Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpi työ on fyysisesti raskaampaa, lähihoitajan vai levyseppähitsaajan?

Vierailija
16.10.2021 |

Voin kuvitella että molemmat raskaita, mutta onko jompi kumpi vielä raskaampi?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metalliliitto on onneksi ajanut työntekijöidensä asioita hyvin. Samaa ei valitettavasti voi sanoa SuPerista ja Tehystä, jotka ovat todella hampaattomia.

Hoitotyöntekijöiden työskentelyolosuhteissa on paljon korjattavaa.

Vierailija
22/25 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Levyseppähitsaajan työ on lähinnä katsoa että robotilla on oikea ohjelma ja koneessa oikea levy ennen kun klikkaa hiirellä ohjelman käyntiin.

Kyllä telakkahitsarin duuni on vähän raskaampaa kuin tuo mielikuvasi levyseppähitsarin työ. Sinulla ei varmaan kauhasti ole töistä kokemusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa kokeilemaan lähärin hommaa. Tänään kerkesin ix kertaa käymään wc:dsä 1x kahvitauko, ruokataukoa ei ollenkaan ja tuplavupro, kun 2x sairaana. Aktiivisuusmittari näyttu 170% ja askeleita kertyi 250000. Suihkuessu ja kumpparit päällä saunottanut, lämpöasteita 80 2h. 5x ripulipaskat siivonnut,vieläkin haisen paskalta, vaikka suihkussa käynyt.

En vertaile, mutta vtuttaa nämä tässäkin ketjussa neidäntyötä halveksivat levysepät. Eriryisesti täällä käy se yksi, jonka ex on vissiin lähäri, niin se haluaa kostaa kaikille lähäreille vttuilemalla ja puhumalla alentuvasti täällä.

Vierailija
24/25 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtä se on jatkuva valittaminenkin. Ei kellään duunarilla työ ruusuista ole, mutta tuntuu vain hoitsut siitä jatkuvasti julkisesti valittaa. 

Vierailija
25/25 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan loppu kirjoitti:

En tiedä levyseppähitsaajan omakohtaisesti, mutta kyllähän se molemmissa tapauksissa riippuu missä tekee töitä. Ei voi suoraan sanoa kumpi on raskaampaa. Ja miksi edes pitäisi verrata?

Itse olen lähihoitaja vanhustyössä hoivakodissa, työ on kolmivuoroa. On paljon huonokuntoisia vanhuksia jotka on kahden hoitajan autettavia. Raskaimmat nostetaan nosturilla, mutta pitää ne kääntelyt silti vuoteessa tehdä. Ei ole helppoa jos lähemmäs 100kg vanhus ei tee itse mitään tai pistää vastaan, yrittää lyödä, potkia ja purra. Älkää tulko viisastelemaan miksi sitten pitää väkisin hoitaa. No ei me voida jättää vanhuksia makaamaan kuseen ja paskaan vain sen takia, että muistisairas ei ymmärrä miksi sitä teemme. Tai jättää suihkua väliin koska asukas ei tykkää siitä mitä teemme. Siitähän riemu repeäisi jos emme tekisi pesuja asukkaille. Siitä seuraa esim. iho-ongelmia. Ja kyllä hyvin nopeasti tulisi läheisiltä palautetta.

Ei ole helppoa myöskään se kun 90kg painava pitkä mies menee yhtäkkiä tajuttomaksi vessanpytyllä ja pitää saada nopeasti siitä pois. Lisäksi on väkivallan uhka muistisairaiden kanssa. Aiemmin ihanasta ihmisestä voi tulla väkivaltainen kiroilija. Esim. ihan rauhallisessa tilanteessa saattaa tällainen ihminen yhtäkkiä lyödä hoitajaa tai toista asukasta. 

Jatkuvasti sairaspoissaoloja ja töissä olevat joutuu repimään itsestään kaikki mehut irti. Esim. normaalisti iltavuorossa yhdessä kerroksessa pitää olla viisi hoitaja ja joskus sekin tekee tiukkaa jos tulee jotakin ylimääräistä esim. petivaatteiden vaihtoa. Jos onkin neljä illassa, niin sitten on todella kiire ja saa kyllä oikeasti juosta, että saa kaikki tehtyä. Siihen päälle vielä se ihanuus jos satutkin olemaan ainoa siinä kerroksessa jolla on lääkeluvat kun muut ovat opiskelijoita tai eläkeläisiä.

Palkka on mun mielestä ihan ok, mutta en tule tätä työtä jaksamaan eläkeikään asti johon on vielä yli 20 vuotta. Henkinen raskaus on se miksi pääosin en tule jaksamaan. Etsin koko ajan muita vaihtoehtoja. Ja tämä mun teksti oli vain mun oma kokemus työstäni enkä mitenkään vertaile, että mulla on nyt näin raskasta. Ihan saa tulla joku levyseppähitsaaja yhtälailla kertomaan omasta työstään.

Lähemmäs 100 kiloinen vanhus? Miten on mahdollista? Yleensä kovin ylipainoiset eivät vanhuutta saavuta. 

Täysin mahdollista. Herää todellisuuteen. On kuule esim. 110kg painava vanhus jolla ikää yli 90v. Ihmeellinen oletus, että kaikki ylipainoiset kuolee nuorena. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yksi