Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

P***kele kun harmittaa!!!

Vierailija
05.09.2006 |

Ystävän poika rikkoi ohjeiden vastaisilla toimillaan meidän pojan akkutraktorin. Oli kertonut äidilleen, ettei tiennyt että oli säännöt että niin ei tehdä, vaikka asiasta ollaan puhuttu satoja kertoja...

Nyt mieheni on yrittänyt selvittää asiaa, suomeksi sanottuna siis yrittänyt saada ystäväämme tajuamaan itse että tavara olis korjattava/korvattava.

Ystävämme mielestä hänen ei kuitenkaan tarvitse korvata akkutraktoria koska kyseessä oli " vahinko" (ei muuten ollut koska poikansa tiesi säännöt ja myös sen että akkutraktori menee rikki jos sääntöjä ei noudata)

Harmittaa niin pirusti! En oikein tiedä että mitä tässä vois tehdä ettei menettäis välejä tähän tyyppiin, mutta kuitenkin sais hänet korvaamaan poikansa rikkoman tavaran.

Ihan selvennyksenä nyt vielä että kyseessä on tavara jonka hinta on noin 300¿.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos jotain rikkoo, vahingossa tai tahallaan, kuuluu se myös korvata! tämän pitäisi olla ihan peruskäyttäytymissääntöihin perustuva juttu.

Vierailija
2/21 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riko siltä jotain ja katso sitten onko oikeudentaju hällä taas toisinpäin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku ei maksa/korvaa,kehotuksesta huolimatta, velkaansa/rikki mennyttä tavaraansa hän joutuu mustalle listalleni. ja sen listan jäsenille ei enää lainata yhtikäs mitään, edes tarpeeseen!

en siis jaksa nipottaa jos joku ei maksa mutta ihan turha tulla enää kyselemään minulta mitään..

Vierailija
4/21 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sinä puolestasi tuskin pidät häntä enää ystävänäsi?

Vierailija
5/21 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ja sinä puolestasi tuskin pidät häntä enää ystävänäsi?

Vierailija
6/21 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

no, minä en pitäisi tuollaista ystävänäni kovinkaan pitkään. tosin minulla niitä ei olekaan kovin montaa.

Vierailija
7/21 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävän poika heitti meillä lelun sellaisella voimalla, että seinään tuli reikä. Oli aikaisemminkin rikkonut meillä ollessaan tavaroita. Toi seinä juttu oli sitten viimeinen niitti, ja mä sanoin että, voidaan kyllä korjata itse, mutta kitin ja maalin saa ystävä kustantaa.

Eipä sieltä päin koskaan mitään tullut. Nykyään moikataan kun nähdään, mutta missään läheisissä väleissä ei enää olla.

Vierailija
8/21 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siis äiti eikä poika ole kylässä käyneet. Normaalisti ovat meillä lähes joka päivä. Siksi ollaankin puhelimitse asiaa hoidettu, tai siis lähinnä mieheni ja hän. Tänään mieheni sitten sanoi että asia on hoidettava, ettei se jää kaivelemaan välillemme. Hän oli asiasta samaa mieltä että hoitaa täytyy, mutta maksamaan hän ei kuulemma ryhdy. No miten ihmeessä hän kuvittelee asian sitten hoituvan, sillai että me ostetaan uusi akkutraktori, jotta hänen poikansa saa sen taas sitten rikkoa???

Vierailija
9/21 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastaavalla arvolla tavaraa, ja sen jälkeen antaisin koko tyypin olla.

Vierailija
10/21 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävi meillä kin viime kesänä monta haaveria kun poikamme kaverit rikkoivat yhtä sun toista. Kalliitakin leluja ja jopa yhden antiikkisen emalikattilan. Ja taatusti tahallaan tai ainakin vaatii kohtuullista puolitahallista tyhmyyttä heittää patterikäyttöisiä leluja veteen tai heitellä kiviä ikkunoihin. Minä en kumminkaan ryhtynyt perimään niistä rahoja, koska tiedän että meidän poika on ympäristön mielestä se " pahis" (kun on erityislapsi ja aina syntipukkina kaikkeen) ja todennäköisesti itsekin rikkonut siellä täällä enemmän tai vahemmän vahingossa yhtä sun toista. Tuskin näiden vanhemmat edes uskoisivat mitä minä heille kerron.

Vierailija
11/21 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan minun korviini ei ole kantautunut tieto mistään rikkomisista. Lisäksi tämä poika on ollut meillä toooodella paljon hoidossa koko elämäsä ajan vähintään 5krt/kk jo seitsemän vuoden ajan ja toi luku on todella alakanttiin. Ikinä en ole pyytänyt esim. ruokarahoja pojan syömisistä, paitsi silloin jos ollaan oltu ravintolassa syömässä ja silloinkin äidiltä on tullut summista mutinaa. Äitinsä ei ole myöskään koskaan tarjonnut rahaa pojan syömisistä.

Paljon poika on ollut myöskin lomilla meillä hoidossa kun itse olen ollut kotona. Saattanut siis olla parikin viikkoa 8-20 joka päivä ja välillä myös yötä.

Vastaavasti me ollaan taas saatu pojan pieneksi jääneitä vaatteita omalle pojallemme joka on siis useamman vuoden nuorempi. Eli en siis koe olevani hyödynnetty.

