Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muutin pari kuukautta sitten Hollantiin, kysy minulta jotain

Vierailija
16.10.2021 |

:)

N29

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sai muuttamaan Hollantiin?

Mun kokemus hollantilaisista on, että ovat kaukana suomalaisista. Äänekkäitä, suoruudessaan jopa todella törkeitä ja hyvin itsekeskeisiä/kuppikuntautuneita, kulttuuri on hyvin konservatiivista ja hierarkista. Asuin Hollannissa kaksi vuotta töiden takia ja deittailin paria hollantilaista. Suoraan sanoen olin onnellinen kun pääsin siitä maasta eroon. Hirveä kulttuuri.

Nykyään asun suht tyytyväisenä Ruotsissa ja katsoo kauan täällä olen töiden vuoksi. Seuraavana maana haaveilen Saksaa tai Ranskaa. Jos vain saisimme isompia projekteja jompaan kumpaan.

Vierailija
22/38 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Hollannissa paljon homoja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko syöt suklaata aamupalaksi paahtoleivän päällä?

Vierailija
24/38 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatko tarpeeksi mustaa makkaraa?

Vierailija
25/38 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko amerikkalaistuneempi maa kuin Suomi?

Vierailija
26/38 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun kokemus hollantilaisista on, että ovat kaukana suomalaisista. Äänekkäitä, suoruudessaan jopa todella törkeitä ja hyvin itsekeskeisiä/kuppikuntautuneita, kulttuuri on hyvin konservatiivista ja hierarkista. Asuin Hollannissa kaksi vuotta töiden takia ja deittailin paria hollantilaista. Suoraan sanoen olin onnellinen kun pääsin siitä maasta eroon. Hirveä kulttuuri.

Olen kuullut tätä samaa.

Vierailija
27/38 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljo vedät satasen puukengät jalassa? Ootko nähny tulppaanin?

Vierailija
28/38 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko amerikkalaistuneempi maa kuin Suomi?

En ole AP, mutta epäilen. He menevät pyörillä pikkukauppoihin siinä missä suomalainen huristelee katumaasturilla moottoritietä pitkin Prismaan. Lisäksi heillä ei ole samanlaista rakkautta aseisiin ja armeijaan kuin suomalaisilla.

Vierailija
29/38 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tiedät Hollannin ja Surinamen väleistä nykyisin?

Vierailija
30/38 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään asun suht tyytyväisenä Ruotsissa ja katsoo kauan täällä olen töiden vuoksi. Seuraavana maana haaveilen Saksaa tai Ranskaa. Jos vain saisimme isompia projekteja jompaan kumpaan.

Missä maassa on paremmat miehet, Suomessa vai Hollannissa

Vierailija
31/38 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Molemmissa yhtä hyvät, paitsi Hollannissa.

Vierailija
32/38 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa, koska Suomessa miehet toisinaan kuuntelevat mitä puolisolla on sanottavaa. Mielipidettäsi ei jyrätä samalla tavalla. Seksin puolella sanon hollantilaiset, sillä heillä on mieletön palo tekemiseen ja nauttimiseen. Kokonaisuudesta kuitenkin sanon Suomi.

-nro 21.

Vierailija
33/38 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa, koska Suomessa miehet toisinaan kuuntelevat mitä puolisolla on sanottavaa. Mielipidettäsi ei jyrätä samalla tavalla. Seksin puolella sanon hollantilaiset, sillä heillä on mieletön palo tekemiseen ja nauttimiseen. Kokonaisuudesta kuitenkin sanon Suomi.

-nro 21.

Onko hollantilaisilla miehillä isommat peeenikset kuin suomalaisilla miehillä

Vierailija
34/38 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko paljastaa ammatistasi jotain? Olen lukiolainen ja haaveilen tuollaisesta elämästä.

Vierailija
35/38 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö joka kylästä löytyy punaiset lyhdyt? Onko siellä miesh uoria?

Vierailija
36/38 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaako katukuvassa, että hollantilaiset on maailman pisimpiä?

