Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä saisi uusia ihmisiä kavereita elämään?

Vierailija
16.10.2021 |

Tunnen olevani vähä jopa yksinäinen. Sinkku. Ei parisuhdetta. Ei kavereita yhtään. Lapsuuskaverit menny aikoja sitte. Töissä käyn ja en ole kavereita saanut. Harrastuksia ei ole. Oonkohan tylsä ihminen. Mies olen ja ikää 35 v.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liity johonkin seuraan, someryhmään tms.

Vierailija
2/13 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki nyt ainakin joku itseäsi kiinnostava harrastus, niin aika menee mukavammin ja on myös aihe josta puhua ihmisten kanssa. Jos joku joskus kysyy mitä harrastat, olet kiinnostavampi jos sinulla on joku mielenkiinnonkohde kuin jos et tee mitään. Mitä teet nyt vapaa-ajalla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No esim lenkkeilen. Yksin aika paljo kotona. Tuntuu vain että kaikilla on nykyää omat piirit. On parisuhteita ja itse koen olevani vähän ilmaa. Käyn välillä salilla.

Vierailija
4/13 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut tunnen olevani vähä erilainen kun muut. Mua kiusattu lapsena jne. Ei ihmisiin oikein tutustu. Tunnrn olevani usein ilmaa.

Vierailija
5/13 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen olevani vähä ulkopuolinen ja tunnen sellasta tyhjyyttä. Ei ole kavereita ollut oikein pitkiin aikoihin. Ja nyt jotenki kovasti ei jaksa enää. Olis kiva tutustua ihmisiin.

Vierailija
6/13 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ihan sama vika. Harrastankin sellaisia juttuja, joissa ei kehenkään tutustu.

Vierailija
7/13 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ei voi olla mitään harrastusta. Itse kuolisin tylsyyteen. Ja en tarkoita että harrastuksen tarvitsisi olla mitään ryhmätoimintaa, vaan se voi olla vaikka lukeminen, koodaus, piirtely, luonnossa vaeltaminen, jonkin tietyn esineen keräily tai ihan mikä tahansa mielenkiinnon kohde. Itselläkin on tällä hetkellä vaikka mitä, mitä haluaisin tehdä tai lukea, mutta aika ei riitä kaikkeen.

Ihmiset joilla ei ole omia mielenkiinnon kohteita ovat tylsiä eikä heidän kanssaan ole yleensä mitään puhuttavaa. Eli ensimmäinen askel on etsiä ja tehdä asioita mitkä sinua itseäsi kiinnostaa, silloin myös muut ihmiset voivat alkaa nähdä sinut mielenkiintoisena.

Vierailija
8/13 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No etsin harrastuksen. Ihmisiin on tosi vaikea tutustua vain.

Vierailija
9/13 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä te muut ootte saanut kavereita?

Vierailija
10/13 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastusten kautta aikuisena.

On olemassa kaikenlaisia (viikonloppu) kursseja esim. työväen-/kansalaisopistoissa. Siellä voi löytyä samoista asioista kiinnostuneita ihmisiä. Aina ei tietenkään onnistu kaveeraminen, mutta muuten voi sitten jutella harrastuksen tiimoilta.

On myös olemassa sellaisia kursseja (kokkaus, jooga, jne.), jossa käy paljon naisia, jos vaikka haluaisi kaverikseen naisen. Suurin osa osanottajista tosin menee harrastamaan ja/tai oppimaan jotain uutta, joten ei kannata harmistua/ottaa itseensä, jos kurssilta ei kaveria löydykään. Todennäköisesti kuitenkin oppii jonkun uuden taidon ja ehkä löytää itselleen kivan harrastuksen. Kannattaa kokeilla erilaisia harrastuksia ja kursseja, sen mukaan kun on taloudellisesti mahdollista.

Vierailija
11/13 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee kerrostalon sisäpihalle ja huuda että 10 kaveria ulos nyt tai vedät riisut kaikki vaattees. Sit tingit 5 kaveria, 2 kaveria, 1 kaveri. Jos ketään ei tuu niin lähden vain pois. Kyl se jossain varmasti toimii kun käyt 100 sisäpihaa läpi.

Vierailija
12/13 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ei voi olla mitään harrastusta. Itse kuolisin tylsyyteen. Ja en tarkoita että harrastuksen tarvitsisi olla mitään ryhmätoimintaa, vaan se voi olla vaikka lukeminen, koodaus, piirtely, luonnossa vaeltaminen, jonkin tietyn esineen keräily tai ihan mikä tahansa mielenkiinnon kohde. Itselläkin on tällä hetkellä vaikka mitä, mitä haluaisin tehdä tai lukea, mutta aika ei riitä kaikkeen.

Ihmiset joilla ei ole omia mielenkiinnon kohteita ovat tylsiä eikä heidän kanssaan ole yleensä mitään puhuttavaa. Eli ensimmäinen askel on etsiä ja tehdä asioita mitkä sinua itseäsi kiinnostaa, silloin myös muut ihmiset voivat alkaa nähdä sinut mielenkiintoisena.

Ihan samoin ajattelen. Minulla on muutamakin mukava mielenkiintoinen juttu, jota harrastan ja vaikka esimerkiksi joku maastohiihto on talvista puuhaa, niin kesällä korvaan sen maastopyöräilyllä.

Mukavaa tekemistä olisi vaikka kuinka ja koska monet muutkin ihmiset ovat niistä asioista kiinnostuneita, niin juttua riittää helposti ja sitä kautta saan ainakin juttukavereita. Pitää vain innostua tekemään, lopettaa valittaminen, vaivautua, katsoa ympärilleen avoimin mielin ja saada suutaan auki. Eikä kannata alkaa valitsemaan niitä kavereitaan ja asettaa heille mitään omituisia ihan itse keksittyjä ehtoja, vaan pitää suhtautua positiivisesti erilaisuuteen. Yksi asia mikä on tuonut minulle paljon kavereita on se, että en aseta kavereilleni mitään ikärajaa. Minulla on tosi monta kaveria, jotka ovat jopa 40-50 vuotta vanhempia ja ai että heidän kanssaan on mukava jutella!

Vierailija
13/13 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurakunta, kunta, vanhustentalo, iltakurssit, yhdistystoiminta....olen listannut tänne teille niin hiton YKSINÄISILLE ja AHDISTUNEILLE niin sata kertaa mahdollisuuksia mistä kysyä järkevää ajanviettoa. MUTKU MUTKU mikään ei teille tyhmille kelpaa!! Pitäisi olla jotain hienoa josta HETi saisi jotain ihania ystäviä? Mistä te muut luulette meidän onnistuneiden saaneen suhteemme? Ihan tavallisesta elämästä, niin helvetin vaikeaa kuin se teille on ymmärtää! Mutta aina valittamassa ja vinkumassa täällä! Hyi hitto!