Milloin teette joulun viimeiset ruokaostokset?
Saako esimerkiksi 22. päivä vielä kaikkea vai onko hyllyt jo tyhjillään? Viime vuonna aatonaattona ei isosta prismasta enää saanut ainakaan smetanaa ja kalkkunarullaa.
Kommentit (9)
Me ollaan käyty aina joulua edeltävänä viikonloppuna. Sitten ollaan käyty vielä jouluaattona viimehetken alesuklaita :)
Ne mitkä säilyy, haen hyvissä ajoin ruuhka-aikojen ulkopuolella.
Mutta esim lohta graavaamiseen ei oikein voi viikkoa ennen hakea, vaikka sitä nyt myydäänkin hyvillä tarjouksilla. Toivottavasti sitä löytyy vielä ens viikon alussa.
Aatonaattona, jotta aattona voi keskittyä rauhoittumiseen ja valmisteluihin. Aina olen saanut mitä olen tarvinnut. Tuossa vaiheessa on kyse enää viime hetken ostoksista, kermasta, tillistä, sitruunoista, ehkä joistakin kaloista.
Aatonaattona ja sitten voikin olla käymättä kaupassa tapaniin asti, mikä loppuu niin loppukoon. Ei kaikkea tarvitse olla just jouluaatoksi. Englannissa jouluaatto on vielä täys kauppapäivä....
Kiitos kaikille vastauksista :) itsekin olen ostanu lähes kaiken säilyvän jo, mutta kalat ja maidot jne. vielä ostamatta. Täytyy varmaan maanantaina aamulla iskeä sinne kauppaan. -ap
Maanantaina kun matkustetaan joulunviettoon. Kinkku ollaan toki ostettu jo hyvissä ajoin ja kalaherkut ostetan myyjäisistä maanantaiaamuna. Muuten ihan perusjuttuja, maidot, juustot yms joita varmaan riittää.