Vierailija
37/38 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko totta, etteivät hollantilaiset olekaan niin rentoja ja mukavia kuin meillä luullaan?

10 vuotta Hollannissa asuneena haluan omia tämän kysymyksen. Voin sanoa että ne perimmäiset asenteet on niin monet aidan ja lukon takana ettei vähän aikaa maassa asuneena ja kieltä puhumattomana niitä edes huomaa. Ulkopuolelta hollantilaiset on todellakin siis oikeasti mukavia ja rentoja, mutta meno on ihan tajuttoman kaksinaamaista. Pitää olla tosi pitkälle soluttautunut kulttuuriin että pääsee sinne verhon toiselle puolelle.

Esimerkkinä vaikka hollantilaisten suuntautuminen asumiseen; tosi moni halveksuu kerrostaloasujia ja kysyvät esim. asunnon ostaneelta oliko kyseessä nyt varmasti "woning" (=talo, hyvä, sinulla on siis tontti ja puutarha) eikä mikään "appartement" tai "flatje", jos ihminen on vähemmän hienovarainen (=asunto, hyi kerrostalo, hyi köyhä, hyi kukaan ei halua tuota). Usein joku lipsauttaa ettei ikinä haluaisi asua "flatjessa". Asuinalueista puhuvat myös tosi rumaan sävyyn, tyyliin en ikinä asuisi volksbuurtissa, sejase on zwarte buurt, en halua lapsiani zwarte schooliin, kato mikä pauperwijk jne. Ei ne ala tilittämään ulkomaalaiselta tuollaista puhaviheen suuntaista, mutta nuo asenteet on oikeasti olemassa.

Samaan tapaan kilpailukulttuuri on tosi kova ja kyynärpäätaktiikalla monet paahtaa eteenpäin. Monet yhteisöt on myös tosi kuppikuntaisia ja sisäänpäinkääntyneitä. Eksän vanhemmat oli muuttanut toiselle puolelle Alankomaita ja asuneet siellä yli 30 vuotta, mutta silti ne vanhemmat kyläläiset vain KOLMENKYMMENEN vuoden jälkeen jaksoi jauhaa että noi on noita Randstedelingejä eli niitä ei tarttee kutsua tai huomioida kun kuitenkin ajattelevat olevansa muita parempia. Yliopistolla samaa huomaa esim. jostain eliittiharrastuksista, tyyliin joku lentäminen, maahockey ja soutu on (omasta mielestään) parempia kuin muut ja kulkevat nokka suunnilleen niin pystyssä että näkee omat kantapäänsä.

Työelämässä käy esim. ilmi kun tyypit kysyvät läpi kollegat tyyliin olithan maahockeyklubilla opiskeluaikana, ja opiskelithan varmasti Siinä Oikeassa yliopistossa jne. Kerran kuulin pomon pilkkaavan maan yhtä yliopistoa (alallamme sitä ainutta toista, jossa ei itse opiskellut) tyyliin höhöhö eihän me edes palkata ihmisiä jotka valmistui sieltä, xxx on ainut oikea yliopisto. Tämä siis samalla kun kuulolla oli ainakin kolme kollegaa jolla oli tuon "väärän" yliopiston tutkinto.

Kaikki nuo törkykeskustelut on just niitä mitkä menee yli hilseen jos ei oo kulttuurissa kiinni tai ei puhu kieltä. Samaa sorttia kun ei kukaan suomalainenkaan ala selittää ulkomaalaiselle että juu knou Turku is te ääshoul ov Vinlant, Turku is bääd täts vai vii tont like it. Erona vaan että hollannissa nuo pilkkavirret on ihan oikeita asenteita ja ihmiset oikeasti syrjii toisiaan tyyliin hyi muutitte tänne Turusta, niin ei kutsuta teidän perhettä kadun grillijuhliin.

Vähän ohiksena, sori pitkästä viestistä. Silti tykkään Alankomaista, kuva omituinen maa tämä.

-hollanninsuomalainen

Vierailija
38/38 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä olet hollantilaisesta ruoasta?

Opetteletko hollantia vai puhutko vain enkkua?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi seitsemän