IL: Nyt puhuu tehohoitolääkäri: ”Emme jaksa enää” Tehohoitolääkärin mukaan hoitohenkilökunta on aivan loppu.
Ottakaa nyt ihan oikeasti niitä rokotteita.
https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/35a746af-e1df-4212-8680-2a26e463…
Kommentit (1190)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei jaksa niin onko väärässä työssä?
Vai olisivatko olosuhteet tällä hetkellä sellaiset että niitä ei kukaan jaksa?
Sama juttu kaupan alalla ja muissakin asiakaspalveluhommissa, mutta hoidetaan tämä hoitoala nyt ensin alta pois.
Onko kaupan kassalla kyse elämästä ja kuolemasta? Aika yksoikoista ajattelua tehohoitajien hommia verrata kaupan alaan. Vaihda ihmeessä jos ihan samaa asiakaspalvelua kuin sairaaloissakin. Sun järjen mukaan pitäisi pärjätä. Koulutus kumma kyllä on ihan toisenlainen.
Teho-osastohan on sairaalan rauhallisin paikka. Harvoin siellä mitään tapahtuu.
Ja sinä olet koulutukseltasi mikä?
Mitä se tähän liittyy? Et löydä sairaalasta rauhallisempaa paikkaa kuin teho-osasto.
Kyllä sieltä yleensä löytyy se ruumishuone ja kylmiöt! Jos rauhasta pitää!
Vähän ohi mutta mikähän soppa syntyy kun lähihoitajiksi aikovia aletaan etäkouluttaa? Aikuisopiskelijoille ei ole ollut soveltuvuustestejä kuten nuorille alalle pyrkiville. Seuraavaksi siis vielä etäopetusta. En ihmettelisi yhtään että näitä Nykoppeja tai muita erikoisia alkaisi ilmaantua alalle entistä enemmän. Toivottavasti olen väärässä.
Olen vaihtanut alaa monet kerrat. Mikä pakko on jatkaa hoitotyössä, jos se on rankkaa ja epämiellyttävää. otetut tulevat teholle niin työtaakka ei ainakaan vähene.
Ei rokotettu eikä tule kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi me vain katsomme vierestä, kun jotkut tiedostavasti haluavat tuhota kaiken mitä rakastamme, ja sen takia kieltäytyvät rokotteesta?
Mitä muutakaan voisimme lakia noudattaen tehdä?
Lakia voi ja pitää muuttaa. Saastuttavasta osasta on kertakaikkiaan päästävä eroon, tilanne on täysin kestämätön!!
Lakia ei tosta vaan lähdetä muuttamaan. Ei mikään pieni asia ole lähteä muuttamaan perustuslakia. Suomessa ei rokote pakkoa ole joten ei voida pakottaa ihmisiä rokottautumaan mikäli ei sitä rokotetta huoli. En ole rokotettu enkä aio ottaa sitä rokotetta ollenkaan. Jokaisella suomenkansalaisella on koskemattomuus ja kukin päättää itse ottaako rokotteen vai ei. Ei toi voi niin vaikea ymmärtää.
- Rokottamaton M49
Ei sen mikään ”pieni asia” tarvitse ollakaan. Mahdollista se olisi kuitenkin. Jollain laillahan siinä vaiheessa on priorisointia tehtävä kun hoitoa ei kaikille riitä, ja tuo olisi reiluin tapa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu kaupan alalla ja muissakin asiakaspalveluhommissa, mutta hoidetaan tämä hoitoala nyt ensin alta pois.
Onko kaupan kassalla kyse elämästä ja kuolemasta? Aika yksoikoista ajattelua tehohoitajien hommia verrata kaupan alaan. Vaihda ihmeessä jos ihan samaa asiakaspalvelua kuin sairaaloissakin. Sun järjen mukaan pitäisi pärjätä. Koulutus kumma kyllä on ihan toisenlainen.
Kyllä siellä tapahtuu, mutta on rauhallisempaa kuin päivystyksessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi kyllä jo psykologisestikin jännä päästä näiden rokotevastaisten pään sisään. Mitä he pelkäävät rokotteessa enemmän kuin itse sairaudessa? Rokotteita on annettu Suomessakin jo miljoonia annoksia ja vakavia haittavaikutuksia on ollut prosentuaalisesti todella vähän verrattuna siihen, että moniko koronasairas taasen joutunut sairaalahoitoon.
