Kun pitäisi asioida pankissa ja on vanhentunut passi. Kelpaako jos on todistaja mukana?
Automaatti imaisi kortin, kun oli vähän rikki ja nettipankkia en ole ladannut. Kaikki rahat tilillä. Viddu
Kommentit (40)
Tottahan toki jos luotettava todistaja.
Vanha passi käy henkilöllisyyden toteamiseen Suomessa vuosi vanhenemisen jälkeen. Matkustaa sillä ei voi.
miksi edes pitää asioida pankissa? Vanhentunut passi ei kelpaa. 99% asoista voi hoitaa online.
Passi vanhentunut vuosi ja neljä kuukautta sitten. Pakko se on ainakin yrittää todistajan kanssa.
Vuoden 2019 alussa voimaan tulleen lainsäädäntömuutoksen myötä ajokorttia ei voi enää käyttää henkilöllisyyden todistamiseen vahvaa sähköistä tunnistautumisvälinettä haettaessa. Tähän kelpaavat jatkossa ainoastaan passi ja henkilökortti.
Vierailija kirjoitti:
Vanha passi käy henkilöllisyyden toteamiseen Suomessa vuosi vanhenemisen jälkeen. Matkustaa sillä ei voi.
Minulle ei R-kioskin myyjä antanut pakettia, kun passi oli kuukauden vanha. Paketti palautui lähettäjälle, minkä jälkeen sain tilattua sen pakettiautomaattiin.
AP, hanki henkilökortti poliisilta.
Harmi. Olen asioinut täällä paikallisessa Osuuspankissa jo 30 vuotta ja henkilökunta tuntee minut, olen myös paikallispolitiikassa, joten naama on näkynyt nimen kanssa kunnallisvaalimainoksissakin...
Silti tarvitsin asiointia varten voimassa olevan passin tai henkiöllisyystodistuksen. Onneksi sain nopeasti henkkarin uusituksi.
Pankeilla on tiukat määräykset.
Vierailija kirjoitti:
miksi edes pitää asioida pankissa? Vanhentunut passi ei kelpaa. 99% asoista voi hoitaa online.
Tarvin sen nettipankin ja uuden kortin.
Nyt otat sitten sen nettipankin käyttöön. Sieltä saisit uuden kortin tilattua saman tien.
Ei käy kuin vain VOIMASSAOLEVA passi tai henkilökortti.
Vierailija kirjoitti:
Nyt otat sitten sen nettipankin käyttöön. Sieltä saisit uuden kortin tilattua saman tien.
Vaatii pankissa käynnin ja miten käy jos ei ole oikeanlaisia henkkareita?
Passi tai henkilökortti vaaditaan vain jos haet nettipankkitunnuksia, eli ns. vahvaa tunnistautumisvälinettä.
Kassapalveluihin ja korttiasioihin riittää myös ajokortti.
Ite olen käyttänyt aina todistajaa kun ei passia.
Vierailija kirjoitti:
Ei käy ainakaan pankkiin.
Vierailija kirjoitti:
Passi tai henkilökortti vaaditaan vain jos haet nettipankkitunnuksia, eli ns. vahvaa tunnistautumisvälinettä.
Kassapalveluihin ja korttiasioihin riittää myös ajokortti.
Bää, mulla ei ajokorttia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaatii pankissa käynnin ja miten käy jos ei ole oikeanlaisia henkkareita?
Nii. Kauankohan uuden kortin saamisessa kestää? Kai sen edes saa puhelimitse?
Vierailija kirjoitti:
Passi vanhentunut vuosi ja neljä kuukautta sitten. Pakko se on ainakin yrittää todistajan kanssa.
Pitäisi kyllä käydä, jos et ole muuttunut paljon ja sinut voidaan tunnistaa kuvasta.
Minä olen asioinut pankissa parin vuoden vanhalla passilla.
Vierailija kirjoitti:
Ite olen käyttänyt aina todistajaa kun ei passia.
Pankissa ei todistaja käy. Jopa alaikäisellä pitää olla passi tai henkilökortti, vaikka vanhemmat todistaisi.
Ei edes ajokorttia