Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

IL: Nyt puhuu teho­hoito­lääkäri: ”Emme jaksa enää” Tehohoitolääkärin mukaan hoitohenkilökunta on aivan loppu.

Vierailija
17.10.2021 |

Kommentit (1190)

Vierailija
701/1190 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli korona kesäkuussa, ennen kuin ehdin ikäni vuoksi saada rokotetta. Olin 28-vuotias, liikunnallinen, hoikka ja terveellisesti syövä ja elävä kaikin puolin.

Koronan jälkeen eli nyt 4 kuukauteen en ole voinut elää normaalisti. Olen hädintuskin työkykyinen, sinnittelen joka viikko toimistotyössä ja viikonlopun ja illat vain toivun siitä. En voi harrastaa liikuntaa, nähdä ystäviä, tms. koska energiaa ei ole.

Olen koronan vuoksi menettänyt elämäni sellaisena kuin se oli. Meitä tässä tilanteessa olevia nuoria aikuisia on PALJON mutta useimmat meistä eivät puhu tästä julkisesti.

Koronaan sairastuminen on kuin venäläinen ruletti. Osa selviää helpolla, mutta monelle tulee jopa vuodeksi oireita. Väittäisin jopa, että mitä aktiivisempi elämäntapa, sitä enemmän joutuu kärsiä koronasta, koska se pakottaa ihmisen sohvaperunaksi.

Tunnen henkilökohtaisesti 5 koronaan sairastunutta nuorta (25-35-vuotiasta) ja jokaiselle on tullut jälkioireita vähintään puoleksi vuodeksi.

Ottakaa ihan ihan oikeasti se rokote.

Mutku tunnen kolme jolta lähti siitä henki. Yksi sinnittelee vielä koomassa.

Vierailija
702/1190 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli korona kesäkuussa, ennen kuin ehdin ikäni vuoksi saada rokotetta. Olin 28-vuotias, liikunnallinen, hoikka ja terveellisesti syövä ja elävä kaikin puolin.

Koronan jälkeen eli nyt 4 kuukauteen en ole voinut elää normaalisti. Olen hädintuskin työkykyinen, sinnittelen joka viikko toimistotyössä ja viikonlopun ja illat vain toivun siitä. En voi harrastaa liikuntaa, nähdä ystäviä, tms. koska energiaa ei ole.

Olen koronan vuoksi menettänyt elämäni sellaisena kuin se oli. Meitä tässä tilanteessa olevia nuoria aikuisia on PALJON mutta useimmat meistä eivät puhu tästä julkisesti.

Koronaan sairastuminen on kuin venäläinen ruletti. Osa selviää helpolla, mutta monelle tulee jopa vuodeksi oireita. Väittäisin jopa, että mitä aktiivisempi elämäntapa, sitä enemmän joutuu kärsiä koronasta, koska se pakottaa ihmisen sohvaperunaksi.

Tunnen henkilökohtaisesti 5 koronaan sairastunutta nuorta (25-35-vuotiasta) ja jokaiselle on tullut jälkioireita vähintään puoleksi vuodeksi.

Itse tiedän myös kaltaisiasi tapauksia joilta korona on vienyt jopa työkyvyn. Yksi tällainen oli meidän työpaikassa ja noin kolmekymppinen hoikka henkilö. Yhtään tapausta taas en tiedä, että rokote olisi vienyt työkyvyn.

MInä olen tällä hetkellä ja jo pitkään ollut niin kypsä työelämään, oravanpyörään ja typeriin asiakkaisiin, että sairastuisin mieluusti. Lottovoitto olisi päästä sairaseläkkeelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
703/1190 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän yhden hoitsun, joka pärjäsi tehohoidossa, muttei terveyskeskuksen osastolla. Terpalla liian kiite ja liikaa töitä

Joo teholla toki vastuu hengestä ja sitä ei koskaan voi vähätellä MUTTA

Asiakaspalveluhommissa joutuu päivät pitkät kuuntelemaan kaiken maailman idioottien vinkumista ja vaatimuksia ja palkaksi saa haukut sekä asiakkaalta että työnantajalta. Teho-osastolla potilaat ovat sentään hiljaa ja jälkeenpäin takuulla kiitollisia saamastaan hoidosta.

Ruumishuoneella vielä hiljaisempia, eikä edes tarvitse hoitoa.

Vierailija
704/1190 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei jaksa niin onko väärässä työssä?