Ihan yhtä viisas logiikka kuin, että hyppäisin mieluummin susien häkkiin kuin koirien sekaan, sillä tilastojen mukaan koirat aiheuttaa ihmisille susia enemmän vahinkoja.Meillä useampi opettaja jäi sairaslomalle rokotteen haittavaikutusten takia.
Ja minä tunnen toista sataa rokotettua, jotka eivät saaneet kuin lieviä oireita, jos niitäkään. Niin paljon kun opettajatkin itkevät työoloja julkisuudessa, nämäkin (kuten sen jonkun sairaalan hoitsut) jäivät kyllä taatusti saikulle ”rokotteen takia”😂😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi kyllä jo psykologisestikin jännä päästä näiden rokotevastaisten pään sisään. Mitä he pelkäävät rokotteessa enemmän kuin itse sairaudessa? Rokotteita on annettu Suomessakin jo miljoonia annoksia ja vakavia haittavaikutuksia on ollut prosentuaalisesti todella vähän verrattuna siihen, että moniko koronasairas taasen joutunut sairaalahoitoon.
Ihan yhtä viisas logiikka kuin, että hyppäisin mieluummin susien häkkiin kuin koirien sekaan, sillä tilastojen mukaan koirat aiheuttaa ihmisille susia enemmän vahinkoja.Niinpä. Tukehtuminen keuhkoödeemaan on vähemmän pelottavaa kuin neulanpisto. Pakko olla jokin persujen strutsi-puolustusta, työnnetään pää heikkaan niin ongelmat katoaa
Pakko olla jotenkin vajaa jos luulee, että yleisin (tai edes yleinen) syy rokotteesta kieltäytymiselle on neulakammo...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä se tähän liittyy? Et löydä sairaalasta rauhallisempaa paikkaa kuin teho-osasto.
Aivan. Mitä osa hoitamistasi potilaista kuolee ja näin. Tosi rauhallista. Siisti sisätyö.
Kuolema on usein hyvin rauhallinen tapahtuma.
Se mitä en ymmärrä, että miksi rajoitukset poistetaan jos tilanne on se että sairaalat täyttyy ja tehohoitopaikat täynnä. Onhan tässä kohtaa 2v ollut aikaa kouluttaa tehohoitajia lisää ja järjestää lisää niitä tehohoitopaikkoja. Ei oo vaan hoidettu. Kyllähän tiedossa on ollut ettei rokote estä sinne teholle joutumista jos muita maita katsoo.
Vierailija kirjoitti:
https://www.hs.fi/talous/art-2000007704691.html
https://www.hs.fi/talous/art-2000007704691.html
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/koronakriisi-ei-rokottanut-superrikk…
MAAILMAN kymmenen varakkaimman omaisuuden laskennallinen arvo on kasvanut tänä vuonna 321 miljardia dollaria eli 263 miljardia euroa, ilmenee uutistoimisto Bloombergin miljardööri-indeksistä. Sen mukaan maailmassa on viisi ihmistä, joiden omaisuuden arvo on yli 100 miljardia dollaria.
Hmmm...mitäköhän tuollaisilla rahasummilla voikaan tehdä...?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan yhtä viisas logiikka kuin, että hyppäisin mieluummin susien häkkiin kuin koirien sekaan, sillä tilastojen mukaan koirat aiheuttaa ihmisille susia enemmän vahinkoja.Meillä useampi opettaja jäi sairaslomalle rokotteen haittavaikutusten takia.
Ihan normijuttu piikin jälkeen saada 1-2 pv kuume. Influenssapiikissä sama juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä se on. Pieni äänekäs porukka pitää koko yhteiskunnan sairaanhoitojärjestelmää polvillaan. Jonon hännille kuuluvat, jos ollenkaan teho-osastolle. Teholle kuuluu kolaripotilaat ja nuoret ja vakavasti sairaat lapset, eivät nämä. Yhtäkään nuorta ihmisistä nämä eivät saisi ohittaa terveydenhoitojärjestelmässä.
Esimerkiksi Hus on kärsinyt näistä samoista ongelmista ainakin 14 vuotta. Aikaa on kyllä ollut laittaa asiat kuntoon, mutta tahtoa ei ole ollut.
Googlaa vaikka hoitajapula tai leikkausjonot, uutisia näistä täsmälleen samoista asioista on ainakin vuodelta 2007 asti.
Tuo on ollut kiinni poliittisesta tahdostakin hoitaa homma kuntoon. Kannattaa miettiä, ketä äänestää valtuustoon.
