Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anteeksi, mutta miksi "tiedätkö mistä kuukausien nimet tulevat" poistettiin?

Vierailija
15.12.2014 |

??

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mutta iltaisin tänne ei kannata tehdä vissiin yhtään avausta, joka sekopäämode poistaa kaiken. :/

t. omakin asiallinen ketju hävisi

Vierailija
2/42 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ok, hyvä tietää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
4/42 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 09:42"]

Juuri tuosta viestistä en tiedä, mutta aikoinani huvittelin uskovaisten kanssa Suoli24:n ateistipalstalla ja postasin luettelon juuri kuukausien ja viikonpäivien nimien alkuperästä heille ihmeteltäväksi. Joka ikinen luettelo katosi, yleensä koko ketju. Eikä yksikään uskovainen "ehtinyt" koskaan edes kommentoida.

[/quote]Olen uskovainen enkä ole nähnyt ko ketjuja mutta tiedän mistä nimet tulevat ja mitä ne ovat tarkoittaneet. Mitä sitten? Pitäisikö sen tiedon saada uskovat tolaltaan tai jotain? Ja miksi te ei-uskovat kuvittelette että (kukaan) uskova ei omaa sen vertaa yleissivistystä että ei noita(kaan) asioita tietäisi? On teilläkin ongelmat..

Vierailija
5/42 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 10:16"]

Eli keskustelu kääntyi kuukausien nimistä uskontopropagandaan, vai? "uskonnottomien pitää esimerkiksi "nöyrtyä" elämään joulukuussa, joka on kristillinen kuukauden nimi."

Ihan yleisenä vinkkinä voisi sanoa, että Facebookissa, tuntemattomien ihmisten seurassa ja keskustelupalstoilla on tahditonta ja epäkypsää/ hedelmätöntä alkaa kinastelemaan uskonnosta (vakaumuksesta), politiikasta tai makuaisioista. Yleensä päädytään vain loukkaamaan tuntemattomien ihmisten tunteita ja loukkaantumaan myös itse. ohis

[/quote]Usein tuntuu että halu loukata onkin se juttu :(

Vierailija
6/42 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 13:00"]

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 12:30"]

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 12:25"]

Miten niin ilman lupaa, siinähän oli linkki alkuperäiseen tekstiin. Eihän ap väittänyt että olisi itse selvittänyt kuukausien alkuperät.

[/quote]

Tuntevatko ihmiset tekijänoikeuksia tosiaan näin huonosti?

Tuossa yllä rikotaan lakia.

[/quote]

Eihän rikota.

Sitaatti- eli siteerausoikeus tarkoittaa sitä, että kenellä tahansa on oikeus siteerata tekijänoikeuden alaista teosta kohtuullisessa ja sopivassa määrin. Laissa todetaan, että siteeraamisen täytyy tapahtua hyvän tavan mukaisesti ja tarkoituksenmukaisessa laajuudessa.

[/quote]

Lihavoin oleellisen. Koko jutun kopioiminen ei mahdu sitaattioikeuden piiriin. Tämä on ihan yleistietoa.

Vierailija
7/42 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 13:01"]

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 12:30"]

Miten niin ilman lupaa, siinähän oli linkki alkuperäiseen tekstiin. Eihän ap väittänyt että olisi itse selvittänyt kuukausien alkuperät.

[/quote]

[/quote]

Etkö ole kuullut sitaattioikeudesta?

[/quote]

Olen kuullut, koska tarvitsen työssänikin tietoa tekijänoikeuslaista ja -sopimuksista. Koko lehtijutun julkaiseminen uudelleen ilman lupaan ei kuulu sitaattioikeuden piiriin.

Vierailija
8/42 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 10:51"]

Numerolle 17. Lainasit juuri itse ja toimeit vastoin annettuja ohjeita, linkitit, lainasit, loukkasit, levitit toisia loukkaavaa materiaalia (ainakin minua), pädet, jankkaat jne.

Ota se pääsi pöntöstä ja opettele suvaitsemaan muidenkin mielipiteitä kuin omiasi, esimerkkinä, jos jokin keskustelu ei sinua miellytä, älä lue! Sinä, eikä kukaan muukaan, voi valvoa ihmisten keskusteluja ja päättää mikä on oikein, se ei toiminut Neuvostoliitossakaan.

Ihan ystävällisenä neuvona teille ahdasmielisille, menkää niille omille saiteille joita tämä 17 mainosti aiemmin, kirkollakin varmasti on niitä teitä kiinnostavia foorumeja, miksi tulette tänne  aihe vapaa palstalle hurskastelemaan?

[/quote]Ihanko totta? Loukkasi ja levitti toisia loukkaavaa materiaalia? Asiallinen ja jopa tarpeellinen viesti minusta.