Vai olisivatko olosuhteet tällä hetkellä sellaiset että niitä ei kukaan jaksa?

Sama juttu kaupan alalla ja muissakin asiakaspalveluhommissa, mutta hoidetaan tämä hoitoala nyt ensin alta pois.

Onko kaupan kassalla kyse elämästä ja kuolemasta? Aika yksoikoista ajattelua tehohoitajien hommia verrata kaupan alaan. Vaihda ihmeessä jos ihan samaa asiakaspalvelua kuin sairaaloissakin. Sun järjen mukaan pitäisi pärjätä. Koulutus kumma kyllä on ihan toisenlainen.

Teho-osastohan on sairaalan rauhallisin paikka. Harvoin siellä mitään tapahtuu.

Ja sinä olet koulutukseltasi mikä?

Mitä se tähän liittyy? Et löydä sairaalasta rauhallisempaa paikkaa kuin teho-osasto.

Vierailija
705/1190 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sitä jaksetaan rokote propagandaa suoltaa,ihanan sinisilmäisiä,kohta varmaan viedään keskitysleirille! Ja tää on sitä ihanaa vapautta nyt! Rokotetuilta raivojilta puuttuu enää hakaristi siinä ntsi passissa,myös käsivarteen varmaan olis kiva sellainen olla että tietää puolustautua natsukoilta.

Vierailija
706/1190 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi kyllä jo psykologisestikin jännä päästä näiden rokotevastaisten pään sisään. Mitä he pelkäävät rokotteessa enemmän kuin itse sairaudessa? Rokotteita on annettu Suomessakin jo miljoonia annoksia ja vakavia haittavaikutuksia on ollut prosentuaalisesti todella vähän verrattuna siihen, että moniko koronasairas taasen joutunut sairaalahoitoon.

Ihan yhtä viisas logiikka kuin, että hyppäisin mieluummin susien häkkiin kuin koirien sekaan, sillä tilastojen mukaan koirat aiheuttaa ihmisille susia enemmän vahinkoja.

Niin kun sinulta puuttuu kokemus. Minulla on kokemusta ja tiedän. En ota turhaa riskiä.

Vierailija
707/1190 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kiinnosta.

Terv. Itsekäs rokottamaton paskaläjä, jolla ei rahtustakaan empaattisuutta

Kunhan pysyt kotonas, toivon.

Terveidin rokotettu riskiryhmään kuuluva

Vierailija
708/1190 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan miettinyt, että kun päivästä toiseen täällä naristaan, kuinka tarvitsee maksaa veroja, niin sitten kuitenkin nämä narisijat ovat koronan saadessaan tunkemassa sairaalaan, vaikkei rokotetta olla otettu. Ja tietävätkö nämä ihmiset, mikä on koronapotilasn hinta yhteiskunnalle? Sairaalahoitojakso maksaa kymmeniä tuhansia, jos joutuu tehohoitoon.

Vierailija
709/1190 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse tiedän myös kaltaisiasi tapauksia joilta korona on vienyt jopa työkyvyn. Yksi tällainen oli meidän työpaikassa ja noin kolmekymppinen hoikka henkilö. Yhtään tapausta taas en tiedä, että rokote olisi vienyt työkyvyn.

Minä taas tiedän päälle viisikymppisen miehen, joka on ylipainoinen, tupakoi ja on alkoholin suurkuluttaja. Sai koronan lievänä flunssana.

Vierailija
710/1190 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D

Vierailija
711/1190 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan miettinyt, että kun päivästä toiseen täällä naristaan, kuinka tarvitsee maksaa veroja, niin sitten kuitenkin nämä narisijat ovat koronan saadessaan tunkemassa sairaalaan, vaikkei rokotetta olla otettu. Ja tietävätkö nämä ihmiset, mikä on koronapotilasn hinta yhteiskunnalle? Sairaalahoitojakso maksaa kymmeniä tuhansia, jos joutuu tehohoitoon.

Koululääketieteen kirous

Vierailija
712/1190 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muutako, ku hyppy ikkunasta tai narun jatkoksi. Loppuu se ruikuttaminen

Vierailija
713/1190 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin tietää montako normaalipainoista, terveellisesti elävää, perustervettä, alle 40-vuotiasta naista on joutunut teho- tai sairaalahoitoon.

