Sinä joka jo vuosia sitten olet joutunut katkaisemaan välit lähisukulaiseesi, miten voit nyt?
Oletko koskaan katunut välien katkaisemista? Onko hän yrittänyt ottaa kontaktia?
Kommentit (9)
Hyvin. Ja olen erittäin helpottunut.
Vierailija kirjoitti:
En ole.
Häiriköi välikäsien kautta edelleen.
Sama tilanne, mutta tämän kestää verrattuna siihen, että joutuisin olemaan tämän vanhempani kanssa tekemisissä suoraan. Olen jotenkin alistunut siihen, että lopullisesti vain kuolema erottaa. Jos hän kuolee ensin, se on minulle ilon päivä.
En ole katunut paitsi korkeintaan sitä, etten katkaissut välejä aikaisemmin.
Olen surrut sitä, ettei minulla ollut sellaista onnea, että olisin syntynyt tasapainoiseen ja väkivallattomaan perheeseen. Näillä nyt kuitenkin mennään. Valitettavasti en ole ainoa, jolla on sama kohtalo.
Vierailija kirjoitti:
miksi se sinua kiinnostaa?
Koska olen joutunut tekee tämän ratkaisun ja se tuntuu vaikealta ja on tuore. Uskon että parempi päästä tästä kiusaajasta kuitenkin. Olen vaan aina halunnut olla sellainen joka osaa antaa anteeksi ja olla väleissä mutta teot tällä henkilöllä on jo sitä luokkaa että on pakko suojella itseään ja perhettään.
Ap
Pitää punnita hyvät ja huonot puolet. Itsellä alkoi mielenterveys sakata. Jatkuva syyllistäminen, valehtelu ja manipulointi.
Ei kukaan tee päätöstä heppoisin perustein.
Onhan se surullista mutta joskus pakollista.
Välien katkaiseminen on vilpittömästi parasta, mitä olen ikinä tehnyt. Elämäni jakautuu hyvin selvästi kahteen ajanjaksoon: aikaan, jolloin olin päivittäin tekemisissä tuon sukulaisen kanssa, ja välien katkaisemisen jälkeiseen aikaan. Tämä jälkimmäinen jakso on ollut niiiiin paljon parempi, vaikka traumoja minulla on edelleenkin. Mutta en varmaan olisi enää elossa tai ainakaan järjissäni enkä olisi pystynyt perustamaan omaa perhettä, jos en olisi välejä katkaissut.
Todella hyvin, kuten joku jo aiemmin kirjoittikin, niin kaduttaa ainoastaan se etten uskaltanut tehdä sitä jo aiemmin. Niin vapaa olo vihdoin, kun ei tarvitse huolehtia koko asiasta.
En ole.
Häiriköi välikäsien kautta edelleen.