Vierailija
9/42 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 14:56"]

Juuri tuosta viestistä en tiedä, mutta aikoinani huvittelin uskovaisten kanssa Suoli24:n ateistipalstalla ja postasin luettelon juuri kuukausien ja viikonpäivien nimien alkuperästä heille ihmeteltäväksi. Joka ikinen luettelo katosi, yleensä koko ketju. Eikä yksikään uskovainen "ehtinyt" koskaan edes kommentoida.

[/quote]Olen uskovainen enkä ole nähnyt ko ketjuja mutta tiedän mistä nimet tulevat ja mitä ne ovat tarkoittaneet. Mitä sitten? Pitäisikö sen tiedon saada uskovat tolaltaan tai jotain? Ja miksi te ei-uskovat kuvittelette että (kukaan) uskova ei omaa sen vertaa yleissivistystä että ei noita(kaan) asioita tietäisi? On teilläkin ongelmat..

[/quote]

Päätellen siitä, että viikonpäivien ja kuukausien nimet eri kielillä -aihe katoaa palstoilta hyvin nopeasti, jollakulla on aihetta mielensä pahoittamiseen. Vaikket sinä välitäkään siitä, että käytät muiden uskontojen jumalien nimistä johdettuja sanoja joka ikinen päivä, joillekin siitä huomauttaminen on paha paikka ja poiston aihe. Useimmiten lähtökohta on se iänikuinen "ateistit töihin joulupäivänä ja pääsiäisenä tai ainakin palkka pois".

Ja kyllä, on aivan tolkuton määrä yleisesti kaikesta tietämättömiä ihmisiä. Ja valikoivasti tietämättömiä vielä enemmän.

Vierailija
10/42 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 15:40"]

[/quote]

Päätellen siitä, että viikonpäivien ja kuukausien nimet eri kielillä -aihe katoaa palstoilta hyvin nopeasti, jollakulla on aihetta mielensä pahoittamiseen. Vaikket sinä välitäkään siitä, että käytät muiden uskontojen jumalien nimistä johdettuja sanoja joka ikinen päivä, joillekin siitä huomauttaminen on paha paikka ja poiston aihe. Useimmiten lähtökohta on se iänikuinen "ateistit töihin joulupäivänä ja pääsiäisenä tai ainakin palkka pois".

Ja kyllä, on aivan tolkuton määrä yleisesti kaikesta tietämättömiä ihmisiä. Ja valikoivasti tietämättömiä vielä enemmän.

[/quote]

Todennäköisemmin selitys on kuitenäkin tekijänoikeuksien rikkominen. Ylläpitäjä ei halua joutua vaikeuksiin siksi, ettei joku vatipää käyttäjä ei ymmärrä, miten toisten tekstejä saa netissä käyttää.

Vierailija
11/42 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
12/42 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 15:49"]

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 15:40"]

[/quote]

[/quote]

Todennäköisemmin selitys on kuitenäkin tekijänoikeuksien rikkominen. Ylläpitäjä ei halua joutua vaikeuksiin siksi, ettei joku vatipää käyttäjä ei ymmärrä, miten toisten tekstejä saa netissä käyttää.

[/quote]

Tässä ketjunpätkässä ei ollut kyse tuosta aloittajan lainaamasta tekstistä, joten väärää puuta nyt haukuskelet.

Siitä olen kyllä samaa mieltä, että alkuperäinen kirjoitus (kokonaisuudessaan siis lainaus) ei ole sovelias aloitus. Toisaalta taas Turun Sanomat on lainannut koko artikkelin puolestaan jostain muualta; ei toimittaja ole tuota itse kokoon kyhännyt.

Vierailija
13/42 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoli24??? :DDDDDD

Vierailija
14/42 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari iltaa sitten täältä poistettiin täysin asiallinen keskustelu siitä, mihin reserviläiset sijoitettaisiin sotatilanteessa. Aihe oli varsin ajankohtainen, koska samana päivänä oli uutisoitu, että ensi vuoden alusta reserviläisille tullaan ilmoittamaan heidän sota-ajan sijoituspaikka. Muissa lehdissä keskustelua käydään edelleen, mutta täältä av:lta ketju katosi aivan yllättäen - samoin kuin ketju, jossa kysyttyyttiin, miksi tuo ketju poistettiin. En ymmärrä.

Vierailija
15/42 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä katoaa ihan mielettömästi ketjuja, itse olen huomannut joka päivä monia ketjuja hävinneen. Ihan käsittämätöntä moderointia. Elämmekö Pohjois-Koreassa tai Kiinassa vai?

Vierailija
16/42 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotetaanko, kauan menee, että hups sisältö on poistettu

Vierailija
17/42 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
18/42 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko tuo poistettu, koska aloittaja rikkoi Turun Sanomien tekijänoikeutta julkaistessaan heidän juttunsa uudelleen ilman lupaa? Siinä ei ainakaan olisi mitään käsittämätöntä.

Vierailija
19/42 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
20/42 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yksi