Menipä taas tänään motivaatio töihin...
Toki olen aina tiennyt, että miehet saavat työpaikallamme parempaa palkkaa, ja tulihan siitä juuri julkinen tilastokin. Keskipalkat miehillä selkeästi korkeammat kuin naisilla, kaikissa vaativuusluokissa.
Nyt sain tietää, että nuorella kossilla, joka tuli taloon pari vuotta sitten, on parempi palkka kuin minulla, joka olen ollut talossa jo 8 vuotta. Ja työni on vaativampi kuin hänen.
Viimeinen niitti oli, kun sain tänään tietää, että uuden työkaverini palkka on tasan 1000 (siis tuhat!) euroa enemmän kuin minulla. He' s got the bolls! Motivaatio karisi sen siliän tien.
Veroihin se menee, mutta onhan se kuitenkin arvostuskysymys. Taidanpa alkaa katsella kilpailijoita sillä silmällä........
Kommentit (8)
Julkista ainakin työpaikallasi palkkasi, jotta keskustelua heräisi. Eivät ne miestyökaveritkaan varmasti nauti siitä, että sinä saat pienempää palkkaa. Ovatkohan työkaverisi osanneet esittää rohkeat palkkatoiveet? Pyydä korotusta juuri tällä palkkaeroperusteella.
pomo sanoi ettei kukaan tällä päällikkötasolla saa enempää kuin **** e. Että ei kannata haaveillakaan. Mutta tuo uusi kollega saa siis huomattavasti yli tuon rajapyykin.
Haistakoon huilu.
Haluaisin pysyä tässä yrityksessä ja työkin on sitä mitä haluan tehdä, mutta ainahan sitä voi sanoa lähtevänsä. Toinen kollega sai vapaan autoedun, minä en.
Että mua raivostuttaa. Ja juuri minä teen ne kaikki haastavimmat työt ja olen esimiehemme varamies. TÄLLÄ PALKALLA! Voihan pee....
ap
Perustelet omaa tarkeyttasi firmassa ja napakasti sanot ansaitsevasi samaa palkkaa kuin kolleegasi! Sinulla on taysi oikeus ainakin pyytaa korotustam ;uista viela mainita etta viimeksi sinulle sanottiin etta kaikilla on tuo sama palkka...
Eli kunnon perustelut vaan kehiinm kerro etta sinusta tuntuu ettei tyopanostasi arvosteta ja jos jotain, niin sita arvostusta kaipaat. piste.
Meillä on kehityskeskustelut alkamassa ja aion todellakin pyytää. Kenties banaani messissä...
Luulin että erot olisivat vähän pienemmät, mutta että tonni, siis 6000 markkaa. Ja vielä se kossi tienaa enemmän, tekemättä mitään.
Mikähän olisi realistinen toive pyytää lisää? 500 ¿, 300 ¿ ? Jos pyydän jotakin, niin mahdollinen korotus on kumminkin vain puolet siitä. Tai sitten ei mitään. Mutta sitten harkitsen jo vakavissani muita hommia.
Kyllä tässä itsetunto romahti taas kunnolla. Ei arvosteta, ei. Taidanpa pitää ylityövapaita tässä muutaman päivän.
ap
jos he arvostavat ja haluavat sinut pitää niin johan alkaa palkka nousta. meillä naísilla ei ole vaan munaa siihen hommaan. ei minullakaan välttämättä. mielessä on käyny monta kertaa kyseinen temppu. Aika törkee ero on kyllä sun ja sen kossin palkoissa, tsemppiä taisteluun.
tollasta ei kyllä pidä hyväksyä. Mikäli tilanne tosiaan on kuten kuvailit, kehityskeskustelussa asia esille.
Käytte läpi sun työtehtävät ja sitten sanot, että sekin kossi tekee vähemmän (?) ja vastuuttomampaa (?) duunia tai mitä lie sanotkin ja palkka on xxx. Että näillä laskuperusteilla sinun pitäisi saada 2000 euroa nykyistä enemmän liksaa. Ja jos päällikkötasolta annetaan valheellista tietoa, voihan siitäkin sitten huomauttaa. ja jos et saa lisää liksaa vaan potkut, niin asia sitten oikeuteen.
Meillä ei ole miesten palkka naisia parempi, siinä suhteessa sentään hyvä, mutta palkat ovat keskenään ihan eri tasolla. Eikä palkkataso tosiaankaan riipu työkokemuksesta, koutuksesta tai ammattitaidosta - sen verran saa, kun on onnistunut itselle puhumaan tai suoraan sanottuna siis pärstäkertoimen perusteella palkat jaetaan. taitaa olla ihan normaalia...