Enkä todellakaan rupeais vaatimaan korvausta jostain pikkuautosta tm. " halvasta" lelusta, mutta toi traktori on kuitenkin niin kallis etten tahtoisi sitä itekään maksaa, toki jos poikani olisi ikkonut kaverinsa vastaavan lelun, olisin välittömästi ottanut yhteyttä vakuutusyhtiöön ja hoitanut asian kuntoon...

Vierailija
12/21 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä ystäväni poikaa on ennenkin kielletty leikkimästä tämän traktorin kanssa, koska poika on jo niin iso. Nyt kuitenkin kun pääni hetkeksi käänsin, oli poika leikkimässä traktorilla, jolloin tietysti huusin hänelle ettei saa, mutta se oli jo liian myöhäistä....

AP

Vierailija
13/21 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä sinun niin kutsuttu ystäväsi ei arvosta ystävyyttäsi. Vaikka sinulla ei olisikaan hyväksikäytetty olo niin siltähän tuo vaikuttaa. Ystäväsi taitaa olla vain näitä loisia jotka eivät halua maksaa mistään mitään ja koskaan se oma kullan nuppu ei ole tehnyt mitään pahaa.

Sulla menee vaan hermot jos jatkat samaan malliin. Unohda tuollaiset ihmiset. Vaikka takoisit kuinka niin ei taida tajuta hyvän käytöksen alkeitakaan.

Vierailija
14/21 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei maksa niin lähetä se kerran vuodessa korkojen kera uudelleen. Ja lakkaa pitämästä muuta yhteyttä.

Vierailija
15/21 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtääkseni korjauttamisen ystäväni olisi maksanutkin, mutta nyt kun selvisi ettei voi korjauttaa, niin hän ei kuulemma maksa mitään...

AP

Vierailija
16/21 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jotain arvokasta on niin laitan piiloon vieraiden ajaksi.

Vierailija
17/21 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ei tulisi mieleenkään antaa esim. pojan radio-ohjattavaa autoa naapurin pojille lainaan vaan kallista autoa ajetaan vain vanhempien valvonnassa ja pääasiassa oma poika.

On se vähän omaan hölmöyttäkin antaa noin kalliita leluja vieraille lapsille.

Mä en haluais, että mun lapset saisi 300 egen leluja käsiinsä kylässä ollessaan! ja sit jos hajottaisivat ne, en voisi kuin miettiä, että " mitäs antoivat"

Sen sijaan jos lapseni heittäisi seinään tavaran niin että tulisi reikä, korvaisin kyllä!

Vierailija
18/21 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Eli ei tulisi mieleenkään antaa esim. pojan radio-ohjattavaa autoa naapurin pojille lainaan vaan kallista autoa ajetaan vain vanhempien valvonnassa ja pääasiassa oma poika.

On se vähän omaan hölmöyttäkin antaa noin kalliita leluja vieraille lapsille.

Mä en haluais, että mun lapset saisi 300 egen leluja käsiinsä kylässä ollessaan! ja sit jos hajottaisivat ne, en voisi kuin miettiä, että " mitäs antoivat"

Sen sijaan jos lapseni heittäisi seinään tavaran niin että tulisi reikä, korvaisin kyllä!

Kirjoitin kyllä että tällä pojalla EI OLLUT LUPAA LEIKKIÄ TRAKTORILLA!!!

Vierailija
19/21 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkös sinä muuten kirjoittanut, että käytti väärin lelua, ohjeiden vastaisesti?

Minäkin olen vähän sitä mieltä, että ette voi vaatia korvausta lelusta, kun tehän sen annoitte/jätitte lapsille, eikä pojan vanhemmilla ollut mahdollisuutta vahtia tai muutenkaan sanoa sanaansa tähän asiaan.

Tilanne ei ole sama, kuin silloin jos lelu on lainassa.

Jos minä ottaisin kaverin lapsen hoitoon ja hän rikkoisi meillä jotain, laittaisin sen kai omaan piikkini, koska hoidin valvomisen huonosti. Ehkä toivoisin, että lapsen vanhemmatkin voisivat osallistua isompiin taloudellisiin menetyksiin, mutta en pitäisi sitä heidän velvollisuutenaan.

Vierailija:

Kirjoitin kyllä että tällä pojalla EI OLLUT LUPAA LEIKKIÄ TRAKTORILLA!!!

Vierailija
20/21 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni 7-vuotiaan pitäisi ymmärtää kyllä kun kielletään leikkimästä 3-4-vuotiaille tarkoitetuilla leluilla! Taikka kun ylipäätään kielletään jotain, niin 7-vuotias on kyllä jo sen verran iso, että tajuaa asian.

Mutta ilmeisesti se onkin sitten liikaa vaadittu niin " pieneltä" ???

Meillä kyllä 4-vuotiaskin jo ymmärtää jos jotain kielletään ja varsinkin kun selitetään miksi kielletään. ko. asiassa pojalle oli kerrottu että hän ei saa leikkiä ko. lelulla koska on liian iso ja painava ja aikaisemmin on kyllä tajunnut asian, mutta nyt ehkä kiusallaan ehkä innostuksissaan " unohti" kiellot ja yritti vielä äidilleen valehdella ettei ole tiennyt että ei saa leikkiä ko. lelulla....

mene ja tiedä miten tää juttu pitäis sitten hoitaa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kaksi