Mitä sillä on väliä? Jos sinä olet ihka ensimmäinen tällainen potilas, niin voidaanko sitten sopia että sinua ei hoideta koska tilastollisesti oli niin epätodennäköistä että edes joutuisit hoitoon? Varataan se tehohoitopaikka sitten vaikka niille todennäköisemmille potilaille.

Vierailija
714/1190 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu kaupan alalla ja muissakin asiakaspalveluhommissa, mutta hoidetaan tämä hoitoala nyt ensin alta pois.

Onko kaupan kassalla kyse elämästä ja kuolemasta? Aika yksoikoista ajattelua tehohoitajien hommia verrata kaupan alaan. Vaihda ihmeessä jos ihan samaa asiakaspalvelua kuin sairaaloissakin. Sun järjen mukaan pitäisi pärjätä. Koulutus kumma kyllä on ihan toisenlainen.

Mitä se tähän liittyy? Et löydä sairaalasta rauhallisempaa paikkaa kuin teho-osasto.

Aivan. Mitä osa hoitamistasi potilaista kuolee ja näin. Tosi rauhallista. Siisti sisätyö.

Vierailija
715/1190 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi kyllä jo psykologisestikin jännä päästä näiden rokotevastaisten pään sisään. Mitä he pelkäävät rokotteessa enemmän kuin itse sairaudessa? Rokotteita on annettu Suomessakin jo miljoonia annoksia ja vakavia haittavaikutuksia on ollut prosentuaalisesti todella vähän verrattuna siihen, että moniko koronasairas taasen joutunut sairaalahoitoon.

Ihan yhtä viisas logiikka kuin, että hyppäisin mieluummin susien häkkiin kuin koirien sekaan, sillä tilastojen mukaan koirat aiheuttaa ihmisille susia enemmän vahinkoja.

Meillä useampi opettaja jäi sairaslomalle rokotteen haittavaikutusten takia.

Vierailija
716/1190 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minua kiinnostaa koulutuksesi kun itse tunnen ja suvussakin on näitä alan ammattilaisia ja minulla on ihan toisenlainen käsitys asiasta.

Vierailija
717/1190 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa omituinen henkilö tuossa aloituksen linkissä. Sanoo ottaneensa jo kolme rokotusta, mutta silti esiintyy täydessä hazmat-puvussa. Mitä hän pelkää, eikö ne piikit toimi?

Ja mistä ihmeen seurantalaitteista hän horisee? Ettei vain ole hiukan päästään hurahtanut?

Ja mitkä ruumisröykkiöt? Viisisataa vanhusta kuoli viime vuonna koronan kanssa.

No olisiko siksi, ettei saa edes sitä lievää muotoa taudista ja ole poissa reservistä? Oletko id*ootti?

Kun henkilökuntaa ei nytkään ole, niin mitä luulet tapahtuvan jos puolet jäljellä olevista sairastaa kotona?

Vierailija
718/1190 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, ensinnäkään en ole rokotevastainen, kaikki perusohjelman rokotukset olen ottanut tehosteineen. En pelkää rokotetta, mutta en koe sitä omalla kohdallani tarpeelliseksi.

Jos joutuisin sairaalaan vakavan koronataudin vuoksi, minkä todennäköisyys on kohdallani 0,0032%, en kuormittaisi yhdenkään pääkaupunkiseudun, Varsinais-Suomen tai Pirkanmaan sairaalan teho-osastoa, koska asun harvaanasutuilla maaseudulla, enkä tiheästi kansoitetuissa pikkukaupungeissa. Tästä johtuen myöskin todennäköisyys sairastumiseen on erittäin pieni. On ilmeisesti vaikea ymmärtää, että Suomessa on kuntia, joissa on todettu vain yksittäisiä koronatapauksia.

Odottelen ihan rauhassa niiden pitkäaistutkimusten seurantatuloksia.

En ole koskaan ottanut influenssarokotustakaan, ei siitäkään kukaan ole minua hörhöksi leimannut. En myöskään ole sairastanut koskaan influenssaa.

Vierailija
719/1190 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Tukehtuminen keuhkoödeemaan on vähemmän pelottavaa kuin neulanpisto. Pakko olla jokin persujen strutsi-puolustusta, työnnetään pää heikkaan niin ongelmat katoaa

Vierailija
720/1190 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päijät-Sotessa viime viikolla 0 tehohoidossa ja tällä viikolla 1.

Ton lääkärin kannattaa mennä lomalle, jos ei tuosta selviä.