Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Huomenta raittiit

Nainen42
17.10.2021 |

eikö ole ihanaa kun ei tarvitse juoda. Olo ja ulkonäkö on raikas. Rahaa säästyi. Keitin hyvän kahvin. Olen ollut raittiina noin vuoden verran entisen viinanhuuruisen elämäni sijaan.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni herää tänään pää sekaisena ja kipeänä uuteen humalaksi muuttuvan krapulan päivään.

Vierailija
2/22 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta. Mulla nyt 6 viikkoa raittiutta ja kieltämättä on ihan freesi olo. Parasta tässä on kuitenkin se, ettei tarvitse morkkiksesta kärsiä, se on mulla aina pahin seuraus dokaamisesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitin myös kahvit ja laitoin puolet jallua.

Vierailija
4/22 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta. Aurinko alkaa pikkuhiljaa nousta, muu perhe vielä nukkuu. On ihanaa, kun ei ole krapulaa. Toivon kyllä, että olisin saanut nukuttua pitempään itsekin.

Vierailija
5/22 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta!

En ole raitis, mutta en juo niin, että krapulaa tulisi, enkä usein.

Kahvia juon Avaraa luontoa katsellen.

Mukavaa, että olet raitistunut, ap!

Vierailija
6/22 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niiden joille alkoholi aiheuttaa krapulaa, ahdistusta, huonoa oloa tai morkkista, niiden kannattaa vakavasti harkita ap:n mallia.

Vierailija
7/22 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa ettet ota enää sitä kirottua litkua.

Eipä syövytä enää sinun elämääsi tai tulevaisuuttasi, joka takuulla näyttäytyy aivan eri mahdollisuuksin.

Vierailija
8/22 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on niin, että jos olisin eilen illalla juonut oikeastaan yhtään lasillista enemmän, olisin jo useatta tuntia hereillä, en koskaan saa nukuttua, jos on krapulan häivääkään. Nyt olen herännyt oikein virkeänä seitsemän maissa, mutta voisin kyllä nukahtaa vielä hetkeksi, kun päivän uutiset on luettu. Tänään en malta, sillä on mukavaa tekemistä tiedossa. Parempi olisi kyllä olla ollenkaan juomatta, se on aivan selvää omallakin kohdallani. 

Vierailija
9/22 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta:) 8 vuotta raittiina ja kiitollinen jokaisesta krapulattomasta aamusta. Raitista jatkoa meille:) N38

Vierailija
10/22 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Niiden joille alkoholi aiheuttaa krapulaa, ahdistusta, huonoa oloa tai morkkista, niiden kannattaa vakavasti harkita ap:n mallia."

En ole kuullut ainoastakaan ihmiestä jolle alkoholi olisi ollut hyväksi.

Paitsi johonkin parkinsonin taudin oireisiin voi olla.

Pirullinen litku, joka tuhoaa perheet,tuottaa väkivaltaa, pettämistä, rahahuolia, jne,jne , syövyttää terveyden ja ulkonäön-- pistää viisaammankin pään sekaisin tekemään käsittämättömiä valintoja.

Vierailija
11/22 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole raitis, mutta alkoholia en käytä. Vanhempani ovat alkoholisteja ja varmaan sen geeniperimän johdosta en koskaan oppinut juomaan kohtuudella. Aina meni yli, joten oli parempi jättää alkoholi kokonaan pois.

Ja todellakin, on ihana herätä aamulla virkeänä ja energisenä. Heräsin vähän ennen kuutta ja kävin juoksemassa 6 km lenkin. Nyt juon rauhassa aamukahvia ja kun vähän vielä valostuu, lähden koiran kanssa pitkälle, rauhalliselle metsälenkille. Eipä tämä onnistuisi, jos alkoholi kuuluisi elämään.

Vierailija
12/22 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pirullinen litku, joka tuhoaa perheet,tuottaa väkivaltaa, pettämistä, rahahuolia, jne,jne , syövyttää terveyden ja ulkonäön-- pistää viisaammankin pään sekaisin tekemään käsittämättömiä valintoja.

Kaikille tai edes suurimmalle osalle ihmisistä tuollaisia oireita ja ongelmia ei onneksi tule, koska he osaavat käyttää alkoholia oikein ja kohtuudella. Heille se aiheuttaa parhaimmillaan iloa, rentoutumista, sosiaalisuutta ja virkeyttä.

Vierailija
13/22 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta 🙂. Onnea terveemmälle elämälle. En ole itse täysin raitis. Voin olla monia vuosia tai kuukausia ottamatta. Otan 1 tai 2. Ja taas on pitkä tauko.

Vierailija
14/22 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta! Raitistuin puolitoista vuotta sitten, en alkanut absolutistiksi vaan ajattelin, että otan vain erikoistilanteissa. Käytännössä alkoholi jäi kokonaan pois. Eilen otin kolme kuohuviinilasillista ja nukuin hirveän huonosti. Taas hyvä muistutus siitä miksi raitis elämä on parempaa!

Vierailija
15/22 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos otan muutamankin oluen, 4-6 kpl, melkeinpä valvon kaksi-kolme seuraavaa yötä. Enkä saa päivällä mitään aikaiseksi. Olen katsonut että parempi olla kokonaan ilman. Ihanaa tosiaan ja vapauttavaa kun tämän itse tajuaa että minun EI TARVITSE juoda.

Vierailija
16/22 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta! Hienoa ap! Itse onnistuin eilen ottamaan vain yhden 5,5% saunalonkeron ja oluesta vain lasillisen, loput jäi juomatta.

Vierailija
17/22 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi puhdistaa kehoa ja toimii hyvänä laihdutuskeinona.

Vierailija
18/22 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomenta:) 8 vuotta raittiina ja kiitollinen jokaisesta krapulattomasta aamusta. Raitista jatkoa meille:) N38

Minulla on elämän tapana olla juomatta.En näe mitään syytä tiehdä siitä numeroa.Se on minun elämän tapani.Muut juokoon ei kuulu minulle.Elämääni kuuluu saman kaltaiset ihmiset kuin itse olen.Emme siis juo emmekä tupakoi.Silti voimme vietää hauskan illan ravintolassa.

Vierailija
19/22 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vastikään katkolla, nyt 3 viikkoa raittiina.

Vaikeaa tästä tulee, kun avioero meneillään samaan aikaan. Tekisi mieli juoda, ahdistaa ja pelottaa tuleva yksin oleminen, tuttu ja turvallinen ahdistuksen poistaja (alkoholi) houkuttaa.

Onko kellään neuvoja tai apua miten jatkaa raittiina tässä avioeron keskellä? :’(

Vierailija
20/22 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä otin eilen kaksi lonkeroa ja yhden siiderin. Heräsin tänään ihan samanlaisessa olotilassa kuin silloinkin, kun en ole edellisenä iltana juonut mitään.

Vaihtoehdot eivät ole pelkästään täysraittius tai umpitunneli. Voi hyvin valita myös kohtuuden.