Huomenta raittiit
eikö ole ihanaa kun ei tarvitse juoda. Olo ja ulkonäkö on raikas. Rahaa säästyi. Keitin hyvän kahvin. Olen ollut raittiina noin vuoden verran entisen viinanhuuruisen elämäni sijaan.
Kommentit (22)
Surullinen123 kirjoitti:
Olin vastikään katkolla, nyt 3 viikkoa raittiina.
Vaikeaa tästä tulee, kun avioero meneillään samaan aikaan. Tekisi mieli juoda, ahdistaa ja pelottaa tuleva yksin oleminen, tuttu ja turvallinen ahdistuksen poistaja (alkoholi) houkuttaa.
Onko kellään neuvoja tai apua miten jatkaa raittiina tässä avioeron keskellä? :’(
Käyppä vaikka pitkällä kävelylenkillä tai lähde muuten vaan jonnekin paikkaan missä sinulla voisi olla hyvä. Jos pidät kulttuurista tai elokuvista niin hakeudu niiden pariin.
Avioerostakin selviää ja varmemmin selvinpäin. Kai sulla on jokin hoitosuhde ton alko ongelman vuoksi?
Hei, onnistuu sinulle mutta aika monelle ei. Jos alkoholi muodostunut ongelmaksi on paljon helpompaa elää täysin juomatta kuin käydä jatkuvaa taistoa mikä kohtuullista - tuota voi niin helposti venyttää käsittämään vielä yhden... Ja ilman alkoholia eläminen sopii monille, sopinut minulle jo kymmenen vuotta. Jos olisin jatkanut entisellä tyylillä ei varmasti olisi enää virkaa, olisi palanut suhteet lapsiin... Nyt raittiuden myötä elämään tullut tasapainoa, värejä, lämpöä, niin oman itsen kuin lähimmäisten hyväksyntää. Nautin.