Vierailija kirjoitti:
Siis hetkinen, teholla 3 koronapotilasta ja kaikki romahtaa? Jos Suomessa on näin surkea terveydenhuolto niin syyttävä sormi kannattaa osottaa sinne eduskuntaan. Hoitohenkilökunta on ollut ihan loppu jo viimeiset 10 v ainakin.
Luitko artikkelia? Päijät-Hämeessä on 8 tehopaikkaa ja 3 koronapotilasta vie niin paljon resursseja, että vain yhdelle tai kahdelle miulle on paikkoja. Ja henkilökuntakunta todellakin on ihan uupunut. Syojavarusteiden pitämnen koko työvuoron on raskasta, vessaankin pääsee harvoin. Ja rehopaikkoja yleensäkin koko maassa on tosi vähän, samoin osaavaa henkilökuntaa. Lue se juttu!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki rahat menevät eläkeläisille ja EUlle. Ei ihme että pieni määrä potilaita aiheuttaa kaaosta.
Olen edelleen etätyössä, en käy ravintoloissa ym, tilaan ruuat kotiin. Riskini sairastua tautiin on nollissa (97% suomalaisista ei ole sairastunut) täällä perähikiällä. Miksi syytetään rokottamattomia kun pitäisi syyttää esim. niitä jotka toivat koronan kesällä EM-kisoista, yrityksiä jotka tuovat halpatyöntekijöitä (joilla korona) ja muita turisteja/bilettäjiä/vaihto-oppilaita jotka tautia oikeasti levittävät? Nyt kaikki on muka rokottamattomien syytä. Teholla ollut 20 tuplarokotettua, hehän eivät toki kuormita kun ovat parempaa väkeä. Itkeäkö vai nauraa tätä järjetöntä narratiivia.
Miksi voi miksi vtussa rajoilla ei testattu tautia? 700 testaamatonta EM-turistia päästettiin rajan yli, siinä lienee pääsyy tälle aallolle. Suomessa on huonompi tilanne kuin Ruotsissa. Mutta joo "korona on ohi, nyt on aika bailata!"..
Juuri näin. Järjetöntä touhua. EM-turistithan tämän meneillään olevan tautivyöryn saivat aikaan. Kesäkuun alussa tartuntamäärät olivat todella pieniä. Ja sekin nyt ilmeisesti on vastuullisesti elävien rokottamattomien ihmisten syy.
Rokottamaton ei elä vastuullisesti. Voit selittää naama sinisenä, miten syöt d-vitamiinia, ulkoilet raikkaassa ulkoilmassa, et koskaan käy, etkä koskaan ole käynytkään ravintoloissa, pidät maskia, pidät turvavälejä ja hörpit hopeavetta. Mutta tosiasia on se, että sinä olet täysin vastuuton niin kauan kunnes otat rokotteen. Olet luopio, joiden määrä on lyönyt ällikällä kaikki normaalit kansalaiset. Et välitä kanssaihmisistäsi (etkä itsestäsikään) lainkaan. Olet myös tyhmä, koska uskot kaiken, mitä netissä joku hourupää suustaan oksentaa, jos se vaan sopii sinun ääliöagendaasi. Sen lisäksi olet säälittävä ja uhriutuva marttyyri, joka teeskentelee kokevansa suurtakin "painostusta", vaikka koko kansakunta joutuu tanssimaan sinun pillisi mukaan ja se tulee ihan h e l v e t i n kalliiksi.
Luehan tekstisi ja mieti sopisiko tuo kuvaus itseesi enemmänkin.
Noin. Olen nyt lukenut tekstini uudelleen ja olen edelleen samaa mieltä. Joku raja tyhmyydelläkin ja amerikkalaisten kritiikittömällä kopioimisella! Pakkorokotukset voimaan, kun kerran tartuntatautilakikin sen mahdollistaa tai sitten kyörätään rokottamattomat sivummalle yhdessä vertailemaan, että kumpi olisi kivempi ivermektiini vai hopeavesi. Voisivat siellä rauhassa odotella "pitkäaikaisvaikutuksia" ja fanittaa ääriuskonnollisia ja äärioikeistolaisia rokotevastaisia sekopäitä ja tehdä täysin lähdekritiikitöntä "tutkimusta" netin likaviemäreissä.
Sinä puolestasi ohitat kaikki he, joille rokote on suurempi riski kuin rokottamattomuus. Eivät kaikki rokottamattomat usko salaliittoteorioihin, vaan ihmisillä on myös terveydellisiä syitä jättää rokote ottamatta.
