? Oletko muista jäljessä? Onko  muistissasi häiriöitä? Oletko kertonut opettajalle, että sinulla on henkilökohtaisia ongelmia, jotka haittaavat edistymistä opinnoissa ja joiden takia tarvitsisit apua tai pidennystä opiskeluaikaan?

Opettaja on vastuussa siitä, että hänen jäljiltään työelämään astuu ihminen, joka osaa ammattinsa. Osaatko sinä?

Vierailija
19/48 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 14:25"]Olisi kyllä paikallaan kuulla / lukea toisenkin osapuolen näkemys asioista. Nyt kuva on aika yksipuolinen. Taidat olla vielä murkkuikäinen ja silloinhan asiallisetkin huomautukset koetaan kettuiluksi.
[/quote]

Ihan täysi-ikäinen kunnon nuori olen, en mikään idiootti. Olen opiskellut 2 eri ammattikoulussa ennen tätä koulutusta, joten olen kyllä tavannut erilaisia opettajia mutta kukaan ei ole koskaan ennen saanut minulle luuta kurkkuun, saati saanut itkemään. Erotan kyllä asiallisen ja asiattoman kohtelun.
Ap

Vierailija
20/48 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 15:48"]

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 14:25"]Olisi kyllä paikallaan kuulla / lukea toisenkin osapuolen näkemys asioista. Nyt kuva on aika yksipuolinen. Taidat olla vielä murkkuikäinen ja silloinhan asiallisetkin huomautukset koetaan kettuiluksi. [/quote] Ihan täysi-ikäinen kunnon nuori olen, en mikään idiootti. Olen opiskellut 2 eri ammattikoulussa ennen tätä koulutusta, joten olen kyllä tavannut erilaisia opettajia mutta kukaan ei ole koskaan ennen saanut minulle luuta kurkkuun, saati saanut itkemään. Erotan kyllä asiallisen ja asiattoman kohtelun. Ap

[/quote]

Oletko valmistunut noista kahdesta, joissa opiskelit?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yksi