Missä menee kipurajasi lapsen harrastuksen kuukausimaksuissa? (e/kk)
Kommentit (42)
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 17:55"][quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 17:51"]
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 17:40"]Täh? Ei kai noi summat ole kuukaudessa? Mun ymmärtääkseni aloittaja kysyi maksua per kuukausi. [/quote]Kyllä on kuukaudessa. Me ollaan katsos akateemisia.
[/quote]
Mä luulin että kaikki noin rikkaat ihmiset on niin hienoja ja fiksuja ettei ne pyöri av:llä :D
Näköjään siihenkin joukkoon mahtuu niitä ns. kakkosluokan rikkaita akateemisia jotka pyörii av:lla :D
[/quote]Ei kai täällä pyörii muita kuin akateemisia, muutamaa vähälahjaista ja laiskaa lähihoitajaa lukuunottamatta?
Noin 300 euroa/vuosi, eli 25 euroa/kk. Mutta tietenkään tuo ei jakaannu tasan joka kuukaudelle. Tähän en laske mukaan suksia, luistimia ja vastaavia välineitä, joita käytetään vapaa-aikana muuten vain, ei osana ohjattua harrastusta.
Mulla ei ole lapsia mut jos kuvitellaan, että olisin tällä hetkellä yh niin kyllä varmaan ihan max 100e saisi maksaa harrastus kuussa huomioonottaen sen, että lapsesta aiheutuisi mulle muitakin kuluja.
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 16:59"]
Meillä on molemmilla tytöillä hevoset, joten harrasteluvut vaihtelevat siinä 1000-4000 euroa kk.
En laske tähän tyttöjen soitto- ja tanssiharrastuskuluja, ne tulevat vielä päälle.
[/quote]Ja luetko vielä ap:n kysymyksen ja vastaat siihen.
Fudiksen kuukausimaksut 100-150€ kuukaudessa. 3 lasta on. Isoimmilla kalliimmat maksut ja lisäksi varusteet ja pelimatkat ja leirit. Pelimatkojen hinta vaihtelee paljon kestosta ja kohteesta (ollaanko viikonloppu kotimaassa vai viikon turnaus ulkomailla). En ole laskenut koskaan yhteen noita kuluja. Ai niin ja varusteet lisäksi. Kipuraja ei ole vielä ylittynyt. Ehkä 300€ per lapsi kuukaudessa olisi kipuraja.
50€/kk ehkä, ollaan sossurahoilla pakon edestä vielä jonkin aikaa. Jos lapsi on oikeasti intohimoinen ja hyvä harrastuksessaan, sitten satanen.
Jos lapsien harrastuksiin menee 8000 euroa kuukaudessa, saako udella paljonko menee mamman omiin harrastuksiin ja mitä me ovat?
Ei ole vielä tullut kipuraja vastaan, niin en osaa arvioida mikä se olisi. Meillä on kolme lasta, joiden harrastuksiin menee aika eri summat, mutta kohtuullisen halpoja kaikki. Varusteet tietysti jotain maksavat päälle. Kaksi harrastaa nykyään sählyä, toinen heistä myös futista, toinen ilmaisutaitoa. Kolmas harrastaa twist-tanssia ja cheerleadingia. Yksi harrasti vuosia ringetteä, siihen meni 100€/kk ja varusteet ja kuskaukset päälle, se on ollut suurin kk-summa yhdestä harrastuksesta.
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 17:55"]
N. 25 e kuussa
[/quote]
Ensimmäinen JÄRKEVÄ vastaus.
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 17:51"][quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 17:40"]Täh? Ei kai noi summat ole kuukaudessa? Mun ymmärtääkseni aloittaja kysyi maksua per kuukausi.
[/quote]Kyllä on kuukaudessa. Me ollaan katsos akateemisia.
[/quote]
Harvinaisen tyhmiä semmosia.
250€/kausi x2 (kaksi lasta siis), eli tekee n. 60€/kk/lapsi. Harrastuskausi taitaa olla sen 4kk. Kovalta hinnalta tuokin jo tuntuu.
Hevosen pitoon alkoi mennä sellainen 700€/kk ja se oli kyllä meille liikaa, toiset lapset alkoi jäädä paitsioon. Onneksi tyttö muuti omilleen ja rahoittaa heppansa omalla palkallaan.
Maksoin noin 300 euroa/kk. Pienipalkkaisena ( 1500 netto, yh olen) se tarkoitti sitä, että mihinkään muuhub ei sitten koskaan jäänytkään.
15e/kk. Kuntosali maksaa tän verran, siellä painojen lisäksi sisäsoutulaite.
Yhden lapsen taitoluistelu maksaa meillä noin 300€/kk. Jos tuosta vielä nousee, ollaan menty kipurajan yli. Ollaan joo niitä kuuluisia akateemisia, mutta olisihan tässä muutakin rahanreikää. Lapsia on kolme ja onneksi vain yhdellä on noin kallis harrastus. Muiden kanssa päästään murto-osalla tuosta. Moni matka vuodessa jää tekemättä harrastuskulujen vuoksi.
200€/kk/lapsi. Jos lapsi löytää jonku erityisen kiinnostuksen aiheen tai jonkun missä on hyvä niin sitten enemmän. Ehkä joitakin tuhansia euroja/kk/lapsi. Meillä on isohkot rahastotalletukset ä, joista pystyisimme tarvittaessa ottamaan muutama kymmenen tuhatta vuodessa tuottoa ulos.
No ainakin hevoseen saa kuukaudessa kyllä menemään sen 1000 riippuen tallipaikan maksusta (meilläpäin maksaa parhaimmillaan 700kuussa) ja valmennustuntien määrästä (jo muutama tunti viikossa tekee sen 300kuussa). Lisäksi kengitys, mahdolliset eläinlääkärikulut, varusteet ja kilparatsun kohdalla kilpamatkat tuohon päälle. Eli kyllä siinä palaa rahaa ja paljon. Ja nuo minun laskemani hinnat ovat kyllä montakymmentä kilometriä kehä 3n ulkopuolella, joten lähemmäs pääkaupunkiseutua mennessä hinnat vielä nousee.