-eri[/Eipä juuri ole. Yleensä ne syyt on ihan itse keksittyjä, ja lääkäri olisi asiasta ihan toista mieltä. Ei sellaisia sairauksia ole jotka oikeasti estäisivät rokotusten ottamisen. Ainoastaan todettu allergia jollekin rokotteen sisältämälle apuaineelle voisi olla kontraindikaatio, mutta silloinkin löytyisi varmasti toinen rokote jonka voisi ottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin tietää montako normaalipainoista, terveellisesti elävää, perustervettä, alle 40-vuotiasta naista on joutunut teho- tai sairaalahoitoon.
Aika helevetin monta.
Toi ylipainosta hokeminen on niin väsynyttä läppää. Yhtälailla koronan takia on ollut tehohoidossa ja kuollut urheilullisia ja hoikkia. Liekö sydämessä silloin ongelmaa. Rokottamattomat ovat nyt ihan v...un itsekästä porukkaa, jotka pitkittävät tätä pandemiaa. Joku rangaistus olisi paikallaan.
Mä olen tuosta toiseksi viimeisestä lauseesta hieman eri mieltä. Omassa lähipiirissäni on rokottamattomia, joista suurin osa uskoo tosissaan ja kaikenmaailman huuhaafoliohattuteorioihin tulevista mullistuksista ja uudesta maailmanjärjestyksistä. Tämä taas saa heissä aikaan järkyttävää pelkoa.
Itse olen kohta täysin rokotettu, ja olen itse saanut näiltä (suurin osa korkeasti koulutettuja ihmisiä) viestiä, etteivät valitettavasti voi olla kanssani tekemisissä koska rokotteesta saamani myrkyt vaikuttavat heihinkin aiheuttaen heissä vuotohäiriöitä ja pahimmillaan veritulppia.
Ymmärrän täysin, että jonkun terveydentila voi olla sellainen että mikään rokotteista ei ehkä tule kysymykseen, mutta muuten jotenkin tosi surullista. Että aikuiset ihmiset uskovat moisiin asioihin ja levittävät tuota propagandaa kirkkaassa päivänvalossa kaikille, halusipa sitä kuunnella tai ei.
En voi tätä ymmärtää, mutta en puhuisi itsekkyydestä, vaan disinformaation kavalista vaikutuksista. Taitaa kuitenkin olla niin, että sen leviämistä on vaikea estää - muuten kai siihen olisi keksitty jo keino.
Itse taas en tunne yhtäkään ihmistä, joka uskoisi mihinkään foliohattuteorioihin. Emme vain ota rokotteita sen takia, että haluamme ensin nähdä tuleeko siitä pitkällä aikavälillä
haittavaikutuksia ja annamme henkemme kohtalon käsiin, kuten joka päivä muutenkin.
Edelleen mahdollisuuksia kuolla yllättäen on miljoonia joka päiväisessä elämässämme. Jos niin on tarkoitettu, sitten on.
Älä ota rokotusta, tuskin saat vakavaa koronaankaan, mutta jos niin pienellä toenäköisyydellä tapahtuisi niin hoida se taut ihan kotona. Älä tule sairaalaan.
T lekuri
T lekuri 🤣🤣🤣🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tehkää nyt vaan ne hommanne siellä teholla, siksi teidät on sinne palkattu. Ei täällä kirvesmiehetkään valita että, älkää ostako enää uusia asuntoja, on niin kova työ valmistaa niitä. Teille maksetaan työstä hyvä korvaus kaiken lisäksi. Moni tekee raskaampaa työtä mitättömällä palkalla. Jos ei homma kiinnosta niin vaihtoon, motivoituneita uusia tekijöitä varmasti löytyy. Ja ne hienot laitteet on ostettu käyttöä varten, ei koristeeksi.
Itse olin nelisen vuotta ainoa vakituinen hoitaja 25 potilaan tehostetun palveluasumisen yksikössä, suuri osa vuodepotilaita. Eipä ketään kiinnostanut raatamiseni. Joskus tuli vuoroon jostakin uppo-outo sijainen, joskus ei. Kun pesee, lääkitsee, pukee, syöttää tuon määrän potilaita aamulla klo 6.30 - 9.00, saa olla Ihmenainen. Sama puolelta päivin.
Sitten työnantaja laittaa viestiä "Teethän iltavuoron, ei ole ketään saatu?"
Tarkoitan sitä että on muuallakin kuin teholla rankkaa. Sevaan ei ole niin hohdokasta.
