Postissa kadonnut tavara
Tilasin suomalaisesta nettikaupasta kaksi tuotetta. Tavarat toimitettiin tavallisella 2 luokan kirjeellä. Kirje oli kuitenkin rikkoutunut ja teipattu kasaan. Kirjeessä oli leimattu pahoittelu rikkoutumisesta. Avattuani huomasi että vain toinen tuotteista oli kirjeessä. Haluan saada tuotteeni. Miten minun pitää toimia?
Kommentit (10)
Posti korvaa kilohinnalla. Jos kyse kirjeestä niin taittaa olla mitätön korvaus tulossa :(
Varmista ensin lähettäjältä, että molemmat tuotteet on lähetetty samassa kuoressa, jos näin on, teet reklamaation postiin.
Ota käärinliinoista vaikka tukea :)
Tuskin saat korvausta jos ei ollut vakuutettu lähetys. Ei postiin voi luottaa.
Otat yhteyttä siihen verkkokauppaan ja kerrot tilanteen. He lähettävät sinulle uuden tuotteen ja perivät postilta tuosta kadonneesta tuotteesta korvauksen. Ja ota kuva siitä pakkauksesta ja rikkoutumisilmoituksesta, ne voit laittaa edelleen verkkokaupalle viestissä.
t: verkkokauppias
Istu alas sängynlaidallesi. Vedä syvään henkeä ja rentouta lihaksesi. Ota käteesi käärinliina. Vie se pääsi viereen ja ala kääriä sitä pääsi ympärille määrätietoisesti. Kun olet valmis, sido liina. Nyt käy makuulle. Tunne luomiesi vaipuvan kiinni. Nukahdat. Aamulla herätessäsi, on huolesi unohtunut ja tajuat, ettet todella tarvinnutkaan tilaamaasi tuotetta. Näin voi elämä jatkua ja voit tuntea aidon onnen.
No otat kuvan paketista jos tarpeen, lähetät reklamaation nettikauppaan ja Itellalle. Itse saattaisin tehdä molemmille, ja katsoa kuka korvaa. Sitten pyydät firmasta uuden. Itella yleensä vähän heikommin on noita maksellut, kerran väittivät että paketti viety postinkantajan kädestä. Saattaa olla että on totta, toisaalta samalla todennäköisyydellä voi olla postinkantajankin anastus koska ei kuulemma silminnäkijöitä kaupungissa keskipäivällä.
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 01:20"]
Istu alas sängynlaidallesi. Vedä syvään henkeä ja rentouta lihaksesi. Ota käteesi käärinliina. Vie se pääsi viereen ja ala kääriä sitä pääsi ympärille määrätietoisesti. Kun olet valmis, sido liina. Nyt käy makuulle. Tunne luomiesi vaipuvan kiinni. Nukahdat. Aamulla herätessäsi, on huolesi unohtunut ja tajuat, ettet todella tarvinnutkaan tilaamaasi tuotetta. Näin voi elämä jatkua ja voit tuntea aidon onnen.
[/quote]
En tiedä itellan omistusrakenteesta, mutta ilmeisesti olet omistaja tai edes palkollinen.
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 01:20"]
Istu alas sängynlaidallesi. Vedä syvään henkeä ja rentouta lihaksesi. Ota käteesi käärinliina. Vie se pääsi viereen ja ala kääriä sitä pääsi ympärille määrätietoisesti. Kun olet valmis, sido liina. Nyt käy makuulle. Tunne luomiesi vaipuvan kiinni. Nukahdat. Aamulla herätessäsi, on huolesi unohtunut ja tajuat, ettet todella tarvinnutkaan tilaamaasi tuotetta. Näin voi elämä jatkua ja voit tuntea aidon onnen.
[/quote]
Jos käärinliina ei tuokaan onnea, laukkaat se päässäsi (rikkoutunut kirje kainalossasi) Postiin tekemään ilmoitusta kadonneesta tavarasta.
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 01:24"]
No otat kuvan paketista jos tarpeen, lähetät reklamaation nettikauppaan ja Itellalle. Itse saattaisin tehdä molemmille, ja katsoa kuka korvaa. Sitten pyydät firmasta uuden. Itella yleensä vähän heikommin on noita maksellut, kerran väittivät että paketti viety postinkantajan kädestä. Saattaa olla että on totta, toisaalta samalla todennäköisyydellä voi olla postinkantajankin anastus koska ei kuulemma silminnäkijöitä kaupungissa keskipäivällä.
[/quote]
Tuossa kumminkin leima rikkoutumisesta ja rikkoutuminen on mielestäni todennäköinen syy tavaran katoamiseen. Kirje rikkoutunut tavarat pudonnut ja pienempää tavaraa ei ole huomattu laittaatakaisin.
Ap
Posti korvaa.