Kasvoipa kaikista lapsistani itsenäisiä, kun ei äitiä juuri näkynyt.Teholla on kuulemma 5 hoitajaa yhtä koronapotilasta varten.
Suomeen saataisiin 400 tehohoitopaikkaa lisää, jos hoitajien määrä per potilas pudotettaisiin kahteen ja palkattaisiin jokaiselle hoitajalle yksi 300000 työttömästä apulaiseksi.
Mitä se työtön osaisi siellä Teholla tehdä? Mitä ajattelit ehdottaa?Tiedätkö että viime vuonnakoulutettiin ammattitaitoisia sairaanhoitajia tehohoitoon eikä nekään pystyneet paöjon tekemään. T. Tehohoitaja
Koska sairaan kääntely on niin raskasta tarvitaan 5 hoitajaa.
Veikkaan, että 55-kiloinen nainen kääntyy jo kahden ihmisen voimin. Jättäkää läskit kääntämättä.
Pitää kääntää niin, että hengitysputket pysyy paikoillaan. Ei onnistu vaan pyöräyttämällä potilasta. Näin lukenut artikkelissa, jossa kerrottu tehohoitotyöstä.
tehohoitoon hieman erilaista kakkaavien mummojen syöttely.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin tietää montako normaalipainoista, terveellisesti elävää, perustervettä, alle 40-vuotiasta naista on joutunut teho- tai sairaalahoitoon.
Aika helevetin monta.
Toi ylipainosta hokeminen on niin väsynyttä läppää. Yhtälailla koronan takia on ollut tehohoidossa ja kuollut urheilullisia ja hoikkia. Liekö sydämessä silloin ongelmaa. Rokottamattomat ovat nyt ihan v...un itsekästä porukkaa, jotka pitkittävät tätä pandemiaa. Joku rangaistus olisi paikallaan.
Mä olen tuosta toiseksi viimeisestä lauseesta hieman eri mieltä. Omassa lähipiirissäni on rokottamattomia, joista suurin osa uskoo tosissaan ja kaikenmaailman huuhaafoliohattuteorioihin tulevista mullistuksista ja uudesta maailmanjärjestyksistä. Tämä taas saa heissä aikaan järkyttävää pelkoa.
Itse olen kohta täysin rokotettu, ja olen itse saanut näiltä (suurin osa korkeasti koulutettuja ihmisiä) viestiä, etteivät valitettavasti voi olla kanssani tekemisissä koska rokotteesta saamani myrkyt vaikuttavat heihinkin aiheuttaen heissä vuotohäiriöitä ja pahimmillaan veritulppia.
Ymmärrän täysin, että jonkun terveydentila voi olla sellainen että mikään rokotteista ei ehkä tule kysymykseen, mutta muuten jotenkin tosi surullista. Että aikuiset ihmiset uskovat moisiin asioihin ja levittävät tuota propagandaa kirkkaassa päivänvalossa kaikille, halusipa sitä kuunnella tai ei.
En voi tätä ymmärtää, mutta en puhuisi itsekkyydestä, vaan disinformaation kavalista vaikutuksista. Taitaa kuitenkin olla niin, että sen leviämistä on vaikea estää - muuten kai siihen olisi keksitty jo keino.
Itse taas en tunne yhtäkään ihmistä, joka uskoisi mihinkään foliohattuteorioihin. Emme vain ota rokotteita sen takia, että haluamme ensin nähdä tuleeko siitä pitkällä aikavälillä
haittavaikutuksia ja annamme henkemme kohtalon käsiin, kuten joka päivä muutenkin.
Edelleen mahdollisuuksia kuolla yllättäen on miljoonia joka päiväisessä elämässämme. Jos niin on tarkoitettu, sitten on.
Älä ota rokotusta, tuskin saat vakavaa koronaankaan, mutta jos niin pienellä toenäköisyydellä tapahtuisi niin hoida se taut ihan kotona. Älä tule sairaalaan.
T lekuri
T lekuri 🤣🤣🤣🤣🤣
Onkos T lekuri kenties hankkinut pätevyytensä muropaketista vaiko kenties ihan kinder yllätyksenä saatu ammattitaito, joka kehoittaa olemaan potilasta hakematta hoitoa sairaalasta?
Eikös lääkärin etiikka kiellä syrjinnän?
Kouluttaudu sairaanhoitajaksi niin ei tarvitse kadehtia. Et taida nykyhommassa olla kovin hyvä jos sekä asiakkaat että pomo haukkuu.